Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1301/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä pienet on murheet jos kuivausteline ällöttää. 😄🤦🏻

Vierailija
1302/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan ällötä, mutta ihmettelen eteisessä , heti vastassa olevaa, kenkien sekasotkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissankarvajäätelö.

Vierailija
1304/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

WC-pönttö, jota ei ole vierailujeni välillä pesty kertaakaan, ja on joka kerta vain mustempi. Vessaharja vieressä hohtaa uutuuttaan.

Vierailija
1305/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessaan ei kaikilla mahdu roskis ja onko se sen parempi, että sinne talon väen vessaroskikseen laitetaan vanulappujen sekaan verinen side haisemaan. Keittiön roskis tai pussi mukaan, jonne side ja ulkona roskiin. En ole tajunnut koskaan ongelmaa siitä ottaa.

Ei ole vaihtoehto laittaa vieraita kantamaan siteitä ulkoroskiin. Sen verran vieraanvaraisuutta pitää olla, että vessassa on roskis ja voit itse vierailun jälkeen viedä sen samalla kun keittiönroskatkin. Vai viekö teillä vieraat muutenkin roskansa mukanaan?

Juu ei ole roskista vessassa eikä tule. Kuppikuntaan kuuluvalla ei moisia roskia tule, niin miksi pitäisin jotain satunnaisia vieraita varten vessassa roskista niitä käytettyjä siteitä varten 🤷 En todellakaan suostuisi tyhjentämään aikuisten/vauvojen haisevia vaipparoskiksia 🤢

Ei täälläkään ole roskista vessassa. Lajittelen jätteeni, ja on kätevämpi viedä kaikki samantien keittiön alakaapin lokeroihin.

Vierailija
1306/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika itsekästä vieraita kohtaan... Eikö sulla muka tule vessassa edes pumpulia tai pumpulipuikkoja roskiin"

Erillinen wc ja kylppäri, ainoastaan kylppäristä löytyy vanulaput. Vanulappuja käytän sen kaksi päivässä ja ne kiikutan suoraan käytön jälkeen keittiön roskikseen (johon ei todellakaan yksikään vieras laita mitään siteitä/vaippoja🤮). Ja, ei edelleenkään ei roskista vessaan tule, ei ole koskaan ollut tarvetta. Yksikään vieras ei ole koskaan wc roskista kaipaillut..

Vierailija
1307/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan kuten haju, kissan tai koiran karvat sohvilla. 

Älä hyvä ihminen tunge itseäsi kylään, jossa on kotieläimiä. Nenäänsä nyrpistelevää vierasta ei kukaan halua kotiinsa, en ainakaan minä.

Vierailija
1308/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se haiseva ja läpimärkä käsipyyhe! Yllättävän moni unohtaa vaihtaa vessaan puhtaan pyyhkeen vaikka asunto muuten kiiltää.

Minä pidän pyyhkeiden lisäksi vaihtoehtona, itselleni ja vierailleni, paperiset käsipyyhkeet jotka laitetaan sinne roskikseen joka on myös siellä. Kovin ihmettelen kun joku inhoaa muiden roskia siivota , itselläni on roskapussi roskiksessa , ei niihin roskiin tarvitse koskea kun sulkee vain pussin suun. Näitä siteitä myös ihmettelen , ne nyt kyllä voi kääriä ensin paperiin ennenkö roskiin laittaa , vai onko yleinenkin tapa side sellaisenaan roskiin laittaa.🤔

Vierailija
1309/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vaihdettu sohvatyynyt ei haise hiki eikä likainen pää. Tiskirätit pesty pesukoneessa. Kissat ja koirat ajettu ulos ja paska-astiat perään. ( sielä ne ihmettelee moista asiaa) Ei oo karvoja missään eikä ruoanmurusia pöydällä. Takamus ei meillä haise millekkään, ei pissalle eikä kakalle siitä pitää huolen bidee suihku. Wcssä ei ole hiuksia eikä pöntössä jarrujälkiä. Pyyhkeet on pesty ja mankeloitu. On saippuaa tarjolla ja käsidesiä ei pöpöt hypi silmille. Kodinhoitohuoneen vaatteet on kaapissa hengarissa silitettyinä. Likaset vaatteet korissa piilossa katseilta. Tiskit on tiskattu ja tiskialtaat puhtaina. Hella kiiltää ja uuni se vasta kiiltääkin. Kylppärissä ei oo mattoja ei sotkeennu sielä mikään. pöntön kannet kiinni ja lavuaari kiiltää sekin. Mitä vielä...vieraita puuttuu, ei tulee ketään vaikka ilmasto on kyllä sopiva, ei palellu jalat eikä pää. Eteisen lattialla on ken

Bideesuihku on ihan oikea nimitys vessassa olevalle käsisuihkulle.

Vierailija
1310/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on vanha haiseva tiskirätti jolla pyyhitään pöytää ym. ja välillä myös pestään astioita. Kiva juoda sellaisesta lasista joka on "pesty" bakteereita kuhisevalla tiskirätillä. 

Vierailija
1311/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin!  Voi yök!

Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.

Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.

Ei alkkareihin tule kakkaraitoja, jos alapesu suoritetaan asianmukaisesti vessassa vierailun jälkeen. Ihme possuja

On ihmisiä, joille tulee ns. märkiä pieruja. Vanhemmiten ilm

Ihmettelen tätäkin ketjua. Minä olen liki 80 v., mutta ei minun housuissani ole mitään raitoja. Inkontinenssia on ja sitä varten käytän suojia, housut pysyvät puhtaina. Meillä ei käytetä astiapyyhkeitä, koska kone kuivattaa astiat ja isommat kuivuvat kuivauskaapissa. Jos on joskus juhlat, niin silloin joutuu kuivaamaan pikareita ym. Minulla pyörii iloisesti niin alkkarit kuin kylpypyyhkeetkin ja kaikista tulee puhtaita. Joskus seassa on myös koiran pyyhe. Karvanypyt poistan ensiksi.

Vierailija
1312/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisuus, petaamaton peti, tiskiröykkiöt ja se, kun vieraat vaistoaa sen, että heidät halutaan mahdollisimman pian jatkamaan matkaansa.

Vierailija
1313/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponit voi laittaa vessapaperin sisään ja omaan taskuunsa, jos ei ole roska-astiaa. 

En minä ainakaan edes halua jäte astiaa vessaan.

Vierailija
1314/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopilla on vanha haiseva tiskirätti jolla pyyhitään pöytää ym. ja välillä myös pestään astioita. Kiva juoda sellaisesta lasista joka on "pesty" bakteereita kuhisevalla tiskirätillä. 

Mun anoppi pyyhkäisee samalla rätillä pöydän, lattian, mitä nyt milloinkin. Koiran pissatessa sisälle kääntää maton. Kätevää!

En ole mikään himosiivoaja, mutta hyi hel.... kovasti ihmettelee, miksi lapset eivät pääse yökylään. No tuota... 

Vierailija
1315/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aika itsekästä vieraita kohtaan... Eikö sulla muka tule vessassa edes pumpulia tai pumpulipuikkoja roskiin"

Erillinen wc ja kylppäri, ainoastaan kylppäristä löytyy vanulaput. Vanulappuja käytän sen kaksi päivässä ja ne kiikutan suoraan käytön jälkeen keittiön roskikseen (johon ei todellakaan yksikään vieras laita mitään siteitä/vaippoja🤮). Ja, ei edelleenkään ei roskista vessaan tule, ei ole koskaan ollut tarvetta. Yksikään vieras ei ole koskaan wc roskista kaipaillut..

Mihin vieraiden tulisi ymmärtää ne siteet ja vaipat laittaa, jos sulla ei ole vessassa roskista eikö keittiön roskikseen saa viedä?

Vierailija
1316/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylppäri-wc ja saippua, pyyhe. Odotan että vieraalle on oma puhdas suojattu kuiva saippua tai pumppupullo jonka osa on puhdas johon kosketaan, sekä pyyhe - mielellään erillään wc:n bakteeri-ilmasta. Ettei tahmaisilla käsillä kaikki hipelöidä samaa saippuapulloa ja pyyhettä. Wc on kolibakteerien mekka ja ne pyrkivät kohti ihmistä.

Vaativana vieraana voit helposti tuoda itse mukanasi oman saippuan ja pyyhkeen. Vieraspyyhe kyllä aina löytyy, mutta minne muualle kuin vessaan se pyyhe pitäisi ripustaa? Eteiseen? Kaikista hygieenisin on pitää se pyyhe käsienpesutilan yhteydessä. Ainahan voit käyttää käsidesiä jälkikäteen. Sitäkin minulla on aina tarjolla...

Vierailija
1317/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ällöttää se, jos kylppärissä ole kunnollista käsisaippuaa, vaan jokin likaisella saippualautasella limaisessa nestelammikossa lilluva harmaa palanen. Olen myös ollut muuten ihan perussiisteissä kodeissa, joissa saippuaa ei ole ollut lainkaan. Tarkoittaako tämä siis sitä, ettei koko perhe pese käsiään vessassa käytyään? Toisilla taas on lavuaarin reunalla pullollinen vedellä jatkettua nestesaippuaa, joka ei oikeastaan vaahtoa lainkaan.

Miksi kylppäriin ei voida laittaa ihan kunnon nestesaippuaa pumppupullossa? Omassa kylppärissäni on aina. 

Vierailija
1318/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jos ei ole nestesaippuaa vaan pelkkä palasaippua. Onko kiva kun jokainen lapsista aikuisiin hieroo omat eritteiset kätensä siihen. Yök. Tuttavilla on näin ja ilmankos ovat aina kipeänä koko perhe. Ei tee mieli käydä kylässä kun pitäisi ottaa oma saippua mukaan jos haluaa käydä vessassa. 

Nestesaippua ei ole yhtään hygieenisempi, vaikka niin luullaan. Toisekseen siitä tulee aivan turhaa muovijätettä.

Palasaippuaa pitää osata käyttää, ja alustan pitää olla sellainen, että vesi valuu pois.

Ei tule juurikaan muovijätettä, jos ostaa uudelleentäytettävän pullon. Palasaippua toimii varmasti aikuisten kodissa, ja jos saippualautanen pestään joka päivä. Usein näkee likaisia saippuoita sellaisilla alustoilla, jotka ovat niin karstan peitossa, että vesi ei pääse valumaan pois.

Vierailija
1319/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut yhtään ketjua (otsikkoa lukuunottamatta) kun kirjoitat tätä : Toisten kodeissa ärsyttää etenkin liika, siis yliampuva järjestelmällisyys ja siisteys. Ja myös tietty modernisuus tai postmodernisuus, että kaiken pitää olla liian tavallisessa ja mitään huomaamatoomassa, sanoisin että jopa hyvin persoonattomassa järjestyksessä.

En tuolla tarkoita ainakaan, että pitäisi epäsiisteydestä, mutta liika on aina liikaa. Ja monien kodit, jotka liiotellut järjestelmällisiä työtää luontaan. Ei liiassa järjestelmällisyydessä ole elämää, edes yhden "fengshuin" vertaa. Kaikki kaikessa, ja vieläkin enemmän ehkä se ärsyttää puutarhoissa, kun se ei jätä monille eläimillekään mahdollisuutta asua tai piiloutua siellä.

Sen vuoksi tai siitä huolimatta, eli syyteen taikka saveen?! ... Mutta puutarhoista vielä vähän : Miksi siilit on hävinneet monista taajamista, ja pääskysetkin maaseudulta?! Olisiko kyse samoista asioista??! Postmoderni nykyaika kun hioo särmät ja hajoittaa luontoa, joka tarvitsee luonnollisuutta ?? Onko tämä kaikkiaan edes luontevaa ??!

Vierailija
1320/1764 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ällöttää se, jos kylppärissä ole kunnollista käsisaippuaa, vaan jokin likaisella saippualautasella limaisessa nestelammikossa lilluva harmaa palanen. Olen myös ollut muuten ihan perussiisteissä kodeissa, joissa saippuaa ei ole ollut lainkaan. Tarkoittaako tämä siis sitä, ettei koko perhe pese käsiään vessassa käytyään? Toisilla taas on lavuaarin reunalla pullollinen vedellä jatkettua nestesaippuaa, joka ei oikeastaan vaahtoa lainkaan.

Miksi kylppäriin ei voida laittaa ihan kunnon nestesaippuaa pumppupullossa? Omassa kylppärissäni on aina. 

Käyttääkö joku tänäpäivänä vielä 

palasaippuaa?😂En ole varmaan 20v nähnyt missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan