Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulot tulee tippumaan 500e kiitos leikkausten

Vierailija
26.11.2023 |

Teen osa-aikaista työtä, johon en tarvitse autoa. Kokoaikaista työtä ei ole löytynyt ja jotta voisin sen vastaanottaa, täytyisi jollain rahalla ostaa auto ja olla rahaa myös sen pitämiseen. Pian saan 500e vähemmän rahaa kuukaudessa. Mistä voin säästää tuollaisen summan kuukaudessa, että jäisi ruokaankin rahaa? Murto-osan tuosta summasta saan nipistettyä muualta. Millä rahalla olisi varaa hankkia auto?

Kommentit (318)

Vierailija
281/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota toinen osa aika työ ja lopeta jatkuva valitaminen tällä palstalla. Esim. Wolt hommista maksetaan hyvin. Suomessa on aivan liikaa ihmisiä jotka elävät yhteiskunnan tukien varassa.

Vierailija
282/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot? Tarkoitat siis tuet? Miksi pitäisi saada veronmaksajien rahoilla ostaa itselle auto?

Itse en voisi kuvitellakaan sellaista oikeutuksen tunnetta, että muiden ihmisten pitäisi kustantaa mulle auto.

Muualla maailmassa nämä ihmiset lankkaavat kenkiä tai myyvät rihkamaa turisteille. Suomalainen vaatii auton ja kunnon tuet vastineeksi joutenolosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, hienoa jos hakee, ja vieläkin hienompaa jos pääsee. On vain aika outoa nostaa keskustelussa esille yksi mahdollinen työpaikka, jota voi hakea, varsinkin kun kyseessä on kädentaitoja vaativa leipuri-kondiittori, eikä sellainen johon ihan kuka tahansa voi päästä.

Kannattaa hakea myös tekstinkäsittelijäksi Diktamenille. Todennäköisesti sieltä ei tule mitään vastausta (ei minulle ainakaan tullut), mutta kannattaahan sitä hakea kuitenkin.

Mulle tuli Diktalta sellainen vastaus, että meillä on kuule ammattilaisiakin :D Vaikka heidän ilmossa on, että kaikki voivat hakea... No mutta siis itsekin työnhakijana tiedän, että joskus jää huomaamatta hyviä paikkoja ja olen hakenut silloin kun minulle on paikoista vinkattu. Joka tapauksessa sekä itse haluaa päästä töihin, että lähestyn hakupakkoa, niin totta kai haen kaikkia paikkoja mitä vain pystyn hakemaan. En ymmärrä miksi muiden työttömien ensireaktio on yleensä viha ja suuttumus vinkattuja paikkoja kohtaan. Itse ilahdun vinkeistä. Ja olen hakenut töitä useamman vuoden yhtä laihalla tuloksella. Koskaan vaan ei tiedä milloin nappaa. Ei ainakaan nappaa jos ei hae.

Vierailija
284/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulot? Tarkoitat siis tuet? Miksi pitäisi saada veronmaksajien rahoilla ostaa itselle auto?

Itse en voisi kuvitellakaan sellaista oikeutuksen tunnetta, että muiden ihmisten pitäisi kustantaa mulle auto.

Muualla maailmassa nämä ihmiset lankkaavat kenkiä tai myyvät rihkamaa turisteille. Suomalainen vaatii auton ja kunnon tuet vastineeksi joutenolosta.

Minä olisin saanut jo kolmesti koulutukseni mukaista työtä, mikäli sossu olisi maksanut minulle ajokortin. Onko tämä nyt halvempaa maksella elämistäni loppuikäni vs. ajokortti olisi maksanut 1100 euroa? Eli kannatti säästää 2 kuukauden tt-tuki ajokortissa, jotta saatte maksaa minulle seuraavat vuosikymmenet tt-tukea?

Olisi kannattavampaa maksaa se kortti, että minusta itsestäni  tulisi veronaksaja.

Vierailija
285/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin saanut jo kolmesti koulutukseni mukaista työtä, mikäli sossu olisi maksanut minulle ajokortin. Onko tämä nyt halvempaa maksella elämistäni loppuikäni vs. ajokortti olisi maksanut 1100 euroa? Eli kannatti säästää 2 kuukauden tt-tuki ajokortissa, jotta saatte maksaa minulle seuraavat vuosikymmenet tt-tukea?

Olisi kannattavampaa maksaa se kortti, että minusta itsestäni  tulisi veronaksaja.

Mitäpä jos ihan itse ottaisit vastuuta etkä itkisi sossun perään?

Vierailija
286/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mitäpä jos ihan itse ottaisit vastuuta etkä itkisi sossun perään?

Te olette ihan käsittämättömiä pölvästejä... KUN TYÖHAKEMUKSIIN EI TULE VASTAUSTA, niin on pikkasen hankalaa hankkia ajokorttirahat. Kun EI OTETA MIHINKÄÄN, EI MIHINKÄÄN.

Ja juuri siksi eivät ota, koska pelkäävät, että lähden maisterin hommiin heti kun pääsen.

Vierailija
287/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mitäpä jos ihan itse ottaisit vastuuta etkä itkisi sossun perään?

Te olette ihan käsittämättömiä pölvästejä... KUN TYÖHAKEMUKSIIN EI TULE VASTAUSTA, niin on pikkasen hankalaa hankkia ajokorttirahat. Kun EI OTETA MIHINKÄÄN, EI MIHINKÄÄN.

Ja juuri siksi eivät ota, koska pelkäävät, että lähden maisterin hommiin heti kun pääsen.

Missä maisterin hommissa ajokortti on välttämätön? Ja saat kai sinä tukia mistä voi säästää, joutuu vaan laittamaan vähän kukkaron nyörejä tiukemmalle.

Vierailija
288/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maisterin hommissa ajokortti on välttämätön? Ja saat kai sinä tukia mistä voi säästää, joutuu vaan laittamaan vähän kukkaron nyörejä tiukemmalle.

Säästää :D Kun ei riitä edes nykyisiin menoihin (maksan opintolainaa ja opintolainan korkoja).

On aloja, joilla tarvitaan ajokorttia. Esimerkiksi biologin pitää päästä metsään (ELY), aloja on muitakin, mutta tuossa nyt 1 esimerkki.

Vierailija
289/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säästää :D Kun ei riitä edes nykyisiin menoihin (maksan opintolainaa ja opintolainan korkoja).

On aloja, joilla tarvitaan ajokorttia. Esimerkiksi biologin pitää päästä metsään (ELY), aloja on muitakin, mutta tuossa nyt 1 esi

Jos ajokortin tarvitsee ehdottomasti työllistymiseen niin ottaisin itse vaikka pikavippiä jotta saisin sen ajettua. Sehän on pieni sijoitus jonka pystyy sitten lähes ensimmäisestä palkasta kuittaamaan.

Vierailija
290/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Jos ajokortin tarvitsee ehdottomasti työllistymiseen niin ottaisin itse vaikka pikavippiä jotta saisin sen ajettua. Sehän on pieni sijoitus jonka pystyy sitten lähes ensimmäisestä palkasta kuittaamaan.

Pikavippi katsotaan sossussa tuloksi, jolloin menetät kaikki etuudet.

Vierailija
291/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun pienellä paikkakunnalla jossa ei ole työpaikkoja kenellekään kun ei täällä juuri ole ihmisiäkään. Tykkään vain asua maalla. Auto on pitänyt olla pihassa siitä lähtien kun täytin 18 v. ja sain ajokortin. Nyt olen jo 55 v. Vaikka olen välillä ollut äitiyslomalla. Autoa olen joutunut välillä vaihtamaan. Olen ostanut sen aina tarvittaessa seuraavan kuukauden palkasta. En koskaan velkarahalla. En osta uutena. Minulle riittää auto jonka hinta noin 1000 euroa ja pääsen sillä kulkemaan töihin. Nykyisellä autolla olen nyt ajellut 5 vuotta töihin. Ei isompia remontteja. Normi huollot on liikkeessä tehty. Kulutus 6 l/100 km. Työmatka 35 km suunta.

Ja yksinhuoltaja olen. Lapsetkin on välillä sairastelleet, jopa vakavasti ja pysyvästi. Mutta työpaikoista olen pitänyt kiinni. Nuorimman kanssa olin hoitovapaalla mutta tein silloin osa-aikaista työtä. Nyt taas olen koko-aikaisena ollut muutamat vuodet. Muuttamaankin olisin valmis jos en 50 km säteellä löytäisi töitä. Vaikka asunto onkin oma. 

Vierailija
292/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aloja, joilla tarvitaan ajokorttia. Esimerkiksi biologin pitää päästä metsä

Sossu laskee näin:

Omat tulot 0 e

Tuet:

Tammi 500

Helmi 500

Maalis 500

Otat pikavipin:

Omat tulot 1500 e (ajokorttiin)

Tuet:

Tammi 0

Helmi 0

Maalis 0

Koska sinulla on tuloja 1500 e ja voit elättää niillä itsesi 3kk

Vierailija
293/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, hienoa jos hakee, ja vieläkin hienompaa jos pääsee. On vain aika outoa nostaa keskustelussa esille yksi mahdollinen työpaikka, jota voi hakea, varsinkin kun kyseessä on kädentaitoja vaativa leipuri-kondiittori, eikä sellainen johon ihan kuka tahansa voi päästä.

Kannattaa hakea myös tekstinkäsittelijäksi Diktamenille. Todennäköisesti sieltä ei tule mitään vastausta (ei minulle ainakaan tullut), mutta kannattaahan sitä hakea kuitenkin.

Mulle tuli Diktalta sellainen vastaus, että meillä on kuule ammattilaisiakin :D Vaikka heidän ilmossa on, että kaikki voivat hakea... No mutta siis itsekin työnhakijana tiedän, että joskus jää huomaamatta hyviä paikkoja ja olen hakenut silloin kun minulle on paikoista vinkattu. Joka tapauksessa sekä itse haluaa päästä töihin, että lähestyn hakupakkoa, niin totta kai haen kaikkia paikkoja mitä vain pystyn hake

Ymmärrän. Ehkä täällä loukkaannutaan noista vinkeistä siksi, että a) näissä keskusteluissa harvoin kukaan vilpittömästi vinkkaa mitään ja b) siihen sisältyy oletus, ettei työtön seuraa työpaikkoja. Toki joskus jää jotain huomaamatta, mutta itse tarkistan kaikki sivustot joka arkipäivä, ja haen kaikkea mitä vain on mahdollista hakea.

Vilpittömiä vinkkejä yleisempää on täällä valitettavasti sellainen, että heitetään jokin linkki - siinä on koulunkäyntiavustajan paikkoja pääkaupunkiseudulla, eikö kelpaa häh?? - ikäänkuin viisi avointa paikkaa Helsingissä (ja puolet niistä sellaisia joihin edellytyksenä alan koulutus) ratkaisisi koko Suomen työttömien ongelmat.

(Tässä leipurikeskustelussa ei toki edes viitsitty antaa linkkiä.)

Vierailija
294/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näin se Orpon hallitus kannustaa töihin. Siis oikeasti ei tästä voi syyttää muuta kuin hallituksen  leikkuria. Väittäkööt kuka tahansa muuta. 

Vierailija
295/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli Diktalta sellainen vastaus, että meillä on kuule ammattilaisiakin :D Vaikka heidän ilmossa on, että kaikki voivat hakea... No mutta siis itsekin työnhakijana tiedän, että joskus jää huomaamatta hyviä paikkoja ja olen hakenut silloin kun minulle on paikoista vinkattu. Joka tapauksessa sekä itse haluaa päästä töihin, että lähestyn hakupakkoa, niin to

Täällä on ylipäätään turha antaa mitään vinkkejä, koska jokainen työpaikka teilataan kuitenkin. Paikan pitäisi olla siistiä 8-16 tapahtuvaa sisätyötä, jossa ei ole mitään vastuuta ja joka ei vaadi mitään koulutusta, mutta josta maksetaan vähintään 4000€ kuussa. Ja jos sellainen olisikin tarjolla niin se teilataan siksi kun siihen on kuitenkin niin paljon hakijoita.

Vierailija
296/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläpäin hommataan ajokortti heti kun täytetään 18 ja ihan itse..Aika erikoista että aikuisella ei ole ajokorttia.Etsi töitä johon ei tarvita ajokorttia,ei kai muiden tarvitse sitä sulle kustantaa.

Vierailija
297/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

295: totta kai täällä on ihan turha antaa vinkkejä. Sinä et edes tiedä kenen kanssa keskustelet, joten sinun on mahdoton antaa mitään vilpittömiä työpaikkavinkkejä kenellekään. Naurettavaa luulla keskustelevansa palstalla vai yhden ja saman valittavan työttömän kanssa ja sitten uhriutua siitä, ettei joku Rovaniemellä asuva työtön aiokaan kiittäen ja kumarrellen hakea vinkkaamaasi kouluavustajan työtä Espoossa.

Tässäkin ketjussa ainoa tieto tuosta aiemmasta työttömästä oli että 45-vuotias yh joka asuu Vantaalla, ja sillä perusteella joku päätteli, että ihan varmasti hän kelpaa Fazerille kondiittoriopiskelijaksi. Ei tarvi kuin marssia Fazerille sisään ja ilmoittaa, että tässä mä nyt oon.

Vierailija
298/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ei kannata kouluttautua liikaa -varsinkaan alalle joka ei työllistä.

Vierailija
299/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nainen! Pikavipin voi siirtää ihan kenen tahansa tilille joten en ihmettele jos olet tossa tilanteessa,eli otat vipin ja jonkun tilille,vaikka vanhempien ellei ole fattapummeja ja sitten sen sun talbot 1510 ostoon

Vierailija
300/318 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

295: totta kai täällä on ihan turha antaa vinkkejä. Sinä et edes tiedä kenen kanssa keskustelet, joten sinun on mahdoton antaa mitään vilpittömiä työpaikkavinkkejä kenellekään. Naurettavaa luulla keskustelevansa palstalla vai yhden ja saman valittavan työttömän kanssa ja sitten uhriutua siitä, ettei joku Rovaniemellä asuva työtön aiokaan kiittäen ja kumarrellen hakea vinkkaamaasi kouluavustajan työtä Espoossa.

Tässäkin ketjussa ainoa tieto tuosta aiemmasta työttömästä oli että 45-vuotias yh joka asuu Vantaalla, ja sillä perusteella joku päätteli, että ihan varmasti hän kelpaa Fazerille kondiittoriopiskelijaksi. Ei tarvi kuin marssia Fazerille sisään ja ilmoittaa, että tässä mä nyt oon.

Usein vaan törmää siihen vikinään että laita linkki hakuun, mikäli kertoo tietävänsä jonkun paikan mihin ei ole hakijoita, muuten ei uskota. Ja sitten haukutaan se paikka lyttyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi