Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?
Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.
Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?
Kommentit (483)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken tekemässä mikropuuron ja nyt sydän hakkaa kuin olisin vetäissyt juoksulenkin ja hiki valuu ihan hulluna.
t: tuo joka ei tänään enää haista eikä maista mitään
Nyt tuli taas uusi oire eli silmät alkoi kutista ja rähmiä ja on punaiset kuin särjellä. Mikä flunssa tämä oikein on kun 4 aistia viidestä on jo pois pelistä joko kokonaan tai osin?
Ei ole enää tottakaan tämä oireruletti! Nyt sitten hajuaisti "palasi" mutta takaisin tuohon eiliseen, että nenässä haisee taas oksu..
Kahdeksan vuorokautta takana ja pikkuhiljaa paluu normaaliin. Haju- ja makuaistit alkaneet jotenkin toimimaan, pystyy kävelemään kiinnipitämättä eikä koko kroppaa enää kolota tai nyi. Pientä pahoinvointia nyt sentään ettei ihan tauti unohtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla kihelmöinyt ja pistellyt suussa ja huulissa? Huulissa tuntuu vähän samalta kuin hammaslääkärin puudutuspiikin jälkeen ja suu taas lähinnä siltä kuin olisi hotkaissut ahneuksissan jotain vielä ihan liian kuumaa.
Mulla on ollut huulissa just tuommoinen olo. On pitänyt käydä peilistä katsomassa, että roikkuuko mun huulet jotenkin :) Ja jotenkin nilalla on huulettuohon sanaan lainausmerkit, joita tämä sivusto ei suostu jostain syystä näyttämään
Ap
Oletteko te hakeneet sairaslomaa ihan menemällä vastaanotolle, vai jollain etätapaamisella? Olen ollut nyt omalla ilmoituksella pois, mutta loppuviikolla pitäisi hakea saikkua. Kuumetta ei enää ole, mutta yskä on paha ja olo on vielä kipeä. Antaako lääkäri edes saikkua jos ei ole kuumetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla kihelmöinyt ja pistellyt suussa ja huulissa? Huulissa tuntuu vähän samalta kuin hammaslääkärin puudutuspiikin jälkeen ja suu taas lähinnä siltä kuin olisi hotkaissut ahneuksissan jotain vielä ihan liian kuumaa.
Mulla on ollut huulissa just tuommoinen olo. On pitänyt käydä peilistä katsomassa, että roikkuuko mun huulet jotenkin :) Ja jotenkin nilalla on huulettuohon sanaan lainausmerkit, joita tämä sivusto ei suostu jostain syystä näyttämään
Ap
Minulla on sama tunne suussa ja huulissa. T: 445
Palautuuko nämä haju ja makuaisti varmasti kaikilla? Tämä on ahdistavaa, kokeilin sytyttää tulitikunkin ja heiluttelin ja hengitin savua enkä haistanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te hakeneet sairaslomaa ihan menemällä vastaanotolle, vai jollain etätapaamisella? Olen ollut nyt omalla ilmoituksella pois, mutta loppuviikolla pitäisi hakea saikkua. Kuumetta ei enää ole, mutta yskä on paha ja olo on vielä kipeä. Antaako lääkäri edes saikkua jos ei ole kuumetta?
No mä hain lisää saikkua tänään etälääkäriltä. Syy: lämpöä oli vielä 37,5, voimaton olo, en jaksa jalkeilla esim kotiaskareita, yskää ja nuhaa vielä. Pallea myös kipeä tästä yskimisestä...
Lääkäri kuitenkin oli aika "tiukka". Sain tosiaan ohjeeksi, että tartuttavuu kannalta töihin voisi palata kun lämpöä 37,5 tai alle. Eli sen puolesta en ollut oikeutettu kuulemma s.lomaan, mutta jaksamisen vuoksi sain kaksi päivää lisää. Varmaan vähän lääkärikohtaista.
Onko muilla vaikeutta hengittää? Itse siis pärjään avaavan lääkkeen kanssa kotona, vakavassa tapauksessa tietysti pitäisi lähteä päivystykseen. Mutta tosi kurjaa kun yskäkin on niin kova, että vatsalihaksiin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä hain lisää saikkua tänään etälääkäriltä. Syy: lämpöä oli vielä 37,5, voimaton olo, en jaksa jalkeilla esim kotiaskareita, yskää ja nuhaa vielä. Pallea myös kipeä tästä yskimisestä...
Lääkäri kuitenkin oli aika "tiukka". Sain tosiaan ohjeeksi, että tartuttavuu kannalta töihin voisi palata kun lämpöä 37,5 tai alle. Eli sen puolesta en ollut oikeutettu kuulemma s.lomaan, mutta jaksamisen vuoksi sain kaksi päivää lisää. Varmaan vähän lääkärikohtaista.
Okei, itse teen fyysistä työtä, enkä tämän raastavan yskän kanssa jaksa uskoa pystyväni tällä viikolla töihin, mutta saa nähdä mitä lääkäri sanoo. Varasin ihan vastaanotolle ajan.
Sairastuin kaksi päivää sen jälkeen kun perheenjäsenellä oli ekat oireet. Hänellä kolmantena päivänä testi näytti positiivista, minulla ei ole näyttänyt lainkaan. Olen sairastanut koronan useamman kerran, ja saanut kolme rokotusta. Joka kerta mennyt lähes viikko oireiden alusta positiiviseen testitulokseen. Jostain luinkin että aiemmin sairastetut koronat ja rokotukset voi aiheuttaa virheellisen negatiivisen testituloksen.
Viikko sairastettu. Alkoi kurkkukivulla jonka jälkeen nousi kuume yskän kera ja siihen lisäksi vielä hirvittävä päänsärky joka vaivannut jo neljä päivää eikä särkylääkkeetkään tunnu tehoavan siihen, ajoittain myös kuvottava olo ja hajuaisti hukassa mikä nyt hiukan palailee takaisin.
Vaikka nykyään meneekin muiden flunssien joukkoon niin oireiden kirjo viikon aikana aikamoinen, ja päänsärkyä tässä muodossa en halua ikinä enää kokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin äsken tekemässä mikropuuron ja nyt sydän hakkaa kuin olisin vetäissyt juoksulenkin ja hiki valuu ihan hulluna.
t: tuo joka ei tänään enää haista eikä maista mitään
Nyt tuli taas uusi oire eli silmät alkoi kutista ja rähmiä ja on punaiset kuin särjellä. Mikä flunssa tämä oikein on kun 4 aistia viidestä on jo pois pelistä joko kokonaan tai osin?
Ei ole enää tottakaan tämä oireruletti! Nyt sitten hajuaisti "palasi" mutta takaisin tuohon eiliseen, että nenässä haisee taas oksu..
Toiveikkaana ajattelin, että tänään on jo normaali hajuaisti ja se vaan palautuu takaperin askel askeleelta mutta ei. Edelleen haisee sama oksennus ja jopa aiempaa voimakkaammin. Yök.
Toinen uutuus on näköharhat eli kahteenkin kertaan olen nyt ihan säpsähtänyt, kun olen nähnyt liikettä sängynpäädyssä vaikka koko kämpässä ei ole mun lisäksi ketään. Ei siis edes lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Sairastuin kaksi päivää sen jälkeen kun perheenjäsenellä oli ekat oireet. Hänellä kolmantena päivänä testi näytti positiivista, minulla ei ole näyttänyt lainkaan. Olen sairastanut koronan useamman kerran, ja saanut kolme rokotusta. Joka kerta mennyt lähes viikko oireiden alusta positiiviseen testitulokseen. Jostain luinkin että aiemmin sairastetut koronat ja rokotukset voi aiheuttaa virheellisen negatiivisen testituloksen.
Jossain vaiheessa (ehkä kesällä -21) sanottiin että vääriä negoja on jopa 25% ihan niistä virallisistakin testeistä. Liekö testit sen luotettavampia vieläkään kun eihän ne näitä rokotteitakaan sitten saaneet räätälöityä aina uudelle variantille vaan niiden antamisesta on luovuttu jo Suomessa kokonaan muiden kuin ikääntyneiden/riskiryhmien osalta.
Tuntuu että on nostettu ihan kädet pystyy ja ne kaikki kalliit toimet ja sulut oli sitten ihan yhtä tyhjän kanssa.
Mun a todistuksessa lukee epäilys covid tartunnasta , koska ei ole varmistettu labrakokeella. Kotitesti plussa
Onko muilla tätä rasittavaa oiretta eli ihan tauotonta korvien soimista ja humisemista? Sellainen vähän sirisevä ja särisevä vinkuna vaihtuu välillä tasaiseen hurinaan ja sitten taas vinkuu ja ujeltaa. Välillä tuohon orkesteriin tulee vielä basso jumpsuttamaan.
Mulla taitaa olla. En ole testiä tehnyt, mutta olo on niin outo. Aivosumua ja huonovointisuutta. Yritin kävellä keittiöön ja meinasin kaatua matkalla. Kahteen päivään olen syönyt yhden piirakan ja sekin meni alas väkisin suupala kerrallaan. Kuume sahaa ylös alas
Todella paskamainen tauti. Toivottavasti menee kohta ohi
Yli kolme viikkoa sairastin, nyt alkaa VÄHÄN helpottamaan. Lisäsairauksina tuli poskiontelon- ja korvatulehdus.
Sairastuin kunnon oireisiin viime pe, mutta jotain pientä taisi olla jo ke/to, mutta mitäpäs tuolla on merkitystä. Eilen oli haettava lisää sairauslomaa, kun eilen oli vielä sellainen olo, että en olisi jaksanut töitä. Tänään kuitenkin oli jo aivan eri. Outoa, kun jaksaa olla jalkeilla... Kuitenkin varovasti täytyy tehdä asioita vielä, ettei huono olo yllätä. Luulisin kuitenkin, että parempaan ollaan menossa.
Joku mietti noita korvaoireita. Olen lukenut, että ne ovat kai aika yleisiä koronassa ja joillekin jää tunnistusta. Mulla selkeästi räkää mennyt tuonne korvaan asti tästä niistämisestä ja jotain paineen vaihtelua, jonka takia suhahtelee. Olen huuhtonut nenää sarvikuonolla ja käyttänyt myös nenäkortisonisuihketta, helpottaa jonkin verran.
Tuo heikottava ja huonovointinen olo on inhottava oire. Se ei ole yhtään samanlaista kuin normaali kuumehorkka eikä tarvii edes olla kovasti kuumetta jotta olo on ihan ihmeellinen ja epätodellinenkin. En tiä tuleeko huumeista millainen olo, mutta eikö niistäkin jotain hallusinaatiofiiliksiä saa? Hurja ajatus, että joku tahtoo tuollaisen olon vapaaehtoisesti ja vielä maksaakin siitä.