Mitä olette tehneet sähkön hintapiikin aikana?
Tänään sähkö on ollut huippukallista, varsinkin klo 16 lähes euron per kWh. Mitä teitte tänään sähkön hintapiikin aikana?
Jotkut tietysti tulee tähän keulimaan että kävimpä sähkösaunassa ja laitoin kinkun uuniin paistumaan tuntikausiksi sekä juuri nyt oli hyvä päivä laittaa Tesla ja kaikki vehkeet laturiin...
Itse kun olen työtön, niin heräsin aikaisin että sain juotua kahvit vielä ennenkuin sähkönhinta räjähti, sitten sammutin kaikki sähkölaitteet, vedin johdot seinästä ja lähdin aamupäivällä kauppareissulle. Sieltä palattua ostokset kaappiin, nukkumaan, kunnes n. 13-14 maissa sähkönhinta notkahti sen verran että päiväkahvit sai juotua, sitten takaisin nukkumaan kaikki sähkölaitteet ja valot sammuksissa tuon pahimman hintapiikin ajaksi ja nyt sen mentyä ohi heräsin loppuillaksi valveille.
Joulukuussa vaihtavat uuden sähkömittarin joka vissiin raportoi vieläkin tarkemmin sähkönkulutuksen, mitähän siitäkin seuraa, ei varmaan mitään hyvää tällaisen tavallisen köyhän kannalta :/
Kommentit (108)
Ei piikit hetkauta. Olen sähköpörssimies, maksan sähköstäni vain keskihintaa. Olen keski-ikäinen, keskituloinen, keskivartalolihava, keskivertomies.
Mukavuuslattialämmitykset otin pois, sammutin muutaman sähköpatterin. Lämpöpumpun laitoin puhaltamaan kovempaa. Lämminvesivaraajan lämpötilan tiputin 55 asteeseen.
ihan niinkuin muulloinkin. itsehän sen maksan.
Vierailija kirjoitti:
Ei piikit hetkauta. Olen sähköpörssimies, maksan sähköstäni vain keskihintaa. Olen keski-ikäinen, keskituloinen, keskivartalolihava, keskivertomies.
Jännä kuinka pörssisähkösopimus voi olla näin kova paikka joillekin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähköhän on ollut puoli-ilmaista kuulemani mukaan pitkän aikaa. Luulisi, että niillä säästöillä nyt yhden piikin pärjää eikä tarvitse pimeässä istua.
Minulla on kaikissa kattolampuissa noin 4 watin hehkut. Yksi tuollainen kuluttaa vuorokaudessa (0,004kwhx24h) 0,096kwh, joka tekisi euron kilowattituntihinnalla alle 10 senttiä/vrk, siis jos koko vuorokausi olisi tuolla tappihinnalla. Kyllähän tuollaisen säästön takia kannattaa pimeässä olla.
Eikä ole.
Väitän, ettei yhdessäkään suomalaisessa valaisimessa ole neljän watin hehkulamppuja.
Haluatko korjata lausuntoasi?
Haluan korjata. Airam 4,5W. Tokmannilta 6,89 euroa/kpl. Pahoittelut alakanttiin ilmoittamastani tehosta.
Korjaa myös tuon laskelmasi yksiköt, nyt lopputuloksena on kWh^2.
Mul oli paris termarissa teet valmiina koko päiväks, söin voileipiä. päivän, pari kertaa avasin läppärin tunniks niinä 40 sentin tunteina.
lopun ajan puhelimella selasin nettiä ja lueskelin rauhassa kaikkee kivaa. Meni päivä ihan hujauksessa. Olin sammuttanut ihan kaiken ja irrottanut pistorasioista, jääkaappipakastinkin pysy ihan viileenä iltaan asti, kunnes laitoin takasin päälle.
En usko et tuli kallis päivä, tänään pessy pyykkiä kun hinta 2,5c/kWh.
eilinen mukavaa vaihtelua kun tv oli kiinni niin pitkään.
Haluan korjata. Airam 4,5W. Tokmannilta 6,89 euroa/kpl. Pahoittelut alakanttiin ilmoittamastani tehosta.