Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vaihdettu sohvatyynyt ei haise hiki eikä likainen pää. Tiskirätit pesty pesukoneessa. Kissat ja koirat ajettu ulos ja paska-astiat perään. ( sielä ne ihmettelee moista asiaa) Ei oo karvoja missään eikä ruoanmurusia pöydällä. Takamus ei meillä haise millekkään, ei pissalle eikä kakalle siitä pitää huolen bidee suihku. Wcssä ei ole hiuksia eikä pöntössä jarrujälkiä. Pyyhkeet on pesty ja mankeloitu. On saippuaa tarjolla ja käsidesiä ei pöpöt hypi silmille. Kodinhoitohuoneen vaatteet on kaapissa hengarissa silitettyinä. Likaset vaatteet korissa piilossa katseilta. Tiskit on tiskattu ja tiskialtaat puhtaina. Hella kiiltää ja uuni se vasta kiiltääkin. Kylppärissä ei oo mattoja ei sotkeennu sielä mikään. pöntön kannet kiinni ja lavuaari kiiltää sekin. Mitä vielä...vieraita puuttuu, ei tulee ketään vaikka ilmasto on kyllä sopiva, ei palellu jalat eikä pää. Eteisen lattialla on kenkiä, ne mitkä on käytössä näin talvella, en ym
Onko teillä oikeasti bideesuihku? Suomessa on melkein joka paikassa käsisuihkut.
Tavararöykkiöt esillä. Itsellä on sotkua mutta olen hankkinut kaappela ja säilytyskalusteita reilusti juuri siksi ettei mitään notku tasoilla ja lattialla.
Ystäni ällöttävä kaunis ja siisti koti. Lapsiperhe mutta kaikki laittavat omat tavaransa paikoilleen. Kaikille tavaroille on omat, kauniit säilytyspaikat. Koti tuoksuu puhtaalle kesäsateelle. Kyllä v... tuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin! Voi yök!
Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.
Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.
Oletpa epäekologinen.
Vierailija kirjoitti:
Hei, noin yleisest ottaen jos menet kaverisi / ystäväsi / sukulaisesi kotiin sillä asenteella että voi arvostella mitä epäkohtia kämpästä löytyy sinun mielestäsi, niin on parempi että pysut poissa kokonaan. Tuollainen toisen kodin kritisointi osoittaa sen että et osoita todellista välittämistä ja lähimmäiserakkautta "sekasotkukämpässä" sinun mielestäsi asuvaa kohtaan. Tämän keskusteluaiheen aloittajasta tämä ei oikein kerro että hän välttämättä olisi mukava, rento ja toisista aidosti kiinnostunut ihminen. Hän kai välittäisi vain sillä ehdolla jos toisen koti olisi aina tiptop. Siis koti olisikin ihmistä tärkeäpi. Mielipiteitä tästä?
Mielipiteitä keskustelun aloituksen lukemisesta ja siitä nillittämisestä? Ei osaa tehdä omaa ketjua? Onko sädekehäni kiillotettu kivasti nytten? Ei ole väliä kuinka rakas olet, jos kotonasi haisee uloste tjsp. en tule koskaan kylään sekä varoitan toisia. OPETTELE SIIVOAMAAN OMAT SOTKUSI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin! Voi yök!
Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.
Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.
Oletpa epäekologinen.
Koiran pito on vielä epäekologisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likaiset astiat laitetaan tiskialtaan pohjalle.
Mihin ne pitäisi laittaa jos ei ole astianpesukonetta?
Ja vaikka olisikin kai ne voi ensin altaaseen laittaa ennen kuin täyttää konetta?
Joo mutta tuossa tapauksessa ilmeisesti kukaan ei ole viitsinyt tyhjentää sitä konetta puhtaista ensin. Siksi sinne ei voi laittaa likaisia astioita.
Itse en voi sietää sitä, että likaiset astiat täyttää tiskipöydän, on ne sitten altaassa tai missä, näkyvillä kumminkin.
Tiskikone pitää tyhjentää, kun se on pessyt!
Laiskat ei vaan viitsi.'
Eihän sitä heti voi tyhjentää, kun pitää antaa astioiden kuivua. En minä ainakaan halua laittaa märkiä astioita kaappeihin homehtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä perheessä ei välitetä salaattikastikkeiden tms. maustepullojen päiväyksistä ja on tosi noloa yrittää vaivihkaa tutkia, tekeekö mieli jättää ruoka mielummin maustamatta. Silliä en kyllä uskaltaisi heillä syödä, kun heidän mielestä avattu sillipurkki säilyy hyvänä jopa kuukausia.
Minä olin ruuhkavuosina vähän huoleton. Maustekastikkeet ym. purkit ja hillot laitoin avaamisen jälkeen jääkaappiin, enkä välttämättä muistanut ratsata niin usein, etteikö olisi jotain ollut vanhalla päiväyksellä. Sitten lähdin reissuun, ja kotia pitivät sillä aikaa poikani tyttöystävänsä kanssa. Sain reissuun vihaisia viestejä pojalta, jonka tyttöystävä oli alkanut kauhistella, että jääkaapissa on päiväysvanhoja pestokastikkeita tms. Poikaa hävetti ja siksi lähetteli viestejä, että eikö nyt voisi paremmin taloutta pitää.
No, oman reissuni jälkeen poika meni tyttöystävänsä kanssa Thaimaahan. Poikani ei ollut koskaan siellä käynyt, tyttö sen sijaan oli kokenut kävijä, jonka ohjeiden mukaan valmistauduttiin.
Reissusta tuli sitten viestiä, että tyttöparka makasi ripulissa koko kaksi viikkoa hotellissa, kun taas poika vietti lomaa tyytyväisenä ja otti auringonpaisteisesta aamiaisbuffasta surutta majoneesia ja muita riskialttiita ruokia. Ei mitään ripuleita. Reissun jälkeen totesin hänelle, että olisi syytä olla kiitollinen pienestä siedätyksestä. Liian hygieenisissä oloissa kasvaneet eivät kestä tosipaikan tullen.
Koiranpaskaiset matot, joita ei viitsitä pestä.
Kissankusiset lattiat ja nurkat. Ei viitsi siivota hän. Mt ongelmaisena.
Eläinten jätökset lattialla. Toki kuivuneita, mutta ällöttäviä ja haisevia kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa epäekologinen.
Koiran pito on vielä epäekologisempaa.
Ja useamman koiran pito on tuplasti epäekologisempaa.
Ja silloin ei ole varaa kyllä esittää "ilmastoihmistä" jos on hupikoiria taloudessa!
Koirat on kyllä nykyään iso ongelma, niitä on niin paljon eivätkä ne ole "luontoa" sillä tavalla kuin luonnonvarainen luonto on. Iso teollisuudenala tuo koiranruuat ja koiratarvikkeet, lisäksi harrastukset, eläinlääkäri, lääkkeet ja rokotukset, sirut... Järjetöntä, aivan järjetöntä.
Ihaniahan koirat ovat, mutta voisiko niitä silti olla vähän vähemmän?
Koiria on ihan liikaa. Varsinkin kerrostaloissa. Sitten ne jätetään päiväksi sinne haukkumaan ja ulisimemaan ikävissään. Miten itsekästä.
Olen puoli vuosisataa asunut kerrostaloissa joissa on ollut paljon koiria, ja ainoa joka on ulissut oli joskus naapuriin pariksi päiväksi hoitoon joutunut vieras koira. Välillä koirat toki keskustelevat ja vaihtavat lyhyesti sijaintitietoja, se heille sallittakoon.
Liian kuuma tai kylmä asunto, jossa haiseva koira hyppii vieraita päin ja haukkuu ja kuolaa. Lapset pitävät hirveää meteliä eikä aikuiset voi puhua mitään. Sisustus on lastulevyä ja vaahtomuovia, seinät valkoista tai harmaata. Kaikki sisustus on hommattu kerralla Ikeasta. Kun kyllästytään, heitetään tavarat ja puoliso menemään ja haetaan uudet.
Liian kliininen koti. Sellainen joka tuntuu siltä että siellä ei oikeasti tehdä koskaan mitään edes etäisesti elämiseen liittyvää.
Vessanpytyn saastaisuus. Ei varmaan koskaan siivottu. Ällötti käydä asialla siellä. Muutenkin sotkuinen WC.
Olin kylässä, kaverin kissa kulki keittiön tasolla ja takapuolesta tipahti valkoisia matoja tasolle. Kyllä oli vaikea kahvitella ja kahvileipää siinä syödä. Vielä lähtiessä ne madot kiemurteli siinä tasolla.
Erityisesti paheksun tuota, että keskenään pariskuntana piereskelevät.