Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?
Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.
Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?
Kommentit (483)
Viikko takana. Kuume on helpottanut. Oli alkuun 38.5 iltaisin. Edelleen pöhnäinen olo. Haju- ja makuaisti täysin poissa.
Onnekas olet. Mulla eka kerta ei ollut kovin paha, vaikka väsynyt olin silloinkinmutta tää toinen kerta on selvästi rajumpi. Vaikka tietää, ettei tää ole kuolemaksi, niin silti meinaa mieli välillä tehdä tepposet.
Ap
Tsemppiä! Mulla myös kuume noussut iltaisin noihin lukemiin ja kaamea kuumotus kasvoilla.
Nyt vaan tosi hankala olo. Ei jotenkin malttaisi edes levätä, mutta toisaalta ei jaksa tehdäkään mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen, mutta eipä tämä ole edes tavallisen flunssan veroinen itsellä. Hiukan nenä vuotaa ja kurkku karhea, muuten ihan normaali olo.
Sama oli mulla n. viikko sitten. En olisi älynnyt koronaksi, jos mies ei olisi tehnyt kotitestiä ja sitten minäkin tein, kun oli positiivinen. Meidän ensimmäinen korona ja ei ole edes rokotettu meitä.
Vierailija kirjoitti:
Onnekas olet. Mulla eka kerta ei ollut kovin paha, vaikka väsynyt olin silloinkinmutta tää toinen kerta on selvästi rajumpi. Vaikka tietää, ettei tää ole kuolemaksi, niin silti meinaa mieli välillä tehdä tepposet.
Ap
Tämä siis ekalle vastaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Viikko takana. Kuume on helpottanut. Oli alkuun 38.5 iltaisin. Edelleen pöhnäinen olo. Haju- ja makuaisti täysin poissa.
Kannattaisiko hakea räätälöity uusi rokote?
Tai käyttää fpp3 maskia, niin ei tulisi koronaa?
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa suosittelen, että käytät fpp tason maskia ja suojaudut koronalta. Se on sitä rajumpi mitä useammin sairasta sen. Ja komplikaatiot lisääntyvät.
Voit vaikka ulkomailta hakea Lancet julkaisuista tietoa, miten useamman kerran sairastettu korona vaurioittaa elimistöä.
Ei kannata naureskella maski käyttäjille ja korona säännöille. Sitä saa mitä hakee.
Koronalta voi suojautua jos haluaa. On rokotteet (lievä tautimuotoa), fpp tason maskit ja käsidesit.
Keinot on kyllä.
Jatkossa suosittelen, että käytät fpp tason maskia ja suojaudut koronalta. Se on sitä rajumpi mitä useammin sairasta sen. Ja komplikaatiot lisääntyvät.
Voit vaikka ulkomailta hakea Lancet julkaisuista tietoa, miten useamman kerran sairastettu korona vaurioittaa elimistöä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn: oikeastiko sinä kuljet nykyään kaikkialla fpp-maski kasvoillani suojautuaksesi Koronalta?
Kiitos vinkistä, yritän nyt keskittyä tervehtymiseen. En itseni huolestuttamiseen mainitsemiasi julkaisuja lukemalla. Ehkä sitten myöhemmin :)
Eka korona on. Nenä on vähän märempi kuin yleensä, kurkku hiukan karhea ja paksumpi, satunnaisia yskäisyjä, ihon arkuutta. Eilen oli kuumetta päälle 38 mutta tänään enää lämpöä. Tänään on sairastamispäivä kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata naureskella maski käyttäjille ja korona säännöille. Sitä saa mitä hakee.
Koronalta voi suojautua jos haluaa. On rokotteet (lievä tautimuotoa), fpp tason maskit ja käsidesit.
Keinot on kyllä.
Mä en ole kyllä missään vaiheessa naureskellut maskien käyttäjille. Rokotteet on otettu, käsidesiä käytän päivittäin ja ylipäätään huolehdin käsihygieniasta hyvin. Fpp-maskia en ole pitänyt. Tämä on varmaan sitten seurausta siitä synnistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eka korona on. Nenä on vähän märempi kuin yleensä, kurkku hiukan karhea ja paksumpi, satunnaisia yskäisyjä, ihon arkuutta. Eilen oli kuumetta päälle 38 mutta tänään enää lämpöä. Tänään on sairastamispäivä kaksi.
Toivotaan, että pysyykin lievänä. Pikaista paranemista!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa pyristellä jos vetelät on jo housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa pyristellä jos vetelät on jo housuissa.
Itselläni tuli sama sanonta mieleen. Onneksi itse olen ehtinyt ainakin tähän asti vessaan, vaikka alkaa pöpö käydä suolistonkin päälle :)
Ap
Miten tuo poikkeaa normaalista ärhäkästä influenssasta? Tarvitset siis vertaistukea, koska kyseessä on korona?
Olet siis käyttäytynyt holtittomasti. Et ole suojannut itseäsi, etkä pitänyt turvaetäisyyttä. Oma vikasi siis, eikä säälipisteitä ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo poikkeaa normaalista ärhäkästä influenssasta? Tarvitset siis vertaistukea, koska kyseessä on korona?
Tarvitsen vertaistukea, koska mulla on huono olo. Varmasti tarvitsisin sitä myös ärhäkässä influenssassa. Saisinko sulta siinä tapauksessa empatiaa? Miksi Korona triggeröi sua noin pahasti?
Kiinnitti huomiota tuo elohiiri kasvoissa. Minulla oli viime viikolla kolmena päivänä peräkkäin elohiiri poskessa/suupielessä. Koskaan aiemmin ei ole moista ollut, silmässä kyllä joskus. Mitään muita oireita ei ollut. Ajattelin, että on väsymystä/stressiä, olen nukkunut vähän huonosti ja töissä on ollut todella kiireistä.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis käyttäytynyt holtittomasti. Et ole suojannut itseäsi, etkä pitänyt turvaetäisyyttä. Oma vikasi siis, eikä säälipisteitä ole tarjolla.
Ok. Ryömin takaisin luolaani häpeämään ja yritän tulla yhtä isoksi ihmiseksi kuin sinä.
Ap
Minä olen, mutta eipä tämä ole edes tavallisen flunssan veroinen itsellä. Hiukan nenä vuotaa ja kurkku karhea, muuten ihan normaali olo.