Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1361/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exällä likaisuus. Vessa kusinen, pskaraitoja ja kerros tahmaa sekä pölyä koko kylppärissä. Nurkat ja seinät suihkussa punaisetliasta, lattiakaivo haisee ja on täynnä, Isot kasat sekä puhtaita että likaisia pyykkejä myös kylppärissä. Sauna haisee pinttyneelle hielle ja lialle. Joka huone täynnä tavaraa, doompileja, pölyä, tahmaa, pahvilaatikoita, potkulauta, fillari, kestokasseja joissa jotakin vanhaa rojua vuosien takaisista muutoista jne jne. Keittiössä tasot, kaikki kahvat ja pinnat tahraisia ja likaisia. Kodinkoneet, jääkapin kosketuspinnat sekä koko sisusta aivan saastaiset. Kaatunutta ruokaa, hella ja uuni palaneet karstaisiksi. Mitään kosketuspintoja ei pyyhitty vuosiin. Tiskit joskus viikkoja tiskipöydällä vaikka on kone. Haju on paha. Tumppikupit lemuaa parvekkeella. Matot tahraisia ja tahmeita. Lattiat pesemättä, listojen luona jo mustuneet. Hänellä on myös jalka- ja kynsisieni. En enää voinut mennä hänen asuntoonsa lopulta. 

Kuinka pitkään asuitte yhdessä kun ihan exä hänestä tuli, ei mikään tapailutyyppi?

Vierailija
1362/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Live Laugh Love" -tyyliset naistenlehtitekstit seinillä ja tekstiileissä joka paikassa. Tai sitten opasteet nuolien kanssa, yleensä englanniksi, "Kitchen", "Spa"...

Me ostettiin talo jossa osa paikoista oli JUURI remontoitu. Kylläkyllä, remontoitu tähtitapetilla, ja ovien ikkunoihin liimailtu kaunokirjoituksella kirjoitettuja tyhjiä mietelauseita englanniksi. Keittiössä oli enkunkieliset tapetit joissa luki jotain pastabolognesejuttuja, ja vielä kun kaikki oli harmaata, josta en värinä sisustuksessa pidä yhtään, niin pakko oli rempata uudelleen 🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa keittiön tasoilla.

Ja saman kissan paska haisee ja se syö pöydältä murut. Mun porukat ei imuroi ja koiran kusi haisee. Eivät pyyhki tasoja tai kahvinkeitintä. 

Vierailija
1364/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tyypillisesti hätkähdä juuri mistään. Yritän ymmärtää, että kaikkien standardit ei ole vertailukelpoisia, ja kaikki ei pysty tai jaksa tehdä samoja asioita. Ei mua kenenkään kotona ällötä mikään.

Epämiellyttävältä tuntuu likainen käsipyyhe, mutta eipä elämäni nyrjähdä siitäkään.

Vierailija
1365/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Live Laugh Love" -tyyliset naistenlehtitekstit seinillä ja tekstiileissä joka paikassa. Tai sitten opasteet nuolien kanssa, yleensä englanniksi, "Kitchen", "Spa"...

Me ostettiin talo jossa osa paikoista oli JUURI remontoitu. Kylläkyllä, remontoitu tähtitapetilla, ja ovien ikkunoihin liimailtu kaunokirjoituksella kirjoitettuja tyhjiä mietelauseita englanniksi. Keittiössä oli enkunkieliset tapetit joissa luki jotain pastabolognesejuttuja, ja vielä kun kaikki oli harmaata, josta en värinä sisustuksessa pidä yhtään, niin pakko oli rempata uudelleen 🤷

Ja nämä seikat nimenomaan *ÄLLÖTTÄÄ* sinua?

Taidat olla varsin high maintenance -tyyppi.

Vierailija
1366/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä harjaisin sun hammasharjalla suuni sen jälkeen kun oon syönyt paskaa, kuolleita raatoja ja nuollut persettäni, niin sulle ei oo ongelma pestä sillä omia hampaitasi, kunhan se on käynyt ensin tiskikoneessa? 

Eläinten suuhun menee aika paljon kaikkea sellaista, mitä ihmisten ei. Hommaa sun kissan kunnille oma harja.

Vierailija
1367/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissa keittiön tasoilla.

Ja saman kissan paska haisee ja se syö pöydältä murut. Mun porukat ei imuroi ja koiran kusi haisee. Eivät pyyhki tasoja tai kahvinkeitintä. 

Vaikutat vähän vainoharhaiselta.

En ole haistanut yhdessäkään koirataloudessa koirankusta (yleensä ne kai kusetetaan ulos), enkä kissatalouksissa kissanpaskaa, ellen mene nuuhkimaan hiekkalaatikolla. Kissa peittää paskansa. Pissat voi haistakin, jos hiekka on huonolaatuista tai boksi siivoamaton.

Vierailija
1368/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tyypillisesti hätkähdä juuri mistään. Yritän ymmärtää, että kaikkien standardit ei ole vertailukelpoisia, ja kaikki ei pysty tai jaksa tehdä samoja asioita. Ei mua kenenkään kotona ällötä mikään.

Epämiellyttävältä tuntuu likainen käsipyyhe, mutta eipä elämäni nyrjähdä siitäkään.

Ei niin. Aina voi pyyhkiä kätensä paperiin. Ei ihme että Suomessa kotiin kutsutaan vieraita. Meillä tosin kutsutaan vain tuttuja. Ajatelkaa jos vaikka amerikassa kutsuttaisiin vieraat kylään, strangers 😁

Vierailija
1369/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aika itsekästä vieraita kohtaan... Eikö sulla muka tule vessassa edes pumpulia tai pumpulipuikkoja roskiin"

Erillinen wc ja kylppäri, ainoastaan kylppäristä löytyy vanulaput. Vanulappuja käytän sen kaksi päivässä ja ne kiikutan suoraan käytön jälkeen keittiön roskikseen (johon ei todellakaan yksikään vieras laita mitään siteitä/vaippoja🤮). Ja, ei edelleenkään ei roskista vessaan tule, ei ole koskaan ollut tarvetta. Yksikään vieras ei ole koskaan wc roskista kaipaillut..

Ei ole mikään pakko olla huomaavainen kutsuttuja kohtaan. Onneksi moni on.

Vierailija
1370/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aika itsekästä vieraita kohtaan... Eikö sulla muka tule vessassa edes pumpulia tai pumpulipuikkoja roskiin"

Erillinen wc ja kylppäri, ainoastaan kylppäristä löytyy vanulaput. Vanulappuja käytän sen kaksi päivässä ja ne kiikutan suoraan käytön jälkeen keittiön roskikseen (johon ei todellakaan yksikään vieras laita mitään siteitä/vaippoja🤮). Ja, ei edelleenkään ei roskista vessaan tule, ei ole koskaan ollut tarvetta. Yksikään vieras ei ole koskaan wc roskista kaipaillut..

Ei ole mikään pakko olla huomaavainen kutsuttuja kohtaan. Onneksi moni on.

Minäkään en halua WC:hen roskiksia. Meillä ol vessapaperia, johon nainen voi siteensä sujauttaa, ja kyllä aikuinen nainen osaa kuiskata että: voinko heittää roskiin tämän.. Vinkkaan sitten, että totta kai, keittiön kolmas kaappi.

Ei. Ketään. Kiinnosta.

Kaikki ymmärtää ihmisen ruumiintoiminnot. Vaikka joku toisi ripulikalsarinsa, ja nolona kysyy mitä tehdä, niin meiltä saa muovipussin, ja kysyisin haluaako pyyhkeen ja käydä rauhassa pesulla.

Vierailija
1371/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taidat olla tollo, kun et ymmärrä keskustelua, varsinkin kun oma ulostuksesi ei tuonut aiheeseen mitään arvoa. Vai ällöttääkö sinua kodeissa tuo mitä ulostit? Jos ei, niin miksi vastaat noin? Vai sinäkö saat osallistua ketjuun nollatuotoksinesi, mutta muiden pitää kirjoittaa vain mitä sinä määräät.

Vierailija
1372/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ällöttää se, jos kylppärissä ole kunnollista käsisaippuaa, vaan jokin likaisella saippualautasella limaisessa nestelammikossa lilluva harmaa palanen. Olen myös ollut muuten ihan perussiisteissä kodeissa, joissa saippuaa ei ole ollut lainkaan. Tarkoittaako tämä siis sitä, ettei koko perhe pese käsiään vessassa käytyään? Toisilla taas on lavuaarin reunalla pullollinen vedellä jatkettua nestesaippuaa, joka ei oikeastaan vaahtoa lainkaan.

Miksi kylppäriin ei voida laittaa ihan kunnon nestesaippuaa pumppupullossa? Omassa kylppärissäni on aina. 

Käyttääkö joku tänäpäivänä vielä 

palasaippuaa?😂En ole varmaan 20v nähnyt missään.

Kyllä vain. Usein niissä talouksissa, joissa olen niitä nähnyt, on ollut korostuneesti ekologinen mein

Mulla on suihkusaippuana palasaippua. Mutta kylppärin lavuaarin reunalla, samoin vessassa, on nestesaippuapullo omaien ja vieraiden käsien pesuun. Saippua on jotain muuta kuin mitä pullossa lukee, mutta ei ole jatkettu vedellä, täyttä kankea se on, täyttöpussista. Veskissä on paperisia käsipyyhkeitä ja vieraille pieniä käsipyyhkeitä, jotka laitetaan pyykkikoriin käytön jälkeen. Ja seuraavalla kerralla otetaan uusi. Niitä riittää. 

Vierailija
1373/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdella naisystävälläni ei ole vessassa roskista. Jos olen kylässä, kun menkat, täytyy side/tamponi kantaa keittiön roskikseen. Semmonen "walk of shame" heidän kumppanin ja lasten edessä, tietää koko talo varmasti kuka vuotaa.

Mikä estää SINUA varaamasta käsilaukkuun vaikka paria minigrip-pussia, johon voit ne luonnollisen asian siteesi pakata ennen roskikseen laittoa?

Mitä hemmettiä? Minä en ole koskaan varannut mitään pusseja siteitä varten. Enhän minä paskapapereitakaan kuljettele käsilaukussani, hyi hel.. Ainoa paikka missä kuljettelisin jompaa kumpaa on juurikin vaellus tai vastaava tilanne, kuten edellinen kommentoijakin aiheesta totesi.

Paskapaperit laitetaan vessanpönttöln.  Siteitä sinne ei laiteta.

Kyse on siitä, että ollaan pitemmällä kylä reissulla, jolloin side tai tampooni joudutaan vaihtamaan.

En tiedä, mihin tämä vaellusmatkailija sitten kylässä sen käytetyn siteensä laittaisi, jos hän ei halua mitään muovipussia mukanaan kantaa, ja siellä kyläpaikassa ei sitten olekaan sitä vessaroskista.  

Siinäpä kysymys.

Ei sitä kyllä sinne kaverin keittiön roskikseenkaan laiteta.  Se nyt olisi vihonviimeistä.  Kuka haluaa, että kun avaa roskiskaapin, sieltä katsoo vastaan verinen side tai tamppooni?

Kyllä minä vaan pystyn sen siteen viemään omassa kassissani muovipussiin piilotettuna vaikka minne muualle.  Se ei mitään paina eikä ketään häiritse.

Luultavasti en laittaisi sitä sinne vessaroskikseenkaan.  Kotona voin laittaa, mutta en kylässä.  Paitsi ettei mulla ole vessassa roskista.  Itse en tarvitse eikä vieraita käy siihen tahtiin, että tarvitsisi.

Vierailija
1374/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taidat olla tollo, kun et ymmärrä keskustelua, varsinkin kun oma ulostuksesi ei tu

Mitä ihmettä sinä höpötät. Tuo on pelkkää höpinää, yrität muka-kikkailla jotain. Otsikko kysyy ällöttävistä asioista, ja vastasin sinun kommentoimaasi ketjuun live-love-laugh/tähtitapettihässäkkään. Konteksti on vähän väärä purkaa tähtitapettiangstiasi.

Vierailija
1375/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdella naisystävälläni ei ole vessassa roskista. Jos olen kylässä, kun menkat, täytyy side/tamponi kantaa keittiön roskikseen. Semmonen "walk of shame" heidän kumppanin ja lasten edessä, tietää koko talo varmasti kuka vuotaa.

Mikä estää SINUA varaamasta käsilaukkuun vaikka paria minigrip-pussia, johon voit ne luonnollisen asian siteesi pakata ennen roskikseen laittoa?

Mitä hemmettiä? Minä en ole koskaan varannut mitään pusseja siteitä varten. Enhän minä paskapapereitakaan kuljettele käsilaukussani, hyi hel.. Ainoa paikka missä kuljettelisin jompaa kumpaa on juurikin vaellus tai vastaava tilanne, kuten edellinen kommentoijakin aiheesta totesi.

Paskapaperit laitetaan vessanpönttöln.  Siteitä sinne ei laiteta.

Kyse

Miksi ei laitettaisi keittiön sekajätteeseen? Kai sä osaat haudata jätteesi? Siteen voi kääriä vessapaperirullaan, ja vielä sujauttaa roskiksessa jonkun toisen jätteen alle. En ole koko kuukautisaikanani kokenut vaikeutta toimittaa roskia roskikseen. Olen saattanut ihan uskaltaa jopa näyttää sen paperimytyn emännälle/isännälle, ja kysyä, että mihin voin heittää tämän kuukautissuojani.

Osa on kyllä avuttomia, ei voi muuta sanoa. Itsehäpeä voimissaan.

Vierailija
1376/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kodinhoitohuoneessa tai pesuhuoneessa kuivausritilä täynnä vaatteita. Joillakin pöydät täynnä viikattuja tai kasattuja vaatteita ym. 

No tota, missäs ne vaatteet sit kuivataan jossei siinä ritilällä? 

Vierailija
1377/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exällä likaisuus. Vessa kusinen, pskaraitoja ja kerros tahmaa sekä pölyä koko kylppärissä. Nurkat ja seinät suihkussa punaisetliasta, lattiakaivo haisee ja on täynnä, Isot kasat sekä puhtaita että likaisia pyykkejä myös kylppärissä. Sauna haisee pinttyneelle hielle ja lialle. Joka huone täynnä tavaraa, doompileja, pölyä, tahmaa, pahvilaatikoita, potkulauta, fillari, kestokasseja joissa jotakin vanhaa rojua vuosien takaisista muutoista jne jne. Keittiössä tasot, kaikki kahvat ja pinnat tahraisia ja likaisia. Kodinkoneet, jääkapin kosketuspinnat sekä koko sisusta aivan saastaiset. Kaatunutta ruokaa, hella ja uuni palaneet karstaisiksi. Mitään kosketuspintoja ei pyyhitty vuosiin. Tiskit joskus viikkoja tiskipöydällä vaikka on kone. Haju on paha. Tumppikupit lemuaa parvekkeella. Matot tahraisia ja tahmeita. Lattiat pesemättä, listojen luona jo mustuneet. Hänellä on myös jalka- ja kynsisieni. En enää voinut mennä hänen asuntoonsa lopulta. 

Omituisinta tässä on tuo sinun "lopulta" ja se, että ilmeisesti vietit aikaa tämän tyypin kanssa vaikka asunnon kunto tiedossa. Olisin kääntynyt ovelta ekalla kerralla ja heippa.

Vierailija
1378/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sulle jo sanottiin, ei ole pakko olla huomaavainen kyläilijöitä kohtaan, ja ihan vapaasti saat laittaa vieraasi kyselemään minne voi tamponinsa laittaa. Onneksi kaltaisesi ovat vähemmistössä.

Vierailija
1379/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kumppani. Yök.

Vierailija
1380/1764 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippua. Se ettei laiteta puhdasta käsipyyhettä vieraille. Täysillä huutava TV. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme