Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1321/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini toimi aina niin, että vaikka vieraita tulisi lyhyellä varoitusajalla, ennen heidän saapumistaan pesaistiin vessanpönttö ja lavuaari, vaihdettiin puhdas käsipyyhe, pyyhkäistiin sohvapöytä, ja imuroitiin pikaisesti eteisen ja olohuoneen kulkuväylät. Hommaan meni ehkä 10-15 min. Teen itse omassa kodissani samalla tavalla.

Vierailija
1322/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tapana nuuskia kenekään kotia mutta tuttu pyysi itse katsomaan jotakin lastenhuoneessa lasten sänkyjä ei voinut olla näkemättä ei lakanoita pussilakanoita tai edes tyynyliinoja patja täynnä ruskean keltaisia läikkiä ja niin myös tyynyt ja peitot ja saman oon nähnyt monta kertaa saman tutun luona en kehdannut sanoa mitään mutta kerran toin lapsille kivat petivaatteet lahjaksi ne tais olla kuukaus tolkulla lasten sängyissä pesemättä surullista ja kieltämättä suututti välinpitämättömyys 😕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pöydällä tai koira jaloissa kerjäämässä ruokaa pöydältä. Ällöttävää ettei haisevia eläimiä opeteta ettei pöydän päälle eikä luokse ole mitään asiaa.

Vierailija
1324/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ällöttää se, jos kylppärissä ole kunnollista käsisaippuaa, vaan jokin likaisella saippualautasella limaisessa nestelammikossa lilluva harmaa palanen. Olen myös ollut muuten ihan perussiisteissä kodeissa, joissa saippuaa ei ole ollut lainkaan. Tarkoittaako tämä siis sitä, ettei koko perhe pese käsiään vessassa käytyään? Toisilla taas on lavuaarin reunalla pullollinen vedellä jatkettua nestesaippuaa, joka ei oikeastaan vaahtoa lainkaan.

Miksi kylppäriin ei voida laittaa ihan kunnon nestesaippuaa pumppupullossa? Omassa kylppärissäni on aina. 

Käyttääkö joku tänäpäivänä vielä 

palasaippuaa?😂En ole varmaan 20v nähnyt missään.

Kyllä vain. Usein niissä talouksissa, joissa olen niitä nähnyt, on ollut korostuneesti ekologinen meininki. Usein kyseessä on vieläpä jokin ekokaupan käsintehty saippua. Ei siitä oikeastaan mitään iloa ole, jos se on muuttunut harmaaksi pöpöpesäkkeeksi...

Vierailija
1325/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli teillä käy sossut kotitarkastuksen niin älkää tuputtako ruokaa tai juomaa. Se on kiusallista ja vaivaannuttava jos kieltäytyy ihan vesilasillisestakin kun ei halua juoda toisen juomalaseista jotka vaikuttaa osalla asiakkaista siltä että saa herpeksen jos niistä juo. Ja sossut ei kehtaa tiskata astiaa varotoimena ennen juotavan vastaanottamista. 

Vierailija
1326/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää aivan helvetisti kun samalla tiskien tiskaamiseen tarkoitetulla tiskiharjalla harjataan tiskiallas tai eläinten ruokakupit. Hyivvvvv. 

Vierailija
1327/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkeä valkosipulin, paskan ja hien haju

Vierailija
1328/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nää tarinat yököttää niin paljon. 

Vierailija
1329/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti kodin epäpuhtaus ja turhan tavaran paljous ympäri kämppää. 

Vierailija
1330/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottomuus. Pieni epäjärjestys ei haittaa, mutta siitä eteenpäin kyllä. Olin pari vuotta sitten kesällä ystäväni kotona yötä ja hän asuu vielä vanhempiensa luona. Ihan normaaleja mukavia ihmisiä, mutta koti kaukana siististä. Keittiön tasot täynnä likaisia astioita, eteisen lattia täynnä kenkiä ja vaatteita, kaapit tursusivat, vessassa lavuaarin taso täynnä puteleita, kaikkea krääsää ja kodinhoito- huoneessa järkyttävä pyykkivuori. Varmaan puhtain paikka koko talossa oli kaverin huone :D Sanotaanko näin, että olin lievästi järkyttynyt vierailun jälkeen, enkä ole mennyt toista kertaa. Emme nykyisin ole tekemisissä. 

Vierailija
1331/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärissä suihkukaapin reunoilla roikkuvat miesten vaatteet.

Vierailija
1332/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain ja ainoastaan huono sisäilma.

Vierailija
1333/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kävelee pitkin keittiön tasoja ruokien seassa. Hyi saatana!

Vierailija
1334/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten kauhuisia reaktioita kissojen kävely aiheuttaa. Kissat kun ovat erittäin siistejä eläimiä.

Totta tietysti on, että karvoja irtoaa kaikista karvaisista eläimistä - mutta ei niitä välttämättä ihan kokoajan pöllyä jokapaikkaan... tarkoitan, ettei tarvitsisi ihan neuroottisesti niitä pelätä.

Opetin omalle kissalle aikoinaan, että ruokapöytään ei saa mennä - mutta eläin on eläin ja joskus houkutus ajaa kaikkien kieltojenkin ohi. Se kannattaa muistaa.

Vierailija
1335/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailia kirjoitti:

Järkyttävä huuhteluaineen lemu joka tulvii jopa rappukäytävään asti. Huuh. aine on hyvän tuoksuinen. Mutta ei jos h:ainetta on liikaa.

Nykyiset pesu ja huuh. aineet ovat tiivistettä. Tiivisteillä saadaan isompi kate.

Vierailija
1336/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää liian steriilit ja tyhjät kodit.

Se, ettei ole yhtään mitään yhtään missään - ei mitään tavaroita missään ( lukuunottamatta ehkä kahta yhteensopivaa koristetta, jotka hankittu kaupasta ja asteltu jonnekin vierekkäin ), ei seinillä mitään. Kaikki huonekalut ja tekstiilitkin todella samaa sävyä ja erittäin väljästi.

Siisteys ja järjestys on eri asioita kuin tyhjyys ja "kuollut" koti. Kyllä elämän näkyminen ja vähän ei mitäätä runsaampi värimaailma ja esim. seinillä julisteita tai edes seinäkello jne ... tuo kodikkuutta.

Vierailija
1337/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaran paljous ja siisti sekasotku ei häiritse, mutta epäsiisteys häiritsee. Roskat, tahrat, paljon pölyä, likaisten käytettyjen tavaroiden ja vaatteiden näkyvillä lojuminen - se on eri juttu. Eli ihan hyvin voi olla paljon tavaraa, eikä kaikki ihan paikoillaan edes - kunhan on siistiä.

Vierailija
1338/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttää aivan helvetisti kun samalla tiskien tiskaamiseen tarkoitetulla tiskiharjalla harjataan tiskiallas tai eläinten ruokakupit. Hyivvvvv. 

Kyllä minä samalla harjaan ja sitten laitan tiskikoneeseen harjan. Mikä ongelmana sinulla siinä ?

Minun kissoilla ei ole herpestä, kuppaa, eikä muutakaan 

Vierailija
1339/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa kävelee pitkin keittiön tasoja ruokien seassa. Hyi saatana!

Kissa on puhtaampi kuin moni ihminen, mikäli on sisäkissa

Vierailija
1340/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kissa. Ei ole karvoja huonekaluissa, lattialla eikä muuallakaan. Paikka, jossa kissa nukkuu sängyn alla öisin, näytti olevan hieman karvoissa. Kissa harjataan noin kerran viikossa. 

Meillä ei koskaan haise kissanpissa. Ostamme hiekat eläinarvikekaupasta ja ne toimivat todella hyvin ja sitovat hajut. Edes vessassa, jossa hiekka-astia on, ei haise. Siivotaan korkeintaan kerran vuorokaudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän