Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?

Vierailija
18.11.2023 |

Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.

Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?

Kommentit (483)

Vierailija
461/483 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mietti noita korvaoireita. Olen lukenut, että ne ovat kai aika yleisiä koronassa ja joillekin jää tunnistusta. Mulla selkeästi räkää mennyt tuonne korvaan asti tästä niistämisestä ja jotain paineen vaihtelua, jonka takia suhahtelee. Olen huuhtonut nenää sarvikuonolla ja käyttänyt myös nenäkortisonisuihketta, helpottaa jonkin verran. 

Tinnitusta siis. 

Vierailija
462/483 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt päivä 7 koronassa, ja edelleen räkäisyyttä ja omituisia tuntemuksia hengitysteissä riittää vaikka pahemmat oireet alkaakin väistyä. Eilen illalla oli myös korva kipeä, onneksi se meni yön yli ohi. Lihakset menee maitohapoille pienimmästäkin rasituksesta, jo siitä kun tässä koneella yritän vähän heilutella jalkoja veritulppariskin vähentämiseksi. Makuaisti toimii osittain. Hajuaistia ei ole vieläkään juuri mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/483 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en haista oikeastaan mitään... Suihkussa en ole jaksanut käydä moneen päivään, kohta ajattelin yrittää. 

Vierailija
464/483 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti todellakin on pilalla. Söin turkinpippureita ja ne maistui ihan piparkakulle? 

Vierailija
465/483 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime perjantaina (17.11.) nousi kuume, tänään on ensimmäinen päivä ilman lämpöilyä (no, ilta on vielä tulossa). Maku- sekä hajuaisti leikkivät jossain piilosta. Koronaan liittymättömät vaivat alkavat taas tuntua eli nk. tervehtyminen on lähellä.

Vierailija
466/483 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi oireilu viikko siten viikonloppuna ja sitä enne oli varmaan pari viikkoa olo että oon tulossa kipeäksi. Sen aikaa siis jo himmailin ja karsin kaikkea ylimääräistä jotta en oikeasti sairastuisi vaan menisi ohi tuolla pienellä lämpöilyllä ja yskäpuuskilla. Juuei mennyt. Viime viikko sitten meni jo sairastaessa ihan kotona.

Muttamutta,  vasta tänään on ollut ihan pahin päivä ja eilinen on hyvänä kakkosena. Ma-iltana nosti nopsaan kuumeen uusille asteulle ja vaikka jo viime viikolla oli ihan koomainen väsy koko ajan niin tänään olen simahtanut aamukympin jälkeen aivan napsvaan ja heräsin noin tunti sitten.. Aika hurjat päikkärit kun ei mua edes väsyttänyt ihmeemmin ja jo yöllä unta tuli vedettyä reippaasti. 

Vierailija
467/483 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli taas uusi oire eli silmät alkoi kutista ja rähmiä ja on punaiset kuin särjellä.

Mulla myös kutisee silmät, eilen alkoi ihan kunnolla ja yö oli melkoista tuskaa, kun mikään ei helpottanut oloa. Luin Silmäaseman sivuilta, että korona voi aiheuttaa sidekalvon tai sarveiskalvon tulehdustilan. Plääh. Pitääkin hakea kostutustippoja ja seurata asiaa.

Vierailija
468/483 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut tiistaina, että tänään on jo näin hyvä olo. Kuitenkin varoen otan vielä enkä liikoja rehki... Eräs asia todella häiritsee vielä ja se on hajuaisti. Kaikki haisee tunkkaiselle. Kahvi, puhdas pyykki... En voi uskoa tätä. .

Vierailija
469/483 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt ollut kolme päivää töissä ja kyllä tietää olleensa. Koko ajan on semmoinen kylmä hiki ja hankala olo. Kuitenkin niin, etten ole huolissani, vaan vain jotenkin puolikuntoinen vielä. Yritän ottaa iisisti.

Tsemppiä sairastaville!

Ap

Vierailija
470/483 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi kurkkukivulla ja tänään olen vaan niistänyt ja maannut. Todella voimaton ja tukkoinen olo ja pää on kuin betonia täynnä. Jouduin käymään ulkona ja pakkasilma tuntui hengitysteissä niinkuin olisi puukolla viilletty. 

Vierailija
471/483 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenässäni leijuu todella kumma haju. Luulin, että haju tulee minusta. Suihkun jälkeen sama haju leijuu edelleen... Mitä ihmettä??

Vierailija
472/483 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan sitä voi mennä ihmisten ilmoitin, vaikka kauppaan? Itse tein viikko sitten positiivisen testin ja kuumetta oli viimeksi maanantaina. Yskä on edelleen aika kova, tulee sellaisina puuskina. Olo on myös edelleen aika väsynyt. Voisiko sitä tässä kunnossa kuitenkin jo mennä kauppaa, vai kuinka kauan vielä tartutan tätä tautia? 

Vierailija
473/483 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskahan sitä voi mennä ihmisten ilmoitin, vaikka kauppaan? Itse tein viikko sitten positiivisen testin ja kuumetta oli viimeksi maanantaina. Yskä on edelleen aika kova, tulee sellaisina puuskina. Olo on myös edelleen aika väsynyt. Voisiko sitä tässä kunnossa kuitenkin jo mennä kauppaa, vai kuinka kauan vielä tartutan tätä tautia? 

Voit mennä. Mulla alko samaan aikaan ja tiistaina mulla oli lääkäri jossa valitin vielä väsymystä ja lämpöilyä. Lääkäri sanoi, että tartuttavuutta ei ole enää kun lämpö on 37,5 tai alle ja yskä ja nuha vähentyneet alusta. Eli minä ainakin olen käynyt kaupassa jo. 

Vierailija
474/483 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein positiivisen testin lauantaina ja olin jo eilen töissä. Sain saikkua ma-ke. Pahimmat päivät oli la-ma. Toki vieläkin on heikko olo, mutta hiljalleen yritetään kohti normaalia. Onneksi viikonloppu edessä.

Vierailija
475/483 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein positiivisen testin lauantaina ja olin jo eilen töissä. Sain saikkua ma-ke. Pahimmat päivät oli la-ma. Toki vieläkin on heikko olo, mutta hiljalleen yritetään kohti normaalia. Onneksi viikonloppu edessä.

Minulla tuo yskä ei ole helpottanut oikeastaan yhtään, häiritsee nukahtamistakin illalla. Olen myös aamuisin yleensä hiestä märkä kun herään ja palelen, mutta kuumetta ei ole. Mistähän tämä johtuu, olen hoikka, enkä yleensä kärsi hikoilusta nukkuessani? Onkohan tuohon ärsyttävään yskään mitään toimivaa yskänlääkettä, joka voisi rauhoittaa? 

Vierailija
476/483 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes(!!!) viikko menossa. Alkoi kovalla kuumeella, kivuilla, hillittömällä päänsäryllä ja kurkkukivulla. Sitten lähti haju- ja makuaisti. Viikon päästä aloin yskimään ja tauti meni keuhkoihin. Kaksi kortisonikuuria, astmalääkkeet tappiin ja yhä yskin, on kuumetta ja hillitön uupumus. Olisin saanut rokotteen viikon päästä sairastumisesta. Olisin paljon mieluummin ottanut sen kuin taudin. 

Vierailija
477/483 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-asiantuntija, biologi Tuomas Aivelon mukaan koronavirus aiheuttaa tällä hetkellä vakavampaa tautia kuin influnessa. 

Vierailija
478/483 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon jälkeen kuume laskenut ja yskä helpottanut, myös ruoka alkaa jo maistua. 

Vierailija
479/483 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jouduin suoraan sairauslomalta töihin tekemään heti pitkiä päiviä, iski myös kova selkäkipu - vaikka olen ikäni välttynyt kaikilta selkäkivuilta tätä ennen. Nyt näyttää siltä ettei selkäkipu hellitä, vaikka muut oireet jo rauhoittuivat kuukaudessa.

Vierailija
480/483 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi kovalla hartiakivulla ja huimauksella, jonka vuoksi oksensin. Seuraavana aamuna samat kivut ja kurkkukipua. Illalla nousi kuume. Kolmantena päivänä lämpöä, yskä ja nuha. Pahimman ajan yskää ja nuhaa, päänsärkyä, hartiakipua, väsymystä ja makuaistin puutetta. Testi oli positiivinen kun 3. päivänä tajusin ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä