Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää

Vierailija
25.11.2023 |

Suomessa 88 prosenttia naisista on kokenut s-häirintää. Tämä on paljon enemmän kuin esimerkiksi Britanniassa. Aika huolestuttavaa. 

Kommentit (540)

Vierailija
21/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

88 % kuulostaa musta ihan todenmukaiselta. Sitten on se 12 %, jotka eivät ole kokeneet koskaan minkäänlaista häirintää.

Se, mikä hommassa mättää, on keskustelun taso. Aletaan vertailemaan kokemuksia, ketä on häiritty eniten ja pahiten, ja sitten mukaan tulevat ne, joita ei tosiasiassa ole häiritty, mutta ovat superherkkinä kokeneet niin ja haluavat vain osallistua keskusteluun. Tämä vie pohjaa niiden oikeasti häirittyjen ja ahdisteltujen tarinoilta, kun ilmötä aletaan vähättelemään yleisesti.

Vierailija
22/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumia naisia ei kukaan mies seksuaalisesti lähentele sattuneista syistä. Suomessa on rumia akkoja niin runsaasti, että aloituksen %-luvut eivät pidä paikkaansa.

Eihän rais kauk sissakaan ole kyse seksistä vaan alistamisesta ja vallantunteesta, samaa pätee kaikenlaiseen ahdisteluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin eniten häirintää alaikäisenä tyttönä. Silloin se oli suurimmilaan, nyt 30 vuotiaana harvemmin, mutta edelleen silloin tällöin. Mutta aika huolestuttava seikka sekin.

12-14 vuotta on pahin ikä. Silloin oli eniten häirintää, kourimista, ehdottelua

Vierailija
24/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettu on, teini-ikäisenä vuosikymmeniä sitten. Luulin, että se oli oma vika.

Vierailija
25/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on naisena ihan käsittämätön ajatus että joku mies tulisi häiriköimään. Mä en liiku missään huonokäytöksisten moukkien seurassa. Toisaalta ehkä oma ulkonäkökin vaikuttaa. Mutta en tunne tuon tyylisiä miehiä jotka ahdistelee. Ketä/millaisia he oikein ovat? Tuttavapiirini miehet ovat parisuhteessa olevia herrasmiehiä. 

Tarkoitan ulkonäöllä siis sitä, että kun on tavallisen ja huomaamattoman näköinen niin ei vedä itseensä huomiota, ei positiivista eikä negatiivista. Ulkonäköönsä ei tietenkään voi paljoa vaikuttaa mutta omalla kohdallani se on ehkä ollut myös yksi suojeleva tekijä. 

Vierailija
26/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se olekaan hyvä asia, että naiset saavat seksiä halutessaan?😂 Se mitä nuori nainen halutessaan saa on lähempänä kärsimystä. Siksi ahdistelu menee niin tunteisiin.

Vierailija
27/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin eniten häirintää alaikäisenä tyttönä. Silloin se oli suurimmilaan, nyt 30 vuotiaana harvemmin, mutta edelleen silloin tällöin. Mutta aika huolestuttava seikka sekin.

Tämä minua pelottaa todella paljon nyt, kun oma tyttöni alkaa kohtapuoliin lähestymään teini-ikää. Miten voin pitää lapseni turvassa :(

Vierailija
28/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on naisena ihan käsittämätön ajatus että joku mies tulisi häiriköimään. Mä en liiku missään huonokäytöksisten moukkien seurassa. Toisaalta ehkä oma ulkonäkökin vaikuttaa. Mutta en tunne tuon tyylisiä miehiä jotka ahdistelee. Ketä/millaisia he oikein ovat? Tuttavapiirini miehet ovat parisuhteessa olevia herrasmiehiä. 

Se voi olla ihan joku randomikin. Itse koin tämän ensimmäisen kerran jo 11 vuotiaana kun aikuinen mies lähti seuraamaa minua kotimatkallank kotiini asti.

Vierailija
29/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä minua pelottaa todella paljon nyt, kun oma tyttöni alkaa kohtapuoliin lähestymään teini-ikää. Miten voin pitää lapseni turvassa :(

Ei kannata pelätä turhaan, mä olen 30v eikä mua ole kertaakaan elämäni aikana ahdisteltu :) Paljon auttaa se ettei kulje yömyöhään epäilyttävissä paikoissa

Vierailija
30/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen herrasmies puvussaan kouraisi minua kerran viinibaarissa reidestä. Sormus oli sormessa. Eli et voi tietää millaisia nuo tuntemasi miehet ovat, kun lähtevät ulos.

Vierailija
31/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata pelätä turhaan, mä olen 30v eikä mua ole kertaakaan elämäni aikana ahdisteltu :) Paljon auttaa se ettei kulje yömyöhään epäilyttävissä paikoissa

Minua ei ole ikinä ahdisteltu yöllä kun en liiku yöllä vaan ihan päivällä. Voisitko lopettaa uhrin syyllistämisen.

Vierailija
32/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hain tyttäreni aina bussilta iltaisin, ostin hälytyslaitteen, painotin nnäitä vaaroja. Onneksi tytär innostui kamppailulajiharrastuksesta. Oli ainakin vähän eväitä. Mutta kyllä, se on pelottavaa, kun tytär alkaa lähestyä teini-ikää, kun tietää omat kokemuksensa siinä iässä.

Vierailija
34/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse häiritsin seksuaalisesti nättiä nuorta siivojaa rappukäytävässä. Sanoin, että hän voisi pitää kahvitauon minun luonani mairea hymy naamallani.

Vierailija
35/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käy töissä, kaupassa, kirjastossa,ostoksilla missään ikinä? Menet vain kotiovelta autoosi ja sieltä kohteeseen? Ehkä olet vain ihan helvetin ruma sitten ja se suojelee sinua, mutta vaikea kuvitella millainen suohirviö olet koska miehet ahdistelee lähes kaikkea, paitsi tietysti sinua.

Ihan normaalia elämää vietän. Liikun ulkona enimmäkseen päivällä. Ilmeisesti olen sitten todella ruma :D Ihan absurdi ajatus että joku mies menisi jossain kirjastossa kourimaan naisia, kyseessä on silloin todennäköisesti joku erittäin häiriintynyt yksilö. Millaisia nämä ahdistelijat oikein ovat? Jotain juoppoja?

Vierailija
36/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse häiritsin seksuaalisesti nättiä nuorta siivojaa rappukäytävässä. Sanoin, että hän voisi pitää kahvitauon minun luonani mairea hymy naamallani.

Tällaisia nämä limanuljaskat ovat. Ja vieläpä kehuskelevat olevansa limanujaskoja.

Vierailija
37/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset olettavat Suomessa, että mies tekee rohkeasti aloitteen, mutta jos mies ei olekaan riittävän vetävänoloinen, se on sitten seksuaalista häirintää.

Vierailija
38/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalista häirintää on useimpien naisten mielestä kaikki rumien miesten oleskelu lähistöllä. Suomessa on rumempia miehiä kuin muualla ja siksi täällä naiset kokevat useammin tulevansa seksuaalisesti häirityksi.

Ei tarvitse olla ruma vaan pitää olla korkeammalla koulutuksella kuin nainen. Eli jos nainen on lääkäri niin aikamoni mies "häiritsee". Suomessa naiset on ura orjentoituneita toisin kuin muissa maissa.

Kouriminen kadulla, käsiksi käyminen, raiskausyritykset on naiselle arkea. Ja se alkaa jo lapsena kun täytyy alkaa puolustautumaan aikuisten miesten päällekäymiseltä.

Olen 46-vuotias perusnätti nainen, nuorena pojat tykkäsivät minusta paljonkin. Minua ei silti ole koskaan kourittu tai käyty käsiksi kadulla, eikä ikinä ole yritetty r*iskata. Jos minuun on joku koskenut, se on ollut samanikäinen tuttu tai puolituttu, ei koskaan joku reilusti vanhempi mies. Ja olen kyllä kulkenut nuorena kaduilla ja baareissa, ei ole siitä kiinni homma.

Tuo "naisille arkea" särähti korvaan. En jaksa uskoa, että olen ainoa, jota ei ole päivittäin h*iritty ja a*disteltu nuorena tai jopa lapsena. En väitä, ettei mua olisi ikinä h*iritty, mutta nuo kuvailemasi esimerkit ei ole "arkisia". Uskon myös, että osaa naisista ja tytöistä on h*iritty ja a*disteltu rajusti ja jatkuvasti.

Vierailija
39/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole ikinä ahdisteltu yöllä kun en liiku yöllä vaan ihan päivällä. Voisitko lopettaa uhrin syyllistämisen.

En mä ketään syyllistä. mut ihan turhaa pelätä lapsen puolesta kun voi olla että ei joudu minkään ahdistelun kohteeksi. Pelon lietsonta on typerää.

Vierailija
40/540 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vakavat termit alkavat menettää merkityksensä, kun sinne lasketaan alle jotain ikäviä katseita yms. Samoin kuin ra*ismi ei tänä päivänä tarkoita varsinaisesti mitään, kun sitä käytetään ihan vaan siitäkin, että ei ole samaa mieltä jostain. 

Tämä lukujen paisuttelu toimii toki nykypäivän yhteiskunnassa, kun monet lukee vain otsikon ja mielestään tietävät asiasta kaiken sen jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme