Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1281/1764 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä pienen lapsen naama on suloinen kun on kaakaossa ja iloinen nauru!

Vierailija
1282/1764 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneen adhd kaverin kämppä. Sohvalla käytettyjä nenäliinoja ja karkkipapereita,tahmealla sohvpöydällä kiinni liimautuneita energiajuomatölkkejä ja ruokalautasia,keittiössä hellaan palaneet kiiinni kokkailun roiskeet ja niihin tarttunut pitkiä hiuksia, jääkaapin hyllyt tahmassa ja roiskeissa,vessanpyttyyn syöpyneet kakkaraidat,lavuaari harmaan pölyn peitossa..

51vuotias nainen mutta voisi olla jonkun 17v jannun koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1764 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella naisystävälläni ei ole vessassa roskista. Jos olen kylässä, kun menkat, täytyy side/tamponi kantaa keittiön roskikseen. Semmonen "walk of shame" heidän kumppanin ja lasten edessä, tietää koko talo varmasti kuka vuotaa.

Mikä estää SINUA varaamasta käsilaukkuun vaikka paria minigrip-pussia, johon voit ne luonnollisen asian siteesi pakata ennen roskikseen laittoa?

Vierailija
1284/1764 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin!  Voi yök!

Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.

Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.

Kukin tyylillään, mutta tiedoksesi, että sillä koiralla on todennäköisesti puhtaampi suu, kuin monella muulla ihmisvieraallasi. 

Voisitko kertoa miten voi olla puhtaampi? Koira nuuskii kadun varrella toisten jätöksiä esim. 

Vierailija
1285/1764 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin!  Voi yök!

Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.

Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.

Kukin tyylillään, mutta tiedoksesi, että sillä koiralla on todennäköisesti puhtaampi suu, kuin monella muulla ihmisvieraallasi. 

Voisitko kertoa miten voi olla puhtaamp

Se on sellainen urbaanilegenda, että koiran suussa olisi vähemmän mikrobeja kuin ihmisellä. Siis kappalemäärissä laskien. Ihmiselle ne koiran mikrobit ovat kuitenkin haitallisempia kuin toisen ihmisen mikrobit.

Vierailija
1286/1764 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... 

Onko koskaan käväissyt mielessäsi, että toiset ihan totta rakastaa sisustaa, eivätkä tee sitä väkisin saadakseen jotain huomiota instassa? En voi hyvin itse, jos en saa asua nätissä kodissa. Olen herkkä ja huomattavasti onnellisempi virikkeisessä ja omantyylisessäni ympäristössä. Olen muuten vähävarainen ja nätit kamppeet olen kerännyt jonkun parin vuosikymmenen aikana pääosin kirppiksiltä, enkä ole koko ajan niitä trendien mukaan vaihtamassa. 

Tuskin myöskään noissa kodeissa oikeasti aina täydellisen siistiä on. Kyllä somekuviin aina sommitellaan ja siivotaan. 

Vierailija
1287/1764 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaamatta kerjäävä koira, kun ollaan syömässä. 

Vierailija
1288/1764 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisuus, eli että lattioihin tarttuu sukat kiinni. Muutaman leivän muru ei meinaa mitään, se on elämää. Mutta että ei ole kuukausiin siivottu. 

Vaatemytyt siellä ja täällä, tiskivuoret ja pöydät täynnä roinaa.

Haisevat pyykit joita ei ole levitetty ajallaan tai levitty huonosti kuivumaan

huhuh
1289/1764 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdella naisystävälläni ei ole vessassa roskista. Jos olen kylässä, kun menkat, täytyy side/tamponi kantaa keittiön roskikseen. Semmonen "walk of shame" heidän kumppanin ja lasten edessä, tietää koko talo varmasti kuka vuotaa.

Mikä estää SINUA varaamasta käsilaukkuun vaikka paria minigrip-pussia, johon voit ne luonnollisen asian siteesi pakata ennen roskikseen laittoa?

Minä en ainakaan haluaisi keittiöni roskikseen mitään verisiä haisevia siteitä. Vieköön kotiinsa pussissa, jos on sellainen tarve.

moi

Vierailija
1290/1764 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitää sinne keittiön roskikseen kantaa?

Jos sulla on menkat, sulla on takuuvarmasti mukana myös joku kassi, missä pidät tamponeita.  Miksi sulla ei ole mukana mitään pientä muovipussia, mihin laittaa se vessapaperiin kääritty käytetty tamponisi?

Sitten se kantautuu sun mukanasi varsin huomaamattomasti omaan kotiisi ja roskiin, tai johonkin ulkoroskikseen.

Ihmeen uusavuttomia naisihmisiä.  Sullakin on menkat n. 40 vuoden ajan, jona aikana joudut vaikka minkälaisiin tilanteisiin niiden kanssa.  Naisen on opittava olemaan neuvokas.  Ei niitä roskiksia ihan kaikissa paikoissa ole lähettyvillä joka paik

Täällä on yksi nelikymppinen, enkä ole joutunut käytettyjä tamponeita kantamaan laukussa muualla kuin monen päivän vaelluksella. Kyllä yleensä fiksut ihmiset laittaa vessaan roskiksen ja roskikset on pääsääntöisesti tarjolla myös julkisissa vessoissa. 

Minkälaisiin tilanteisiin sinä oikein joudut menkkojesi kanssa jos käytettyjä siteitä pitää jemmailla käsilaukussa?

Vierailija
1291/1764 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmettiä? Minä en ole koskaan varannut mitään pusseja siteitä varten. Enhän minä paskapapereitakaan kuljettele käsilaukussani, hyi hel.. Ainoa paikka missä kuljettelisin jompaa kumpaa on juurikin vaellus tai vastaava tilanne, kuten edellinen kommentoijakin aiheesta totesi.

Vierailija
1292/1764 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessaan ei kaikilla mahdu roskis ja onko se sen parempi, että sinne talon väen vessaroskikseen laitetaan vanulappujen sekaan verinen side haisemaan. Keittiön roskis tai pussi mukaan, jonne side ja ulkona roskiin. En ole tajunnut koskaan ongelmaa siitä ottaa.

Ei ole vaihtoehto laittaa vieraita kantamaan siteitä ulkoroskiin. Sen verran vieraanvaraisuutta pitää olla, että vessassa on roskis ja voit itse vierailun jälkeen viedä sen samalla kun keittiönroskatkin. Vai viekö teillä vieraat muutenkin roskansa mukanaan?

Vierailija
1293/1764 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä juttu tämä on että oletetaan ihmisten kanniskelevan käsilaukussaan roskapusseja kun eivät halua vieraille tarjota minimaalista vieraanvaraisuutta eli roskista? Miksi edes kutsutte naisvieraita jos naisen biologia on teille noin kamala asia?

Vierailija
1294/1764 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sinne keittiön roskikseen vaan kylässä ollessasi ja ilman mitään typerää menkkahäpeää. 

Vierailija
1295/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tällainen. Se johtuu täysin siitä, että koirani dyykkaisi vessanroskiksesta ne siteet ja kantaisi näytille. Kaapin sisällä keittiössä olevaa roskista ei dyykkaa. Olisi varmaan vielä nolompaa, jos kaveri laittaisi siteen vessan roskikseen ja koirani kantaisi sen auki repäistynä olohuoneen matolle kaikkien katsellessa.

Olen oikeasti ollut tässä tilanteessa. Koira toi käytetytn siteen keittiöön, kun olimme kanssa kahvilla. Ihan kiva.

Vierailija
1296/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappa-verhot ja huonekaluhirviöt eli kirjahyllyt.

Vierailija
1297/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessaan ei kaikilla mahdu roskis ja onko se sen parempi, että sinne talon väen vessaroskikseen laitetaan vanulappujen sekaan verinen side haisemaan. Keittiön roskis tai pussi mukaan, jonne side ja ulkona roskiin. En ole tajunnut koskaan ongelmaa siitä ottaa.

Ei ole vaihtoehto laittaa vieraita kantamaan siteitä ulkoroskiin. Sen verran vieraanvaraisuutta pitää olla, että vessassa on roskis ja voit itse vierailun jälkeen viedä sen samalla kun keittiönroskatkin. Vai viekö teillä vieraat muutenkin roskansa mukanaan?

Juu ei ole roskista vessassa eikä tule. Kuppikuntaan kuuluvalla ei moisia roskia tule, niin miksi pitäisin jotain satunnaisia vieraita varten vessassa roskista niitä käytettyjä siteitä varten 🤷 En todellakaan suostuisi tyhjentämään aikuisten/vauvojen haisevia vaipparoskiksia 🤢

Vierailija
1298/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappa-verhot ja huonekaluhirviöt eli kirjahyllyt.

Et ole lempikirjoista kuullut?

Vierailija
1299/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan kuten haju, kissan tai koiran karvat sohvilla. 

Vierailija
1300/1764 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei ole roskista vessassa eikä tule. Kuppikuntaan kuuluvalla ei moisia roskia tule, niin miksi pitäisin jotain satunnaisia vieraita varten vessassa roskista niitä käytettyjä siteitä varten 🤷 En todellakaan suostuisi tyhjentämään aikuisten/vauvojen haisevia vaipparoskiksia 🤢

Aika itsekästä vieraita kohtaan... Eikö sulla muka tule vessassa edes pumpulia tai pumpulipuikkoja roskiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme