Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää

Vierailija
25.11.2023 |

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää. Tämä on paljon enemmän kuin esimerkiksi Britanniassa. Aika huolestuttavaa. 

Kommentit (540)

Vierailija
81/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pitäisikö nauraa vai hakata päätään seinään joillekin näille kommenteille. "Ei mua ole henkilökohtaisesti koskaan ahdisteltu, joten ei mitään sellaista oikeasti tapahdu."

Eli jos juuri sinua ei ole koskaan esim. ryöstetty, niin sitäkään ei sitten varmaa koskaan tapahdu ikinä kenellekään?

Jos sanon, ettei mua ole koskaan ryöstetty, porukka luultavasti silmää räpäyttämättä uskoo sen.

Mutta jos sanon, että mua ei ole koskaan ahdisteltu niin, että se olisi jättänyt mulle trauman tai pelon, tai että se vaikuttaisi suoraan elämääni, epäillään, että joko valehtelen, tai että mun lause jotenkin sisältää oletuksen, ettei kenellekään muulle voi käydä niin.

Vierailija
82/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas, kuinka empaattisia palstan miesoletetut ovat. 

Mies oletetut kyseenalaistaa miksi jotkut rikoksen määritelmät on puhtaasti jonkun ihmisryhmän tunteen varassa.

Kyllä miesoletetut oikeasti tietävät, mikä on seksuaalista häirintää, mutta leikkivät etteivät muka tiedä jotta voisivat jatkaa sitä pascaa käytöstään. Rikoksen määritelmä siis ei ole kenenkään tunteen varassa ja senkin he tietävät, mutta väittävät toisin, koska taas muka-tietämättömänä ja ahdistelun kohteita syyttäen voi taas jatkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koin eniten häirintää alaikäisenä tyttönä. Silloin se oli suurimmilaan, nyt 30 vuotiaana harvemmin, mutta edelleen silloin tällöin. Mutta aika huolestuttava seikka sekin.

Tämä minua pelottaa todella paljon nyt, kun oma tyttöni alkaa kohtapuoliin lähestymään teini-ikää. Miten voin pitää lapseni turvassa :(

Et voi.

Vierailija
84/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on syntyvien lapsien luku pienentynyt rajusti kun #metoo kampanjan vuoksi ei miehet uskalla tehdä naisilleen minkäänlaisia ehdotuksia, saatikka tekoja.

Vierailija
85/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitää tietää että nykyään kranttumuijien mielestä seksuaalista häirintää on jos mies sattuu kesäkadulla vilkaisemaan näpsäkän naisen suuntaan

Miksi vähättelet naisten kokemuksia? Väitteesi on täyttä paskaa.

Sivusta, mutta jos sieltä löytyy ahdistelun alta tällaisia viharikoksia kuin "epäasiallinen tuijotus" ja "vislailu", jotka jokainen voi määritellä tarkoittavaksi käytännössä ihan mitä tahansa, niin kyllä se ihan asiallista on kyseenalaistaa näitä lukuja, että mitä kaikkea sinne loppujen lopuksi onkaan mielletty ahdisteluksi. 

Minkään rikoksen ei pitäisi pohjautua uhrin tunteisiin vaan konkreettisiin todisteisiin.

Tuijottaminen ja vislailu OVAT seksuaalista ahdistelua, ei sen tajuaminen mihinkään tunteisiin liity.

Vierailija
86/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumia naisia ei kukaan mies seksuaalisesti lähentele sattuneista syistä. Suomessa on rumia akkoja niin runsaasti, että aloituksen %-luvut eivät pidä paikkaansa.

Eihän rais kauk sissakaan ole kyse seksistä vaan alistamisesta ja vallantunteesta, samaa pätee kaikenlaiseen ahdisteluun

rais kauk sissa on kyse tekijän himojen tyydytyksestä.

Vierailija
87/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä nainen kadulla kesämekossa ja mies viheltää fitviu niin se on heti häirintää! 

Vierailija
88/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä nainen kadulla kesämekossa ja mies viheltää fitviu niin se on heti häirintää! 

Koska se on häirintää. 

Vierailija
89/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa taas, kuinka empaattisia palstan miesoletetut ovat. 

Mies oletetut kyseenalaistaa miksi jotkut rikoksen määritelmät on puhtaasti jonkun ihmisryhmän tunteen varassa.

Kyllä miesoletetut oikeasti tietävät, mikä on seksuaalista häirintää, mutta leikkivät etteivät muka tiedä jotta voisivat jatkaa sitä pascaa käytöstään. Rikoksen määritelmä siis ei ole kenenkään tunteen varassa ja senkin he tietävät, mutta väittävät toisin, koska taas muka-tietämättömänä ja ahdistelun kohteita syyttäen voi taas jatkaa. 

Annappa esimerkkejä.

Kyllä naisten seksuaalisissa ahdisteluissa on kyse siitä miten uhri asian kokee.

Vierailija
90/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koin eniten häirintää alaikäisenä tyttönä. Silloin se oli suurimmilaan, nyt 30 vuotiaana harvemmin, mutta edelleen silloin tällöin. Mutta aika huolestuttava seikka sekin.

Tämä minua pelottaa todella paljon nyt, kun oma tyttöni alkaa kohtapuoliin lähestymään teini-ikää. Miten voin pitää lapseni turvassa :(

Kasvata hänet tasapainoiseksi niin ei hae muilta hyväksyntää. Onhan isä ollut mukana kasvatuksessa?

Vierailija
91/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te toivotte saavuttavanne tällä, että langetetaan ihan jokaiselle kansalaiselle uhristatus laajentamalla tämä häirintä/ahdistelu kattamaan käytännössä mikä tahansa kanssakäyminen ihan vastaanottajan päivästä riippuen? 

Vai ei kai tässä ihan tosissaan väitetä, että vain naisilla on oikeus päättää minkä kokevat ikäväksi käytökseksi? 

Vierailija
92/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on naisena ihan käsittämätön ajatus että joku mies tulisi häiriköimään. Mä en liiku missään huonokäytöksisten moukkien seurassa. Toisaalta ehkä oma ulkonäkökin vaikuttaa. Mutta en tunne tuon tyylisiä miehiä jotka ahdistelee. Ketä/millaisia he oikein ovat? Tuttavapiirini miehet ovat parisuhteessa olevia herrasmiehiä. 

Se voi olla ihan joku randomikin. Itse koin tämän ensimmäisen kerran jo 11 vuotiaana kun aikuinen mies lähti seuraamaa minua kotimatkallank kotiini asti.

Näitä seuraajia on ihan älyttömästi eikä katso ikää ja sukupuolta.

Vierailija
93/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä pitää tietää että nykyään kranttumuijien mielestä seksuaalista häirintää on jos mies sattuu kesäkadulla vilkaisemaan näpsäkän naisen suuntaan

Sivusta, mutta jos sieltä löytyy ahdistelun alta tällaisia viharikoksia kuin "epäasiallinen tuijotus" ja "vislailu", jotka jokainen voi määritellä tarkoittavaksi käytännössä ihan mitä tahansa, niin kyllä se ihan asiallista on kyseenalaistaa näitä lukuja, että mitä kaikkea sinne loppujen lopuksi onkaan mielletty ahdisteluksi. 

Minkään rikoksen ei pitäisi pohjautua uhrin tunteisiin vaan konkreettisiin todisteisiin.

Katsominen silmiin on ahdistelua?

Vierailija
94/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kuinka epätoivoisesti poistetaan totuuksia tästä keskustelusta, se on totta että tälläisissä kyseilyissä käytännössä kaikki lasketaan häirinnäksi. Tottakai prosentit hipoo taivaita ja lähes 100%. Joku mies katsoi, nainen koki tulleensa häirityksi ja raksi ruutuun kyselyssä.

Sentakia tälläiset uutiset on nykyaikana pelkkiä vitsejä eikä kenenkään pidä ottaa näitä kyselyitä vakavasti.

Vierailija
95/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on naisena ihan käsittämätön ajatus että joku mies tulisi häiriköimään. Mä en liiku missään huonokäytöksisten moukkien seurassa. Toisaalta ehkä oma ulkonäkökin vaikuttaa. Mutta en tunne tuon tyylisiä miehiä jotka ahdistelee. Ketä/millaisia he oikein ovat? Tuttavapiirini miehet ovat parisuhteessa olevia herrasmiehiä. 

Et käy töissä, kaupassa, kirjastossa,ostoksilla missään ikinä? Menet vain kotiovelta autoosi ja sieltä kohteeseen? Ehkä olet vain ihan helvetin ruma sitten ja se suojelee sinua, mutta vaikea kuvitella millainen suohirviö olet koska miehet ahdistelee lähes kaikkea, paitsi tietysti sinua.

Ihan normaalia elämää vietän. Liikun ulkona enimmäkseen päivällä. Ilmeisesti olen sitten todella ruma :D Ihan absurdi ajatus että joku mies menisi jossain kirjastossa kourimaan naisia,

Eivät ole aina juoppoja, he ovat työkavereita, opiskelukavereita, opettajia, asiakkaita, potilaita, lääkäreitä, hierojia, sukulaisia, ystävän puolisoita, tuntemattomia jotka istuvat bussissa tai junassa viereen, tuntemattomia kadulla......

Vierailija
96/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ulkoa tuodaan lisää kohteliaita miehiä niin vielä suurempi osa naisista saa kokea samaa.

Vierailija
97/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkään rikoksen ei pitäisi pohjautua uhrin tunteisiin va

Katsominen silmiin on ahdistelua

Ei vaan tuijottaminen. Ihmistä voi katsoa ohimennen ihan neutraalisti ja puhuttaessa on kohteliasta katsoa silmiin. Kyllä jokainen tajuaa, minkälaista on seksuaalisessa mielessä jonkun tuijottaminen, älkää nyt leikkikö tyhmiä. 

Vierailija
98/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan pidä häirintänä pelkkää katsetta tai välttämättä edes sanoja. Vaikka joku tulisi kadulla ehdottamaan suoraan seksiä, en häiriinny siitä. Kunhan sitten tajuaa lähteä pois, kun kieltäydyn. Jos nyt oikein härskejä puhuisi, niin olisihan se ällöä.

Ei naisten tarvitse liioitella tai valehdella. On ahdisteltu niin erään sukulaisen, työkaverin sekä tuntemattomien toimesta. Ekan kerran 12v. Ei tarvitse kuin olla illanvietossa työ tai opiskeluporukan kesken, kun siellä tanssilattialla se toisen käsi eksyy pepulle. Vaikka ei mitään hitaita tanssita. Itse suhtaudun noihin aika viileästi, enkä menetä yöuniani, mutta kyllä noi jollain tavalla vaikuttaa siihen kaverisuhteeseen. Eikä mitenkään positiivisesti. 

Vierailija
99/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te toivotte saavuttavanne tällä, että langetetaan ihan jokaiselle kansalaiselle uhristatus laajentamalla tämä häirintä/ahdistelu kattamaan käytännössä mikä tahansa kanssakäyminen ihan vastaanottajan päivästä riippuen? 

Vai ei kai tässä ihan tosissaan väitetä, että vain naisilla on oikeus päättää minkä kokevat ikäväksi käytökseksi? 

No ei se ahdistelija ainakaan päätä mikä on ikävää käytöstä.

Te jotka vähättelette seksuaalista häirintää, niin kertokaahan sitten tarkkoja esimerkkejä, mikä on seksuaalista häirintää ja mikä ei. 

Vierailija
100/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvata hänet tasapainoiseksi niin ei hae muilta hyväksyntää. Onhan isä ollut mukana kasvatuksessa?

Miten joku hyväksynnän haku liittyy seksuaalisen ahdistelun uhriksi joutumiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän