Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Temu-verkkokaupasta?

Vierailija
26.11.2023 |

Joo, kiinalainen verkkokauppa, ei varmaankaan kovin eettisesti toimiva, pikamuotia luukuttaa.

Lappuhaalareita mietin ja törmäsin tähän verkkokauppa. Kovasti laajentaa myös Suomen suuntaan.

Tuotteiden esittely välillä vajavaisella Suomella, selvästi jotain kökköä kääntäjää käytetty.

Onko kellään kokemuksia tilaamisesta ja toimituksista? Vaatteiden laatu ja koot, pitävätkö kutinsa?

Kommentit (419)

Vierailija
181/419 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu Selänne

Vierailija
182/419 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun niihin, joiden tietoja saa vapaasti kalastella, joten käytän Temun tarjouksia myös vapaasti. Kotimaassa tahtoo hankintoja haitata alati lisääntyvät huijaukset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/419 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari tänään: 

Kuluttajat perustelevat Temusta ostamista Suomea moninkertaisesti halvemmilla hinnoilla. Temusta on mahdollista löytää identtisiltä näyttäviä tuotteita suomalaisissa kaupoissa jälleenmyydyistä, Kiinassa valmistetuista tuotteista.

Tuotteista ei kuitenkaan voi varmuudella sanoa, ovatko ne samoja, vaikka ne näyttäisivät samalta ja olisivat valmistettu samassa maassa tai jopa samalla tehtaalla, Kuluttajaliiton pääsihteeri Juha Beurling-Pomoell toteaa.

Yksittäisten pakettien lennättäminen suurissa määrin Kiinasta Suomeen aiheuttaa merkittävät päästöt. Kivijalkaliikkeisiin tuotteet tilataan yleensä isommissa erissä, ja ne saapuvat usein maa- ja meriteitse, mutta osin myös lentäen.

Vierailija
184/419 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain juntit tilaavat tuolta.

Vierailija
185/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoiden olen kyllä temusta tilannut. Toimistotarvikkeet, timanttityöt, pienet työkalut, hiustarvikkeet, astiat joissa ei elintarvikkeita säilytetä olleet kaikki ihan ok. Kosmetiikkaa, vaatteita tai ruoanlaitto- tai tarjoiluvälineitä en uskaltaisi tilata. Aika paljon halvemmalla olen saanut mitä kivijalkakaupasta. 

Vierailija
186/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valikoiden olen kyllä temusta tilannut. Toimistotarvikkeet, timanttityöt, pienet työkalut, hiustarvikkeet, astiat joissa ei elintarvikkeita säilytetä olleet kaikki ihan ok. Kosmetiikkaa, vaatteita tai ruoanlaitto- tai tarjoiluvälineitä en uskaltaisi tilata. Aika paljon halvemmalla olen saanut mitä kivijalkakaupasta. 

No kuluttajansuojaa ei ole eikä valvontaa siitä, onko ne tuotteet määräysten mukaisia vai ihmisille haitallisilla kemikaaleilla kyllästetty. On ollut uutisia, että Temussa on myynnissä ihmisille vaarallisia sähkölaitteita, jotka voi sytyttää tulipaloja. Muutenkin on hyvä, ettei käytä tulelle herkkiä materiaaleja esim. vaatteissa. Onko temun vaatteissa sitä helposti syttyvä merkintää, mikä on vastuullisemmissa vaatteissa joskus. Vaatteet voi palaa kuin soihtu, jos on jotain herkästi syttyvää kemikaalia tai materiaalia niissä. 

Vierailija
187/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin kitkakengät, kun tilausta ei kuulunut, niin tuli feikkiraybanit: Alkää missään nimessä tilatko mitään tuolta!

Hahahahaha.... :D Luulitko, ettei ne pidä sua tyhmänä, kun tilaat temusta. 

Vierailija
188/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä neittihuijareidenkin bisnes perustuu siihen ajatukseen, että netinkäyttäjä on tyhmä. 

Vierailija
189/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Olen tilannut muutaman kerran verkkokauppa TEMUsta ja tilaukset menneet ihan ok. Kaksi eri kertaa palauttanut ja molempien kertojen jälkeen näkynyt luottokortilta ylimääräisiä veloiuksia. Ensimmäisellä kerralla oli n.190 € kaikkiaan ja toisellä n.32 €. Toisella kerralla otin vähän selvää ja näytti että toimitukset menneet Viroon. Näyttäisi olevan TEMUn tietoturva palautuksissa heikkoa. Vaatteita ei kannata ainakaan tilata vaikka halpoja niin laatu heikko.

Uskallatteko luovuttaa luottokorttitiedot jollekin kiinalaiselle firmalle? Kyllä olette hulluja. 

Vierailija
190/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut ja toimii hyvin. Samaa tavaraa myyvät kuin suomalaiset kivijalkaliikkeet mutta HALVALLA. Viimeksi ostin riistakameran tarjouksesta 20€ ja täysin sama kamera maksoi kivijalkaliikkeessä 149€. No lompakko kiittää ja jää rahaa muuhunkin.

Kuvitteletko tosiaan, että se 20 euron piraattiriistakamerasi on täysin sama tuote kuin 149 maksava Suomesta ostettu? 

No riippuu mihin tarkoitukseen Sukulaisen valvontakamera ei edes toimi, mutta ihmiset uskoo, että se toimii. Se on riittänyt, että näyttää kameralta. 

Vierailija
191/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautin tuotteita jotka eivät sopineet ja eivät löytäneet selville mihin palautukset olivat menneet niin veloittavat minua. Eli joudun siis maksamaan palauttani tuotteet myös. Monimutkaista toimintaa Temun tuotteet Klarnan maksatus Matkahuollon kuljetus ja haku ja Matkahuollon kautta. Sähköposteja tulee satoja ja epäselvä saldo eikä apu saa vaikka luvataan. Luvataan mutta todellisuudessa apua ei saa. Olen kirjoittanut satoja viestejä ja kysyksia, miksei palautus ei ole mennyt perille. Kuka vie välistä palautuotteet...maksu jäi minulle. Mikäään lähettämäni selvitys ei kelvannut. Ei kannata tilata paljon kerralla. Lisälaskuja palautustuotteista tuli miltei 100 euroa. Muitakin tarinoita riittää jos googlaa Temu/ Klarna. Vievät kuulemma luottotietoja Temu asiakkailta. Todella pettynyt olo.

Ihmiset ostaa jollain senteillä tai euroilla ja palauttaa? Kuinka köyhiä olette? Jos ostatte kirpparilta vahingossa hutiostoksen muutamalla eurolla, yritättekö palauttaa? 

Vierailija
192/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu jos joku tilaa eri kauppiailta siellä? Esimerkiksi yhdeltä yhtä ja toiselta toista? Tuleeko se samassa paketissa.

Vierailija
193/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palautin tuotteita jotka eivät sopineet ja eivät löytäneet selville mihin palautukset olivat menneet niin veloittavat minua. Eli joudun siis maksamaan palauttani tuotteet myös. Monimutkaista toimintaa Temun tuotteet Klarnan maksatus Matkahuollon kuljetus ja haku ja Matkahuollon kautta. Sähköposteja tulee satoja ja epäselvä saldo eikä apu saa vaikka luvataan. Luvataan mutta todellisuudessa apua ei saa. Olen kirjoittanut satoja viestejä ja kysyksia, miksei palautus ei ole mennyt perille. Kuka vie välistä palautuotteet...maksu jäi minulle. Mikäään lähettämäni selvitys ei kelvannut. Ei kannata tilata paljon kerralla. Lisälaskuja palautustuotteista tuli miltei 100 euroa. Muitakin tarinoita riittää jos googlaa Temu/ Klarna. Vievät kuulemma luottotietoja Temu asiakkailta. Todella pettynyt olo.

Oletko muutaman euron takia kirjoittanut satoja viestejä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, mikä oli palautettujen tuotteiden arvo ja mistä hinnasta olet valmis kirjoittamaan "satoja" viestejä. Itse jaksoin Suomessa vääntää firman kanssa, kun kyseessä oli kaksi 150 euron ostosta. 

Vierailija
194/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että temu käyttää lapsityövoimaa ja että vaatteissa/meikeissä on kemikaaleja jotka ei kuulu kehoo

Suomi harrastaa ihmiskauppaa (thaimaalaiset marjanpoimijat)

Vierailija
195/419 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että temu käyttää lapsityövoimaa ja että vaatteissa/meikeissä on kemikaaleja jotka ei kuulu kehoo

Suomi harrastaa ihmiskauppaa (thaimaalaiset marjanpoimijat)

Joooo ... :) Saa tap p aa, koska joku muukin. 

Vierailija
196/419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin ripsiväriä, se ei meinannut aueta millään (kierrekorkki).

Käänsin voimakkaasti, no  sieltä sitten turskahtikin koko musta tuubi tyhjäksi, se oli ihan köntissä, märkänä ja sitten oli sitä mustaa väriä joka paikassa. Se oli samantien pakko heittää roskiin, ei sillä ripsivärillä tehnyt yhtään mitään, se oli harjassa yhtenä klönttinä. Tosi huono ostos.

Vierailija
197/419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tilannu 2 kertaa, nopee toimitus, ei lisämaksuja (eli ei esim tullia tai alvia päälle) koot on vastannu sitä mitä pitikin, tosin vaatteiden laatu ei tietenkään oo kovin kummonen, mut hintansa väärti silti. Nykyään tilaan esim liimattavat ripset kokonaan sieltä, tosin liiman ostan tyyliin normalista tai tokmannilta. Mut siis hyviä kokemuksia Temusta täällä =)

Suurin osa tokkmannin tuotteista tulee kiinasta. Toivottavasti et saa silmiisi/ luomiisi allergisia reaktioita. Ne ovat omalla vastuullasi, Tukes ei ole varmistanut asiallisuutta.

Vierailija
198/419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisella kerralla otin vähän selvää ja näytti että toimitukset menneet Viroon."

Jos menee Viroon, tuleeko sieltä myös? Se on sopivan lähellä.

Vierailija
199/419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut ja toimii hyvin. Samaa tavaraa myyvät kuin suomalaiset kivijalkaliikkeet mutta HALVALLA. Viimeksi ostin riistakameran tarjouksesta 20€ ja täysin sama kamera maksoi kivijalkaliikkeessä 149€. No lompakko kiittää ja jää rahaa muuhunkin.

Kuvitteletko tosiaan, että se 20 euron piraattiriistakamerasi on täysin sama tuote kuin 149 maksava Suomesta ostettu? 

No riippuu mihin tarkoitukseen Sukulaisen valvontakamera ei edes toimi, mutta ihmiset uskoo, että se toimii. Se on riittänyt, että näyttää kameralta. 

Voi voi voi, on meitä moneen junaan, muuta ei voi sanoa. Virus iskenyt, pitää tilata Temusta vaikka saisi paskaa paketissa !

Vierailija
200/419 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko torakoita ja luteita tullut paljonkin? En haluasi asua kerrostalossa, jossa asuu joku Temu-tilaaja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän