Kokemuksia Temu-verkkokaupasta?
Joo, kiinalainen verkkokauppa, ei varmaankaan kovin eettisesti toimiva, pikamuotia luukuttaa.
Lappuhaalareita mietin ja törmäsin tähän verkkokauppa. Kovasti laajentaa myös Suomen suuntaan.
Tuotteiden esittely välillä vajavaisella Suomella, selvästi jotain kökköä kääntäjää käytetty.
Onko kellään kokemuksia tilaamisesta ja toimituksista? Vaatteiden laatu ja koot, pitävätkö kutinsa?
Kommentit (419)
Aika kauan menee kun ostokset tulee, nyt olen odottanut kaksi viikkoa.
Luulen, että matkahuolto viivyttelee, koska temu on ilmoittanut, että olisivat jo laittaneet tulemaan.
Kyllä siellä ihan hyvä tavaraakin on.
Vielä Temusta. Tilasin epäillen mutta kaikki, vaatteetkin olivat siistiä työtä . Missään ei huijattu. Erinomaista. Lisään menen tilailemaan . On senverran halpaa.
Hei!
Olen tilannut muutaman kerran verkkokauppa TEMUsta ja tilaukset menneet ihan ok. Kaksi eri kertaa palauttanut ja molempien kertojen jälkeen näkynyt luottokortilta ylimääräisiä veloiuksia. Ensimmäisellä kerralla oli n.190 € kaikkiaan ja toisellä n.32 €. Toisella kerralla otin vähän selvää ja näytti että toimitukset menneet Viroon. Näyttäisi olevan TEMUn tietoturva palautuksissa heikkoa. Vaatteita ei kannata ainakaan tilata vaikka halpoja niin laatu heikko.
Hei,
Pari pikeepaitaa ostin kun melkein ilmaisia. Kuvissa näyttää hyviltä mutta totuus toinen. Laatu ei sitä mitä odotti eli palautukseen. Samalla sitten oli luottokortti tiedot joutuneet vääriin käsiin ja oli ylimääräisiä veloituksia. VAROKAA ainakin palautuksuia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin toimii, nopeasti tulevat ja laatu on ollut hyvä mitä olen tilannut. Eettisempää olisi tietenkin mennä ostamaan samaa tavaraa stokkalta kalliimmalla😁
Niin ja mitään välimuotohan ei ole olemassa, joko ostetaan Kiinalaisesta krääsäkaupasta tai Stockmannilta. Miten olisi vaikkapa Normal, Tokmanni, Prisma jne?
Minä tilasin ekan kerran. Ostin verhot, mekon ja koiralle valjaat. Loppusumma n.20€, ajattelin etten menetä paljoa jos onkin pskaa. Yllätyin iloisesti koska mitä vielä; verhot täydelliset, mekossa ei mitään vikaa, koko sopii, saumat ja kangas kunnossa. Koiran valjaat sopivat ja jämäkät. Joo, olin tosi epäileväinen, mutten ole enää. Varmasti tilaan toistekin. Asunnosta puuttuu vielä mielettömästi juttuja (just erosin) eikä mulla todellakaan ole liikaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika kauan menee kun ostokset tulee, nyt olen odottanut kaksi viikkoa.
Luulen, että matkahuolto viivyttelee, koska temu on ilmoittanut, että olisivat jo laittaneet tulemaan.
Kyllä siellä ihan hyvä tavaraakin on.
Jaa. Mulle tuli paketti viikossa eikä tavaroiden eikä vaatteiden laadussa mitään valittamista.
pari kertaa tullut noin viikossa paketti. tilaan myös sheiniltä, sillä kestää kauemmin.
Tilasin askartelutavaroita Temusta. Maksutavaksi valitsin Klarnan. Ensimmäinen tilaus tuli nopeasti. Olin epävarma pitääkö maksaa arvonlisäveroa ja tullimaksuja, mutta ensimmäinen paketti tuli ilman lisäkuluja nopeasti lähimpään noutopisteeseen. Matkahuollolla on mahdollisuus ostaa kotiinkuljetus, mutta Temun paketin toimituksessa ei sellaista vaihtoehtoa löytynyt.
Toisen paketin yhteydessä näkyi matkahuollon tiedoissa mahdollisuus vaihtaa noutopistettä, jota en ensimmäisen paketin kohdalla ehtinyt huomaamaan, vaikka tiiviisti seurasin lähetyksen kulkua. Toisen paketin kohdalla lukee, että matkahuolto toimittaa paketin tullauksen jälkeen... paketti on edelleen matkalla.
Temulta tulee paljon kuittausviestejä... vaikka useampi tilaus on pakattu samaan pussiin, niin jokaisesta tilauksesta tulee eri ilmoitus. Tämä sen lisäksi, että ilmoittelevat kiitettävän tiheästi tilauksen toimituksen eri vaiheista.
Tilausta tehdessä kannattaa huolellisesti tutkia, mitä on tilaamassa ja lukea muiden asiakkaisen arvosteluja. Aika usein valitetaan ettei tuotteen koko vastannut odotuksia, joten mittatiedot kannattaa etsiä. Joissakin tuotteissa ei ole mittatietoja ja esittelykuvissa saattaa olla tuotteiden mittoihin nähden harhauttavan suurikokoisia esineitä.
Neljä tuotetta olisi pitänyt jättää ostamatta, mutta "ei ne maksanut yhteensä kuin 15 euroa". Tilasin periaatteella etten mitään palauttele. Katsoin myös ehtoja, joilla voi saada hyvitystä, jos tuotteen hinta laskee 30 vuorokauden aikana. Monen tuotteen hinta laski ja toisten nousi, joten en kysellyt muutamien eurojen perään.
Tilasin huhtikuussa kolme kertaa aina n 30 eurolla ja kaikki tuli, mitä tilasin 1-2 viikon kuluessa... ja ei mitään rahtimaksuja...
Osta suomalaisesta halpakaupasta sama puolet kalliimmalla
Muutamia paketteja olen tilaillut, ihan ok kokemukset. Ovat olleet juuri sellaisia mitä kuvissa on luvattu. Parasta tuossa on tosiaan tuo, ettei tule mitään postikuluja yms.
Toimi hyvin, paketti tuli viikossa perille ja tuotteet oli ok. Ei mitään valittamista.
Mikä on halpa hinta tai valmistuskustannukset? Täällä on vaan halpahalleissa valtavat katteet samasta tuotteesta. On totuttu ja hyväksytty kalliit hinnat. Nyt sitten iskee paniikki joillekin kun jostain saa tavaraa oikeaan hintaan. Ja katetta on heilläkin ei vaan niin roistomaisia kuin meillä. Tutkikaa vaikka elektroniikka tuotteitanne, lähes kaikki tulee Kiinasta. Mitä itse olen Temusta tilaillut niin on kyllä hintaansa nähden erinomaisia. Kun huvikseni tilasin ensi kerran parilla kympillä aikamoisen läjän tavaraa niin "tietäjien" varoitteluista huolimatta tavarat olivat erittäin hyviä. Suurin osa täällä mollaajista ei tiedä Temusta yhtään mitään.
Näissä kiinan tavaroissa on usein myrkyllisiä muovinpehmentimiä ja lyijyä vaarallisia määriä.
Kasvaa penis keskelle otsaa.
Itse olen joutunut Klarnan kanssa taistelemaan kahteen kertaan laskutuksesta. Ei ollut helppoa. Kuukausia ja kymmeniä viestejä. Koskaan en tule Klarnaa käyttämään. Temusta ei ole pahaa sanottavaa. Ja täällä haukkuvat ovat olleet huijaussivustoilla tai eivät ole koskaan mitään tilanneet.
Älkää tilatko temusta krääsää, niin ei tarvi valittaa, että tavarat on krääsää. Lukekaa ilmoitukset kunnolla, niin ei tule yllätyksiä. Pussilakanat, paidat, viltit olohuoneeseen, kengät, matot yms. ovat olleet hyvälaatuisia. Tästä voi ladata temun turvallisesti eli ri ole huijaus tai tuo mitään viruksia: https://temu.to/m/u9srnjkfsi1
Tilasin kitkakengät, kun tilausta ei kuulunut, niin tuli feikkiraybanit: Alkää missään nimessä tilatko mitään tuolta!
Tässä on mun ostoksia Temusta: https://www.tiktok.com/@tikitokiiteemuli?_t=8lnDMc8lvSj&_r=1
Tai sitten qr-koodilla https://postimg.cc/9rdPPq07
Tosta voi ladata Temun https://temu.to/m/u9srnjkfsi1 niin saa alennusta. Tai sitten laittaa Temussa hakupalkkiin: acj031894 ,mutta nää toimii vain uusille tai palaaville ostajille.