Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela hylkää pitkäaikaistyöttömien työkyvyttömyyshakemuksista lähes 90%

Vierailija
20.11.2023 |

Työssäkäyvien kohdalla hakemuksista hylätään vain noin 30%. Samoista syistä siis haetaan sitä eläkettä. Miten tälle epäkohdalle ei tehdä mitään?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa myös verovähennystä ulkomailla olevan asunnon tai loma-asunnon remontista.

Eli lapsikorotukset poistetaan ja tuetaan ulkomailla olevia remonttiyrityksiä. 

Jos mä muutan Viroon ja saan Viron kansalaisuuden niin maksaako Viro verovähennystä, jos remontoin täällä Suomessa itselleni asunnon, kun Suomi katsos maksaa, miten muut maat? 

Vierailija
62/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke on suurempi kuin TE-etuus ja eläkeläiset saa tehdä töitä. 

Tiedänpä yhden tapauksia, joissa on ensin haettu eläke ja sitten menty töihin. Montakin. Eräs hankki eläkkeen ja ryhtyi yrittäjäksi. Kyllä nuo tapaukset on Kelankin tiedossa. Tulee edullisemmaksi pitää ihmisiä TE-tuella. 

Lisäänpä, että eräs eläkkeellä oleva ja päivittäin/viikottain työtä tekevä sanoi, että hänelle järjestettiin eläke, koska on köyhä perhe ja perhe ei voisi auttaa. Se siis hankittiin sosiaaliturvaksi, kun köyhä perhe ja suku ei voi auttaa. Henkilö on töissä niissä rajoissa, mitä eläkkeellä saa tehdä töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat Italiasta tänne ja saat kansalaisuuden ja sitten voi remontoida Italiassa asuntoa ja hakea verovähennystä Suomesta. 

Kätevää

Vierailija
64/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedänpä yhden tapauksia, joissa on ensin haettu eläke ja sitten menty töihin. Montakin. Eräs hankki eläkkeen ja ryhtyi yrittäjäksi. Kyllä nuo tapaukset on Kelankin tiedossa. Tulee edullisemmaksi pitää ihmisiä TE-tuella. 

Lisäänpä, että eräs eläkkeellä oleva ja päivittäin/viikottain työtä tekevä sanoi, että hänelle järjestettiin eläke, koska on köyhä perhe ja perhe ei voisi auttaa. Se siis hankittiin sosiaaliturvaksi, kun köyhä perhe ja suku ei voi auttaa. Henkilö on töissä niissä rajoissa, mitä eläkkeellä saa tehdä töitä. 

Keskustelun ongelma on se, että eläkkeelle ei pääse, vaikka sinne kuuluisikin.

Vierailija
65/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelmaiset pääsee eläkkeelle, oikeasti sairaat ei.

Vierailija
66/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös hakemassa sairaslomaa masennuksesta keväällä. Lapsi täyttää 18 - vuotta eikä meillä ole ikinä ollut rahaa viedä häntä ulkomaille, vaikka puolisolla ollut aina  vakituinen pienipalkkainen työ. Itse olen saanut vain sijaisuuksia, palkkatukitöitä ja palkatonta työkokeilua.

Nyt kun hallitus leikkaa niin jaksaminen loppuu tähän. Nukun 4 h yössä maksimissaan. 

Vierailija
67/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin työttömänä oli todella vaikea päästä lääkäriin ja sitten kun pääsin alkoi pallottelu sairaalan ja terveyskeskuksen välillä. Kumpikaan ei ottanut asiasta mitään vastuuta. Jos ihminen ei pysty kivuiltaan edes istumaan, saati kävelemään hän ei todellakaan ole työkykyinen. 

Miksi et päässyt lääkäriin? 

En mäkään. Työttömän on todella vaikea päästä lääkäriin. Terveydenhuolto mennyt rajusti alaspäin.

Minä pääsen. Olen työtön ja mulla on paljon sairauksia ja aina olen päässyt parin päivän sisällä lääkäriin. Ei ne ajanvarauksessa tiedä onko työtön vai ei.

Vierailija
68/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle tuo eläkkeelle pääsy on pääsy myöskin töihin, kun voi tehdä hyvinkin pieniä tuntimääriä kannattavasti. Minulla on sama. Yrittäminen ei kannata, koska töitä ei ole kuin kymmenen tuntia viikossa, mutta eläkkeen päälle tekisin mielelläni ne pois. Nyt työttömänä en voi tehdä, koska katsottaisiin minun olevan yrittäjä. Asiakas ei saa palveluaan.

Jep, ite sain potkut TE-tuelta, kun katsottiin itsenäiseksi ammatinharjoittajaksi/yrittäjäksi. Työnmäärä on koko ajan lisääntynyt, kun on saanut yrittää vapaasti. Olen kehittänyt lisääkin töitä. Ensi vuonna tilanne on muuttumassa niin, että rahaakin pitäisi tulla enemmän, kun työnteko on auttanut saamaan uusia töitä. On se kumma ettei ihmiset voi edistää omaa tilannettaan työtä tekemällä?

Vierailija
69/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömän tarvitse rikkoa perhettä työpaikan takia. Miksi luulet ettei töitä ole? Kyllä niitä on mutta kun niihin ei

Työllistyminen ei selvästikään ole sinulle prioriteetti. Tarvitset motivointia. Hyvä, että poliitikot ovat ryhtyneet toimiin!

Ai se on mun syy kun sairauteni takia kukaan ei hakua palkata? Jouduin työttömäksi sairastumisen takia kun olin tehnyt 20v töitä.

Vierailija
70/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun ongelma on se, että eläkkeelle ei pääse, vaikka sinne kuuluisikin.

Nuo mun esimerkit on siksi, että saattaa olla syykin ettei eläkkeelle päästetä kaikkia niin helposti. MT- ja "päänvaiva"-diagnooseilla pääsee ehkä liiankin helposti, kun monet sellaiset alkaa tekemään töitä, kun ovat eläkkeelle päässeet. Kela joutuu olemaan tiukkana, kun osa kummasti alkaa työllistymään sen jälkeen, kun on se eläke. 

Vierailija
71/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä psykoosisairauksista, kuten skitsofrenia, pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle. Tosin määrittelemättömästä psykoosista tuskin vielä pääsee eläkkeelle.

Vierailija
72/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin työttömänä oli todella vaikea päästä lääkäriin ja sitten kun pääsin alkoi pallottelu sairaalan ja terveyskeskuksen välillä. Kumpikaan ei ottanut asiasta mitään vastuuta. Jos ihminen ei pysty kivuiltaan edes istumaan, saati kävelemään hän ei todellakaan ole työkykyinen. 

En mäkään. Työttömän on todella vaikea päästä lääkäriin. Terveydenhuolto mennyt rajusti alaspäin.

Minä pääsen. Olen työtön ja mulla on paljon sairauksia ja aina olen päässyt parin päivän sisällä lääkäriin. Ei ne ajanvarauksessa tiedä onko työtön vai ei.

Kun työkkäri laittaa palkattomiin työkokeiluihin niin pitää heti aamulla soittaa työnantajalle, että on kipeä ja alkaa jonottamaan julkiselle aikaa. Kyllä mä voin odottaa 2 viikkoa. Työkokeilu keskeytyy, jos on 2 viikon tauko. 

Mutta kun työttömänä ollessa ei saa aikaa ja vaivat pitää kuitenkin hoitaa, jos menee työkokeiluun, ei siellä kipeänä pysty olemaan. 

Vierailija
73/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. 

Suomessa saa leskeneläkettä, jos menee uudelleen naimisiin yli 50-vuotiaana. 

https://www.sttinfo.fi/tiedote/69868268/leskenelake-saattaa-jopa-jaada-…

Tuossahan lukee,että yli 1300 euroa kk niin ei enää saa. Eli oma eläke vaikuttaa.

Taas joku on kateellinen siitä,että jonkun puoliso kuolee..

Aina tämä on tätä. Alat lukemaan näitä ketjuja ja haluat sympatiseerata,mutta sitten sieltä löydetään joku ryhmä,jonka ajattelee vievän enemmän ja jota halutaan kadehtia tai herättää jotain vihan tunteita näitä kohtaan tms.

Ihmiset ovat kateellisia/katkeria kummille asioille.

Ovat ne sitten eläkeläiset tms.

Vierailija
74/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilussa ei ole työterveyshuoltoa. 

Mulla tulee herpes silmään ja jos ei mene samana päivänä lääkäriin niin silmä sokeutuu. 

Vierailija
75/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin työssäkäyvät käyvät terveysasemilla. Heillä on työterveydenhoito, jonne toki pääsee nopeammin. Näissäkin on suuria eroja, minkälaisen paketin yritys on neuvotellut. Asut varmaan muualla, kuin pääkaupunkiseudulla. Täällä arvauskeskukseen pääsy on monesti arpapeliä.

Vierailija
76/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee herpes silmään ja jos ei mene samana päivänä lääkäriin niin silmä sokeutuu. 

Nyt kun hallitus leikkaa tuet niiin on stressi päällä ja herpes tulee koko ajan silmään.

Vierailija
77/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle tuo eläkkeelle pääsy on pääsy myöskin töihin, kun voi tehdä hyvinkin pieniä tuntimääriä kannattavasti. Minulla on sama. Yrittäminen ei kannata, koska töitä ei ole kuin kymmenen tuntia viikossa, mutta eläkkeen päälle tekisin mielelläni ne pois. Nyt työttömänä en voi tehdä, koska katsottaisiin minun olevan yrittäjä. Asiakas ei saa palveluaan.

Jep, ite sain potkut TE-tuelta, kun katsottiin itsenäiseksi ammatinharjoittajaksi/yrittäjäksi. Työnmäärä on koko ajan lisääntynyt, k

Työvoimapalveluiden tarkoitus ei ole edistää työntekoa vaan kasata sen eteen esteitä. Ennen kuin menetin työkykyni niin muista että aina sai puskea systeemiä vastaan, että pystyi yrittämään työmarkkina-asemansa parantamista oli se sitten koulutus tai työ. Systeemi pitää huolen, että henkilö sidotaan mahdollisimman pieneen liikkumatilaan ja passiiviseksi. Ainoastaan täydellinen passiivisuus palkitaan elintasolla jolla pysyy hengissä.

Vierailija
78/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun hallitus leikkaa tuet niiin on stressi päällä ja herpes tulee koko ajan silmään.

Joo, mä olen sijaisena ja on stressi, kun on perhe ja ansiosidonnaista leikataan. 

Kun herpes tulee silmään niin se on joka kerta vähintään viikon sairasloma. 

Vierailija
79/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. 

Suomessa saa leskeneläkettä, jos menee uudelleen naimisiin yli 50-vuotiaana. 

https://www.sttinfo.fi/tiedote/69868268/leskenelake-saattaa-jopa-jaada-…

Tuossahan lukee,että yli 1300 euroa kk niin ei enää saa. Eli oma eläke vaikuttaa.

Taas joku on kateellinen siitä,että jonkun puoliso kuolee..

Aina tämä on tätä. Alat lukemaan näitä ketjuja ja haluat sympatiseerata,mutta sitten sieltä löydetään joku ryhmä,jonka ajattelee vievän enemmän ja jota halutaan kadehtia tai herättää jotain vihan tunteita näitä kohtaan tms.

Ihmiset ovat kateellisia/katkeria kummille asioille.

Ovat ne sitten eläkeläiset tms.

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja ansiosidonnaista 1,8 miljardia ja työttömillä on lapsia. 

Jos työmarkkinatuki on 595 netto ja 2 lasta ja maksan puolet vuokrasta ja vesestä eli 400 ja saan vain toisesta lapsesta lapsilisän niin miten maksan herpes lääkärit. Viime kesänä maksoi 40 euroa kerta poliklinikka käynnit eli ne + lääkkeet 600 euroa, maksoin ansiosidonnaisella. Mun pitäisi ostaa 300 eurolla 4 hengen ruoka.

Puoliso käy vuorotöissä ja kauppa menee kiinni klo 23.00 eikä silloin kulje enää linja-autoa. 

Jääkö hän myös työkkärin listoille etsimään päivätöitä ja ollaan sitten molemmat työttömiä. 

Ketä te meinaatte, että on ensi vuonna kaupoissa ja ravintoloissa töissä. 

Vierailija
80/118 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna suuri osa lopettaa avustajan työt eli eläkeläiset ja sairaat jää ilman avustajaa. 

Tarvitaan nimittäin 40 h viikko työ kun soviteltua päivärahaa leikataan ja asumistukea ja ansiosidonnaista. 

Kukaan ei ala keräämään työtunteja sieltä täältä ja tekemään aamusta iltaan silpputyötä. 

Jos 30-vuotiaalla puolisollasi on ms-tauti niin hoidat itse tai laitat laitoshoitoon.