Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Keskeinen syy valtioiden kaatumiseen on, jos yhteiskunta on järjestetty hyödyntämään vain pientä osaa ihmisistä valtaosan kustannuksella"

Vierailija
19.11.2023 |

Orpo ja kumpp. voisivat miettiä tätä

"Vaikuttaa siltä, että yksi keskeinen syy demokratian kyseenalaistamiseen on kasvanut eriarvoisuus. Jos tarkastellaan nykyaikaisen demokratian syviä juuria, kyse on mahdollisuuksien tasa-arvosta ja varallisuuden oikeudenmukaisesta jakautumisesta.

Menneisyydestä tiedämme, että tulo- ja varallisuuserojen kasvu on usein lisännyt yhteiskunnallista levottomuutta. Tyytymättömyys elinolojen huonontumiseen ja varallisuuden epätasaiseen jakautumiseen ruokkii ajan mittaan yhteiskunnallisten instituutioiden kyseenalaistamista."

https://www.hs.fi/talous/art-2000009952316.html

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on maailman 6. pienimmät tuloerot.

Entä varallisuuserot? Kukaan ei enää tiedä, sen jälkeen kun varallisuusverojen poistamisen myötä myös ilmoitusvelvollisuus poistui. 

Vierailija
62/67 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen keskituloisena ja keskiluokkaisena tulosiirtojen nettomaksaja. Olenko siis syrjittyä enemmistöä? Pitäisikö minun äänestää sellaisia, jotka antaisivat minun pitää suuremman osan tienesteistäni?

Nettomaksaja? Saisimmeko erittelyn, kiitos, kaikesta siitä mitä olet yhteiskunnalta saanut, ja mitä olet itse sille antanut (huomioiden sen, miten paljon kykyysi antaa itse on vaikuttanut kaikki yhteiskunnalta saamasi). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa taas tukien naukuminen on karannut saamapuolella olevilta käsistä. Kaatuu se yhteiskunta kun maksajatkin loppuu...

Tukiin menevä raha on aika mitätön verrattuna valtavaan eläkeläisten määrään. Meidän ongelmamme on väestörakenne, ei työttömät tms. 

Vanhus ei nuorru eikä heitä oikein uuniinkaan voi laittaa. Sen sijaan työttömät voisivat ihan hyvin elättää itse itsensä ja edes siltä osalta keskiluokan maksutaakka keventyisi.

No antaisitko sitten osan työtunneistasi ja palkastasi työttömälle?

Töitä kun ei vaan kaikille ole vaikka kuinka olisi työhaluja. 

Sosiaalityö.

Vierailija
64/67 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tätä voisi miettiä. Maleksijoille kustannetaan eläminen ja työssäkäyvät maksavat. 

Mahdollisuuksia Suomessa onneksi on. Opiskella voi niin pitkälle kuin haluaa. 

Mahdollisuuksia OLI. Nykyhallituksen politiikka takaa sen että rikkaiden perheiden jälkeläisillä opiskelu on mahdollista, muille paljon vaikeampaa. 

Täyttä paskaa - opiskelijoilla on asiat paremmin kuin koskaan ja kehtaavat valittaa.

Et ole lukenut leikkauksista? Tulee voimasn jo ensi vuonna. 

Toisaalta esim. YTHS on ihan vitsi nykyään. Oma tyttäreni on yrittänyttä koko syksyn päästä lääkäriin, aikoja ei ole. Maksu on silti pakko maksaa vaikka palveluja ei saa. 

<

Miksi vain opiskelijat pakotetaan velkaantumaan? Miksei työttömän ensisijainen tulonlähde ole valtion takaama laina? Opiskelijan työ on opiskella. Työtön ei tee mitään. Tämä ei ole minusta reilu systeemi, että opiskelusta rangaistaan. Varsinkin, kun valtion etu on kouluttaa ihmiset mahdollisimman pitkälle tai vastaavasti yhteiskunnan tarvitsemiin ammatteihin. Tällä logiikalla kaikkien kannattaisi mieluummin löllötellä työttömänä, koska opiskellessa vaan velkaantuu.

Vierailija
65/67 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt lupaa aurinkopaneeleihin rakennusvalvonnasta.

Jos sataa paljon lunta ja katto romahtaa niin vakuutua ei korvaa. 

Siis sulla on talo etkä ota asioista selvää.

Mikä tyhmä sä olet? 

Vierailija
66/67 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yhteiskunta on viritetty toimimaan laiskojen elätystä varten. Todellakin tämän lystin maksajat, joille itselle jää luu käteen raatamisestaan, alkaa olla valmiita kapinaan.

Vierailija
67/67 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyntämään? Tekstissä pitäisi kai lukea 'hyödyttämään', mikä muuttaa ajatuksen päinvastaiseksi.