Eläkeläisille omat aukioloajat ruokakauppoihin
Esimerkiksi 6.30-13. Tällöin normaalit ihmiset saisivat käydä kaupassa ilman että jonot venyvät kilometrimittaisiksi, ja kaupan hyllyväleissä mahtuisi kulkemaan kun eläkeläiset eivät olisi tukkineet kärryineen läpikulkua.
Kommentit (123)
Tuohon aikaanhan ne siellä käy jo nyt. Eli mikä ongelma?
Itse jään pian eläkkeelle ja aion kyllä käydä kaupassa silloin kun minulle itselleni sopii, vaikka klo 16 jälkeen.
Rahka ja jukurttikauppa eläkeläisille. Loistava idea.
Teen pääosin iltavuoroa ja käyn kaupassa lähes aina ennen aamu kymmentä. Ikinä ei ole tarvinut kummemmin jonotaa. Sen sijaan jos erehtyy menemään kauppaan klo 16-18 välillä, jonot ovat metrien pituiset. Että ketkäköhän niitä jonoja ihan oikeasti aiheuttavat?
Vierailija kirjoitti:
Hah, minä menen kauppaan juuri silloin kuin haluan. En kysele sulta lupaa. Ottaako päähän?
Ei ota (eri), itsekin menen kauppaan just silloin kun huvittaa - niin ja olen eläkeläinen vapaassa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Ime parsaa.
Ei kiitos
Kävin just kaupassa ja tukin kaikki hyllyvälit rollaattorillani.
T. Eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheille omat ajat kauppoihin etteivät tuki käytäviä vaunuillaan ja kirkuvilla kakaroillaan. Kuulokojeeni ei pidä korkeista äänistä. T:eläkeläinen 100v.
Mulla on pari pientä lasta ja olen eläkkeellä. vm -89 käyn kaupassa iltaisin kun haen lapset hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Ime parsaa.
Ime sinä Ky...ä.
Voi tätä vihan määrää, ahdistus tulee kun jo käytäväraivosta aletaan keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheille omat ajat kauppoihin etteivät tuki käytäviä vaunuillaan ja kirkuvilla kakaroillaan. Kuulokojeeni ei pidä korkeista äänistä. T:eläkeläinen 100v.
Mulla on pari pientä lasta ja olen eläkkeellä. vm -89 käyn kaupassa iltaisin kun haen lapset hoidosta.
Miksi lapsesi ovat hoidossa, vaikka sinulla eläkeläisenä olisi heille aikaa. Lapset kotiin ja päivähoitopaikka niille jotka sitä oikeasti tarvitsevat. 🧐
Yh-äideillä ja miehille omat ajat. Vapaa pukeutumistyyli. Lapset ja puolisot jätettävä kotiin.
Avaaja kyllä tietää, että hänestäkin on ennen pitkää tulossa eläkeläinen. Ehdotus onkin varsin kannatettava. Kaupat olisivat auki vain eläkeläisille kello 08.00 - 16.00. Sen, ja työajan jälkeen kello 16.15 - 24.00 kaupat olisivat auki työtätekeville. Täten heillä ei menisi työnantajan aikaa kaupoissa lorvehtimiselle.
Täällä eläkeläiset käyvät kaupassa aamupäivisin, kaikki välttelevät ruuhka-aikaa. 19.30 on arkisin hiljaista, kun salkkarit tulee. Samoin la- ja su- aamu.
Sosiaalipummeille pitäis ainakin olla omat kassajonot, kun siinä maksusitoumuksia selvitellän niin on aikamoinen jono kassalla.
Eläkeläisille ruokapaketit jotka toimitetaan perille ja vähennetään eläkkeestä. Sisältö priorisoidaan ruokahävikkiä minimoiden.
En minä ehdi kauppaan ennen klo 13! Herään 7:30. Syön aamiaisen rauhassa lehtiä lukien, lähden lenkille ja kuntosalille, jonka jälkeen salin spa-osastolle uimaan ja saunomaan. Hiusten laiton jälkeen yleensä lounas ystävien kanssa n. klo 13-14:30 samaisen spa-hotellin ravintolassa. Sitten kotiin ja hikiset kamppeet pesukoneeseen ja kauppaan lähden vähän ennen klo 16, en tosin joka päivä.
Sorry, tälläinen on minun päiväjärjestykseni.
Ai eläkeläiset ei ole normaaleja ihmisiä? Entä ne eläkeläiset jotka heräävät n. 11-13?
Näin eläkeläisenä on ihanaa kun voi käydä kaupassa juuri silloin kun haluaa🤣
Minusta heidät kaikki voisi istuttaa johonkin saarelle keskenään loppuelämäänsä viettämään.