miksi taitoluistelua harrastetaan mekossa eikä leggareissa?
Kommentit (123)
On osalla ollut leggareitakin, mutta valitettavasti tosiasia on se, että perinne "vaatii". Arvostelulaji, niin leggareissa pisteet estetiikan osalta putoaa heti, koska eivät sovi "taiteelliseen vaikutelmaan" monessa esityksessä.
Miksi tosiaan luistellaan pakarat paljaana ja lettu levällään kameroille?
Tiesän että se on sukkahousuasu, eikä heillä kintut ja pakarat paljaana, mutta eikö oikeesti noita vois tehdä peittävämmäks.
Kiska Noora Fagerström ei ole päättämässä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka oikeasti seuraa taitoluistelua tietää, että kyseiset asusteet eivät käytännössä näytä yhtään paljasta pintaa. Tai, että olisi mitään tekemistä seksillä myymisen kanssa. Toki jos on niin ahdasmielinen, että kaikki ahdistaa, niin voi ehdottaa asustetta jossa näkyy vain naisen silmät, asuste joka tunnetaan tietyissä kulttuureissa ja uskonnoissa.
Mä en näe tätä kysymyksenä paljaan pinnan osalta, vaan enemmänkin "pakkonaisellisuutena", eli puvun pitää olla esteettisesti feminiini. Se oikeasti ärsyttää, koska rajaa mahdollisuuksia kisa-asun suunnittelussa.
Arvostan lajia ja olen aina tykännyt katsoa. Kaunista parityöskentelyä, ja vaativaa urheilua, mutta naisten mekkoihin olisi aika kiinnittää huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tosiaan luistellaan pakarat paljaana ja lettu levällään kameroille?
Tiesän että se on sukkahousuasu, eikä heillä kintut ja pakarat paljaana, mutta eikö oikeesti noita vois tehdä peittävämmäks.
Ei tuollaista ole olemassakaan, tuollainen taitoluistelu on täysin sinun oman mielikuvituksen tuotetta jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Luistelijoiden asut ovat peittäviä. Paljasta pintaa on vain pää, kaula ja kämmenet. Joten en ymmärrä närkästystäsi.
Naiset voisivat olla ihan hyvin alasti tuossa lajissa.
Ne mekot on kauniita ja niitä on kiva katsoa. Sama pätee ballerinojen tutuihin.
Olen aina tykännyt katsoa. Ja klassista balettiakin käyn välillä katsomassa ja nuorempana tanssin itse.
Mutta onhan ne puvut aika mennyttä aikaa. Varmaan lähitylevaisuudessa muuttuu.
En oo vielä nähny luistelevaa ukkoa mekoss...
Vierailija kirjoitti:
Oleppas hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Luistelijoiden asut ovat peittäviä. Paljasta pintaa on vain pää, kaula ja kämmenet. Joten en ymmärrä närkästystäsi.
Näyttää siltä, että joitakin närkästää ajatus siitä, että joku on naisellinen. Eli jo pelkkä naisen naaman näkeminen ärsyttää. Ainakin itse olen sitä mieltä, että jos ärsytyskynnys on tuota tasoa, ne ongelmat on ihan jossain muualla kuin taitoluistelijoissa. Vähän sama kun ärsyyntyisi tuolla kaupungilla, kun naisella on mekko kesällä.
Miksi tuonkin täytyisi muuttua?
Mikä itseisarvo se muutos on?
Jokainem saa kisata sellaisessa asussa kun haluaa. Kokotrikoissa kisasi mm Carolina Kostner, ja hyvin pärjäsi.
Enpä ole ikinä nähnyt miestaitoluistelijaa mekko päällä.
Minkätakia miehisyys ja sukupuolettomuus olisi automaattisesti "tasa-arvoista" ja parempaa? Ihminen joka ajattelee noin syyllistyy misogyniaan, jossa hän laittaa feminiinisyyden automaattisesti alempaan kastiin, jota se ei tietenkään ole.
Kyllä ne kiinteät pakarat saisi olla trikoilla peitetty. Aijaijai, setämieskin tykkäisi.
Ai? Kyllä minä ainakin harrastin sitä ensimmäkseen "leggareissa". Tai trikoiksi niitä kutsuttiin, mutta väliäkö tuolla. Mekkoja oli vain kisa-asuina, ei niitä treeneissä käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleppas hyvä.
En ole vieläkään nähnyt. En nimittäin ole hyväksynyt evästeitä joten en näe sitä mitä yrität linkata. Enkä muutenkaan klikkaisi linkkiä.
Perinteiden takia. Lisäksi moni, etenkin naisurheilu, kalastelee lisää katsojia ja rahaa. Sitä saa pienissä vaatteissa esiintymällä. Naisia kun ei urheilu kiinnosta, etenkään sen rahoittaminen.