Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko nainen menettää huoltajuuden ilman syytä? Asiasta tietävät kommentoikaa

Vierailija
01.12.2022 |

Kysyn tätä siksi, kun kun on sana sanaa -vastaan tilanne, enkä osaa arvioida ketä uskoa.

Tunnen naisen, joka menetti molempien lastensa huoltajuuden ex-miehelleen. Lapset olivat alakouluikäisiä silloin. Sen jälkeen nainen tapasi molempia lapsiaan mutta ei millään säännöllisellä systeemillä mutta jostain syystä tilanne muuttui sellaiseksi, että vanhempaa lasta ei enää tavannut ja sit kai se nuorinkin oli kuvioissa hyvin harvakseltaan. Nyt täysi-ikäiseksi ehtinyt vanhempi lapsi tapaa välillä äitiään ja on ollut yhdessä matkallakin.

Minulle on kerrottu, että kaikki tämä on ex-miehen syytä, että hän on niin ovela narsisti että osasi kääntää kaikki viranomaiset äitiä vastaan ja sitten alkoi vieraannuttaa lapsia äidistään.

Miehen sukulaiset puolestaan sanovat, että lasten on selkeästi parempi olla isällään.

Miten on? Voiko nainen menettää vain narsistin sanomisten johdosta huoltajuuden? Entä miksei hänellä ole ollut säännöllisiä tapaamisia? Kun vankilassa olevillakin on tapaamisoikeus? Vai onko ne olleet valvottuja tapaamisia jossain sosiaalihuollon tiloissa eikä äiti siksi niistä kerro mitään?

Millaisissa tapauksissa voi käydä näin? Nainen on kovapalkkaisessa työssä ja julkisivu todellakin kunnossa kuten miehelläkin. Mies varsinkin on erittäin rikas mutta naisellakin omaisuutta ja puitteet kunnossa.

Mitä ajatuksia muille tulee tästä keissistä? Haluaisin tietää, ketä pitäisi uskoa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, nimim oikeuteen menossa :(

Vierailija
2/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä on ollut mies valehtelemaan jos äiti on ilman todellista syytä menettänyt huoltajuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harvinaista mutta ei mahdotonta, että täysin narsistinen ja ovela mies saa käännettyä viranomaisetkin äitiä vastaan. Mutta ei ilman todisteita. Toisaalta täytyy muistaa että noin ei käy koskaan, jos mies ei pysty toteen näyttämään vaikkapa äidin päihdeongelmaa, mielisairautta ja väkivaltaista käyttäytymistä. Voisiko olla kyse äidin väkivallasta?

Vierailija
4/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapset ei halunneet tavata?

Vierailija
5/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, nainen ei saa tahtoaan läpi ja heti on mies iljettävä narsisti. Vaikka jossain vaiheessa kuitenkin ollut se maailman ihanin ja paras mies kun kerran lapsiakin tehty.

Tämän takia MGTOW.

Vierailija
6/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, mutta miehen kohdalla tuo toimiin, olen sen kokenut. T:erkaannutettu isä

Vierailija
7/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei kyllä voi. Miehellä on oltava todisteet. 

Vierailija
8/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, jos isä on patologinen narsisti.

Vierailija
9/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noin mene. Kyllä oikeudella on oltava perusteet päätöksenteolle, joka kajoaa merkittävällä tavalla vanhempien oikeuksiin.  

Mutta jos nainen on vaikkapa ollut väkivaltainen lasta tai miestä kohtaan, niin se kyllä riittää syyksi. Siis: ei tarvitse olla lapsia kohtaan väkivaltainen. Jos nainen on vaikkapa käynyt miehen kimppuun ja mies mennyt siitä lääkäriin ja kirjannut vammat, niin tämä on ihan tarpeeksi suuri syy määrätä huoltajuus vain isälle. Tämän jälkeen mies voi toki vieraannuttaa lapsia. Siltähän tuo kuulostaa että aluksi on tavannut (oikeuden päätöksellä kenties, valvotut tai tavalliset tapaamiset) ja sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha ilmaisemaan mielipiteensä, hän ei halua tavata äitiään. 

Vierailija
10/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, mutta miehen kohdalla tuo toimiin, olen sen kokenut. T:erkaannutettu isä

Molempien kohdalla on mahdollista. Toki naisnarsistin on helpompi tehdä toi, yhteiskunnan asenteiden takia.

Vierailija
11/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, jos isä on patologinen narsisti.

Ei kukaan voi pelkästään valehtelulla saada huoltajuutta. Pitää olla jotain todistetta. 

Vierailija
12/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut miehestä, joka eron uhatessa nappasi lapsen ja meni turvakotiin hänen kanssaan, väittäen lapsen äidin olleen väkivaltainen tms. Todellisuudessa näin ei kuitenkaan ollut, taisi tilanne olla päinvastoin.

En nyt muista saiko hän huoltajuutta, mutta ainakin yritystä oli. Varmasti on myös äitejä jotka näin ovat tehneet, sitä en kiellä. Mutta näinkin voi käydä, kun on lapsen tehnyt tarpeeksi kieroilevan, narsistisen henkilön kanssa.

Vierailija
13/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin voi sukupuoliuhriutua ilman syytä, ja se lienee pääasia naiseudessa. Muulla ei niin väliä elämässä ja maailmassa.

Vierailija
14/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW!

Vierailija
15/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ystävääsi enemmän kuin sitä miestä. Ellei miehellä ole todisteet. Jotkut miehet ovat ottaneet vallan itselleen kaikessa.

Vierailija
16/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW! MGTOW!

Menisitkin.

Vierailija
17/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ex-vaimoni väitti minun käyneen häneen käsiksi (koskaan en ole niin tehnyt) ja ravistelleen vauvaamme, en ollut tehnyt sitäkään. Lisäksi hän väitti minun olevan alkoholisti ja pelänneensä oman ja lasten hengen puolesta, kun olen riehunut ja rikkonut paikkoja. Kerran hän itse paukautti makuuhuoneen oven niin lujaa kiinni, että se vääntyi jengoiltaan, eikä mennyt enää kunnolla kiinni. Äidilleen valehteli että minä olen sen hajottanut. Äiti sitten oli todistajanakin, että on koko yhdessä olomme ajan kuullut tyttäreltään huolestuttavia tietoja minun käytöksestä ja todistanut omin silmin että tavaroita olen rikkonut. Oikeus kysyi, että niin, olet siis nähnyt hänen tuhoavan tavaroita. Hän vastasi että kyllä, hän on nähnyt ne seuraukset jotka riehunnasta ovat tulleet.

Tulos: huoltajuus äidille, minulle oikeus tuettuihin ja valvottuihin tapaamisiin.  

Tämän jälkeen äiti aloitti järjestelmällisen mustamaalaamisen ja vieraannuttamisen, enkä nähnyt vuosiin lapsia. Nyt aikuisena tyttäreni on ottanut yhteyttä ja olemme viikottain tekemisissä. Hänen silmänsä ovat alkaneet aueta, että äiti onkin se väkivaltainen narsisti. Vielä kun nuorempi veljensä täysi-ikäistyy, saan perheeni takaisin.

Vierailija
18/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä palstalla SAA kertoa totuuksia naisten käytöksestä!!!

Etkö sä ikinä väsy tohon itkemiseen? Oikea itkuiita olet.

Vierailija
19/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea voi tapahtua, mutta miten ihmeessä ja miksi haluaisit saada tuon selville? Pelkästä uteliaisuudesta?

Vierailija
20/28 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim. mt-ongelma, sossut kääntyvät äitiä vastaan. Siinä kun oikeuteen haastetaan, eikä äiti laita vastinetta kun ei usko mahdollisuuksiinsa, niin huoltajuus voidaan määrätä isälle, jolla on työpaikka ja sillä tavalla edellytyksiä.

Totuus voi olla se että isä on pahoinpidellyt äitiä, ja myöhemmin lapsia, mutta äitiä ei kuunnella, ei uskota ja isää silitellään päähän vaikka ei ole edes kykyä ruokkia lapsia.

Näin se menee joskus.