Paljonko saat veronpalautuksia vai tuliko mätkyt?
Kommentit (27)
99e palautusta. Tuossa satasen tuntumassa ollut palautuksen menneinäkin vuosina. Ihan kiva lisä joka tosin menee säästöön. Näin eläkkeellä ei tuu paljoa törsäiltyä enään.
Olisi kyllä ihan kiva tietää mutta puhelin on niin vanha johon ei ole tullut enää pitkään aikaan päivityksiä niin verkkopankkitunnukset ei toimi ja ulosotto on sitä mieltä että ei suomessa tarvi puhelinta tai tietokonetta elämiseen ja verottaja ei suostu lähettämään paperisia veroilmoituksia niin minulle ei ole mahdollisuutta tietää saanko mätkyjä vai palautuksia. Ja kun asuu oikkukylässä niin julkisia tietokoneita ei ole ja julkista liikennettä ei ole että pääsisin matkustamaan viereisiin kaupunkeihin julkisille tietokoneille. Ja kun oikein mieleistelee ja nuoleskelee niin ulosotto jättää vähän alle lain määräämää suojaosuuden niin rahat ei riitä taksilla matkustamiseen
Mätkyjä 50.000 ,en maksa,kone odottaa ja on pakko matkustaa verokarhua pakoon.
Mätkyjä 10,03 euroa. Eli muistaakseni ylittää kolmella sentillä sen määrän, mitä ei tarvitsisi maksaa takaisin... no, ehkä selviän.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna olin vapaalla kolme kuukautta ja saan palautusta 5200 euroa. Näyttää siltä että jatkossa olisi hyvä tehdä töitä vähemmän kun verottaja ottaa melkein puolet palkasta jos tekee täyttä työaikaa lisätöineen.
Juu, minäkin lomautuksella ja pitkällä sairauslomalla yht. lähes 6kk. Kyllähän niistä hyvin palautuksia saa, kun ansiosidonnaisista lähtee 20% ja Kelan sairauspäivärahoista 25%. Palkasta vaan 14%. Elin tosi tiukalla sen puoli vuotta, niin kyllä mieluummin töitä teen ja maksan vähemmän veroja.
Tuli mätkyjä, mutta kun laitoin kaikki puuttuvat vähennykset niin pitäis kääntyä saamapuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä ihan kiva tietää mutta puhelin on niin vanha johon ei ole tullut enää pitkään aikaan päivityksiä niin verkkopankkitunnukset ei toimi ja ulosotto on sitä mieltä että ei suomessa tarvi puhelinta tai tietokonetta elämiseen ja verottaja ei suostu lähettämään paperisia veroilmoituksia niin minulle ei ole mahdollisuutta tietää saanko mätkyjä vai palautuksia. Ja kun asuu oikkukylässä niin julkisia tietokoneita ei ole ja julkista liikennettä ei ole että pääsisin matkustamaan viereisiin kaupunkeihin julkisille tietokoneille. Ja kun oikein mieleistelee ja nuoleskelee niin ulosotto jättää vähän alle lain määräämää suojaosuuden niin rahat ei riitä taksilla matkustamiseen
Paperiversio lähetetään kyllä, jos ei ole ottanut käyttöön Suomi.fi -viestejä. Eri asia on postin kulku. Paperiversio tulee huhtikuun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sain postissa koosteen!
Vierailija kirjoitti:
Tonni. Kiitti.
Tonni käteen, känni toteen.
Vastahan tässä on korkaukset tehty veroehdotukseen, ei asiaa vielä voi tietää.
Mätkyjä tuli.
Tulot nousi 51 000-> 78 500... heh, veroprosentti ei kerennyt ihan perässä.
No, tänä vuonna olen tarkempi.
Yli 2000e tuli. Olen elellyt työttömänä ansiosidonnaisella ja siitähän lähtee aika paljon veroa. Tulee tarpeeseen.
1984€ palautusta tulee. Kiva raha.
Vajaa kolme sataa, mutta tein muutoksia niin tulee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mätkyjä tuli.
Tulot nousi 51 000-> 78 500... heh, veroprosentti ei kerennyt ihan perässä.
No, tänä vuonna olen tarkempi.
Jatkan vielä.
Oli kaksi isompaa hankintaa kotitalousvähennyksiin jotka maksoin itse, yhteensä 17 000 euroa.( Porakaivo ja talon uusi lämmitysjärjestelmä)
Annoin ne vähennykseksi emännälle, joka saikin useamman tuhannen palautuksen.
Päälle 300 tulee takaisin. Menee remppaan.
Palautuksia tuli lähes 700€. Olen pitkäaikaistyötön erittäin korkeasti koulutettu mieshenkilö.
3300 euroa mätkyjä, osakkeiden myyntivoitoista veroja. Ansiotuloverotuksen olen säätänyt nollaan.
Noista osakekaupoista kun teen verovähennykset, maksettavan veron määrä pudonnee johonkin vähän päälle kahteen tonniin. Maksan ne mahdollisimman myöhässä, koska haluan pitää rahat kiinni pörssipelissä eli käytännössä kyseessä on koroton/matalakorkoinen sijoituslainan velkavipu valtiolta.
Viime vuonna olin vapaalla kolme kuukautta ja saan palautusta 5200 euroa. Näyttää siltä että jatkossa olisi hyvä tehdä töitä vähemmän kun verottaja ottaa melkein puolet palkasta jos tekee täyttä työaikaa lisätöineen.