Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että 39v ihminen joutuu nukkumaan päiväunet joka ikinen päivä?! Onko tämä sitä iän tuomaa väsymystä? Nuorena nukuin

Vierailija
25.11.2023 |

Päiväunet kerran vuodessa!

Lapset koululaisia,eli ei yöherätyksiä. 2 vuorotyö, liikun liian vähän vapaalla,mutta töissä tulee yli 10 000 per vuoro.

Vapaapäivänä nukun 9-10h yöunet ja silti päiväunet,kun ei pysy silmät auki. Verenkuva ok.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on tietysti erilaisia, samoin unentarve, mutta elämäntavoilla on myös suuri merkitys, olen itse tästä esimerkki. Aiemmin nuokuin työpäivän jälkeen sohvalla, olin ylipainoinen, söin paljon rasvaista ruokaa ja sokeria. Nyt säännöllisellä liikunnalla (oikeasti rankkaa salitreeniä) ja hyvällä terveellisellä ruokavaliolla 8 tunnin yöunet riittää ja virtaa on vaikka kuinka. Olen myös laihtunut lähes normaalipainoiseksi ja nyt neljäkymppisenä olen varmaan elämäni kunnossa. Voisiko elämäntavoilla siis selittyä tuo väsymys? 

Sama paino ollut jo 10v sekä liikunta tavat,nyt viime vuosina väsymys iskenyt. Ap

Vierailija
62/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea tekee tarpeen päiväunille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esivaihdevuodet suljettu pois?

Vierailija
64/65 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas: ei ole uniapneaa, ei aineenvaihdunnan häiriöitä, ei vaihdevuosia, ei masennusta, kaikki arvot kuten ferritiini loistavat, ei kilpirauhasongelmaa, ei päihteiden käyttöä, syön ja liikun terveellisesti, verenpaine hyvä.

Mutta: nukahdan helposti pitkäksi aikaa päivälläkin ja melkein missä vain. Yölläkin yleensä nukuttaa joskaan ei mitään 8-9 tunnin unia koskaan vaan lyhyemmät

Kaikki mahdolliset syyt on tutkittu ja suljettu pois. 

oma ajatukseni on että ehkä syön liian paljon, mutta olen kuitenkin pysynyt hoikkana. Käytän myös aika usein jotain tavallisia särkylääkkeitä. Syy voi olla niissä. Vai voiko?

Vierailija
65/65 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas: ei ole uniapneaa, ei aineenvaihdunnan häiriöitä, ei vaihdevuosia, ei masennusta, kaikki arvot kuten ferritiini loistavat, ei kilpirauhasongelmaa, ei päihteiden käyttöä, syön ja liikun terveellisesti, verenpaine hyvä.

Mutta: nukahdan helposti pitkäksi aikaa päivälläkin ja melkein missä vain. Yölläkin yleensä nukuttaa joskaan ei mitään 8-9 tunnin unia koskaan vaan lyhyemmät

Kaikki mahdolliset syyt on tutkittu ja suljettu pois. 

oma ajatukseni on että ehkä syön liian paljon, mutta olen kuitenkin pysynyt hoikkana. Käytän myös aika usein jotain tavallisia särkylääkkeitä. Syy voi olla niissä. Vai voiko?

Kaikkia mahdollisia syitä ei taatusti ole tutkittu, koska se olisi aivan liian kallista. Epäilen, että on suljettu pois vain vakavimmat syyt. Siltä osinhan voit sitten vain todeta, että sinä tällä hetkellä tarvitset päiväunia ja mitään ilmeistä vakavampaa ei ainakaan vielä ole todettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän