Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tabu? Onko uusioperheen lapsesta pakko tykätä?

Vierailija
18.11.2023 |

Meillä on ollut pian 10 vuotta ns. uusioperhe. Puolison 2 vanhempaa lasta ja meidän yksi yhteinen. Puolison 11-vuotias on aina ollut kiltti, kuuliainen, pärjännyt hyvin koulussa jne.

Hänen kanssaan on aina ollut kuitenkin pieniä ongelmia, joihin olen yrittänyt puuttua. Nyt tilanne on se, että minä olen lapselle jokin kamala huutaja ja komentaja, joka raivoaa ja suuttuu turhasta. Lapsi on käynyt jopa kuraattorilla puhumassa ja minusta on tehty lasu- ilmoitus, koska minä kuulemma olen pelottava ja ainoastaan "raivoan". 

Lapset kuitenkin asuvat meillä vakaassa kodissa mutta yksi lapsi keksii päästään asioita, kertoo niitä eteenpäin esim. koulussa ja luulee sitä myöten pääsevänsä muuttamaan toisen vanhempansa luo. Tässä taloudessa ei ole sääntöjä tai rajoja.

Minä toivon, että tämä lapsi muuttaisi pois meiltä, se kun on hänen oma toive. Olenko nyt paha ihminen??

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paha ihminen. 

Vierailija
2/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko tykätä muitten pennuista, keskity omaan lapseesi. Häirikön voi laittaa lastenkotiin tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vannoa, että meidän perhe-elämä helpottuisi paljokin. Tämä yksi lapsi kun vie niin paljon energiaa :( Ja hän ei siis ole mikään erityislapsi/kärsi sairaudesta tms. Mutta on vaan hankala, että minä en jaksa.

Vierailija
4/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei , mutta silloin kannattaa lopettaa suhde .vääjäämättä asia vaikuttaa vanhempien suhteeseen.

Vierailija
5/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin vannoa, että meidän perhe-elämä helpottuisi paljokin. Tämä yksi lapsi kun vie niin paljon energiaa :( Ja hän ei siis ole mikään erityislapsi/kärsi sairaudesta tms. Mutta on vaan hankala, että minä en jaksa.

Sama.oli akan toisen lapsen kanssa. En ikimaailmassa olisi jatkanut jossen olisi erehtynyt tekemään yhteistä lasta. Btw, naisten holtiton eron ottaminen on sairas, vahingollinen ja yhteiskunnalle erittäin kalliiksi tuleva ilmiö mt-häirikköapsine.

Vierailija
6/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi lapsi ei voi muuttaa toisen vanhempansa luokse jos kerran haluaa? Eikö tää vanhempi halua häntä sinne vai mistä on kyse? Kuulostaa erikoiselta että lapsen pitäisi alkaa temppuilla saadakseen muuttaa oman vanhempansa luokse. Jos lasta ei haluta sinne tai ei voi jostain syystä (vanhemmat elämänhallintaongelmat yms) muuttaa sinne, tietäähän lapsi sen itse ettei tarvitse turhaan vetää showta?

Vierailija
7/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän on kohta 12, niin sitten hän voi vaikuttaa itse omiin asumisjärjestelyihinsä.

Vierailija
8/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko pitää, mutta sinä teit virheen ryhtyessäsi uusioperheen perheenjäseneksi. Lapset ovat lapsia vain hetken, joten olisit odottanut, että kumppanisi lapset ovat aikuistuneet.

Olet melko surkea tapaus.

Vierailija
9/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tykkää sun lapsestas niin entäs sitten? Asia voi olla molemmin päin, joten tajunnet. Suosittelen eroa. Aikoinaan uusperheiden aktiivisena järjestöihmisenä toiminut pari kuulutti, että parisuhteesta ei tule toimivaa, jos ei opi hyväksymään toistensa lapsia. Mieluummin pitäis oppia rakastamaan kuin omiaan.

Vierailija
10/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen lapsen mikään pakko pitää sinusta? Ei ole.

Antakaa muuttaa äidilleen.

Vierailija
11/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten teet kun lapsi pelkää sinua. Ei ne tunteet tyhjästä synny. Älä leiki marttyyria, sinä et ole uhri tässä tilanteessa.

Vierailija
12/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen käytökseen puuttuvat vanhemmat, ei vanhempien puolisot. Älä yritä olla sitä mitä et ole 

Vierailija
13/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa näitä selvitellään ja harvoin lapset valehtelevat. Paha äitipuoli ei ole satuolento, vaan monessa perheessä lastentuhoaja.

Vierailija
14/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole pakko tykätä.sietää voi kokonaisuuden takia, lapset häipyy nurkista suhteellisen

lyhyellä ajalla.

Vierailija
15/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapset lähtevät haastamaan, jos heidän elämässään uusi aikuinen, tai ns. "ylimääräinen" osoittaa liikaa auktoriteettia. Hän kuitenkin tietää, että hänellä on "oikea" äiti muualla, ja sinä olet se ilkeä äitipuoli. Kannattaa sen antaa kiukutella aikansa ja olla noteeraamatta, koska huomiotta jättäminen toimii hyvin lapsille. He etsivät reaktiota, ja jos sitä ei tule, niin eivät he jaksa kauaa kapinoida

Vierailija
16/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ketjua lainaten: Missä vaiheessa huomasit, ettei uusperhe ole sinua varten?

Vierailija
17/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä olet ottanut roolin, mikä sinulle ei kuulu? Olet isän puoliso, sinulla ei ole auktoriteettia eikä sinulle kuulu lapsen ojentaminen. Pysy omalla tontillasi. 

Vierailija
18/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta vanhemman on laitettava lapset etusijalle. Miksi menit yhteen ihmisen kanssa, jonka lapsesta et pidä?

Vierailija
19/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon ristiriitaa. Ensin kirjoitat, että lapsi on kiltti ja kuuliainen ja sitten onkin ongelmia, joihin SINÄ olet puuttunut. Ei sinun kuulu puuttua eikä huutaa. 

Vierailija
20/185 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon ristiriitaa. Ensin kirjoitat, että lapsi on kiltti ja kuuliainen ja sitten onkin ongelmia, joihin SINÄ olet puuttunut. Ei sinun kuulu puuttua eikä huutaa. 

Tämä on syy etten ikinä suostu uusperheeseen. Jos on yhteinen koti ja puolison lapsi tekee jotain ikävää, en voi puuttua, vaan odotan esim. puolison tuloa kotiin, kerron hänelle ja hän puuttuu, jos haluaa. Ei toimi minulla. Siksi ei uusperhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi