Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti niin masentuneita, jotka ei jaksa suihkussa edes käydä

Vierailija
22.11.2023 |

Otsikossa kysymykseni tiivistettynä. Sitä mietin kun jotkut sanovat suihkussa käymisen jo olevan suuri saavutus tai ylivoimainen este, että mitä tällaiset ihmiset tekevät? Onko kysymys väsymysoireyhtymästä tms jos sängystä ei pääse ylös päiviin tai viikkoihin? Vai kuluuko päivät jalkeilla mutta suihku ei vaan muuten kiinnosta? Kauanko tällainen masennuskausi voi kestää?

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sitä vain makaa ja toivoo, että nukkuisi vielä, kun parhaassa tapauksessa edes unessa elää elämää, hyvää tai pahaa. Jopa painajaisetkin tuntuu paremmalta kuin hereillä olo. Iltaisin vain odottaa, että tulisi jo uni. Ei jaksa katsoa televisiota, eikä mikään kiinnosta ja ei osaa enää odottaa, että jokin muuttuisi

Vierailija
2/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietääkseni ole masentunut, mutta mä en ole suihkussa nyt käynyt kolmeen viikkoon..  Kyllä mä duunit ja arjen jutut hoidan, mutta suihkuun ei huvita mennä. Se on ylivoimainen ponnistus.

Mä sitten pyyhin kostealla liinalla päivittäin ihoni. Alapään pesän joka kerta kun tarpeilla käyn. Hiukset alkaa nyt vasta tuntumaan rasvaisilta, mutta ne on kiinni ja huivin alla päivät, niin ei kukaan kiinnitä huomiota.Ensi viikolla on kampaaja, niin hän pesee. Ihan normaalia rytmiä mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mulle kaksi asiaa on vaikeita: suihku ja hammaspesu

Sit kun alkaa paikat haista nenään on väkisin mentävä suihkuun 

Vierailija
4/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietääkseni ole masentunut, mutta mä en ole suihkussa nyt käynyt kolmeen viikkoon..  Kyllä mä duunit ja arjen jutut hoidan, mutta suihkuun ei huvita mennä. Se on ylivoimainen ponnistus.

Mä sitten pyyhin kostealla liinalla päivittäin ihoni. Alapään pesän joka kerta kun tarpeilla käyn. Hiukset alkaa nyt vasta tuntumaan rasvaisilta, mutta ne on kiinni ja huivin alla päivät, niin ei kukaan kiinnitä huomiota.Ensi viikolla on kampaaja, niin hän pesee. Ihan normaalia rytmiä mulle.

Hyi h elvetti!

Vierailija
5/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on. Varsin hölmö kysymys. 

Vierailija
6/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi kestää vuosia. Pahimmillaan kävin noin kolmen viikon välein suihkussa, nykyään yritän käydä kerran tai kaksi viikossa. Jokin siinä tekee, siitä ylivoimaista.

Vierailija
7/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet etätöissä.....

Vierailija
8/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä just siinä suihkussa on niin ylivoimainen ponnistus? Sinne voi viedä vaikka jonkun jakkaran missä istua ja sit vaan kuumaa vettä hanasta. Kaupoissa myydään 3 In 1 saippuoita, joilla voi pestä hiukset ja koko kropan.

Sitten suihku kiinni ja kylpytakki päälle.

Valmista.

Vierailija
9/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap, ei ole kyse väsymysoireyhtymästä vaan masennuksesta. Masennus lamauttaa pahimmillaan ihan täysin. Itsellä meni ennen sairaalaan joutumista 3 vkoa sängyssä, nukuin vaan. Sairaalaankin jouduin (pääsin) lähinnä sen vuoksi etten ollut syönyt enkä saanut nesteitä. Tätä ennen olin yrittänyt hakea apua pitkään enkä sitä mistään saanut. Vasta osastohoidon (tiputus) jälkeen alettiin ottamaan tosissaan ja huolestumaan.

Vierailija
10/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kotihoidossa ja osa vanhuksista on siinä jamassa että saa melkein väkisin raahata pesulle. Jos ei olisi kukaan "pakottamassa" olisivat varmaan loppuelämänsä peseytymättä. Eikä kyse ole kaikilla siitä, että fyysinen kunto ei salli suihkuun menoa. 

Vierailija
11/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi h elvetti!

Mahtaa kuhina käydä huivin alla?

Vierailija
12/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä just siinä suihkussa on niin ylivoimainen ponnistus? Sinne voi viedä vaikka jonkun jakkaran missä istua ja sit vaan kuumaa vettä hanasta. Kaupoissa myydään 3 In 1 saippuoita, joilla voi pestä hiukset ja koko kropan.

Valmista.

Vakavasti masentuneelle se jakkaran vieminenkin on liian työlästä. Puhumattakaan, että saisi mentyä kauppaan ostamaan jotain 3 in 1 saippuoita. 

Vierailija
13/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy sitä kampaajaa. Sinä et pahemmin välitä ottaa muita huomioon...

Vierailija
14/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on. Kaksi tai kolme kuukautta taitaa olla pisin aika, kun en ole pessyt muuten kuin silloin tällöin ja menkkojen aikaan käsisuihkulla. Toivottomuutta se on, kun ei usko, että on enää mahdollisuutta parempaan elämään eikä jaksa välittää eikä yrittää.

Vierailija
15/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia kyselevät saavat olla onnellisia ettei masennus ole omalle kohdalle osunut.

Vierailija
16/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmista.

Ei se ole pelkkä suhkussa käyminen. Ihan jo sängystä ylös nouseminen on osalle iso ponnistus. Helpoltahan se kuulostaa, kun kaikki on hyvin. Mutta kun mieli on oikein sairas, sängystä nouseminen on lähes yhtä työlästä kuin sinulle vaikkapa maratonin juokseminen. 

Vierailija
17/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä kotihoidossa ja osa vanhuksista on siinä jamassa että saa melkein väkisin raahata pesulle. Jos ei olisi kukaan "pakottamassa" olisivat varmaan loppuelämänsä peseytymättä. Eikä kyse ole kaikilla siitä, että fyysinen kunto ei salli suihkuun menoa. 

Vanhuksilla on kyse ihan muista asioista.

Vierailija
18/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Sitä vain makaa ja toivoo, että nukkuisi vielä, kun parhaassa tapauksessa edes unessa elää elämää, hyvää tai pahaa. Jopa painajaisetkin tuntuu paremmalta kuin hereillä olo. Iltaisin vain odottaa, että tulisi jo uni. Ei jaksa katsoa televisiota, eikä mikään kiinnosta ja ei osaa enää odottaa, että jokin muuttuisi

Kauanko tällaista kestää? Pääseekö siitä omin voimin pois vai mikä auttanut?

Vierailija
19/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
20/99 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä vanhuksia voi pakottaa, jos he kieltäytyy niin sillä mennään ja seuraava mahdollinen suihkutus on vasta viikon päästä. Ja kyllä, meidän kotihoidettavat vanhukset pääsee pesulle vain kerran viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän