Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1201/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin!  Voi yök!

Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.

Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.

Ei alkkareihin tule kakkaraitoja, jos alapesu suoritetaan asianmukaisesti vessassa vierailun jälkeen. Ihme possuja

On ihmisiä, joille tulee ns. märkiä pieruja. Vanhemmiten ilmeisesti tavallisempaa, mutta suomalaisilla on myös paljon suolistovaivoja. Eiköhän tuossa kuitenkin tarkoitettu yleensäkin alushousujen pesua samassa koneellisessa kuin keittiöpyyhkeitä. En itsekään pidä ajatuksesta, että ne pyörivät samassa vedessä. Alushousuissa voi olla karvoja, kiva kun takertuvat keittiöpyyhkeeseen kiinni.

Vierailija
1202/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pumpun osan pitää olla sinua varten puhdas, kun kerran kusisilla käsilläs painat kuitenkin sitä osaa? Eiks ne kädet pestä sen painamisen jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, noin yleisest ottaen jos menet kaverisi / ystäväsi / sukulaisesi kotiin sillä asenteella että voi arvostella mitä epäkohtia kämpästä löytyy sinun mielestäsi, niin on parempi että pysut poissa kokonaan. Tuollainen toisen kodin kritisointi osoittaa sen että et osoita todellista välittämistä ja lähimmäiserakkautta "sekasotkukämpässä" sinun mielestäsi asuvaa kohtaan. Tämän keskusteluaiheen aloittajasta tämä ei oikein kerro että hän välttämättä olisi mukava, rento ja toisista aidosti kiinnostunut ihminen. Hän kai välittäisi vain sillä ehdolla jos toisen koti olisi aina tiptop. Siis koti olisikin ihmistä tärkeäpi. Mielipiteitä tästä?

Vierailija
1204/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat. Hyi helvetti. Se löyhkä jää pitkäksi aikaa vaikka asunnosta koira häipyisikin. Karseimpia ne missä on monta hurttaa ja omistajat koirahulluja. 🤢

Vierailija
1205/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää siten kun haluaa tai kykenee, mutta en voi sille mitään, että pikkasen tökkii jos koti on niin likainen että siellä haisee sellainen pinttynyt lika, ummehtunut tunkkainen haju. Usein ihmiset sokaistuvat /tottuvat siihen hygieniatasoon eivätkä edes itse huomaa pahaa hajua ja likaa.

Kyllä ne on itselläkin nuo samat ruokapöydän (tai yleensäkin koko keittiön) likaisuus ja  wc:n hygienia ja hajutaso. Ne kertoo kyllä paljon. 

Likaisin koti missä ikinä olen käynyt oli jo kauan aikaa sitten edesmenneen koirani kasvattajalla, vanha rähjäinen rintamamiestalo jossa kasvatti isoja karvaisia koiria ja niitä koiria oli paljon. Koirien kuivamuonat oli sisäeteisessä josta kantautui kamala haju ja kymmenille koirille nappulat turpoamassa ja lihat sulamassa keittiössä. Kärpäsiä pörräsi sisällä kuin navetassa konsanaan keskitalvella. Pennut teki tarpeensa tietenkin sisälle ja taisipa joku isompikin koira niin tehdä. Sanomalehdellä vaan uloste pois ja hellan uuniin. Ja lattialle vaan lisää sanomalehtiä. Koko huusholli oli niin karvainen ja tahroja täynnä, että yökötti edes istua alas, saati sitten juoda kahvia ja syödä pullaa. Ja se haju, se tarttui niin vaatteisiini ja sieraimiin että tunsin koko kotimatkan sen pistävän ammoniakin hajun. Meni koko vaatekerta ulkovaateita myöten koneeseen sen reissun jälkeen.

Sain sieltä aivan ihanan koiran jota on vieläkin ikävä, ja kasvattaja oli tosi mukava. 

Vierailija
1206/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat. Hyi helvetti. Se löyhkä jää pitkäksi aikaa vaikka asunnosta koira häipyisikin. Karseimpia ne missä on monta hurttaa ja omistajat koirahulluja. 🤢

Koiran haju on oikeasti aika paha. Koiranomistajathan eivät siis itse sitä haista kun ovat niin tottuneita siihen. Meillä on vain ulkokoiria jotka eivät käy ikinä sisällä mutta kaverilla on isoja koiria mitkä ovat sisällä ja kyllä sen hajun huomaa kun sisälle menee. 

Vierailija
1207/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin!  Voi yök!

Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.

Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.

Ei alkkareihin tule kakkaraitoja, jos alapesu suoritetaan asianmukaisesti vessassa vierailun jälkeen. Ihme possuja

On ihmisiä, joille tulee ns. märkiä pieruja. Vanhemmiten ilm

"40 prosenttia maailman väestöstä kärsii kroonisista ruoansulatuskanavan ongelmista. Kansainvälinen tutkimusryhmä on juuri julkaissut tulokset 22:n toiminnallisen ruoansulatuskanavan sairauden maailmanlaajuisesta esiintyvyydestä ja vaikutuksista."

"Suurin IBS:n esiintyvyys oli Sudanissa (29,2 %) ja Egyptissä (28,9 %) , ja alhaisin esiintyvyys oli Algeriassa (18,5 %). Taulukossa 1 on IBS:n ja sen alatyyppien esiintyvyys maittain ja etnisesti. Taulukko 1. IBS:n esiintyvyys osallistujien väestön mukaan.4.10.2023

Vierailija
1208/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön sotku. Kissat saa olla ruokapöydällä kun kahvitellaan. Talon tytär kun muutti omilleen niin kun menin käymään. TÄÄLLÄ ON SITTEN PAHA SIIVO KUN EN OLE HIMO SIIVOOJA KUIN ÄITINI.  ( herra mun jee. Joskus kun nukkuin siinä talossa sai puoli päivää köhiä pölypallöja kurkusta)   sängynalus oli pölyä täynnä.kissan ja koirien karvoja.  Ei ollut normaalia.

Vierailija
1209/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mieheni kanssa käymässä erään tuttavaperheen luona ja perheen tytöt olivat ilkosen alasti koko sen ajan. Paikalla sattui olemaan muitakin vieraita. Minua ihmetyttää yhä, että miksi vanhemmat eivät käskeneet heidän laittamaan vaatetta päälle ja edes vanhinta, silloin noin 12v tyttöä ei millään tavalla tuntunut haittaavan se kun he hyppelivät siinä ilman vaatteita miespuolisten vieraiden nähden? 

Retardeja on monenlaisia, niin lapsissa kuin aikuisissa.

Vierailija
1210/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne läskit, nalkuttavat akat.

Vierailija
1211/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, noin yleisest ottaen jos menet kaverisi / ystäväsi / sukulaisesi kotiin sillä asenteella että voi arvostella mitä epäkohtia kämpästä löytyy sinun mielestäsi, niin on parempi että pysut poissa kokonaan. Tuollainen toisen kodin kritisointi osoittaa sen että et osoita todellista välittämistä ja lähimmäiserakkautta "sekasotkukämpässä" sinun mielestäsi asuvaa kohtaan. Tämän keskusteluaiheen aloittajasta tämä ei oikein kerro että hän välttämättä olisi mukava, rento ja toisista aidosti kiinnostunut ihminen. Hän kai välittäisi vain sillä ehdolla jos toisen koti olisi aina tiptop. Siis koti olisikin ihmistä tärkeäpi. Mielipiteitä tästä?

Olen sitä mieltä, että on epäkohteliasta kutsua vieraita sotkuiseen kotiin ja etenkin tarkoita ruokaa astioista, jotka ovat huonosti puhdistettu. Jos koti on sikolätti niin silloin on parempi ehdottaa, että tapaa niitä ystäviä vaikka kahvilassa.

Vierailija
1212/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkien haju, karvat, kuvottava ruoka kupeissa, kissanvessat. 🤮 haju puskee esiin jo heti eteisessä, mutta asukkaat ovat niin tottuneita etteivät itse huomaa. 

Vierailija
1213/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää siten kun haluaa tai kykenee, mutta en voi sille mitään, että pikkasen tökkii jos koti on niin likainen että siellä haisee sellainen pinttynyt lika, ummehtunut tunkkainen haju. Usein ihmiset sokaistuvat /tottuvat siihen hygieniatasoon eivätkä edes itse huomaa pahaa hajua ja likaa.

Kyllä ne on itselläkin nuo samat ruokapöydän (tai yleensäkin koko keittiön) likaisuus ja  wc:n hygienia ja hajutaso. Ne kertoo kyllä paljon. 

Likaisin koti missä ikinä olen käynyt oli jo kauan aikaa sitten edesmenneen koirani kasvattajalla, vanha rähjäinen rintamamiestalo jossa kasvatti isoja karvaisia koiria ja niitä koiria oli paljon. Koirien kuivamuonat oli sisäeteisessä josta kantautui kamala haju ja kymmenille koirille nappulat turpoamassa ja lihat sulamassa keittiössä. Kärpäsiä pörräsi sisällä kuin navetassa konsanaan keskitalvella. Pennut teki tarpeensa tietenkin sisälle ja taisipa joku isompikin koira niin tehdä. Sanoma

Itse en kyllä olisi koiraa ottanut tuollaiselta kasvattajalta, joka pitää koiriaan sotkun, kärpästen ja hajun keskellä. 

Vierailija
1214/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiö , eteinen, kylpyhuonewessa pitää olla siisti, olohuoneessa ei hattaa jos paita roikkuu tuolinkarmillaj a kirjoja lojuu pöydällä. Vessapaperia ja nk vieraskäsipyyhe, mielellään roskis wessassa. 

Vierailija
1215/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, joille tulee ns. märkiä pieruja. Vanhemmiten ilm

peräpukamia jos on ja ei ole käsisuihkua niin jotain jää, tietenkin on hyvä olla pikkuhousunsuoja, pääasia että vaihtaa alkkarit aamulla

Vierailija
1216/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset kosketuspinnat, eläinten karvat, on tavaraa pitkin lattioita ja on siivottu liian harvoin. 

Vierailija
1217/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pumpun osan pitää olla sinua varten puhdas, kun kerran kusisilla käsilläs painat kuitenkin sitä osaa? Eiks ne kädet pestä sen painamisen jälkeen?

vessan vedän paperia käsiin, nestesaiputtaa pitää olla

Vierailija
1218/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierunhaju huonekaluissa. Pariskunta piereskelee keskenään. Kangassohvat ovat imeneet muikeat tuoksut, jotka lehahtavat, kun istuutuu niille. SIksi istun vain siellä tuoleissa.

Vierailija
1219/1764 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitivalkoinen sohvakalusto ja lasinen sohvapöytä. Kielii mielestäni jollain lailla siitä että isäntäväki pitää itseään muita hienompana ja miten siihen edes uskaltaa istua tavallisilla vaatteilla tai edes koskea pöytää yhtään. Ja perheessä kuitenkin kouluikäisiä lapsia, tuskin uskaltavat oleskella olohuoneessa kun on niiiiin hienoa... (lue: kalseaa)

Vierailija
1220/1764 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vessan vedän paperia käsiin, nestesaiputtaa pitää olla

Mikromuovia on jo sinunkin elimistössäsi niin, ettet tervettä päivää näe, mutta nestesaippuaa vaan kertakäyttömuovipullosta juu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi