Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkansaajien parhaiten palkattu kymmenys tienaa bruttona 5752 €/kk. Tunnetko ketään näin paljon tienaavaa?

Vierailija
22.11.2023 |

Tilastokeskus julkaisi tänään uuden palkkatilaston.

Kommentit (285)

Vierailija
141/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen. On mulle itsellekin tarjottu työtä, josta maksettaisiin tuon verran. En ottanut vastaan, koska en halunnut ottaa vastaan myös kyseisen työn mukana tulevaa vastuuta.

Vierailija
142/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen.   Raha ei kuulemma sillai oo tärkeä juttu eikä niin laske niitä, mutta silti puhuu rahasta koko ajan ja miten sitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kummankin vanhemman bruttotulot on tuon summan yli. Verotus kyllä tasoittaa tätä, kouluikäisille lapsille yritetään pedata hyvää tulevaisuutta. 

Yritetään kohdistaa kulutus kotimaisiin tuotteisiin, paikallisiin palveluihin ja melko hövelisti avustetaan erilaisia, etenkin lasten toimintaan liittyviä keräyksiä.

Vierailija
144/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja lähes kaikki kollegani. Vastavalmistuneet jäävät alle tuon, mutta muuten menee kaikilla yli tuon, osalla reilusti. Itse tienaan lähes tuplasti tuon.

On tuttavapiirissä muutenkin paljon sellaisia, jotka tienaa yli tuon. Kymmenittäin. Johtajia, lääkäreita, IT-asiantuntijoita, menestyviä yrittäjiä. Aika perussettiä tuollainen tienesti.

Vierailija
145/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään tilastoa mitä tienaa heikoiten tienaava kymmenesosa, näkisi onko se 2 vai jopa 3 kertaa vähemmän kuin työttömillä.

Myös sellainen vuositulo taulukko kiinnostaisi, kun omassa rapussakin asuvalla työttömällä on paljon suuremmat vuositulot, kuin minulla, pienipalkkaisella ihmisellä.

Vierailija
146/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko missään tilastoa mitä tienaa heikoiten tienaava kymmenesosa, näkisi onko se 2 vai jopa 3 kertaa vähemmän kuin työttömillä.

Myös sellainen vuositulo taulukko kiinnostaisi, kun omassa rapussakin asuvalla työttömällä on paljon suuremmat vuositulot, kuin minulla, pienipalkkaisella ihmisellä.

Jos ammatit listattaisiin niin työtön ei olisi siellä pohjalla alimmaisena, sooooon varma!

Vierailija
147/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita, jotka tienaa enemmänkin kuin tuo. Oman miehen tulot on joku 8 500 € ja roikkuu kyllä täällä aika ajoin. 

Vierailija
148/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lääkäreitä ja yksi johtaja valtion virastossa. Toki kaikki lääkärit ei tienaa noin hyvin.

Vierailija
149/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan tuon, mutta johtuu älyttömistä määristä ylitöitä, joita teen.

Teen siksi, että korotan eläkekertymää, joka muuten olisi suhteellisen pieni johtuen siitä, että olen tehnyt useamman lapsen ja olin siksi pois töistä muutaman vuoden ja lisäksi tein lyhennettyä työpäivää muutaman vuoden.

Vierailija
150/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI:n keskipalkka on 5.870€. Oma poikani on teknologian pörssiyhtiössä töissä ja lähes kaikki hänen pomonsa olivat tuolla yli 100.000 ansainneiden listalla. Pojalla on vielä vähän alle keskipalkan, mutta hän onkin ollut töissä vasta kolme vuotta. 

Vierailija
151/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin johtaja firmassa menee kevyersti yli tuon rajan. 

Vierailija
152/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, lääkäreitä ja yksi johtaja valtion virastossa. Toki kaikki lääkärit ei tienaa noin hyvin.

Kaikki terveyskeskuslääkärit tienaa tuon yli. 

Vierailija
153/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pääkaupunkiseudulla asiantuntijatyyppisissä toimissa oikeasti ihan normaali palkka. Ymmärrän, että kun katsoo koko Suomen mittakaavassa niin voi tuntua isolta rahalta. Omassa kuplassani tuo on kuitenkin aika peruspalkka eikä sillä rikastumaan pääse. 

Asun pk-seudulla myös ja ei todellakaan ole tavanomainen asiantuntijapalkka. Omalla työpaikalla vain päällikkötasolla tienataan tuon yli.

Toki riippuu alasta. Lääkärit tienaavat heittämällä paljon yli tuon.

Tuo on yksi syy, miksi en palaa Suomeen. Ei oikein näytä siltä, että DI:nä pääsisi juurikaan yli 5000e kuukausipalkan. Täällä Saksassa tienaan nettona yli 5000e.

Vierailija
154/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää rahaketjut täällä ovat kyllä aina yhtä huvittavia ja surkuhupaisia 🤣 Suurin osa foorumin viesteistä kun on osastoa: tuet tulevat vasta X ja rahaa on enää 15e, mitä teen. Tai valittamista jostain ruoan tai sähkön hinnasta tms. Tai moni kertoo palkkansa, jotain 1500-2000e/kk -osastoa. 

Mutta näiden ketjujen mukaanhan tätä trollipalstaa lukevat ja tänne kirjoittelevat (!) siis lähinnä mm. 11 000 e/kk tienaavat yritysjohtajat tms. Ja vähintäänkin jokaisen puoliso tienaa ainakin tuon ellei vähän enemmänkin.   Give me fucking break. 🙄

Vierailija
155/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa reilun tonnin tuon yli ja itse jään tuosta summasta 500€/kk. Lankomies on kateuslistalla joka ikinen vuosi, samoin aika moni (5-7 kpl, riippuu vähän vuodesta) muukin kaveri. Eli joo, tunnen. 

Vierailija
156/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen. Vaimoni ansaitsee vähintään noin paljon. Itse olen ihan keskituloinen.

Onhan se mukavaa kun saamme kivan  elintason sillä että edes toisen ura on ollut nousujohteinen.

Vierailija
157/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on pääkaupunkiseudulla asiantuntijatyyppisissä toimissa oikeasti ihan normaali palkka. Ymmärrän, että kun katsoo koko Suomen mittakaavassa niin voi tuntua isolta rahalta. Omassa kuplassani tuo on kuitenkin aika peruspalkka eikä sillä rikastumaan pääse. 

Asun pk-seudulla myös ja ei todellakaan ole tavanomainen asiantuntijapalkka. Omalla työpaikalla vain päällikkötasolla tienataan tuon yli.

Toki riippuu alasta. Lääkärit tienaavat heittämällä paljon yli tuon.

Tuo on yksi syy, miksi en palaa Suomeen. Ei oikein näytä siltä, että DI:nä pääsisi juurikaan yli 5000e kuukausipalkan. Täällä Saksassa tienaan nettona yli 5000e.

Näin joskus palkkavertailun jossa verrattiin eri ammattien tulotasoja eri maissa. Ja juuri Saksassa insinöörit saivat selkeästi enemmän palkkaa kuin Suomessa mutta sitten vaikka opettajilla olikin Suomessa parempi palkkataso. Eli nämä palkkaerot eivät ole olemassa vain maiden välillä vaan myös eri ammattien välillä.

Vierailija
158/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan tuon, mutta johtuu älyttömistä määristä ylitöitä, joita teen.

Teen siksi, että korotan eläkekertymää, joka muuten olisi suhteellisen pieni johtuen siitä, että olen tehnyt useamman lapsen ja olin siksi pois töistä muutaman vuoden ja lisäksi tein lyhennettyä työpäivää muutaman vuoden.

Miksi tätä alapeukuttaa. Jos on mahdollista vaikuttaa omaan eläkkeeseen, totta kai painan nyt töitä ympäri vuorokauden, kun vielä jaksan.

Jos alspeukutus siitä, että on useampi lapsi, niin jokaisesta tuli työssäkäyvä veronmaksaja, joita tarvitaan.

Vierailija
159/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itseni. En tosin maksa veroja Suomeen.

Ja sitten heräsin. Suomessa!

Täällä toinen ilmoittautuu. Rajan ulkopuolella asustellaan ja paiskitaan töitä ihan normaalisti.

Vierailija
160/285 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan suurin piirtein tuon verran. En ole laskenut meneekö niukasti yli vai ali.

Elämä on aika samalaista kuin se oli pienituloisenakin, koska asun vuokralla enkä harrasta kalliita asioita. Vuokra nousee yllättävän vähän kun päivittää asunnon parempaan.

Säästöön kyllä jää hyvin, keskimäärin 2 000 eur/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi