Mitä olette tehneet sähkön hintapiikin aikana?
Tänään sähkö on ollut huippukallista, varsinkin klo 16 lähes euron per kWh. Mitä teitte tänään sähkön hintapiikin aikana?
Jotkut tietysti tulee tähän keulimaan että kävimpä sähkösaunassa ja laitoin kinkun uuniin paistumaan tuntikausiksi sekä juuri nyt oli hyvä päivä laittaa Tesla ja kaikki vehkeet laturiin...
Itse kun olen työtön, niin heräsin aikaisin että sain juotua kahvit vielä ennenkuin sähkönhinta räjähti, sitten sammutin kaikki sähkölaitteet, vedin johdot seinästä ja lähdin aamupäivällä kauppareissulle. Sieltä palattua ostokset kaappiin, nukkumaan, kunnes n. 13-14 maissa sähkönhinta notkahti sen verran että päiväkahvit sai juotua, sitten takaisin nukkumaan kaikki sähkölaitteet ja valot sammuksissa tuon pahimman hintapiikin ajaksi ja nyt sen mentyä ohi heräsin loppuillaksi valveille.
Joulukuussa vaihtavat uuden sähkömittarin joka vissiin raportoi vieläkin tarkemmin sähkönkulutuksen, mitähän siitäkin seuraa, ei varmaan mitään hyvää tällaisen tavallisen köyhän kannalta :/
Kommentit (108)
Oli kylmä joten sähköpatteri oli päällä. Ei sillä yhden tunnin euron kwh-hinnalla ole mitään väliä, ainoastaan pitkäna aikavälin hinnalla ja kulutuksella. Tämä päivä nostaa sähkölaskuani ehkä pari kolme euroa.
Sen tosin maksaa Kela joten muutenkin olisin voinut käyttää kaikkia mahdollisia laitteita.
Olen karsinut kulutuksen jo minimiin vuoden aikana, niin ei voi tehdä mitään.
Minä nimenomaan tulin juuri saunasta ja sähköauto on latauksessa, lisäksi käynnistin neljältä pesukoneen, kuivausrummun ja astianpesukoneen. Jouduin ottamaan vuosi sitten sikakalliin määräaikaisen sähkösopimuksen ja teen nyt omalta osaltani hieman kiusaa sähköyhtiölle. Vaikka ei yhden talon kulutus heitä hetkauta.
Olen vältellyt kaikkea tekemistä, lukenut palstaa ja nukkunut.
Nauranut kun tunarit ei saa OL3 laitosta korjattua, kattellaan ens viikolla josko jotain on tehty.
Näin sähköpiikin aikana olen alkanut laulaa hartaita joululauluja.
Vierailija kirjoitti:
Minä nimenomaan tulin juuri saunasta ja sähköauto on latauksessa, lisäksi käynnistin neljältä pesukoneen, kuivausrummun ja astianpesukoneen. Jouduin ottamaan vuosi sitten sikakalliin määräaikaisen sähkösopimuksen ja teen nyt omalta osaltani hieman kiusaa sähköyhtiölle. Vaikka ei yhden talon kulutus heitä hetkauta.
Oikeassa olet, ei yhden talon kulutus heitä hetkauta mihinkään suuntaan mutta miksi otit kalliin ja määräaikaisen sähkösopimuksen, eikö muka ollut muita vaihtoehtoja tarjolla?
Lämmitelen saunaa (sähkökiuas) ja käyn kohta kylvyssä. Muuten olen istunut tietokoneella.
Lämmittänyt sähkökiuasta vastukset punasina koska mulla on varaa. Hellassa poltan sitten maalattua ja liimattua puutavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Nauranut kun tunarit ei saa OL3 laitosta korjattua, kattellaan ens viikolla josko jotain on tehty.
Kumma juttu kuinka Loviisan voimalaitosta ei saanut ikinä seisottaa tuolla tavalla kuin OL3.
Olen käyttänyt sähköä. Tänään en ole tehnyt mitään muuta.
Kynttilän valossa katunut pörssisähkösopimustani. Kunhan halpenee niin vaihdan netissä oitis määräaikaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu kuinka Loviisan voimalaitosta ei saanut ikinä seisottaa tuolla tavalla kuin OL3.
Se on CCCP - laatua 😅
Kaikkea tavallista, mitä muutenkin. Onneksi minulla ei ole pörssisähköä! Sähköni maksaa n. 6c/kWh.
Ihanan lämminhenkinen kuvaus ap:lta pörssisähkön hintapiikissä. :)
Paistoin liedellä kahteen hampurilaiseen pihvit ja menin sen jälkeen tietokoneelta sängylle näppäilemään kännykkää ihan vaan sen takia, että se on halvempaa kuin pöytäkoneen käyttö.
Kävin jättikauppakeskuksen lämmössä 2.5t. Ja pysäytin iv koneen siksi ajaksi. Illalliseksi kyllä paahtoleipää ja lämminsavumakrillia ja klementiini.
Saksalaista "over-engineered" eli tarpeettoman monimutkaista tekniikkaa joka on herkkä vikaantumaan :/
Seuraava ydinvoimala olkoot Japanilaista tekniikkaa, yksinkertaisempaa ja toimintavarmaa Toyota laatua!!!
Kuntoiltiin tuossa tyttöystävän kanssa 90 minuuttia. Poljettiin kuntopyörää ja punnerruksia 300. Sitten käytiin saunassa. Ihan jees ollut päivä.
Löhöän miesystäväni sohvalla koko päivän.