Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
Yhden luona on aina todella likaista ja eläinten karvaa joka puolella. Yäk
Toisen luona haisee, kun sisällä usein ryyppäävät ja tupakoivat. Kunnon spurgukämppä.
Ekan luona käyn suht usein, toisen luona kerran/3 vuotta ja seki liikaa.
Pikkusotkut ja tavarat hujanhajan ei häiritse.
Sukulainen oli viettänyt vuosipäiviä, ehdin paikalle 3 päivää myöhässä, mutta tulin kuitenkin. Hän tarjosi minulle kolme päivää uunissa ollutta pannukakkua. Jestas se maku oli jo homeinen. Vadelmahilloa päälle ja kahvilla alas.
Se, että kylpyhuoneen seinäkaakelit ja lattiakaakelit on molemmat mustia tai tumman harmaita.
Olohuoneessa valkoinen laminaattilattia.
Käytetyt kylpypyyhkeet näkyvillä.
Tavarakasat pöydillä, tuoleilla ja lattioilla. Kaappien päälliset täynnä tavaraa. Jääkaappi tupaten täynnä kaikkea. Pöytäliinat ja koriste-esineet.
Homeelta haiseva sisäilma, jonka haju tarttuu vaateisiin. Vaatteet pitää pestä aina kyläreissun jälkeen. Haju kulkeutuu keverin vaatteiden mukana kaikkialle, mutta hankala ottaa asiaa puheeksi.
Osa näyttää lähes keksimällä keksivän mikä toisten kodeissa ällöttää. Mikäli tosten kodit ällöttävät, niin älkää menkö kyläilemään. Ongelma ratkaistu. Jokainen meistä elää omalla tavallaan, jotkut eivät ole niin pikkutarkkoja.
Eilen just oli (hyvä) ketju kotihäpeästä. Ei varmaan sattumalta nostettu tätä.
Tosin tuntuu kyllä että osa ihmisistä elää kuin siat pellossa eikä kärsi siitä yhtään mutta mikään ei yleensä pakota sinne menemään.
Joillekin tuntuu koirat olevan täysin punainen vaate. Itseäni eivät häiritse laisinkaan, kun kotona oli koira. Kerran menin kaverin luo kylään, ja hänellä oli kultainen noutaja. Hetken päästä mustat farkut eivät olleet kovinkaan mustat. Ennen autoon menemistä harjasin enimmät pois auton lumiharjalla. Enkä alkanut tehdä siitä ns. numeroa. Tiesin vallan mainiosti, että kyseisestä rodusta lähtee karvaa. Vs. se, että kotona oli meillä oli karkeakarvainen mäyräkoira, josta karvaa lähti hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likaiset astiat laitetaan tiskialtaan pohjalle.
Mihin ne pitäisi laittaa jos ei ole astianpesukonetta?
Ja vaikka olisikin kai ne voi ensin altaaseen laittaa ennen kuin täyttää konetta?
Joo mutta tuossa tapauksessa ilmeisesti kukaan ei ole viitsinyt tyhjentää sitä konetta puhtaista ensin. Siksi sinne ei voi laittaa likaisia astioita.
Itse en voi sietää sitä, että likaiset astiat täyttää tiskipöydän, on ne sitten altaassa tai missä, näkyvillä kumminkin.
Tiskikone pitää tyhjentää, kun se on pessyt!
Laiskat ei vaan viitsi.'
Eihän sitä heti voi tyhjentää, kun pitää antaa astioiden kuivua. En minä ainakaa
No ei siihen astioiden kuivumiseen siellä kauhean pitkää aikaa mene. Minä jätän tiskikoneen luukun vähäksi aikaa auki, ja ne astiat siellä kuivaa nopeasti. Sitten vaan kaappeihin. Ei ikinä ehdi kertyä mitään likaisia astiaröykkiöitä tiskialtaaseen tai pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen elää siten kun haluaa tai kykenee, mutta en voi sille mitään, että pikkasen tökkii jos koti on niin likainen että siellä haisee sellainen pinttynyt lika, ummehtunut tunkkainen haju. Usein ihmiset sokaistuvat /tottuvat siihen hygieniatasoon eivätkä edes itse huomaa pahaa hajua ja likaa.
Kyllä ne on itselläkin nuo samat ruokapöydän (tai yleensäkin koko keittiön) likaisuus ja wc:n hygienia ja hajutaso. Ne kertoo kyllä paljon.
Likaisin koti missä ikinä olen käynyt oli jo kauan aikaa sitten edesmenneen koirani kasvattajalla, vanha rähjäinen rintamamiestalo jossa kasvatti isoja karvaisia koiria ja niitä koiria oli paljon. Koirien kuivamuonat oli sisäeteisessä josta kantautui kamala haju ja kymmenille koirille nappulat turpoamassa ja lihat sulamassa keittiössä. Kärpäsiä pörräsi sisällä kuin navetassa konsanaan keskitalvella. Pennut teki tarpeensa tietenkin sisälle
No jaa, mutta ottaahan ihmiset resquekoiriakin, jotka on eläneet ties missä katuojissa.
Koiran voi pestä, madottaa, puhdistaa korvat, ja ylipäänsä käyttää elänlääkärillä tutkittavana, onko mitään vikaa. Eläimiähän pelastetaankin vaika miten kamalista oloista ja tuloksena aivan ihana lemmikki. Ei koirakodin tarvitse välttämättä olla mikään likapesä. Tuon tyyppiset kasvattajat vaan on muutenkin sen tyyppisiä, että eivät niin kovasti stressaannu sekasotkusta.
Meille haettiin tämä viimeinen pentu aivan ihanan kauniista ja puhtoisesta kodista. Ei kyllä haissut millekään ja oli tosi nättiä heillä. Eteisessä oli pissaliinoja, jolle pennut käväisi tekemässä tarpeensa, ei ne itse asiassa haisseet millekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin! Voi yök!
Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.
Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.
Ei alkkareihin tule kakkaraitoja, jos alapesu suoritetaan asianmukaisesti vessassa vierailun jälkeen. Ihme possuja
Odotahan, kun vanhenet. Suoli laiskistuu. Se ei vain "työnnä" kaikkea kerralla ulos. Osa jää sinne väijymään ja hierautuu pikku hiljaa housuihin. Vaikka miten hyvin pesisit, ei se sieltä ulos tule ennen kuin vähitellen omia aikojaan, kun liikut ja heilut. Se on syynä siihen, miksi vanhuksilla niin usein on tämä ongelma, ja itse asiassa sitä esiintyy nuoremmillakin.
Jos jotain vierasta häiritsee meidän sotkut, niin voi vapaasti siivota. Kesä aikaan ollaan ulkona ja ei pätkääkään kiinnosta turha siivoaminen sisällä.
Näkyvä koiran hilse. Ei sille tietenkään voi mitään, jos on koira, joka kovasti päästää karvaa ja hilseilee. Ihmisetkin hilseilevät, sitähän pölykin pääasiassa on. Mutta jos se on niin näkyvää, että mustat vaatteet pölisee valkoista vierailun jälkeen niin ei se ole mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Koiran haju. Sitten kun syödään niin tulee läähättämään pöydän viereen sitä märän koiran hajuaan ja omistajat on vaan "no vooiii pikku kulta haluaisitko sinäkin syödä täällä pöydässä meidän kanssa niiiiii voi pikkuista!!". Hyööööhhh. Eipä juuri ruoka maita tuossa koiran läähätyksen hajussa. Otat vesilasista hörpyn niin sekin maistuu sille koiran läähätykselle. Omistajat tietysti itse eivät varmaan sitä edes tajua, kun ovat tottuneet, mutta vierailijalla meinaa oksennus lentää.
Koiran hengitys ei haise, jos sen hampaita hoidetaan. Hammaskiven poisto ja hampaiden pesu. Sama juttu koiran hajun kanssa. Se koira kuuluu pestä aina kun alkaa haista likaiselta. Eli syy on omistajassa, joka ei pidä huolta koirastaan, ei siinä koirassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat. Hyi helvetti. Se löyhkä jää pitkäksi aikaa vaikka asunnosta koira häipyisikin. Karseimpia ne missä on monta hurttaa ja omistajat koirahulluja. 🤢
Koiran haju on oikeasti aika paha. Koiranomistajathan eivät siis itse sitä haista kun ovat niin tottuneita siihen. Meillä on vain ulkokoiria jotka eivät käy ikinä sisällä mutta kaverilla on isoja koiria mitkä ovat sisällä ja kyllä sen hajun huomaa kun sisälle menee.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä sen haistaa jos koira alkaa haista. Silloin se kuuluu pestä. Mä pesen heti mun koirani, jos alkaa haisemaan. Että älkää yleistäkö tätä kaikkiin koiriin. Jos koira haisee, kyse on laiskasta omistajasta.
Vierailija kirjoitti:
Älytön sotku. Kissat saa olla ruokapöydällä kun kahvitellaan. Talon tytär kun muutti omilleen niin kun menin käymään. TÄÄLLÄ ON SITTEN PAHA SIIVO KUN EN OLE HIMO SIIVOOJA KUIN ÄITINI. ( herra mun jee. Joskus kun nukkuin siinä talossa sai puoli päivää köhiä pölypallöja kurkusta) sängynalus oli pölyä täynnä.kissan ja koirien karvoja. Ei ollut normaalia.
Tämmösessä kodissa on oikeasti vaikea yöpyä. Kokemusta on. Silmät ja nenä oli aamulla muurautuneet umpeen siitä pölystä. Ja nuo samat selitykset että en ole kova siivoaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen elää siten kun haluaa tai kykenee, mutta en voi sille mitään, että pikkasen tökkii jos koti on niin likainen että siellä haisee sellainen pinttynyt lika, ummehtunut tunkkainen haju. Usein ihmiset sokaistuvat /tottuvat siihen hygieniatasoon eivätkä edes itse huomaa pahaa hajua ja likaa.
Kyllä ne on itselläkin nuo samat ruokapöydän (tai yleensäkin koko keittiön) likaisuus ja wc:n hygienia ja hajutaso. Ne kertoo kyllä paljon.
Likaisin koti missä ikinä olen käynyt oli jo kauan aikaa sitten edesmenneen koirani kasvattajalla, vanha rähjäinen rintamamiestalo jossa kasvatti isoja karvaisia koiria ja niitä koiria oli paljon. Koirien kuivamuonat oli sisäeteisessä josta kantautui kamala haju ja kymmenille koirille nappulat turpoamassa ja lihat sulamassa keittiössä. Kärpäsiä pörräsi sisällä kuin navetassa konsanaan keskitalvella. Pennut teki tarpeensa tietenkin sisälle
Tämä. Koirat huonoissa oloissa,joten tuo on enemmänkin pentutehtailua kuin kasvattamista.
Vierailija kirjoitti:
Vitivalkoinen sohvakalusto ja lasinen sohvapöytä. Kielii mielestäni jollain lailla siitä että isäntäväki pitää itseään muita hienompana ja miten siihen edes uskaltaa istua tavallisilla vaatteilla tai edes koskea pöytää yhtään. Ja perheessä kuitenkin kouluikäisiä lapsia, tuskin uskaltavat oleskella olohuoneessa kun on niiiiin hienoa... (lue: kalseaa)
Vai kenties kateutta sinun puoleltasi, kun jollain on siistiä?
Koiran haju. Sitten kun syödään niin tulee läähättämään pöydän viereen sitä märän koiran hajuaan ja omistajat on vaan "no vooiii pikku kulta haluaisitko sinäkin syödä täällä pöydässä meidän kanssa niiiiii voi pikkuista!!". Hyööööhhh. Eipä juuri ruoka maita tuossa koiran läähätyksen hajussa. Otat vesilasista hörpyn niin sekin maistuu sille koiran läähätykselle. Omistajat tietysti itse eivät varmaan sitä edes tajua, kun ovat tottuneet, mutta vierailijalla meinaa oksennus lentää.