Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BBC: Israel iski taas uuteen sairaalaan - 12 kuollutta

Vierailija
20.11.2023 |

"Israelin tankit siirtyvät sairaalaan Gazan pohjoisosassa

Israelin tankit ovat siirtyneet Indonesialaiseen sairaalaan Pohjois-Gazassa, jossa noin tusinan ihmisen kerrotaan kuolleen Israelin tämänaamuisten iskujen seurauksena.

Vähän aikaa sitten sairaalan johtaja tohtori Marwan Al-Sultan kertoi BBC:lle, että Israelin armeija oli noin 20 metrin päässä rakennuksesta. Aiemmin hän kertoi kuulleensa tulitusta ympäriltä ja että leikkauksen jälkeisen hoidon osastoon oli isketty."

https://www.bbc.com/news/live/world-middle-east-67466779

Kommentit (308)

Vierailija
241/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ai hyvä vu miten naiivi voi joku olla. Etkö ymmärrä ettei vastapuoli halua neuvotella Israelin kanssa vaan yksiselitteisesti tap paa jokaisen israelilaisen?"

Eri.

Mikä sinulle on "vastapuoli"? Israel iskee Palestiinalaisia kohtaan ei Hamasia. Valtaosa Palestiinalaisista uskoo, uskomatonta kyllä, kahden valtion malliin. 

Israel iskee Hamasia vastaan ja antaa palestiinalaisille mahdollisuuden siirtyä pois tieltä tai olla siirtymättä. Mutta ei pelkästään Hamas ole vihamielinen Israelille, palestiinalaisten joukossa on muitakin ääriryhmiä (jotka ovat myös taistelleet Hamasin kanssa vallasta) ja juutalaisvihaa opetetaan jo lapsille koulussa. Palestiinalaiset ovat itsepäisesti valinneet vihan vuosikymmenestä toiseen.

Israel iskee Palestiinlaisia kohtaan, ja sen tiedätkin, kos

No mitä sä  israelia syytät jos ha mas itse säilyttää ammuksia päiväkodeissa ja sairaaloissa. Mikset kyseenalaista heidän inhimillisyyttään kun asettavat siviilinsä vaaraan tällä tavalla? Vai onko sinusta normaalia että raketit laukaistaan sairaalasta?

Vierailija
242/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vastaan Jumala on se joka tuomitsee, Hänen tahtoonsa ja ymmärrykseensä joudumme luottamaan, mitä tapahtuu kun Jeesus ottaa kuninkuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt "siionistiselta" kristityltä.   En ole siionisti.  Olen demokratiaa ja kristillistä maailmankäsitystä kannattava. En usko naisten silpomiseen enkä päitten leikkuuseen ja hirvittäviin rais ka uksiin jne. Siis olen demokratian puolella vaikka sekin on heikko tekele, se sentään yrittää.

Ok. No vastaisivatko kristityt siionistit, joita tälläkin foorumilla Israelin rikosten puolustajien parista löytyy; mitä tapahtuu juutalaisille "Jeesuksen toisessa tulemisessa"?

Mikset tarttunut mieluummin siihen mitä tapahtuu Israelin kiroajille Jeesuksen toisessa tulemisessa? 

Siitäkin on selvästi Raamatussa kun nyt kerran haluat teologisista asioista keskustella  

Vierailija
244/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islam myy  itseään länsimaailmalle "rauhan" uskontona, ja antaa näiden järjestöjensä riehua ihan vapaasti muka hakemassa kunniaa al la hille, Itse ainakin pidän moista irvokkaana.

Vierailija
245/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja entä kun palet edelleen kieltäytytyvät ratkaisuista, lähettävät raketteja Israeliin ja itsemurhapommittajia sen kaduille, yrittävät saada naapurivaltiot sotaan Israelia vastaa, uhkaavat kansanmurhalla ja Hamasin Qatarissa asuvat miljönäärijohtajat organisoivat epäinhimillisiä, verisiä iskuja Israelin siviilejä vastaan kuten tähänkin asti, miten Israelin pitäisi mielestäsi reagoida? Miten itse reagoisit jos asuisit Israelissa?"

eri.

Sinun kanssasi olisi turha käydä Palestiinlaisetn etnisen puhdistuksen ja miehityksen historiaa läpi. Joten lyhyesti: Israel miehittävänä osapuolena on vastuussa. Vai yritätkö ehdottaa että miehitettyjen Palestiinalaisalueiden ihmiset eivät halua miehityksen purkua?

Valittujen toimien perusteella ei vaikuta siltä, että palestiinalaiset pyrkisivät miehityksen purkuun rauhanomaisesti. Esim Gaza on itsehallintoalue, josta Israel on vetäytynyt (tähän asti), mutta niin vain sieltä on lentänyt rakettia Israelin puolelle päivästä päivään. Toistan jo varmaan kolmannen kerran: Palestiinalaisille on tarjottu omaa valtiota useita kertoja, ja he ovat sitä aina vastistaneet. Israel on laillinen, olemassaoleva valtio, eikä vaihtoehto voi ola, että se lakkaa olemasta palestiinalaisten mieliksi.

Tunnen alueen historiaa. Selitä jos osaat, mielenkiinnolla odotan osaatko kertoa mitään minulle uutta.

Vierailija
246/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta joelta mereen tarkoittaa is raelin hävittämistä. Siksi joku bbc uutinen näiden huutojen kannattamana ei juuri mieltä ylennä.  Ihan samanlaista kuin mitä juu ta laisia kohtaan tehtiin tokanmaailman sodan aikaan. Vihaa ja perusteetona sellaista.

Vierailija
247/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mitä sä  israelia syytät jos ha mas itse säilyttää ammuksia päiväkodeissa ja sairaaloissa. Mikset kyseenalaista heidän inhimillisyyttään kun asettavat siviilinsä vaaraan tällä tavalla? Vai onko sinusta normaalia että raketit laukaistaan sairaalasta?"

En kyseenalaista kenenkään ihmisyyttä. Vastuu on Israelilla miehittävänä osapuolena, joka suorittaa Palestiinalaisten etnistä puhdistusta/kansanmurhaa. Israel on vastuussa toimistaan.

Vierailija
248/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuratkaa Yoseph Haddad- nimistä miestä instagramissa. Käykää omin silmin katsomassa, jos todisteita teoista ja validointia vastatoimilla kaipaatte. Haastan jokaisen joka arvostelee Israelin sotatoimia , katsomaan hänen sivuaan. 

mielipiteitä saa olla, mutta reiluuden nimissä ensin pitäisi varmistaa että faktat on hallussa muualtakin kuin vain yhdestä lähteestä. 

löytyy muun muassa materiaalia siitä kun Israelin joukot vei ga zaan keskoskaappeja ja muita tarvikkeita. 

onpa tosiaan baby killer se armeija kun vievät tarvikkeita vauvoille sinne!

Palestiinalaiset r***skaa ja paistaa israelilaisvauvoja, israelilaiset vie Palestiinan vauvoille hoitotarvikkeita. Ja osa vielä miettii kumman puolella pitäisi olla!

Vierailija
249/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt "siionistiselta" kristityltä.   En ole siionisti.  Olen demokratiaa ja kristillistä maailmankäsitystä kannattava. En usko naisten silpomiseen enkä päitten leikkuuseen ja hirvittäviin rais ka uksiin jne. Siis olen demokratian puolella vaikka sekin on heikko tekele, se sentään yrittää.

Ok. No vastaisivatko kristityt siionistit, joita tälläkin foorumilla Israelin rikosten puolustajien parista löytyy; mitä tapahtuu juutalaisille "Jeesuksen toisessa tulemisessa"?

Tapahtunee mitä tapahtunee se on heidän uskossaan. Nyt ja tässä Israel on itsenäinen ja kehittynyt valtio, jonka palastiinalaiset käsikassaranaan terroristijärjestö Hamas,  haluaa hävittää.  Se on lähtökohta. 

Vierailija
250/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty ja siionisti, mutta en ole uskovainen, joten en usko toiseen tulemiseen mitä se sitten tarkoittaakaan. Siionisti olen siksi, että palestiinalaiset eivåt ole suostuneet yhteenkään oma valtio -tarjoukseen, koska he haluavat koko Israelin valtion. Tästä syystä minusta Israelin kannattaa keskittyä saamaan koko Israel omakseen, mutta kas! Sehän on jo heillä, kun voittivat sen 6 päivän sodassa. 

Vierailija
251/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ai hyvä vu miten naiivi voi joku olla. Etkö ymmärrä ettei vastapuoli halua neuvotella Israelin kanssa vaan yksiselitteisesti tap paa jokaisen israelilaisen?"

Eri.

Mikä sinulle on "vastapuoli"? Israel iskee Palestiinalaisia kohtaan ei Hamasia. Valtaosa Palestiinalaisista uskoo, uskomatonta kyllä, kahden valtion malliin. 

Israel iskee Hamasia vastaan ja antaa palestiinalaisille mahdollisuuden siirtyä pois tieltä tai olla siirtymättä. Mutta ei pelkästään Hamas ole vihamielinen Israelille, palestiinalaisten joukossa on muitakin ääriryhmiä (jotka ovat myös taistelleet Hamasin kanssa vallasta) ja juutalaisvihaa opetetaan jo lapsille koulussa. Palestiinalaiset ovat itsepäisesti valinneet vihan vuosikymmenestä toiseen.

Israelin iskut ovat oikeutettuja. Tyrmistyttävää on vain tuo palestiinalaisten propaganda.  Mitäs läksi.

Vierailija
252/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja entä kun palet edelleen kieltäytytyvät ratkaisuista, lähettävät raketteja Israeliin ja itsemurhapommittajia sen kaduille, yrittävät saada naapurivaltiot sotaan Israelia vastaa, uhkaavat kansanmurhalla ja Hamasin Qatarissa asuvat miljönäärijohtajat organisoivat epäinhimillisiä, verisiä iskuja Israelin siviilejä vastaan kuten tähänkin asti, miten Israelin pitäisi mielestäsi reagoida? Miten itse reagoisit jos asuisit Israelissa?"

eri.

Sinun kanssasi olisi turha käydä Palestiinlaisetn etnisen puhdistuksen ja miehityksen historiaa läpi. Joten lyhyesti: Israel miehittävänä osapuolena on vastuussa. Vai yritätkö ehdottaa että miehitettyjen Palestiinalaisalueiden ihmiset eivät halua miehityksen purkua?

Valittujen toimien perusteella ei vaikuta siltä, että palestiinalaiset pyrkisivät miehityksen purkuun rauhanomaisesti. Esim Gaza on itsehallintoalue, josta Israe

Edelleen:

Israel miehittävänä osapuolena on vastuussa. Vai yritätkö ehdottaa että miehitettyjen Palestiinalaisalueiden ihmiset eivät halua miehityksen purkua?

+ Palestiinlaisilla on kansainvälisen oikeuden tarjoama suoja vastustaa miehitystä (jopa aseellisesti).

Tässä (ja siellä lopussa Hamasiin liittyen, jos osaat lukea):

1. Mihitetyillä ihmisillä on kansainvälisen oikeuden tarjoama suoja vastustaa miehitystä

2. Gaza lasketaan miehitettyihin Palestiinalaisalueisiin. Tässä Yhdysvaltojen ulkoministeriö (kun kansainvälinen yhteisö ei muilta osin kelpaa): "The Occupied Territories, which include the West Bank, East Jerusalem, and the Gaza Strip"

https://www.state.gov/reports/2016-report-on-international-religious-fr…

3. Konteksti väkivaltaisuuksille on Israelin harjoittama miehitys ja a p a r t h e i d. En usko että teillä Israel-boteilla olisi vaikeuksia ymmärtää Israelin harjoittamaa a p a r t h e i d i a, jos sen kohteena olisi jokin muu ryhmä kuin "muslimit" (mikä kuva rasistisissa päissänne vellookin)

4. Kansainvälisen paineen tulisi kohdistua tulitauon vaatimiseen ja siitä miehityksen purkuun ja täysien oikeuksien takaamiseen Palestiinalaisille. "Kahden valtion mallista" puhuminen on tyhjää retoriikkaa ennenkuin Israelin jatkuva laajentuminen Länsirannalla tuomitaan yksiselitteisesti.

+

Oikeus vastustaa miehitystä ei tarkoita mitä tahansa. Iskut siviilejä kohtaan ovat sotarikos. Tässä Israelin siviilitkin ansaitsevat oikeutta. En tiedä millä etiikalla te Israel-botit tuomitsette Hamasin iskut, kun pidätte siviilien joukkomurhaa asiallisena "itsepuolustuksena", mutta se jääköön mysteeriksi.

Vierailija
253/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri.

Hamas voisi lopettaa tämän kaiken vaikka heti vapauttamalla panttivangit. Se on Israelin ehto ja täysin kohtuullinen sellainen.

Syytä Hamasta. Hamas halusi sotaa ja sodan se sai.

Vierailija
254/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mitä sä  israelia syytät jos ha mas itse säilyttää ammuksia päiväkodeissa ja sairaaloissa. Mikset kyseenalaista heidän inhimillisyyttään kun asettavat siviilinsä vaaraan tällä tavalla? Vai onko sinusta normaalia että raketit laukaistaan sairaalasta?"

En kyseenalaista kenenkään ihmisyyttä. Vastuu on Israelilla miehittävänä osapuolena, joka suorittaa Palestiinalaisten etnistä puhdistusta/kansanmurhaa. Israel on vastuussa toimistaan.

Israel on sotinut kunniallisesti, Hamas pitää viedä oikeuteen sotarikoksista. 

Vierailija
255/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirj

Jos kuulut porukkaan, jonka hallitusohjelmaan on kirjattu toisen valtion ja etnisen ryhmän täydellinen tuho, näin voi käydä.

Myös palestiinalaisilla on vastuu tekemisistään ja sanomisistaan. He ovat itse torjuneet kahden valtion mallin, koska itsenäisyyttä tärkeämpää on tuhota juutalaiset. Koko Palestiinan valtio jäi perustamatta samalla kun Israel perustettiin, koska palestiinalaiset ja naapurimaat ensitöikseen hyökkäsivät Israeliin. Palestiinalaiset ovat myös itse vastuussa tilanteesta.

Onko se suurikin yllätys? Uskon että täälläkin kapinoitaisiin, jos jenkkien ilmoituksella tänne i

Vauva.fi

Vierailija

246/252

|

20.11.2023 | 21:44

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se suurikin yllätys? Uskon että täälläkin kapinoitaisiin, jos jenkkien ilmoituksella tänne iskettäisiin miljoonia, vaikka nyt puolalaisia.&nbsp

Alueella asuu nyt moninkertaisesti enemmän arabeja mitä silloin kun Israel perustettiin. Heitä oikein virtasi alueelle, kun juutalaiset toivat mukanaan vaurautta, työtä ja hyvinvointia. 20% istaelilaisista on arabeja. Palestiinalaiset eivät ole mitään alkuperäuskansalaisia, vaan ekstremistien porukka, joka alunperin kieltäytyi Israelin passista ja on siitä lähtien kieltäytynyt kaikesta muustakin, siitä syystä etteivät he kestä sitä että alueella on pieni pläntti maata, joka kuuluu juutalaisille.

Unohdat, että terrorismi harvoin on mitään vapaustaistelua, vaan hyvin usein taistelua vaikutusvallasta, politiikkaa. Esim Hamas yrittää terrori-iskuillaan vedota muihin islamistisiin äärijärjestöihin ennemmin kuin pyrkiä vapaaseen Palestiinan valtioon (joka ei ole edes tavoite!)

Kannustaisitko, jos evakkojen jälkeläiset alkaisivat tehdä murharetkiä venäläisten siviilien kimppuun, koska Venäjä miehitti Karjalan? Miksi/ miksi et?

Jokaisessa maassa missä on kurjat olot, on väestö lisääntynyt ihan hillittömästi, että se ei varsinaisesti ole mikään yllätys. Ja varmasti tulivatkin, kun ihmisen täytyy kuitenkin syödä elääkseen. Mutta se ei muuta sitä seikkaa, että ne ei halunneet juutalaisia sinne, kuten ei historiassa moni muukaan paikka. Ihan sama kuviohan siellä on kuin Afrikassa, että mielivaltaisesti jaettiin alueita ja sitten ihmetellään kun sopua ei löydy. 

Ja se mitä Hamas haluaa ja se mitä siviili siellä haluaa ei ole mikään kiveen kirjoitettu juttu , että ne olisi sama asia. Ihan kuten ei likimainkaan kaikki Israelilaiset kannata Netanyahun vallan aikaisia toimia palestiinalaisten suhteen.

Ja en mä kannusta yhtään ketään mihinkään terroritekoihin, mä sanoin etten ihmettele niin käyneen. 

Vierailija
256/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tarttunut mieluummin siihen mitä tapahtuu Israelin kiroajille Jeesuksen toisessa tulemisessa? 

Siitäkin on selvästi Raamatussa kun nyt kerran haluat teologisista asioista keskustella  

Tartuin tähän juutalaisten kohtaloon, koska te tykkäätte kutsua Israelin rikoksia ihmisyyttä kohtaan kritisoivia antisemiiteiksi.

Mitä juutalaisille käy "Jeesuksen toisessa tulemisessa"?

Eikö niin, että he joko kääntyvät tai joutuvat helvettiin?

Onko persutavasti mitään antisemitistisempää kuin sanoa juutalaiselle että tämän tulee kääntyä kristityksi tai joutua helvettiin?

Vierailija
257/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri.

Valittujen toimien perusteella ei vaikuta siltä, että palestiinalaiset pyrkisivät miehityksen purkuun rauhano

Turhaa paasausta Israelin iskuista. Palestiinalaisten sotataktiikka oli perustaa tukikohdat siviilien keskuuteen ja se siitä. Hamas voisi osoittaa sotarintaman, mutta ei halua sellaista. Hamas vastaa taktiikastaan.  

Vierailija
258/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappanut enemmän lapsia kuin maailman muut sodat yhteensä tänä vuonna, näännyttänyt 2 miljoonaista kansaa, pommittanut itse määräämiään turva-alueita, kunniakkaasti?

"Alueella oli pitkään ceasefire. Hamas rikkoi sen."

Rauha vallitsi Israelin puolella. Länsirannalla oli tänä vuonna tapettu yli 200 palestiinalaista.

Vierailija
259/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sodankäynnistä puheenollen, ha mas käy sotaa ra is kaamalla ja polttamalla vauvoja ja lapsia ja vanhuksia, ja piileskelee siviilien takana ja maan alla tunneleissaan. 

Israelin yksi sotataktiikoista on muun muassa taktiikka nimeltään knock on the roof, josta jokainen voi itse lukea Googlesta vaikka. 

Siviilien evakuointimääräykset ja keskoskaappien viemiset ei kauheasti ole verrattavissa vastapuolen tekemiin hirveyksiin.

Israel ei käy sotaa rai skaamalla heikompiaan samalla huutaen A-A. 

Vierailija
260/308 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri.

Valittujen toimien perusteella ei vaikuta siltä, että palestiinalaiset pyrkisivät miehityksen purkuun rauhano

Tämä on pelkkää ulkoa opeteltua ja ulkoa ohjattua jargonia. Voisitko kommentoida ja vastata kysymyksiini omin sanoin?

Ei voi mennä niin, että Israel on yksin vastuussa kaikesta ja palestiinalaiset eivät ole vastuussa mistään ja voivat p3rseillä niin kuin huvittaa. Sellaiset ihmiset eivät voi toimia itsenäisinä ja vapaina, missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme