Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 39v ihminen joutuu nukkumaan päiväunet joka ikinen päivä?! Onko tämä sitä iän tuomaa väsymystä? Nuorena nukuin

Vierailija
25.11.2023 |

Päiväunet kerran vuodessa!

Lapset koululaisia,eli ei yöherätyksiä. 2 vuorotyö, liikun liian vähän vapaalla,mutta töissä tulee yli 10 000 per vuoro.

Vapaapäivänä nukun 9-10h yöunet ja silti päiväunet,kun ei pysy silmät auki. Verenkuva ok.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliiniresistenssi tekee tuota. Mulla loppui päiväunitarve kun siirryin vhh ruokavalioon.

Vierailija
2/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri,en hoitaja ,ajatus :Vuorotyön ongelma,ulkoilun  vähyys. Usein kyseessä jonkun moinen, ei vakaava masenus. Joka tulee Elämän  latteudesta: Aina samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen normaali luonnonmukainen valveillaoloaika on kaksi jaksoa vuorokaudessa ja uni kaksi jaksoa. Perua siitä kun oli hämäräaktiivinen saaliseläin.

Vielä keskiajalla ihmiset hommailivat omaan tahtiinsa valvoen myös yöllä, siitä nämä kaupungeissa kiertäneet huutajat "kello on xx ja kaikki hyvin"

Vierailija
4/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Siihen vaan itse tottuu ja luulee, että se on normaalia. Tein tuota, kun mulla oli D-vitamiiniarvot romahtaneet. Onneksi eräs lääkäri ymmärsi mittauttaa sen.  Nykyään syön D-vitamiinia ja B-vitamiinia purkista ja arvot nousivat 9:stä yhdeksäänkymmeneen.

Vierailija
5/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
6/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä et vaan oo sellanen nuorena nukkunut.

Vierailija
7/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku päiväunia koskaan ja yöunetkin lyhenee mitä vanhemmaksi tulen. T. N55

Vierailija
8/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sitä nykyajan yön yli somessa nuokkumista ja sitten ei jaksa päivällä hoitaa velvollisuuksiaan zoomeri syndrooma?

Vierailija
9/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kaikki veriarvot on tutkittu? Ferritiini, D, B12? Onko säännöllinen ja monipuolinen ruokavalio? 

Vierailija
10/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nuku päiväunia koskaan ja yöunetkin lyhenee mitä vanhemmaksi tulen. T. N55

No minä nukun ja N58.

Vierailija
11/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ei normaalia. Mulla 4 lasta (2v-9v), enkä niidenkään ollessa vauvoja nukkunut koskaan päikkäreitä. Edelleen heräilee lapsi yöllä.

Vierailija
12/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin ei normaalia. Mulla 4 lasta (2v-9v), enkä niidenkään ollessa vauvoja nukkunut koskaan päikkäreitä. Edelleen heräilee lapsi yöllä.

Niin ja siis olen 42v.

Vierailija
13/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla joo toi insuliiniresistenssi, mutta ei siihen mitään vhh -hömppää tarvitse, pienennät vain hiilareitten annosta.

Toinen joka aiheuttaa väsymystä, on uniapnea!

Ja JOO! Voi olla laihallakin!

Vierailija
14/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutkituttaa onko uniapnea.

Vierailija
15/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla voi olla joo toi insuliiniresistenssi, mutta ei siihen mitään vhh -hömppää tarvitse, pienennät vain hiilareitten annosta.

Toinen joka aiheuttaa väsymystä, on uniapnea!

Ja JOO! Voi olla laihallakin!

No vhh on juurikin sitä hiilarien vähentämistä. Eikä todellakaan mitään hömppää.

Vierailija
16/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sairaustila voi olla taustalla. Itselläni kilpirauhassairaus pakotti nukkumaan joka ilta töiden jälkeen pari tuntia. 

Vierailija
17/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin kahdet päikkärit kun mulla oli raudanpuuteanemia. Lääkäreiden mielestä oli masennusta mutta jännä kun ongelma helpotti heti rautalisän aloitettua.

Vierailija
18/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuku päikäreitä kuin ihan satunnaisesti. Nuorena nukuin useinkin. Mulle tulee usein päivällä nukkumisesta paha, ahdistava olo. (Ferritiinin kanssa on ollut ongelmia, pahimmillaan se oli 7 ja nyt ehkä 15, mutta ei silti yleensä nukuta päivällä. Nukun kyllä usein aika pitkiä yöunia.)

Vierailija
19/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritauti tulossa tai diagnosoimaton.

Vierailija
20/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan yksilöllistä. Itse olen sairastanut kerran pienen kasvaimen takia hyperkalsemian, joka aiheutti simahtamista iltapäivisin, ja nyt myöhemmin olen huomannut vartin nokosten iltapäivisin auttavan krooniseen hermokipuun. 

Kannattaa kysyä asiasta lääkäriltä. Hyvälaatuinen adenooma lisäkilpirauhasessa voi aiheuttaa tuollaista väsähtelyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi