Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä ällöttää toisten kodeissa? Nyt saa avautua!

Vierailija
18.11.2023 |

Ystävä kutsui tänään luokseen lounaalle. Kaunis ajatus, mutta ruokahalu katosi täysin, kun olin ottamassa aterimia ja aterinlaatikko oli täynnä ruuanmuruja. Kiva sieltä sotkun keskeltä ottaa "puhtaat" aterimet! 🤢 Pöydän lähettyvillä kävellessä tuntui murut myös sukanpohjissa. En tiedä onko sitten sellainen asia, johon hän ei itse niin kiinnitä huomiota, mutta vieraana kyllä ei houkutellut syömään tuo ympäristö.

Mitkä (pienet ja isot) asiat teitä ällöttää toisten kodeissa? 

Kommentit (1764)

Vierailija
1041/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ällöttää, jos ei oikein tiedä mihin istua, kun joka paikka tursuaa tavarakasoja. Toisten likaisia alusvaatteita en myöskään kaipaisi nähdä vessareissulla, tai käyttää märän koiran hajuista käsipyyhettä. Yökylässä ällöttää tunkkaisen vanhan päärasvan hajuiset "puhtaat" petivaatteet. 

Murunen
1042/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunlaistasi vierasta en haluaisi kotiini arvostelemaan. Että ihan muruja ollut aterinlaatikossa. Minulla on leikkuulauta siinä yläpuolella ja väkisin joskus tippuu muruja alapuoliseen laatikkoon. 

moi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset puolivillaiset mietelauseet ja kaupunkien nimiä seinässä. Samaten ärsyttää tietynlainen kulttuurimarxismia lähenevä anglismi kun seinässä lukee esim. "LOVE", "HOME" ym. Onko jonkun kotona luettava englanniksi se mikä huusholli on kyseessä vai haluaako mainostaa jotain rihmastoa keittiönpöydän alla. Kansainvälistä kulttuurikotia ilmentää myös "LONDON PARIS NEW YORK" ja vastaavat kunhan vaan jossain niin lukee joillain  irtokirjaimilla. 

Veit sanat suustani, voiko idea köyhempiä ihmisiä olla kuin nuo jotka mainitsevallasi tavalla "sisustavat". Kaikista paras älynväläys oli se kun keittiön pöydän yläpuolella oli taulu jossa luki eat! Voi pyhä p mä sanon.

Ihan ohis, mutta olen jo pitempään palavasti halunnut lintulautaa, jossa lukee BRID!

Vierailija
1044/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää tuo vc-pytyn kannen alas laitto,kun vetää pytyn.Silloin ei mitään vesisuihketta leviä ympäristöön,MUTTA,entä sitten,kun taas joku istuu pytylle niin selkä nojaa useimmilla pytyn kanteen.Mitä siinä sitten tapahtuu,onko ne pytyn pöperöt sitten itsekunkin selässä.Olen niitä ruskeitakin roiskeita nähnyt siinä kannessa.           Ehkä ne entivanhaset ulkohuusit olivat niitä parhaita,hajuista viis.

Vierailija
1045/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää tuo vc-pytyn kannen alas laitto,kun vetää pytyn.Silloin ei mitään vesisuihketta leviä ympäristöön,MUTTA,entä sitten,kun taas joku istuu pytylle niin selkä nojaa useimmilla pytyn kanteen.Mitä siinä sitten tapahtuu,onko ne pytyn pöperöt sitten itsekunkin selässä.Olen niitä ruskeitakin roiskeita nähnyt siinä kannessa.           Ehkä ne entivanhaset ulkohuusit olivat niitä parhaita,hajuista viis.

Ei mulla ainakaan selkä ole tiettävästi ikinä koskenut pytyn kanteen - mutta ilmeisesti se sitten on mahdollista. Pitää opetella istumaan ryhdikkäästi pytyllä, haha!

Vierailija
1046/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydällä hyppivät kissat ja se, että koiran annetaan nuolla isäntäväen lautaset.  

Vierailija
1047/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ällöttää täysin persoonaton sisustus. Tuntuu että jokainen koti näyttää sisustuksen puolesta täysin samalta ja sama värimaailma. 

No mä olen asunut kohta 40 vuotta himassa veke, pari kertaa, pitkäänkin, kimpassa ja muutoin yksin, kertaakaan en ole eikä olla ns. sisustettu mitään.

Eikä olla mitään kotijuoppoja tai muita himmeleitä, duunissa on käyty, opiskelemassa jne. 

Vaikka olen hyvin sisällä taiteessa ja estetiikassa yleensä, niin on ihan sama minkä värinen seinä on, kunhan se ei ole ällön värinen ja on ollut hyvä tsägä ettei ole koskaan ollut.

Hämmentää ja naurattaa ihmiset, joiden on joka kerta muutttaessa maalattava koko asunto, vaikka olisi miten hyvät maalit ja sävyt. Kai se on joku merkkaus, että tämä on nyt mun/meidän.

Vierailija
1048/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhin vähintään päivittäin. Ja aina oman isomman asioinnin jälkeen.

Vaikken nojailekaan, enkä usko, että puolisokaan nojailee.

Vierailija
1049/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessassa, ällöttää kuinka perheen teinipojat ovat lukittautuneet sinne Anttilan bikinikuvaston kanssa. Lavuaariin en koske jos talossa on teini-ikäisiä poikalapsia.

Koska viimeksi näit tuon kuvaston olemassaolon?😏

Vierailija
1050/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset kasat kuin Maria Veitolan kodin ig-kuvissa. 

Vierailija
1051/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua inhottaa kaverini, tosi kaunis nainen mutta viimeisen 10 v aikana antanut itsensä lihota hirveäksi possuksi. Hän meikkaa ja pukeutuu muodikkaasti, mutta haluaisin sanoa hänelle ettei se auta piilottamaan läskiä. Hoikkana olisi aivan hurmaava vaikka Prisman farkuissa ja t-paidassa. 

Vierailija
1052/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄRKIEN KOIRIEN HAJU

Vierailija
1053/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä yli kuusikymppisen elämäni aikana sairastunut aukinaisista WC pytyn kansista. Aikoinamme kierreltiin ympäri maailmaa ja joskus oli vessana vain maakuoppa kahdella laudalla jossa seistiin. Vessa kuin vessa kelpaa jos hätä yllättää. Pieni pullo käsidesiä taskuun, jos haluaa pitää bakteerit leviämästä, eikä ole pesumahdollisuutta. nykyään niitä on helposti saatavilla. 

Vierailija
1054/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisen luona järkyttävä sotku, tavarakasoja joka puolella ja haisee ummehtuneelta. Ja on normaali, työssäkäyvä ihminen. 

Ei se ole normaali vaikka töissä käy.

Vierailija
1055/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen epäsiisteys oli se sitten missä tahansa. Pari ystävyyssuhdetta katkennut kun en suostu hamstraajien asuntoon menemään kahville tai syömään. 

Tunnustan: olen "siivoushullu", mutta sopivassa määrin. On niin ihana olla kotona kun paikat järjestyksessä ja puhtaana. Eritoten veski, sen puunaan joka ilta ja lisäksi jos tarve vaatii niin useimminkin. Puhtaus on puoli ruokaa, niinkuin vanha sanonta kertoo.

Vierailija
1056/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemättömät rasvalle haisevat koirat, joista käsiin tarttuu jotain möhnää joka haisee

Vierailija
1057/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön käsipyyhe roskiskaapissa. Haiseva, tiskirätti. Rasvaiselle päänahalle haiseva sohvatyyny. Salaatin silppuaminen käsin. 

Nämä tuli nyt ekana mieleen. 

Varpaillako salaatti pitäisi silputa?

Et taida itse laittaa ruokaa.

Vierailija
1058/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeri halusi kerran lainata _mun_ hammasharjaa ollessaan luonani.

Kun näytin ilmeisesti tyrmistyneeltä, hän sanoi että anna sitten sun VIERASHAMMASHARJA.

Kyllä, hän oli vakavissaan. Ei, emme ole nykyään tekemisissä kun ollaan kovin erilaisia.

Vierailija
1059/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyheliinan paikalla voi lukea vieras, yleensä pyyhin kädet vessapaperiin. 

Vierailija
1060/1764 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ällöttää, jos ei oikein tiedä mihin istua, kun joka paikka tursuaa tavarakasoja. Toisten likaisia alusvaatteita en myöskään kaipaisi nähdä vessareissulla, tai käyttää märän koiran hajuista käsipyyhettä. Yökylässä ällöttää tunkkaisen vanhan päärasvan hajuiset "puhtaat" petivaatteet. 

minimi vaatimus jos kutsuu kylään, niin eteinen siisti, järjestyksessä, sa,aten keittiö, pöytä pyyhitty, tiskit koneessa, olohuone vaatteista vapaa ja makkari/makkarit voi olla kiinni. Tietenkin kylppäri likaiset vaatteet siististi korissa/kaapissa, pytty puhdas, samaten lavuaari, wc paperia mielluummin alittamaton kun lähes tyhjä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi