Tunnetko yhtään todella älykästä juoppoa
Kommentit (87)
Jep. Me here.
Monikaan ei tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Me here.
Monikaan ei tietäisi.
Jaa juoppoudesta vai älykkyydestä?
Tunsin yhden mutta hän on kuollut. Älykkäitä juoppoja taiteilijoita tiedän useita.
Älykäs juoppo on usein vain vähän aikaan älykäs. Sitten hän muuttuu ex-älyköksi ja nykyiseksi juopoksi. Alcohol is a hell of a drug.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Me here.
Monikaan ei tietäisi.
Turhaan sä vit tuilet. Ei se ainakaan minulle parempaa oloa tee. Elämäntilanteita on muitakin kuin sinun. Enkä loukkaa juomisellani ketään muuta kuin itseäni.
Varmasti monikaan ei tiedä alkoholinkulutuksestani totuutta, mutta ihan olen työelämässä ja korkeasti koulutettu ihminen. Johtotehtävissä jopa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Me here.
Monikaan ei tietäisi.
Tuo on oikeasti ihan asiallinen kysymys. Itsekin tunnen monia, jotka ovat tunnetusti älykkäitä, joiden juoppoudesta ei tiedetä, varsinkaan työpaikalla. Monta paikallisesti tunnettua juoppoakin tiedän, joiden älykkyydestä ei tiedetä yleisesti.
Ketjun alkuperäiseen kysymykseenkin tuli kai vastattua tässä kommentoinnissani.
Monia. Ja itse asiassa korkea älykkyys on tutkimusten mukaankin yhteydessä suurempaan alkoholinkulutukseen https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tiede-sen-todistaa-alykkaat-…
Vierailija kirjoitti:
Tunsin yhden mutta hän on kuollut. Älykkäitä juoppoja taiteilijoita tiedän useita.
Itse olen entinen muurari, nykyinen raitis.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs juoppo on usein vain vähän aikaan älykäs. Sitten hän muuttuu ex-älyköksi ja nykyiseksi juopoksi. Alcohol is a hell of a drug.
Suurin osa näistä pysyy suurkuluttajatasolla, ei mene rappiojuopoksi, ja ihan jäävät terävinä eläkkeelle työelämästä normaalissa vanhuuseläkeiässä. Tunnen monia tällaisia, joiden juoppoudesta esim. töissä ei ole hajuakaan, koska ovat siellä aina selvinpäin, ja suurkulutus pysyy sen verran kohtuudessa, ettei "puliukkotason juoppojen" oireita tai ulkonäön muutoksia tule, pitävät huolta hygieniastaan jne.
Olen tuntenut montakin älykköä, jotka ovat juoneet aivonsa. Aivothan ovat enimmäkseen vettä ja rasvaa, alkoholi taas rasvaliuotin.
Olen tuntenut pari kuluttuurialan ihmistä, toinen kotimainen, molemmat olivat rapajuoppoja, raitistuivat. Toinen näistä loukkaantui kavereilleen ja aloitti "kostoksi" juomaan kaksin käsin, pitkästä raittiudesta huolimatta viina vei sitten hengen ihan vuoden sisään. Toinen on pysytellyt kai enimmäkseen raittiina, ellei kokonaan.
Tunsin myös yhden kohtuullisen hyvin pärjänneen koodarin. Nuorena pärjäsi hyvin sekä työ- että ihmissuhdemarkkinoilla. Sitten parikin tyyppiä oli nähnyt kaverin yksin baarissa, se kuulosti pahalta. Pian kuulin että hän oli saanut parin varoituksen jälkeen potkut työpaikalta ja aloitti "kostoksi" juomaan kaksin käsin. Viina vei sitten hengen ihan kuukausissa.
Tunnen monta juoppoa, jotka olivat älykkäitä aikanaan. Mutta ei ne enää ole. Alkohli ja aivojen käyttämättä jättäminen yhdessä ovat tylsistyttäneet ja nyt ovat keskimääräistä tyhmempiä jo.
Moni heistä kyllä kuvittelee edelleen olevansa muita fiksumpi ja niin kauan kuin juovat, eivät varmaan koskaan huomaa totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen entinen muurari, nykyinen raitis.
Vapaa muurari ?
Tiesin aikoinaan yhden. Opetti yliopistossa matematiikkaa. Ei ollut töissä humalassa mutta muuten kuulemma ihan rapajuoppo.
Vierailija kirjoitti:
Pekka Myllyrinne
Oli varmasti veemäistä lääkärinä tajuta kuolevansa syöpään, kun itse sen itselleen diagnosoi. Tämänkin vuoksi tarvitaan eutanasiaa.
Tunnen. Nimittäin itseni.