Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!
Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.
Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa?
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likaiset astiat laitetaan tiskialtaan pohjalle.
Mihin ne pitäisi laittaa jos ei ole astianpesukonetta?
Ja vaikka olisikin kai ne voi ensin altaaseen laittaa ennen kuin täyttää konetta?
Joo mutta tuossa tapauksessa ilmeisesti kukaan ei ole viitsinyt tyhjentää sitä konetta puhtaista ensin. Siksi sinne ei voi laittaa likaisia astioita.
Itse en voi sietää sitä, että likaiset astiat täyttää tiskipöydän, on ne sitten altaassa tai missä, näkyvillä kumminkin.
Tiskikone pitää tyhjentää, kun se on pessyt!
Laiskat ei vaan viitsi.
Noista alastomista lapsista muistin itsekin yhden perheen lapsuus aikana, kun käytiin siellä kylässä.
Niillä oli kaksi alle kouluikäistä lasta, jotka kanssa riehui alastomina koko ajan, ja vielä se, että ne oli likaisia! Aina suunympärys jossain ruuantähteissä ja muussa liassa, nenät valuvina, hiukset hapsottavina ja kaiken lisäksi niistä oli hauskaa päästellä pieruja.
Äitinsä huusi niille vähän väliä PANKAA PÄÄLLENNE! millä ei ollut mitään vaikutusta.
Jotenkin jäänyt hyvin mieleen. En ole kyllä muulloin vastaavaa nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin kotona keittiö on ihan hirveä törkypesäke ja olohuoneessa on aina jotkut viikon vanhat puhtaat pyykit viikkaamista odottamassa, vaikka muuten kaveri on pukeutumisen ja oman hygieniansa osalta siisti ihminen. Pyykit ei niin paljoa itseä häiritse, vaikka ihmetyttää, miten sitä 10 min hommaa ei saa tehtyä. Mutta se keittiö... kaikki pinnat pyyhkimättä ja täynnä murusia ja jotain kastikeroiskeita ym. Puhtaat tiskit koneessa ja likaiset altaassa. Kaveri tekee kyllä tosi hyvää ruokaa, mutta aina vähän oksettaa, kun tietää minkälaisesta keittiöstä ne tarjottavat tulevat. Kerran olin myös hänen luona yötä koulutusreissulla ja nukuin sohvalle tehdyssä pedissä. Aamulla olin ottamassa pussilakanaa ja tyynyliinaa pois peitosta ja tyynystä, kun kaveri tokaisi: "jätä ne vaan, kun niitä voi käyttää vielä uudelleen, kun ei ole kuin yksi yö nukuttu". Kivat sille, joka on seuraava yövieras! Tämän jälkeen majoituin ko. kaupungissa hotellissa ja väit
Olet sinä kyllä aika tyhmä, kun noin yksityiskohtaisesti kerrot asioista täällä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on niin huvittavia jotka narisee sisustuksessa tuosta persoonattomuudesta, kun näiden kodit on just niitä "outoja ja erilaisia" eli lähes identtisiä keskenään. Olevinaan tuodaan sitä omaa persoonaa ja mielikuvitusta esille, mutta lopputulos on ihan samanlainen kuin toisilla näin ajattelevilla jotka eivät sisusta kuten sisustuslehdissä:D
Ollaan tuovinaan, ei olevinaan tuodaan. Ei kannata yrittää käyttää itselle liian vaikeita tapaluokkia kuten potentiaali, saman asian kun voi sanoa helpomminkin niin että asia tulee selväksi. Nyt näyttää siltä että yritetään olla "hienompia" kuin ollaankaan, mutta vaikutetaankin vain vähän tyhmiltä.
"Olevinaan tuodaan" on aivan vakiintunut ilmaus puhekielessä, eikä sillä tavoitella potentiaalia lainkaan.
t. Fennisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä erään ystäväni astianpesukoneessa on,mutta kun luukun avaa ulos tulee ihan mädänneen haju! Ystäväni on putsannut konetta sormin ettei siellä ole ruuantähteitä ja käyttänyt jotain koneenpuhdistustabletteja mutta haju vain pysyy. Astiat ovat puhtaita,mutta sen hajun takia kuvottaa juoda heillä kahvia.
Tähän haluaisin kuulla joltakulta neuvon. Meinaten omassa koneessa sama vika. Olisiko kyse väärin asennetuista putkista, että niihin jäisi pesuvettä tms. Mikään oma konsti ei ole auttanut asiaan.
Kone pesee hyvin ja astiat ovat pesun jälkeen tulikuumatkin, joten ilmeisesti desinfiointi sujuu.
Olen jopa virauttanut astiat ennen koneeseen laittoa (vaikka ei pitäisi ohjeen mukaan), mutta jo hetkessä tulee tuo paha haju koneeseen. Olen puhdistanut koneesta kaiken, mitä irti saa. Olen käyttänyt puhdistustabl
Nämä haisevat astianpesukoneet on yleensä niitä halpiksia, anteeksi että sanon. Candyjä, Rosenlewejä ja mitä niitä nyt on. En ole Mielessä hajuja koskaan huomannut. Koneen sisäosien pitää olla tehty laatuaineista. Mikä tahansa muovikaan ei käy.
Liika siisteys ärsyttää kun ei tiedä miten uskaltaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin! Voi yök!
Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.
Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likainen vessa. Olen yllättynyt monessa taloudessa joissa vieläpä asuu nainen, että miten hirveän näköinen voi vessanpönttö ja lavuaari olla. Paperilla täytyy vuorata, että viitsii istua.
Mulla on sellainen tilanne että edellinen vuokralainen oli jättänyt pöntön paskaan kuntoon eikä niitä pinttymiä saa mitenkään irti.
Kyllä ne saa.
Aina jos lähdet pois kotoasi pariksi päiväksi, sulje pöntön hana/venttiili ja vedä se sitten vielä tyhjäksi. Laita sitten pinttyneisiin kohtiin talouspaperia tai rätit, joiden päälle valutat etikkaa, niin että ne ovat likomärkiä. Etikka pysyy räteissä/paperissa paikoillaan ja vaikuttaa sillä aikaa kun olet pois (ja haisee myös). Sulje pöntön kansi ja tietysti myös vessan ovi, koska etikka haisee.
Tämä toimenpide pitää toistaa aina, kun olet pois niin pitkään että kannattaa jättää etikka vaikuttamaan. Palatessasi kerää paperitupot/rätit ja hankaa vielä sienellä pinttymien irtoamisen vauhdittamiseksi.
Asuin pari vuotta sitten vuokralla asunnossa, jossa oli alkuperäisessä kunnossaan 70-luvun vessa. Se oli täynnä mustaa ja ruskeaa pinttymää. Tuolla konstilla sain ne pois. Ajan kanssa, kärsivällisyydellä.
Kodeissa ei ole ällöttänyt kyllä mikään ikinä, en ole jotenkin keskittynyt kotien siisteystasoon, joka kuitenkin Suomessa on yleensä ihan ok.
Likaiset altaat, pesemätön wc-pönttö.
Tämä ei ällötä vaan lähinnä säälittää, luonnollisen kokoiset pahvihahmot
Valkoharmaus, katalogimaisuus, muovisuus, home-taulut ja tähtiaiheet, tylsyys, mielikuvituksettomuus. Se, että näkyy kaikesta ettei vain ole mitään tyyliä. Tuttavan kylpyhuoneessa haiseva kusi, kuseksivat ilmeisesti kaivoon suihkussa. Wc-pöntön asennus suoraan kokolasisen saunaseinän eteen. Se, että koti on suunniteltu aivottomasti. Myös seuraava käyttäjä huomaa ja tuntee sen nahoissaan.
Se jos ei ole nestesaippuaa vaan pelkkä palasaippua. Onko kiva kun jokainen lapsista aikuisiin hieroo omat eritteiset kätensä siihen. Yök. Tuttavilla on näin ja ilmankos ovat aina kipeänä koko perhe. Ei tee mieli käydä kylässä kun pitäisi ottaa oma saippua mukaan jos haluaa käydä vessassa.
Perheessä, missä ollut neljä lasta (nyt aikuisia), ei ole koskaan ollut vessassa mitään saippuaa.
Likaisuus, nuhruisuus. Ei ole viitsitty imuroida viikkokausiin, likaisia astioita altaassa. pesupulveri kylppärin lattialla.
Käsisaippuan puute. Eräs pariskunta ei ilmeisesti pese käsiään ollenkaan wc-käyntien jälkeen koska saippuaa ei ole ja lisäksi lukevat sanomalehtiä vessassa ja painomusteisia sormenjälkiä on joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Se jos ei ole nestesaippuaa vaan pelkkä palasaippua. Onko kiva kun jokainen lapsista aikuisiin hieroo omat eritteiset kätensä siihen. Yök. Tuttavilla on näin ja ilmankos ovat aina kipeänä koko perhe. Ei tee mieli käydä kylässä kun pitäisi ottaa oma saippua mukaan jos haluaa käydä vessassa.
Nestesaippua ei ole yhtään hygieenisempi, vaikka niin luullaan. Toisekseen siitä tulee aivan turhaa muovijätettä.
Palasaippuaa pitää osata käyttää, ja alustan pitää olla sellainen, että vesi valuu pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kyläpaikassa koiran annettiin nuolla ruokalautasilta loput ennen kuin ne tiskattiin! Voi yök!
Monet ajattelevat asian vain käytännöllisesti niin, että kyllä se lautanen koneessa puhdistuu. Samat ihmiset pesevät varmaan kakkaraitaiset alkkarit samassa koneellisessa astiapyyhkeiden kanssa.
Minä en voi sekoittaa asioita. En vaan voi. Jos minun kotonani on vieraillut koira ja sille on annettu vettä jostain kupista, kyllä se kuppi sitten roskiin lentää kun koira on lähtenyt. Muovirasiaa käytän usein. Ihmisten ja eläinten astioita ei sotketa.
Ei alkkareihin tule kakkaraitoja, jos alapesu suoritetaan asianmukaisesti vessassa vierailun jälkeen. Ihme possuja
Tämä, ei oikeastaan mikään muu.