Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
"Live Laugh Love" -tyyliset naistenlehtitekstit seinillä ja tekstiileissä joka paikassa. Tai sitten opasteet nuolien kanssa, yleensä englanniksi, "Kitchen", "Spa"...
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kissa. Ei ole karvoja huonekaluissa, lattialla eikä muuallakaan. Paikka, jossa kissa nukkuu sängyn alla öisin, näytti olevan hieman karvoissa. Kissa harjataan noin kerran viikossa.
Meillä ei koskaan haise kissanpissa. Ostamme hiekat eläinarvikekaupasta ja ne toimivat todella hyvin ja sitovat hajut. Edes vessassa, jossa hiekka-astia on, ei haise. Siivotaan korkeintaan kerran vuorokaudessa.
Voi sokeutta. Tätä tämä on, eläimen omistaja on usein hysteerinen omalle eläinasialleen. Kissanpissa haisee aina ja kissankakka on ihmiselle vaarallista.
Meillä mie haisen enemmä kuin kissa,vaihdevuosi-hikoilu ja ibs. Hiki ja pierut tuoksahtaa suloisesti.
Jos siis tulette meille, niin älkää syyttäkö kissaa hajuista.
Naapirissa on tupa täynnä persuja ! YÄK !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kissa. Ei ole karvoja huonekaluissa, lattialla eikä muuallakaan. Paikka, jossa kissa nukkuu sängyn alla öisin, näytti olevan hieman karvoissa. Kissa harjataan noin kerran viikossa.
Meillä ei koskaan haise kissanpissa. Ostamme hiekat eläinarvikekaupasta ja ne toimivat todella hyvin ja sitovat hajut. Edes vessassa, jossa hiekka-astia on, ei haise. Siivotaan korkeintaan kerran vuorokaudessa.
Voi sokeutta. Tätä tämä on, eläimen omistaja on usein hysteerinen omalle eläinasialleen. Kissanpissa haisee aina ja kissankakka on ihmiselle vaarallista.
Ikävää, jos on vain tällaisia kokemuksia kissatalouksista. Tiedoksi, että nykyään kissanhiekan ei tosiaan kuulu haista. Jos se haisee, siivousväli on liian pitkä tai kissa on oikeasti virtsannut muualle kuin hiekkaan.
Likaisuus. Sotkua kestän kyllä.
Kerta käynti riittää,jos se on niin hankalaa niin,voihan sen käynnin jättää väliin.Suku on pahin,voihan tämä olla este käynnille.Ehkä olisi siivottava,kun "ihmiset tulee".
Vierailija kirjoitti:
Todella monien vessasta löytyy läpimärät ja tunkkaiselta haisevat käsipyyhkeet... Yök
Tokihan pyyhe käytössä kastuu, mutta tarkoitan niitä joista oikein huomaa ettei pyyhettä ole vaihdettu aikoihin ja se ei pääse edes kuivumaan kunnolla, jonka takia löyhkää.
Sama! Siksi yleensä pyyhin kädet vessapaperiin ja just vieraiden tullessa aina laitan uudet käsipyhkeet ja useamman.
Mihin vieraiden tulisi ymmärtää ne siteet ja vaipat laittaa, jos sulla ei ole vessassa roskista eikö keittiön roskikseen saa viedä?
No, eipä ole vielä tähän mennessä tullut tilannetta vastaan jossa wc roskikselle olisi ollut tarvetta.. Ja omillani olen asunut kuitenkin jo lähemmäs 30 vuotta. Tasan kerran on yksi sukulainen vaihtanut muksultaan vaipan kylässä ollessaan ja senkin vei lähtiessään suoraan taloyhtiön roskikseen. Ei, edelleenkään keittiön roskikseen ei ko. jätteitä laiteta (hyi hel..) vaan tiukasti suljettuun muovipussiin ja suoraan ulos ja pois haisemasta.
Yhtään "vuotavaa" kaveria ei ole vuosien varrella ilmeisesti kylässä ollut, kun ei ole roskista kaipailtu 😁 Minulla ei ole koskaan ollut tarvetta kyläillessä vaihtamiselle (tai omalla kohdalla kupin tyhjentämiselle), ehkä niinä päivinä ei kannata kyläillä jos jonkin wc roskiksen puuttuminen aiheuttaa noin suurta ahdistusta..
Kannattaa kertoa asiat suoraan niin kutsut vähenevät radikaalisti. Koti ei ole yleinen tila ja niissäkin on joskus hieman petrattavaa. Vieraan kynnyksen yli kun käy niin .....😄😁🤗
Itsekin olen välillä huono siivoamaan tai paremminkin ylläpitämään siisteyttä ja kaikkia tavarakasoja ilmestyy jos jonneki . Liikaa tavaraa tai liian vähän säilytystilaa. Varmaan molemmat. Mutta luulin pitkään, että mä olen todella sotkuinen jne, kunnes näin muutamia kavereiden asuntoja joissa mua jo hieman ällötti olla ja lapsikin sanoi lähtiessään että ei enää halua sinne kun siellä liian sotkuista. Siihen sitten sanoin että tämän takia äitikin aina sanoo, että pitää siivota, että kivempi olla. Itseä ei niin haittaa muitten sotkut, WC lika ehkä tai kuppi jos ei ole puhdas tai mitään paikkaa jossa istua. Muuten ihan sama. Tietysti itse jos omaan kotiin uusia vieraita tulee yritän siivota todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää liian steriilit ja tyhjät kodit.
Se, ettei ole yhtään mitään yhtään missään - ei mitään tavaroita missään ( lukuunottamatta ehkä kahta yhteensopivaa koristetta, jotka hankittu kaupasta ja asteltu jonnekin vierekkäin ), ei seinillä mitään. Kaikki huonekalut ja tekstiilitkin todella samaa sävyä ja erittäin väljästi.
Siisteys ja järjestys on eri asioita kuin tyhjyys ja "kuollut" koti. Kyllä elämän näkyminen ja vähän ei mitäätä runsaampi värimaailma ja esim. seinillä julisteita tai edes seinäkello jne ... tuo kodikkuutta.
Huomaa, että sottapytty ei ole tottunut siistiin ja minimalistisen sisustukseen. Jotkut ei tykkää asua kaatopaikalla, jota kutsutaan boho-tyyliksi.
Sohvalla rötkotti liki kolmemetrinen pikimusta nikkari, jonka shortsinlahkeesta roikkui pesäpallomailan paksuinen musta suonikas. Kissanpään kokoinen klunssi yletti lattialle asti. Se yön Timo iski mulle silmää ja mulle iski valtava kateus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi kulta pieni liioitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää liian steriilit ja tyhjät kodit.
Se, ettei ole yhtään mitään yhtään missään - ei mitään tavaroita missään ( lukuunottamatta ehkä kahta yhteensopivaa koristetta, jotka hankittu kaupasta ja asteltu jonnekin vierekkäin ), ei seinillä mitään. Kaikki huonekalut ja tekstiilitkin todella samaa sävyä ja erittäin väljästi.
Siisteys ja järjestys on eri asioita kuin tyhjyys ja "kuollut" koti. Kyllä elämän näkyminen ja vähän ei mitäätä runsaampi värimaailma ja esim. seinillä julisteita tai edes seinäkello jne ... tuo kodikkuutta.
Huomaa, että sottapytty ei ole tottunut siistiin ja minimalistisen sisustukseen. Jotkut ei tykkää asua kaatopaikalla, jota kutsutaan boho-tyyliksi.
Senkin hassuliini. *tökkää nenään* :)
Exällä likaisuus. Vessa kusinen, pskaraitoja ja kerros tahmaa sekä pölyä koko kylppärissä. Nurkat ja seinät suihkussa punaisetliasta, lattiakaivo haisee ja on täynnä, Isot kasat sekä puhtaita että likaisia pyykkejä myös kylppärissä. Sauna haisee pinttyneelle hielle ja lialle. Joka huone täynnä tavaraa, doompileja, pölyä, tahmaa, pahvilaatikoita, potkulauta, fillari, kestokasseja joissa jotakin vanhaa rojua vuosien takaisista muutoista jne jne. Keittiössä tasot, kaikki kahvat ja pinnat tahraisia ja likaisia. Kodinkoneet, jääkapin kosketuspinnat sekä koko sisusta aivan saastaiset. Kaatunutta ruokaa, hella ja uuni palaneet karstaisiksi. Mitään kosketuspintoja ei pyyhitty vuosiin. Tiskit joskus viikkoja tiskipöydällä vaikka on kone. Haju on paha. Tumppikupit lemuaa parvekkeella. Matot tahraisia ja tahmeita. Lattiat pesemättä, listojen luona jo mustuneet. Hänellä on myös jalka- ja kynsisieni. En enää voinut mennä hänen asuntoonsa lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua vähäpäistä 😁 Tiedät vain sellaisia kissatalouksia joissa säilytetään pissaa haisemassa, ja teet virhepäätelmän että kaikissa kissatalouksissa täytyy haista, ihan vain siksi että juuri sinun kyläilypiirisi on saastainen.
Meillä kissa tuli kahvipöytään omalle tuolille istumaan 😁 Siinä se sitten seurasi keskustelua päätä kääntäen aina siihen ihmiseen joka puhui. Jos kissalle puhuttiin niin hän aina vastasi hennosti mau
Oli pöydälläkin usein ja sai olla, mutta ei koskaan kun oli vieraita. Tätä hänelle ei kukaan opettanut, vaan oppi itse että kahviseurueen kanssa istutaan pöydän ääressä!
Kylläpä tulikin taas sitä kissaa ikävä