Selittäkääpä salinaiset tämä.
Naiset aina sanovat meikkaavansa ja pukeutuvansa itseään varten. Ne kisakireät legginsit ja tissejä korostava minitoppi on parasta mitä voi treenatessa pitää päällä.
Teen sivutoimena kuntosali laitteiden huoltoa ja jälleenmyyntiä. Olen käynyt sadoilla kuntosaleilla vuosien varrella. Tässä olen tehnyt havainnon.
Kaupungin tai kunnan ns perus sali.
Muutamia meikattuja leggins tissit tiskis naisia, perus collaria ja t paitaa..
Trendi salit. Kaikilla naisilla meikit, kireät leggarit ja sotamaalaus..
NAISTEN SALI.
Ylivoimaisesti eniten collareita, shortseja, yli isoja t paitoja, monet naiset ilman meikkiä ym.
Miten tämä on selitettävissä ilman ajatusta että naiset pukeutuisivat ja meikkaisivat huomion takia?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, taas yksi palstamies joka syvästi uskoo että naiset muodostavat jonkinlaisen kollektiivisen parvimielen ja toimivat aina samoin keskenään samoista syistä. Kun yksi nainen sanoo jotain, ap luulee saaneensa naiset jostain kiinni valheesta kun joku toinen nainen toimiikin eri tavalla.
En tiedä onko turha selittää, koska sitä palstalla on yritetty usein, mutta se ei ole koskaan onnistunut. Kokeillaan kuitenkin vielä. Naisia on noin puolet maailman väestöstä. Osa toimii jollain lailla, osa jollain toisella. Joku pukeutuu ja meikkaa itseään varten, joku taas näyttääkseen hyvältä muiden silmissä. Osa haluaa myös huomiota ulkonäöllään. Joitakin se taas ei voisi vähempää kiinnostaa ja sitä yritetään välttää.
Selvensikö tämä yhtään?
Naiset ovat kylläkin laumasieluja. Näkyy esim. Ap:n havaitsemassa trendisalien pukeutumiskoodistossa.
Trendisaleilla käyvät seuraavat trendejä monessa muussakin asiassa. Kulloinenkin muoti on sellainen asia, että kaupoista ei sitten löydy muuta kuin sen muodin mukaista vaatetta. Naisten pukeutuminen on näköjään asia, josta miehet saavat aina moitittavaa, aina menee väärin. Eihän se sovi, että nainen pukeutuu niin, mistä itse tykkää.
Miksi ei saisi olla huolitellun ja hyvän näköinen salilla? Jos on saanut salitreeneillä kroppansa kiinteäksi ja vähän lihaksiakin on ilmaantunut niin miksi ei sitten näyttäisi aikaansaannoksiaan pukeutumalla piukkoihin pöksyhin ja toppiin, joka jättää treenatut vatsalihakset näkyviin? Olen 67 v. hyväkroppainen nainen ja käytän minäkin salilla piukkoja salipöksyjä ja vartalonmyötäistä paitaa, tukkani on hyvin leikattu ja laitettu ja kyllä minulla on aina salilla myös huulipunaa, kulmat ja ripset on kestovärjätty ja ei voi kuin valittaa jos et kestä katsoa!
Vierailija kirjoitti:
Trendikkäät ihmiset hakeutuu trendikkäälle salille. Itse olen kyllä käynyt kaikissa noissa versioissa, enkä ole ollenkaan samaa mieltä havainnoistasi. Tai no, siihen yhdyn että kunnan saleilla on tyypillisesti vähän maanläheisempää porukkaa.
Tässä ollaan nyt asian ytimessä. Ne on ihan eri naisia kun käy noilla erilaisilla saleilla. Simppeli juttu. Sama tyyppi tuskin käy kaikissa ja vaihtaa kuteet sen mukaan. Eli joku on enempi trendien perässä, toinen jonkun muun.
Käyn salilla, jossa käy paljon nuorta porukkaa eli ilmeisesti jonkin sortin trendisali, lisäksi ko. salilla on erikseen vielä naisten sali. En ole huomannut häiritsevää tai erilaista pukeutumista eri puolilla. Salilla muutenkin keskityn omaan treeniin, en muiden arvosteluun tai ihmettelyyn ja sitä suosittelen muillekin.
Käytän itse tiukkoja trikoita ja toppia ihan siksi, että ne tuntuvat mukavimmilta. Löysissä vaatteissa on koko ajan se fiilis, että ne takertuvat laitteisiin ja painoihin. En muutenkaan käytä mitään löysiä kollareita, joten en käytä sellaisia salillakaan. Napapaita-tissitoppia tai perseeseen uppoavia trikoita en laittaisi, mutta joku sellaisia haluaa käyttää, niin ihan vapaasti.
Toisekseen menen salille lähes aina suoraan töistä, joten totta kai mulla on meikit naamalla ja tukka laitettu. Meikkaan ja laittaudun muutenkin joka päivä ihan vaan siksi, että haluan olla huoliteltu.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö salilla treenaamassa vai tiirailemassa muiden varustusta? Ja huoltoukko jos olet niin vielä vähemmän sua pitäisi kiinnostaa ihmisten asut siellä.
Aloittaja oli laitteiden huoltaja/myyjä, joka on työnsä ohessa kiinnittänyt huomiota tähän asiaan.
Tässä huomaa, että osa pillastuu jo tästä asiasta, eikä vaivaudu edes lukemaan, mitä siinä sanotaan.
Niillä trendisaleille kyllä miehetkin pukeutuu trendikkäästi. Eli tiukahkot t-paidat jne. En mä ainakaan kovin usein nähnyt trendisalilla miehiä/poika missään lököcollareissa ja repsottavassa t-paidassa.
Eikö kuntosalilla käyvät ihmiset ole jotain 99% ulkonäköön panostavia ihmisiä, joilla ulkoiset arvot ovat tärkeä/tärkein asia?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuntosalilla käyvät ihmiset ole jotain 99% ulkonäköön panostavia ihmisiä, joilla ulkoiset arvot ovat tärkeä/tärkein asia?
Kuntosaleilla käydään myös fysioterapeutin tai lääkärin kehotteesta. Lihaskunnosta huolehtiminen ei tarkoita, että on ulkonäkökeskeinen, monella on kyse toiminta- ja työkyvystä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, kuvittelet vaan.
Mikä siinä meikissä noin hiertää? Nainen joka käyttää meikkiä, laittaa meikin aamulla ennen töihin menoa. Käy kuntosalilla töiden jälkeen. Pitääkö se pestä pois ennen salille menoa? Meikki on kielletty salilla?
Kerjäävät epätoivoisesti huomiota
Nuoret naiset usein salilla rypytystrikoissa ja urheilurintsikoissa ilman paitaa. Kyllä siinä silmä lepää, en moiti 👍
M37
Ihan turha väittää, että persvakoon menevät trikoot oisi mukavammat, kuin normitrikoot. Kyllä niiden tarkoitus on esitellä takapuolta :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha väittää, että persvakoon menevät trikoot oisi mukavammat, kuin normitrikoot. Kyllä niiden tarkoitus on esitellä takapuolta :D
Nainen 31. kokeilin persvako legginssit ja olivat todella epämukavat. Kyykyssä imeytyvät häpyhuulten väliin. Mutta näyttävät kyllä todella hyviltä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi olla huolitellun ja hyvän näköinen salilla? Jos on saanut salitreeneillä kroppansa kiinteäksi ja vähän lihaksiakin on ilmaantunut niin miksi ei sitten näyttäisi aikaansaannoksiaan pukeutumalla piukkoihin pöksyhin ja toppiin, joka jättää treenatut vatsalihakset näkyviin? Olen 67 v. hyväkroppainen nainen ja käytän minäkin salilla piukkoja salipöksyjä ja vartalonmyötäistä paitaa, tukkani on hyvin leikattu ja laitettu ja kyllä minulla on aina salilla myös huulipunaa, kulmat ja ripset on kestovärjätty ja ei voi kuin valittaa jos et kestä katsoa!
Valitatko myös suureen ääneen kun miehet tuijottavat?
Itse taas alkanut käymään naisten salilla ja viimeinkin voin käyttää mitä haluan eli niitä tiukkoja vaatteita. Kiva nähdä oma kroppa.
Naisten saleilla käy enemmän ei kauniita tavisnaisia sekä seinäruusuja, keski-ikäisiä terveyden vuoksi liikkuvia naisia ja itsestään epävarmoja tapauksia. Nämä ihmistyypit eivät ole niin ulkonäkökeskeisiä kuin trendisaleilla pyörivät instaan kuvaavat fitness, lantionnosto-takapuoli naiset joiden keskimääräinen ikäkin on lähempänä kahtakymppiö kuin viittäkymppiä.
Mitä väliä jos haluaa miesten huomiota? Kiva näin sinkkuna naisena.
Ymmärtääkseni tämä keskustelu liittyy siihen kun monet naiset valittavat että miehet tuijottavat. Mutta kuitenkin päättävät pukeutua persettä ja rintoja mahdollisimman paljon korostaviin vaatteisiin kuntosalilla. Osa vielä meikkaa juhlameikin kuntosalin pukuhuoneessa. Nykyinen kuntosali muotikin menee kokoajan entistä enemmän persettä korostavaksi.
Jos tämä oikeasti häiritsisi naisia, naiset vaatisivat muodin menemistä enemmän 5v takaiseen jossa legginssit eivät olleet niin tyköistuvia, eivätkä näin olleen korostaneet persettä. Kuten myös urheilutopit olivat isompia.
"40v sitten ei hirveästi naisia näkynyt salilla. Tai kävivät naisten vuoroilla. T. Mies 65v."
Minä olin lukiossa 40 vuotta sitten. Ainakin täällä tytöt kävivät jo silloin kuntosalilla. Itsekin kokeilin, mutta en tykännyt, kun miespuolisista kaikki eivät osanneet käyttäytyä.