Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirsi Salo sanoo pärjäävänsä 700 eurolla kuukaudessa

Vierailija
20.04.2025 |

Tv-juontaja Kirsi Salo, 58, kertoo Ilta-Sanomille elävänsä liki omavaraista elämää Juvalla keskellä ei mitään.

Omavaraisuus on jo niin pitkällä, että hän pärjää vain 700 euron kuukausibudjetilla. Summa sisältää kaikki asumiskustannukset ja ruoat sekä muut menot. Salo kertoo tulevansa summalla hyvin toimeen.

Ilta-Sanomien mukaan Salon talon ympärillä on iso puutarha, jossa on paljon syötävää. Salo myös neuloo, ompelee, metsästää, rakentaa ja nikkaroi itse.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin viime kuussa rahaa vain 350 euroa...eli tulen toimeen 350 eurolla kuussa 

Vierailija
2/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tienannut jo kolme vuotta 580€ nettona kuussa ja sillä pitää vielä sairastaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva osaa mitään kädentaitoja jotta pärjäisivät vähemmällä ja sitten vaativat lisää kelatukia. Kalastamalla viikon pitäisi saada jo kuukauden ruuat ja itse ainakin saan.

Vierailija
4/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla talossa olis kiva Kirsi Salon kanssa olla yhdynnässä!

Laita hakemus sisään niin ehkä pääset rattopojaksi.

Vierailija
5/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva osaa mitään kädentaitoja jotta pärjäisivät vähemmällä ja sitten vaativat lisää kelatukia. Kalastamalla viikon pitäisi saada jo kuukauden ruuat ja itse ainakin saan.

Et tiedä asiasta mitään. Ainakaan muiden puolesta. Jos itse pärjäät vähemmällä TEE SE. ÄLÄ PUUTU muiden elämään.

Vierailija
6/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee jo pelkkään kaljaan tuon verran.

Vierailija
7/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin mäkin, jos saisin jostain taiottua velattoman talon.

Vierailija
8/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko  sillä auto 

jos on niin valehtelee tai budjetoi luovasti 

Vierailija
9/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinne kalaan pääsee ja ostaa kalastusvälineet, kun ei ole rahaa?

Vierailija
10/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on satanen enemmän kuin itsellä menee kuussa. 

Vierailija
11/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsin taloa ei osteta 700e kk tuloilla.

Vierailija
12/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee pelkästään lainan lyhennykseen ja korkoihin n.540€/kk. Siihen päälle vielä omakotitalon lämmitys, sähköt, vesi, vakuutukset jne. Ei sillä, että mua edes kiinnostaisi tuollainen metsän keskellä omavaraisesti eläminen. Olen liian mukavuudenhaluinen tuollaiseen.

Vierailija
13/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ihme tuo nyt on. Mulla menee suurinpiirtein saman verran enkä harrasta kuin makupalaviljelyä kesäisin.

Vierailija
14/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tienannut jo kolme vuotta 580€ nettona kuussa ja sillä pitää vielä sairastaakin.

Onko sullakin velaton omakotitalo?

Vierailija
15/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on aina tällaisia itsensäkehumistarinoita. Annetaan haastateltavan kertoa just se, minkä hän itse haluaa, toimittaja ei kysele eikä kyseenalaista kerrottua millään tavalla. En epäile, etteikö Kirsi pärjää 700 eurolla kuukaudessa, mutta hänellä on myös varaa laittaa tarvittaessa enemmänkin kuukaudessa elämisen kuluihin. Ja hän on sijoittanut tuohon ekokotiinsa pitkän pennin, että sen kuukausikulut on suht alhaiset. Eli voidakseen nyt pihistellä, Kirsi on aiemmin tahkonnut isoa tiliä. Sinällään hänen ekokylänsä on ihan mielenkiintoinen projekti, mutta ei sinne pienituloisia huolita asukkaiksi, tästä ollut joskus juttuakin. 

Vierailija
16/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko  sillä auto 

jos on niin valehtelee tai budjetoi luovasti 

Pakko kai tuolla on olla auto, muuten on jumissa. Onnikka kulkee luultavasti joka toinen päivä kilometrin päästä ja viikonloppuisin ei ollenkaan.

Vierailija
17/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva tietää, mitä Kirsi metsästää. Hirviä, jäniksiä vai kanalintuja, ja käsitteleekö saaliin itse? Eikös pidä päästää veret ulos, suolestaa, nylkeä ja riiputtaa. Osaako oikeasti itse kaikki nämä?

Vierailija
18/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussahan hän sanoo

"Olen aina sijoittanut, ja taloudellinen tilanteeni on sellainen, että voin elää näin."

Sanoo siis ääneen itsestäänselvyyden josta vain mammapalstalla voidaan alkaa edes vääntämään että ei varppina ole 700 euron tuloilla taloa ostanut. Tai etteikö hän tarvittaessa voisi käyttää huomattavasti enemmän välillä. Aivan kuten muutkin joilla on varaa tehdä valintoja niin eivät hekään elä kädestä suuhun. 

19/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkki?

EOS  mitä kommentosin,  kommentoin nyt i alla fall.

Mulla auto (pakko olla koska työmaalle ei kulje julkiset, 3-vuorotyö). About 300 kuussa (bensa, vero, täyskasko, koska työmaalla lapset saattaa hajottaa auton)

Omistus kt-asunto + autopaikka 290e.

Ruoka about 160e.

Tuleeko näistä jo tuo 700?

Rööki pitäisi lopettaa.

20/31 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytin viime kuussa rahaa vain 350 euroa...eli tulen toimeen 350 eurolla kuussa 

Mitä kuluja tässä oli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä