Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1892)

Vierailija
1781/1892 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks ei käy vieraita=)

Vierailija
1782/1892 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pestään samalla harjalla koiran ja ihmisten astiat. Käsitellään koiran ruokia sekä astioita ja huuhtaistaan vain kädet pikaisesti ennen ruoan laittoa. Tunkkainen haju koirasta. Vanha koira jolla on pidätysvaikeuksia. Koira ei mahda sille mitään.

Voi herranen aika. Yhyy samalla harjalla pestään yhyytiedätkö muuten että koira ja kissa kantaa vähemmän bakteereja ja on vähemmän saastainen  kun ihminen. Kaikkia mätänevähenkisiä , epäsiistejä ihmisiä kyllä nuoleskellaan eikä tunnu missään mutta  koirayhyyy

Jos sinä olet sika, niin ei kai kaikkien tarvitse siitä tykätä?

Ja yhyy vaan ....tiedätkö, että koiran ja kissan suussa on bakteereja, jotka ovat ihmiselle vaarallisia. Eivät kuole astianpesukoneessakaan, vaikka pesuaine on tujua ja lämpö 60-70 astetta. Tuollaisen bakteerin kun saat verenkiertoon esim. risoista hampaista tai vuotavista ikenistä johtuen, niin on leikki kaukana. Aiheuttaa vaikeasti hoidettavan infektion,  kun ei tahdo antibiootit tehota. Ja joo, ihmisen immuunipuolustus tappaa  bakteereita, mutta ei suojaa 100% 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/1892 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan ja koiran karvat, kissan kusen haju, koiran kuola

Vierailija
1784/1892 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pestään samalla harjalla koiran ja ihmisten astiat. Käsitellään koiran ruokia sekä astioita ja huuhtaistaan vain kädet pikaisesti ennen ruoan laittoa. Tunkkainen haju koirasta. Vanha koira jolla on pidätysvaikeuksia. Koira ei mahda sille mitään.

Voi herranen aika. Yhyy samalla harjalla pestään yhyytiedätkö muuten että koira ja kissa kantaa vähemmän bakteereja ja on vähemmän saastainen  kun ihminen. Kaikkia mätänevähenkisiä , epäsiistejä ihmisiä kyllä nuoleskellaan eikä tunnu missään mutta  koirayhyyy

Jos sinä olet sika, niin ei kai kaikkien tarvitse siitä tykätä?

Ja yhyy vaan ....tiedätkö, että koiran ja kissan suussa on bakteereja, jotka ovat ihmiselle vaarallisia. Eivät kuole astianpesukoneessakaan, vaikka pesuaine on tujua ja lämpö 60-70 astetta. Tuollaisen bakteerin ku

Tämä oli uutta minulle. Ja totta, sekä kissojen että koirien suussa on useampaa ihmiselle tosi vaarallista bakteerilajiketta. Vaarana on saada sepsis ihan vain syljestä. Järkyttävää. Olen aina ollut eläinrakas ja antanut koirien könytä sylissä ja lipaista poskea. Juuri piti mennä katsomaan kaverin vähän villejä kissoja. Mutta tällä hetkellä lääkitys päällä joka vaikuttaa immuunipuolustukseen joten enpä taidakkaan. Olen oikesati säikähtänyt näistä bakteeritiedoista, ei olisi uskonut että lemmikkien suut ovat noin vaarallisia ihmisille. (jos tulee haava jne)

Vierailija
1785/1892 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fasistipersut naapurissa. Meidän tyttöjä ja poikaa pitää niiltä pedofiileiltä suojella. Ekaluokkalainen poikamme ei vielä itse ymmärrä. Tytöt onneksi jo 13- ja 15-vuotiaat ja ymmärtävät varoa. Ainainen huoli. Onneksi maatila, että voi olla töissä kotona.

Vierailija
1786/1892 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks ei käy vieraita=)

Se on aina hyvä valinta. Mua ei juurikaan ärsytä mikään toisten huusholleissa. Yleensä niillä on siistimpää kuin mulla ja myös vähän katson, minne menen kylään.

Vierailija
1787/1892 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisuus, riehuvat elukat. Paskanhaju. Vessanpöntön likaisuus. Roskapussit etuovella. Istut sohvalla,perheen lapset alkavat siinä pomppia ja riehua kun yrität puhua vanhemmille, kukaan ei komenna. Jatkuva meteli, televisio kovallaan ärsyttää. Pyydetään kylään, sitten ei jutella mtn,  katsotaan yhdessä telkkua. Epäsiisteys ja huono hygienia on kyl pahinta ihmisten kodeissa.  Kissanpaskalaatikot vessassa on kyl liikaa kans. 

Vierailija
1788/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tunkkainen, pinttynyt liasta, haisee pahalle ja näkee että siisteyteen ja viihtyvyyteen ei panosteta.

Vierailija
1789/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likaisuus, riehuvat elukat. Paskanhaju. Vessanpöntön likaisuus. Roskapussit etuovella. Istut sohvalla,perheen lapset alkavat siinä pomppia ja riehua kun yrität puhua vanhemmille, kukaan ei komenna. Jatkuva meteli, televisio kovallaan ärsyttää. Pyydetään kylään, sitten ei jutella mtn,  katsotaan yhdessä telkkua. Epäsiisteys ja huono hygienia on kyl pahinta ihmisten kodeissa.  Kissanpaskalaatikot vessassa on kyl liikaa kans. 

Kissoille saa hyviä astioita nykyään jossa katto ja ritilät ettei hiekka/pelletti leviä lattialle. Meillä eläinlääkäri kävi kotona tekemässä terveystarkastukset kissoille kun useampi kissa ja pyysin käymään ja ihmetteli kun on niin siistiä. Vaikka on eläimiä niin en voi sietää sotkua. Astiat siivoan 2 krt päivässä ja tarvittaessa useammin. Imuroin myös joka päivä.

Vierailija
1790/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten kaikkia muitakin, niin naiset ällöttävät eniten.

Vierailija
1791/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisen luona järkyttävä sotku, tavarakasoja joka puolella ja haisee ummehtuneelta. Ja on normaali, työssäkäyvä ihminen. 

Vaikka viesti onkin pari vuotta vanha niin pakko vastata:

Tällä kyseisellä sukulaisella on 100% varmuudella jonkinlainen mielen häiriö.

Vierailija
1792/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisen luona järkyttävä sotku, tavarakasoja joka puolella ja haisee ummehtuneelta. Ja on normaali, työssäkäyvä ihminen. 

Vaikka viesti onkin pari vuotta vanha niin pakko vastata:

Tällä kyseisellä sukulaisella on 100% varmuudella jonkinlainen mielen häiriö.

Meillä oli lapsena samanlaista tavarakasoja ja sotkua vaikka olis siivonnut niin mies jota piti kutsua isäksi sotki vaan, raahas kotiin kaikenlaista romua ja muuta paskaa. En kehdannut kutsua kavereita kylään tai yöksi. Äiti yritti parhaansa siivota mutta oli masentunut ja apaattinen, kärsi isän mielivallasta ja oikutteluista niinkuin me muutkin. Kun muutin omilleni pidin aina kotini siistinä, joskus ihan liiankin siistinä ja kärsin tietynlaisesta bakteerikammosta, en halunnut vierailla muiden kodeissa enkä halunnut että kukaan istuu mun sohvalla, tuolilla tai sängyssä, ylipäätään en halunnut että kukaan koskee mihinkään tavaroihini tai käyttää edes vessaa onneksi nyt vähän vanhempana ei ole niin pahaa bakteerikammoa enkä jyssää lähes päivittäin kämppää. 

Vierailija
1793/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessassa yksi pyyhe jossa lukee pylly 🤮🤮🤮

Oletko sellainen kakkapylly, joka vain levittää ulostetta paperilla? 

Kyllä pylly tulee pestä saippuan kanssa jokaisen ulostuksen jälkeen.

Vierailija
1794/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläimen karvalla kuorrutetut matot ja huonekalut, koiran haju, löyhkäävä kissan potta, keittiön tasoilla ja pöydillä avoimet ruokapytyt ja röynäkasat, tiskit ja ruuanjämät tiskialtaassa, likainen hella ja jääkaappi,  likainen vessa, vaate- ja kenkä-röykkiö eteisessä. Siinä muutama.

Miksi käyt kylässä pultsareiden luona?

Mä olen korkeakoulutettu nainen, ihan normaali kaikinpuolin ja mun kotoa löytyy koirankarvassa olevia mattoja ja huonekaluja (karvaa lähtee tolkuttomasti enkä jaksa olla koko ajan putsaamassa), tiskejä ja ruuanjämiä tiskipöydällä/altaassa, likainen hella ja jääkaappi ja kenkäröykkiö eteisessä. Sekä aina välillä vaatekasoja siellä täällä.

miten sun koulutus liittyy siisteyteen? 

Vierailija
1795/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kissa hyppii pöydällä. 

Vierailija
1796/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessassa yksi pyyhe jossa lukee pylly 🤮🤮🤮

Eikös se ole parempi että pyllylle on oma pyyhe, kuin että käyttää vaikka kasvopyyhettä ! 

Vierailija
1797/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuttavan luona ääretön puhtaus,  en viitsi käydä kovin usein edes vierailulla koska tunne on... tosin eivät hekään tuppaudu todellakaan tännepäin.  Tuntuu että se puhtaus ja siisteys alkaa lähennellä epänormaliutta

Vierailija
1798/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti, joka haisee vauvan kuolalle. 

Astianpesukoneeton koti, jossa kahvitarjoilut saa huonosti jäsin pestyistä astioista, joissa on rasvaisia sormenjälkiä, pinttynyttä ruokaa tai juomaa.

Eteinen, jossa haisevat ulkopäähinen ja kaulahuivit, joita ei koskaan pestä. 

Olohuone, jossa sohvatyynyt haisevat ihon eltaaltuneelta rasvalta. Sama makkarissa tyynyillä.

Vessat, joissa on karvamattoja, hyi helvetti sitä mattoa, varsinkin jos on parkkeerattu pytyn viereen. Jarrujäljet pytyssä. 

Siinä muutamia. 

Ja kyllä, olen siisteysnatsi ja hygieniasnobi. 

Vierailija
1799/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on maininnut tahmaiset lattiat. Miten lattioista edes tulee tahmaiset? En edes muista koska olen viimeksi pessyt lattiat, eikä silti ole missään tahmaista.

Vierailija
1800/1892 |
06.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään tuttavan luona ääretön puhtaus,  en viitsi käydä kovin usein edes vierailulla koska tunne on... tosin eivät hekään tuppaudu todellakaan tännepäin.  Tuntuu että se puhtaus ja siisteys alkaa lähennellä epänormaliutta

Hervannassa yksi nainen jynssäsi huushollissa koko ajan. Siellä oli kyllä siustiä. Taustalla oli likaisia salaisuuksia mm. alkoholiongelma tällä melkoinen, lasten lyömistä ym. Mutta kämppä oli puhdas. Terkkuja vaan Birgit, onko luurangot edelleen kaapissa? Eipä taida olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan