Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olette tehneet sähkön hintapiikin aikana?

Vierailija
21.11.2023 |

Tänään sähkö on ollut huippukallista, varsinkin klo 16 lähes euron per kWh. Mitä teitte tänään sähkön hintapiikin aikana?

Jotkut tietysti tulee tähän keulimaan että kävimpä sähkösaunassa ja laitoin kinkun uuniin paistumaan tuntikausiksi sekä juuri nyt oli hyvä päivä laittaa Tesla ja kaikki vehkeet laturiin...

Itse kun olen työtön, niin heräsin aikaisin että sain juotua kahvit vielä ennenkuin sähkönhinta räjähti, sitten sammutin kaikki sähkölaitteet, vedin johdot seinästä ja lähdin aamupäivällä kauppareissulle. Sieltä palattua ostokset kaappiin, nukkumaan, kunnes n. 13-14 maissa sähkönhinta notkahti sen verran että päiväkahvit sai juotua, sitten takaisin nukkumaan kaikki sähkölaitteet ja valot sammuksissa tuon pahimman hintapiikin ajaksi ja nyt sen mentyä ohi heräsin loppuillaksi valveille.

Joulukuussa vaihtavat uuden sähkömittarin joka vissiin raportoi vieläkin tarkemmin sähkönkulutuksen, mitähän siitäkin seuraa, ei varmaan mitään hyvää tällaisen tavallisen köyhän kannalta :/

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähköhän on ollut puoli-ilmaista kuulemani mukaan pitkän aikaa. Luulisi, että niillä säästöillä nyt yhden piikin pärjää eikä tarvitse pimeässä istua. 

Vierailija
42/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähköhän on ollut puoli-ilmaista kuulemani mukaan pitkän aikaa. Luulisi, että niillä säästöillä nyt yhden piikin pärjää eikä tarvitse pimeässä istua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ruoan haudutuspadalla. Pieni sähkönkulutus.

Vierailija
44/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äika ankeaa kuitenkin Herran vuonna 2023 istua pimeässä kun sähkö on niin kallista. Tätäkö on tulevaisuus?

Vierailija
45/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea normaalia ja minulla on pörssisähkö. En edes tiennyt että se on jotenkin kalliimpaa nyt :D

Vierailija
46/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin just etelästä ja pyykki- ja astianpesukone laulaa tänään. Määräaikainen sähkösopimus, joten ei väliä.

Vierailija
47/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valaistuksessa voi säästää 10snt muutamaan tuntiin isommassa talossa.

Vierailija
48/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillasin kaks makkaraa ja hampurilaisen ulkona hiiligrillillä ja säästin nekin sähköt. Kutsuin tyttöystävän käymään ja rakasteltiin pari tuntia puutakan lämmössä takallisessa makuuhuoneessani.

Vierailija
49/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon elänyt ihan normaalia elämää 🤣

Oomi tarjoaa nyt kiinteää sopparia 7,99 c mutta kun pitäisi sitoutua 24kk niin ei kiitos. Jatketaan pörssisähköllä kun se on aina halvin vaihtoehto vuositasolla.  

Vierailija
50/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Voiton puolella ollaan edelleen 😊

Vierailija
51/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hajin vintiltä vanhoja jalluja ja vetelin hansakaan, pari aukeemaa kerkesin mällittämään kalliilla tunnilla vanhaan malliin.

Nyt illan aikana olen katsellut lapsi po noa netistä ja run kkaillut lisää, halpaa kun alle 40 senttii maksaa sähkö.

Vierailija
52/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea normaalia ja minulla on pörssisähkö. En edes tiennyt että se on jotenkin kalliimpaa nyt :D

Huomenna on taas alle kaksi senttiä, joten tasoittaa kummasti.

Vierailija
53/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan Ap:tä.

Sammutimme lämmityksen pakollisista tiloista täksi päiväksi.

Kovimpina hintatunteina pakastimet oli ois päältä.

Ruoka tehtiin eilen ja lämmitettiin leivinuunilla.

kaikki valot kiinni, myös ledivalot, kynttilöillä näkee riittävästi.

Tänään ei pestä pyykkiä eikä käytetä lämmintä vettä hanasta. 

Jep, maksimaalinen sähkön säästö ollut tänään.

Huomenna taas saunaan ja kaikki rullaa normaalisti.... "hetken", kunnen OLK3 ehkä toimii tai ei..

Joskin sekään ei selitä näitä hintoja koska ennen olkiluotoa saatiin halvempaa sähkä reilusti.

Kuluttajan Kuse..tusta koko homma.....

Vierailija
54/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköllä meillä lämmitetään talo aina kun hinta on alle 5 centtiä/kwh muulloin pukattilalla ja takalla. Sauna on puulla lämpiävä, eli saunoa voidaan muillo huvittaa, vaikka sähkökatkon aikana.

Tänään ei ollut muuta kulutusta koko päivänä kun yksi ledilamppu ja patteriverkoston kiertovesipumppu ja varaajan latauspumppu jotka hitaimmalla nopeudella kuluttaa yhteensä parin perinteisen hehkulampun verran sähköä, eli vähän.

Viimekuussa sähkölasku 175m2 OK-talossa oli pörssisähköllä 32e, sähkön siirto oli yli kolminkertainen.

Sähkön siirtohinta on nykyään täyttä ryöstöä, siksi meillä on suunnitelma jossa irtaudutaan verkosta ja lopetetaan maksamasta ruotsalaiselle vattenfall ryöstäjälle.

Vierailija
55/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kiinteähintainen sopimus. Viime talvena sähkö oli kallista, mutta ei enää. Tänään elin normaalia arkea. Takka tosin lämpiää, niinkuin yleensäkin talvella.

Vierailija
56/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kamalaa elää koko ajan kytäten jotain sähkön hintaa. Olen nauttinut elämästäni tänään ja jokaisena muunakin päivänä, koska tein halvan määräaikaisen sopimuksen juuri kesällä. 

Vierailija
57/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin etäpäivän sijaan toimistopäivän. Kaupan kautta kotiin seitsemän maissa. Illaksi salaatti. Ei tarvinnut hirveästi sähköä kuluttaa. Vedin myös ylimääräisistä laitteista töpselit irti ennen töihin lähtöä.

Vierailija
58/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin muutaman tunnin nokoset tänään niin vältyin sähkön kulutukselta noina kalleina tunteina.

Vierailija
59/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä, kotiin tultua laitoin ruokaa, paistelin lihat ja keitin pastan sähköllä, lopun hoiti valmiiksi lämmin leivinuuni. Löhösin sohvalla elokuvaa katsellen.

Vierailija
60/108 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipäivä, määräaikainen sähkösopimus, ei hintapiikit heiluttele. No, vähän olen viinaa ottanut näin iltasella kuin käy niin luonnon päälle tuo apulaisoikeuskanslerin mamoilu.