Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko yhtään todella älykästä juoppoa

Vierailija
22.11.2023 |

Asiallista keskustelua kiitos. Ei juoppovihaa

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Nimittäin itseni.

Vierailija
2/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Me here.

Monikaan ei tietäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, useita.

Vierailija
4/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Me here.

Monikaan ei tietäisi.

Jaa juoppoudesta vai älykkyydestä?

Vierailija
5/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin yhden mutta hän on kuollut. Älykkäitä juoppoja taiteilijoita tiedän useita.

Vierailija
6/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice

Vierailija
7/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs juoppo on usein vain vähän aikaan älykäs. Sitten hän muuttuu ex-älyköksi ja nykyiseksi juopoksi. Alcohol is a hell of a drug.

Vierailija
8/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Me here.

Monikaan ei tietäisi.

Turhaan sä vit tuilet. Ei se ainakaan minulle parempaa oloa tee. Elämäntilanteita on muitakin kuin sinun. Enkä loukkaa juomisellani ketään muuta kuin itseäni.

Varmasti monikaan ei tiedä alkoholinkulutuksestani totuutta, mutta ihan olen työelämässä ja korkeasti koulutettu ihminen. Johtotehtävissä jopa.

Vierailija
9/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Me here.

Monikaan ei tietäisi.

Tuo on oikeasti ihan asiallinen kysymys. Itsekin tunnen monia, jotka ovat tunnetusti älykkäitä, joiden juoppoudesta ei tiedetä, varsinkaan työpaikalla. Monta paikallisesti tunnettua juoppoakin tiedän, joiden älykkyydestä ei tiedetä yleisesti.

Ketjun alkuperäiseen kysymykseenkin tuli kai vastattua tässä kommentoinnissani.

Vierailija
10/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urho Kekkonen

Vierailija
11/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia. Ja itse asiassa korkea älykkyys on tutkimusten mukaankin yhteydessä suurempaan alkoholinkulutukseen https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tiede-sen-todistaa-alykkaat-…

Vierailija
12/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin yhden mutta hän on kuollut. Älykkäitä juoppoja taiteilijoita tiedän useita.

Itse olen entinen muurari, nykyinen raitis.

Vierailija
13/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs juoppo on usein vain vähän aikaan älykäs. Sitten hän muuttuu ex-älyköksi ja nykyiseksi juopoksi. Alcohol is a hell of a drug.

Suurin osa näistä pysyy suurkuluttajatasolla, ei mene rappiojuopoksi, ja ihan jäävät terävinä eläkkeelle työelämästä normaalissa vanhuuseläkeiässä. Tunnen monia tällaisia, joiden juoppoudesta esim. töissä ei ole hajuakaan, koska ovat siellä aina selvinpäin, ja suurkulutus pysyy sen verran kohtuudessa, ettei "puliukkotason juoppojen" oireita tai ulkonäön muutoksia tule, pitävät huolta hygieniastaan jne.

Vierailija
14/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut montakin älykköä, jotka ovat juoneet aivonsa. Aivothan ovat enimmäkseen vettä ja rasvaa, alkoholi taas rasvaliuotin.

Vierailija
15/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut pari kuluttuurialan ihmistä,  toinen kotimainen, molemmat olivat rapajuoppoja, raitistuivat. Toinen näistä loukkaantui kavereilleen ja aloitti "kostoksi" juomaan kaksin käsin, pitkästä raittiudesta huolimatta viina vei sitten hengen ihan vuoden sisään. Toinen on pysytellyt kai enimmäkseen raittiina, ellei kokonaan. 

Tunsin myös yhden kohtuullisen hyvin pärjänneen koodarin. Nuorena pärjäsi hyvin sekä työ- että ihmissuhdemarkkinoilla. Sitten parikin tyyppiä oli nähnyt kaverin yksin baarissa, se kuulosti pahalta. Pian kuulin että hän oli saanut parin varoituksen jälkeen potkut työpaikalta ja aloitti "kostoksi" juomaan kaksin käsin. Viina vei sitten hengen ihan kuukausissa. 

Vierailija
16/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta juoppoa, jotka olivat älykkäitä aikanaan. Mutta ei ne enää ole. Alkohli ja aivojen käyttämättä jättäminen yhdessä ovat tylsistyttäneet ja nyt ovat keskimääräistä tyhmempiä jo.

Moni heistä kyllä kuvittelee edelleen olevansa muita fiksumpi ja niin kauan kuin juovat, eivät varmaan koskaan huomaa totuutta.

Vierailija
17/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen entinen muurari, nykyinen raitis.

Vapaa muurari ?

Vierailija
18/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka Myllyrinne

Vierailija
19/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin aikoinaan yhden. Opetti yliopistossa matematiikkaa. Ei ollut töissä humalassa mutta muuten kuulemma ihan rapajuoppo. 

Vierailija
20/87 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekka Myllyrinne

Oli varmasti veemäistä lääkärinä tajuta kuolevansa syöpään, kun itse sen itselleen diagnosoi. Tämänkin vuoksi tarvitaan eutanasiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän