Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies harkitsee muuttamista muualle arkipäiviksi

Vierailija
21.11.2023 |

Ollaan oltu kauan yhdessä ja aina oltu paljon yhdessä, lähes kaikki mahdollinen vapaa-aika. Usein todettu ettei erossa oleminen oikein meille sovi, riitoja tulee paljon helpommin. Muutama vuosi sitten oltiin muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja mies joutui työn takia muuttamaan edeltä, asuttiin nelisen kk eri paikoissa ja nähtiin sinä aikana 4-5 kertaa. Ei hyvä.

Nykyäänkin mies on keskimäärin 3 päivää viikosta pois ja vaikka siihen on tavallaan tottunut niin ei se kivaa ole kummallekaan. Miehellä päivät menee siellä töitä tehdessä ja nukkuessa, minulla sitten kaikki talon työt kotona. Ollaan ajateltu ettei enää siihen lähdetä että oltaisiin yhtään enempää erossa, päinvastoin mietitty vaihtoehtoja että nähtäisiin enemmän.

Ja nyt sitten miehelle tarjottiin hyvää työpaikkaa, muutaman tunnin ajomatkan päästä eli arkipäivät pitäisi asua siellä. Huomaan että hän haluaisi paikan ottaa, uusia haasteita ym. Saisi asunnon työnantajalta, mutta minä en saisi mennä sinne vapaapäiviksi tms, koska on ns. suljetulla alueella. Jos taas pitäisi ottaa asunto yleisiltä markkinoilta, tiedän miehen pihinä miehenä olevan näreissään isosta vuokrasta. Nyt kun meillä on talossa niin edulliset asumiskustannukset, että joku kaupunkiyksiön vuokra tuntuu lompakossa.

Tiedän että mua harmittaisi yksinäiset viikot kotona. Ja miestä harmittaisi olla erossa myös. Tiedän että riitoja tulisi enemmän ja varmasti mieskin tietää. Mutta kun tiedän että hän haluaisi paikan ottaa, en haluaisi ampua sitä alas. 

Teenkö väärin jos en kerro suoraan, etten haluaisi hänen ottavan paikkaa vastaan?

Kommentit (210)

Vierailija
21/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon niitä talon töitä päivittäin on ? Itse asuin koko nuoruuden omakokotitalossa . Lumitöitä ei ole yleensä joka päivä , riittää että sateen loputtua kolaa parkkipaikan ja polut . Käy liikunnasta. Eikä nurmenleikkuutakaan , kerta viikkoon riittää hyvin ja on ihan mukavaa puuhaa . Ikkunat pestään kaksi kertaa vuodessa . Talon pintamaalaus muutaman vuoden välein. Rännit tyhjiksi syksyisin , tähän riittää puoli tuntia max . 

Talo on aloituksen mukaan halpa eli lienee ns elämäntapa talo jossa on koko ajan jotain rempattavaa. Romanttinen maalaisunelma? 

Vierailija
22/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko yhä teinejä? Älä rajoita sitä miestäsi, tuo on ihan naurettavaa. Jätä "talon työt" tekemättä, jos ne noin kuormittavat, mies voi osallistua niihin viikonloppuisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko keskustellut miehen kanssa näistä asioista, joita tänne kirjoitat? Se olisi nyt ensimmäinen askel.

Tottakai näistä kaikista ollaan aiemmin keskusteltu, monesti ja perinpohjaisesti. Nyt vaan mies on innostunut tuosta mahdollisuudesta. Kuuli siitä jo aiemmin, muttei ollut  kiinnostunut. Sitten kuuli palkan ja innostui, eikä enää aiempia keskusteluja muista. Ja siitä ei NYT olla keskusteltu että mitä mieltä olisin jos hän paikan ottaisi, koska asia nousi nyt juuri esille uudelleen.

Sitä juuri aloituksessakin mietin että onko väärin sanoa etten haluaisi hänen lähtevän, mutta onko sekään oikein etten sano mielipidettäni kun hän sitä kysyy. Toisaalta olen sitäkin mieltä että jos hän haluaa mennä niin sitten menee ja sillä selvä. Käy meidän sitten miten käy. Mutta tiedän että hän ei ota paikkaa vastaan, jos sanon rehellisen mielipiteeni, että oikeasti

Rehellisyys on koko suhteen perusta. Kuulostaa siltä että olette yhdessä vain tottumuksesta, eikä teillä ole mitään yhteistä. 

Vierailija
24/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minäkin käyn siis töissä ja työmatkoihin menee aikaa. Mies joskus ehdotti että irtisanoutuisin ja lähtisin mukaan, mutta siinä nyt ei ole järkeä. Tajusi sen vasta kun hoksasi että pitäisi vuokrata asunto ja minun tulot jäisi pois, niin hänen palkallaan tekisikin vaikeuksia pärjätä. Tästä keskusteltiin kun hänelle tarjottiin paikkaa ekan kerran, eikä ollut itsekään juuri kiinnostunut. Nyt olivat korottaneet palkkaa vähän. Ap

Vierailija
25/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi etäsuhteeseen. Parasta parisuhteessa on juurikin jaettu arki.

Vierailija
26/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin kapiaisen kanssa, menin naimisiin kapiaisen kanssa ja hyväksyn sen, että elämä on tätä, miehen ammatti on, mikä on. En jaksa olla kateellinen siitä, että etenee urallaan enkä mustasukkainen siitä, että hänellä on runsaasti omaa aikaa ilman minua.

Vierailija
27/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen kaikki talon työt? Aloitetaan nyt vaikka siitä. Onko teillä joku maatalo tms. jossa joka päivä on töitä? 

Vierailija
28/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, oletko ap koskaan tutustunut sairauteen nimeltä läheisriippuvuus? 

Vierailija
29/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, kaikki jotka haluavat asua kumppaninsa kanssa saman katon alla ovat läheisriippuvaisia. :D

Vierailija
30/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rehellisyys on koko suhteen perusta. Kuulostaa siltä että olette yhdessä vain tottumuksesta, eikä teillä ole mitään yhteistä. "

No, meillä on paljonkin yhteistä. Siksi ollaankin aina oltu paljon yhdessä, kun harrastetaan samoja asioita, tykätään reissata yhdessä, ylipäätään tavat ja halu viettää vapaa-aikaa sopii erittäin hyvin yksiin. Jaetaan ilot ja surut ja työjuttujakin kun kaivataan niihin toisen mielipidettä. Siksi tuntuu tosi hankalalta nyt kun tiedän että rehellinen mielipiteeni, jota hän tulee pian kysymään, estää häntä ottamasta työn vastaan. Eli vaihtoehdot on joko se tai etten kerro mielipidettäni. Ja ollaan siis joskus todettu ettei haluta enää yhtään enempää erossaoloa kuin nyt pakosti on, mieskin on ollut samaa mieltä ja jättää siksi esim tyhy-illat väliin. Mutta nyt hän ei niitä keskusteluja enää muista kun on innoissaan uudesta paikasta, ja palkasta. Ap

Vierailija
31/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep jep, kaikki jotka haluavat asua kumppaninsa kanssa saman katon alla ovat läheisriippuvaisia. :D

Hih hih

Vierailija
32/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku, niin saa tehdä sitä työtä mistä tykkää, ilman että kukaan tulee urputtamaan!

Vierailija
33/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rehellisyys on koko suhteen perusta. Kuulostaa siltä että olette yhdessä vain tottumuksesta, eikä teillä ole mitään yhteistä. "

No, meillä on paljonkin yhteistä. Siksi ollaankin aina oltu paljon yhdessä, kun harrastetaan samoja asioita, tykätään reissata yhdessä, ylipäätään tavat ja halu viettää vapaa-aikaa sopii erittäin hyvin yksiin. Jaetaan ilot ja surut ja työjuttujakin kun kaivataan niihin toisen mielipidettä. Siksi tuntuu tosi hankalalta nyt kun tiedän että rehellinen mielipiteeni, jota hän tulee pian kysymään, estää häntä ottamasta työn vastaan. Eli vaihtoehdot on joko se tai etten kerro mielipidettäni. Ja ollaan siis joskus todettu ettei haluta enää yhtään enempää erossaoloa kuin nyt pakosti on, mieskin on ollut samaa mieltä ja jättää siksi esim tyhy-illat väliin. Mutta nyt hän ei niitä keskusteluja enää muista kun on innoissaan uudesta paikasta, ja palkasta. Ap

Silta elää väistämättä ja molempien päiden on elettävä mukana. Mies haluaa irtautua vanhasta ja kokea jotain uutta? 

Vierailija
34/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin kapiaisen kanssa, menin naimisiin kapiaisen kanssa ja hyväksyn sen, että elämä on tätä, miehen ammatti on, mikä on. En jaksa olla kateellinen siitä, että etenee urallaan enkä mustasukkainen siitä, että hänellä on runsaasti omaa aikaa ilman minua.

Ja minä taas en koskaan ole tainnut edes jutella kapiaisen kanssa, eikä tämä uusi työpaikka auta minun miestäni etenemään urallaan. Hänen etenemissuunnitelmansa on tosiaan ihan toisessa suunnassa. Ap

Vierailija
35/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä taas en koskaan ole tainnut edes jutella kapiaisen kanssa, eikä tämä uusi työpaikka auta minun miestäni etenemään urallaan. Hänen etenemissuunnitelmansa on tosiaan ihan toisessa suunnassa. Ap

Sinun määrittelemän etemissuunnitelma? 

Vierailija
36/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä en suostuisi liian tiiviiseen suhteeseen. Parisuhteessa saa olla jotain omaakin. Parasta on tasapaino työn, harrastusten, läheisten, ystävien, jne kesken. 

Vierailija
37/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä en suostuisi liian tiiviiseen suhteeseen. Parisuhteessa saa olla jotain omaakin. Parasta on tasapaino työn, harrastusten, läheisten, ystävien, jne kesken. 

Se on selvä. Eri kaupungeissa asuminen on kuitenkin monille liikaa sitä omaa, vaikka täällä nyt tietysti syyllistetäänkin aapeetä vauvapalstalle tyypilliseen tapaan.

Vierailija
38/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et halua että ottaa paikan vastaan, niin sanot sen sitten. Muuten murjotat ja kiukuttelet alitajuisesti eikä mies tai edes sinä tajua mikä risoo. Tai käyttöön yhteinen plussat ja miinukset paperille ja sitten mietitte yhdessä ne.

Vierailija
39/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on selvä. Eri kaupungeissa asuminen on kuitenkin monille liikaa sitä omaa, vaikka täällä nyt tietysti syyllistetäänkin aapeetä vauvapalstalle tyypilliseen tapaan.

Syyllistetään? 

Vierailija
40/210 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuosta on rivienvälistä luettavissa, että se mustasukkaisuus se ydinongelma on.  Jos et kerran työmatkoillekkaan lähde.   En tosin tiedä, mitä ap tekee työkseen, mutta kyllä pomona hieman ihmettelisin, jos työnkuvaan kuuluu joskus joku työmatka, ja joka kertya kieltäydytään.

Omalla kohdalla voin sanoa, etten omaa puolisoani ole nähnyt juurikaan viimeiseen 15 vuoteen, vaikka yhdessä asummekin.   Työaika ei ole ns. "toimistoaika" vaan huomattavasti pidempi, työn luonteen vuoksi ylitöitä saa painaa niin paljon kuin sielu sietää ja sitten myös vielä aika monta pidempikestoista työmatkaa siihen päälle.   Mutta, tähän on jo niin tottunut, etten oikeastaan enää edes ajattele asiaa, arjen haasteet kohtaan pääsääntöisesti yksin.   Toki ikävä välillä painaa kumpaakin, mutta onneksi nykyään on vaikka minkälaiset tavat pitää yhteyttä.   Lomat sitten yritetään ajoittaa niin, että ne pyhitetään yhdessäololle.    Ehkä olemme jo  niin rutinoituneita tähän, että olemme ajatelleet asian myös niin, ettei ainakaan pääse liiaksi kyllästymään, kun ei näe liian usein XD

Mutta tämä oli vain esimerkki siitä, että kyllä se voi myös toimia, että toinen asuu arkipäivät muualla.    Toki aikaa ja totuttelemista se vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi