Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olette tehneet sähkön hintapiikin aikana?

Vierailija
21.11.2023 |

Tänään sähkö on ollut huippukallista, varsinkin klo 16 lähes euron per kWh. Mitä teitte tänään sähkön hintapiikin aikana?

Jotkut tietysti tulee tähän keulimaan että kävimpä sähkösaunassa ja laitoin kinkun uuniin paistumaan tuntikausiksi sekä juuri nyt oli hyvä päivä laittaa Tesla ja kaikki vehkeet laturiin...

Itse kun olen työtön, niin heräsin aikaisin että sain juotua kahvit vielä ennenkuin sähkönhinta räjähti, sitten sammutin kaikki sähkölaitteet, vedin johdot seinästä ja lähdin aamupäivällä kauppareissulle. Sieltä palattua ostokset kaappiin, nukkumaan, kunnes n. 13-14 maissa sähkönhinta notkahti sen verran että päiväkahvit sai juotua, sitten takaisin nukkumaan kaikki sähkölaitteet ja valot sammuksissa tuon pahimman hintapiikin ajaksi ja nyt sen mentyä ohi heräsin loppuillaksi valveille.

Joulukuussa vaihtavat uuden sähkömittarin joka vissiin raportoi vieläkin tarkemmin sähkönkulutuksen, mitähän siitäkin seuraa, ei varmaan mitään hyvää tällaisen tavallisen köyhän kannalta :/

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naithin.

Pimeässä ja peiton alla tokikin?

Aika hämärää klo 16.00 näin talvella mutta joo, vaihtelu virkistää.

Milloin sinä viimeksi? 

Vierailija
82/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähköhän on ollut puoli-ilmaista kuulemani mukaan pitkän aikaa. Luulisi, että niillä säästöillä nyt yhden piikin pärjää eikä tarvitse pimeässä istua. 

Minulla on kaikissa kattolampuissa noin 4 watin hehkut. Yksi tuollainen kuluttaa vuorokaudessa (0,004kwhx24h) 0,096kwh, joka tekisi euron kilowattituntihinnalla alle 10 senttiä/vrk, siis jos koko vuorokausi olisi tuolla tappihinnalla. Kyllähän tuollaisen säästön takia kannattaa pimeässä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussittiin vaimon kanssa kolme kertaa eri asennoissa ja joka koloon.

Vierailija
84/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mammat kerkesi vaihtamaan yhden päivän piikin takia pörssisähkön kiinteähintaiseen ja tietenkin määräaikaiseen josta ei ilman sakkoja pääse irti xD

Vierailija
85/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi ihan ajankulukseen selvittää paljonko tuollaiset sähkölaitteet vie sähköä ja paljonko niiden käyttämättä jättäminen "säästää".

Vierailija
86/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää aikuiset, jotka menee nukkumaan. `noin vain, tuleeko uni niin?

Vierailija
87/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteällä sopparilla lataan auton, laitan saunan ja kaikki muut mahdolliset sähkölaitteet päälle aina kalleimman pörssisähkön aikaan.

Vierailija
88/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa sähkön hintapiikkejä.

Vierailija
89/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kiinteähintainen sopimus, joten kulutan sähköä silloin kun huvittaa. Voisi oikein piruuttaan käyttää enemmän sähköä silloin kun on hintapiikki, niin nousisi pörssisähkön hinta vielä lisää

Aivan, teepä niin ihan piruuttas! `Ootko joku katkera aikuinen? 

Vierailija
90/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitys ja lämmin vesi on ne, joilla on väliä. Valaistus ja esim. TV ei juuri kuluta. Itsellä määräaikainen sopimus, olen siihen tyytyväinen.

Vierailija
91/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää aikuiset, jotka menee nukkumaan. `noin vain, tuleeko uni niin?

Kyllä minä ainakin voin nukkua ihan milloin vain.

Vierailija
92/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas nyt kiinteän sopimuksen hehkuttajat, että minkä hintaisi sopimuksia teillä on. 

Vierailija
93/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas nyt kiinteän sopimuksen hehkuttajat, että minkä hintaisi sopimuksia teillä on. 

7,99 sent. Kaukolämpötalo, joten sähköä ei mene paljoa, mutta se vähäinenkin menee päivällä. Yöllä nukun.

Vierailija
94/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7,99 sent. Kaukolämpötalo, joten sähköä ei mene paljoa, mutta se vähäinenkin menee päivällä. Yöllä nukun.

Kaukolämpötalossa asuva pörssisähköläinen tässä. Eilisen kulutuksen hinnaksi tuli 0,87 € (2,90 kWh) niin vielä en mene vararikkoon. Marginaalin kanssa keskihintani oli syyskuussa 4,54 snt/kWh, lokakuussa 5,47 snt/kWh ja tässä vaiheessa marraskuuta 8,44 snt/kWh.

Yöllä nukun minäkin, mutta saatan myös ajastaa yöksi astianpesukoneen tai haudutuskeittimen, jos sähkö on huomattavasti edullisempaa kuin päivällä.

Vierailija
95/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nylpytetty pimeässä.

Vierailija
96/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaukolämpötalossa asuva pörssisähköläinen tässä. Eilisen kulutuksen hinnaksi tuli 0,87 € (2,90 kWh) niin vielä en mene vararikkoon. Marginaalin kanssa keskihintani oli syyskuussa 4,54 snt/kWh, lokakuussa 5,47 snt/kWh ja tässä vaiheessa marraskuuta 8,44 snt/kWh.

Yöllä nukun minäkin, mutta saatan myös ajastaa yöksi astianpesukoneen tai haudutuskeittimen, jos sähkö on huomattavasti edullisempaa kuin päivällä.

Kaukolämpötalojen/asuntojen sähkönkulutuksella ei käytännössä ole mitään merkitystä, on sitten kiinteä, tai pörssisähkö.

Sähkölämmitteisillä ja ehkä maalämpö omakotitaloilla on väliä, kulutukset ovat aivan toista luokkaa.

Vierailija
97/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä 7-18 joten sähkön hinnalla ei ole mitään merkitystä. En minä sitä päivällä ole käyttämässä. Tosin minulla on kiinteähintainen sopimus, vain peruslämpö ja lopun lämmitän puulla. Ei minua kiinnosta alkaa  käyttämään sähkön hintaa, on paljon muutakin tekemistä

Vierailija
98/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se enää ole kuin n 3,1s/ Kwh. Hintapiikin aikana olin töissä niin ei just si tuntina ollut kauheasti kulutusta kotona

Vierailija
99/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivähän oli yhtä hintapiikkiä, joten nukuin.

Aamulla klo 7 sammutin ilmalämpöpumpun ja yhden lämmityspatterin. Nostin jääkaappipakastimen lämpötilaa ja laitoin kylpyhuoneen lattialämmitystä pienemmälle. Sitten menin nukkumaan.

Heräsin viime yönä n. yhdeltä syömään ja laittamaan lämmitykset takaisin päälle.

Vierailija
100/108 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähköhän on ollut puoli-ilmaista kuulemani mukaan pitkän aikaa. Luulisi, että niillä säästöillä nyt yhden piikin pärjää eikä tarvitse pimeässä istua. 

Minulla on kaikissa kattolampuissa noin 4 watin hehkut. Yksi tuollainen kuluttaa vuorokaudessa (0,004kwhx24h) 0,096kwh, joka tekisi euron kilowattituntihinnalla alle 10 senttiä/vrk, siis jos koko vuorokausi olisi tuolla tappihinnalla. Kyllähän tuollaisen säästön takia kannattaa pimeässä olla.

Eikä ole.

Väitän, ettei yhdessäkään suomalaisessa valaisimessa ole neljän watin hehkulamppuja.

Haluatko korjata lausuntoasi?