Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?

Vierailija
18.11.2023 |

Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.

Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?

Kommentit (483)

Vierailija
321/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma onko mulla nyt koronapäivä 3 vai 4. To oli vain pientä lihassärkyä ja pe alkoi kunnon kuume ym oireilu...

Tänään vatsassa kiertää ja korvissa soi. Päätä särkee edelleen. 

Vierailija
322/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monet sanoo tämän olevan vain normi flunssa. Mutta itselleni ei ole. Olen perusterve 30 v nainen ja koville ottaa. Aivan kauhea olo...

Ne, jotka niin sanovat, ovat sairastaneet lievän Koronan. Heidän pitäisi ymmärtää edes lisätä lauseeseensa, että HEIDÄN TAPAUKSESSAAN Korona oli vain normi flunssa.

Voimia sulle paranemiseen! Muista juoda paljon ja syödä edes pari hipppua suolaa, jos ei muu uppoa.

Ap

Ja ymmärtää se, että se ekalla kerralla ihan vaan normiflunssa voi tokalla/kolmannella kertaa olla ihan jotain muuta.

Mä sairastin ekan koronan silloin ekassa aallossa -20 ja nyt on kolmas kerta menossa. Tämä on aika samanlainen kuin tuo ekakin ja oikein kunnon tauti iski taas, mutta sitten tuo 2. kerta alkukesällä -22 oli huomattavasti lievempi vaikka sai sitäkin toista viikkoa potea ja toipumisessa entiselleen meni syksyyn. Tuossa tokassa oireet tuli peräkkäin kestäen aina päivän ja pahin oli se kolme päivää putkeen kestänyt karmea kurkkukipu, kun ei meinannut vettäkään pystyä juomaan. Kuumettakin oli silloin vain yhtenä päivänä sen jälkeen kun tuo kurkkukipu oli jo ohi.

Nyt ja tuolla ekalla kertaa taas oireita on vaikka minkälaisia päällekkäin ja vaihtuvin yhdistelmin. Kuumettakin on koko ajan, välillä enemmän välillä vähemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt toista kertaa korona päällä ja tässä on tullut rytmihäiriötuntemuksia kaiken muun lisäksi. Ei kyllä ole ekaa lievempioireinen ainakaan mulla vaikka mukamas pitäisi olla iisimpi.

Vierailija
324/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselläni ja lähipiirissä tämä toinen kierros ollut vaikeampi. Jälkitauteja myös enemmän. 

Vierailija
325/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen vähän maha sekaisin ja semmoinen heikko olo. 

Haastavinta juuri nyt on pitää mieli positiivisena ja rauhallisena, ettei itse enää ainakaan olojaan pahentaisi murehtimisella.

Ap

Vierailija
326/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin koronapäivä 4. Aamun oireisto: pientä lämpöä, päänsärkyä, lihassärkyä, vatsa sekaisin. Kannattaako asioida lääkärillä tänään ja pyytää sairasloma keskiviikkoon asti, jolloin olisi työvuoro? Vai katsoa mitä olo huomenna ja miettiä mitä tekee...

Vierailija
327/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Sairastin kerran ja oli sen verran paha "lenssu" etten toista kertaa halua. Maski käytössä nyt ja aina.

Outoa koska maskia käyttämällä et suojele itseäsi vaan suojelet muita.

Se maski estää sitä ettet sitä virusta levitä muihin ihmisiin.

https://thl.fi/fi/-/thl-suosittaa-kasvomaskin-kayttoa-toisten-suojaamis… oo

Vierailija
328/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin, että alkaisi jo helpottaa. On niin kurja olo...

Vierailija
329/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei jaksaisi enää yhtään sairastaa... Säryt ihan kauheat. Tänään maistui kuitenkin jo aamupala sentään...

Vierailija
330/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä tauti tarkoittaa sitä että ihmiset pystyvät sairastaa koronan nyt pääsääntöisesti kotona vaikkakin reippain oirein. Näin sanoi joku asiantuntija uutisissa.

Myöskään hengitysvaikeuksia ja keuhkojen tuhoutumisia ei onneksi enää tässä virusmuunnoksessa esiinny käytännössä juuri ollenkaan, joten siksikin virusmuunnosta ja tämänhetkistä tautioireistoa sanotaan lieväksi. 

Vierailija
331/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievä tauti tarkoittaa sitä että ihmiset pystyvät sairastaa koronan nyt pääsääntöisesti kotona vaikkakin reippain oirein. Näin sanoi joku asiantuntija uutisissa.

Myöskään hengitysvaikeuksia ja keuhkojen tuhoutumisia ei onneksi enää tässä virusmuunnoksessa esiinny käytännössä juuri ollenkaan, joten siksikin virusmuunnosta ja tämänhetkistä tautioireistoa sanotaan lieväksi. 

Minun naapurini mies 70v kyllä kuoli koronaan ja sen aiheuttamaan keuhkokuumeeseen. Keuhkot olivat tuhoutuneet ja hengitys huonoa. Tilaa pahensi kyllä astma, mutta silti kuoli koronaan.

Vierailija
332/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös korona ollut joissain tutkimuksissa aiheuttanut myös masennusta ym? Mietin vain kun hyvä ystäväni, aina ollut energinen ym. Hän sairastui kotonaan, sai long covidin ja tällä hetkellä ollut ihan masentunut, sairaalassakin jopa...

Masennuksesta en tiedä tai osaa sanoa, mutta musta tuli ainakin sen ekan sairastamisen jälkeen aivan älyttömän ärtynyt ja vihainen. Ja tuota kesti useamman kuukauden, että oli kuin takapuoleen ammuttu karhu 24/7 ja miltei kaikki vaan ärsytti. Lisäksi en sietänyt muita ihmisiä yhtään vaan ihan pelkällä olemassa olollaan muut sai mut raivon valtaan. Sain siis ihan oikeasti kunnon raivareita, noiduin ääneen ja välillä jo hirvitti että noinkohan sitä kohta käy jonkun päälle.

Sitten se vaan hävisi johonkin. Nyt on sitten kakkoskerta menossa ja ainakin tähän asti oireet on olleet aika samoja kuin tuolla ekallakin kertaa ja tympii ajatuskin, että taas tulisi tuollainen raivotauti kun muuten oireista pääsee eroon.

Vierailija
333/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan eiliseltä, tänään on päivä 5 koronassa, ja ainoat jäljellä olevat oireet ovat edelleen tukkoinen nenä, lievä kurkkukipu, yskänärsytys ja makuaistin vääristyminen (tosin tämä voi johtua tukkoisesta nenästäkin). Huomaan, että energiaa alkaa olla ainakin tässä koneella istuessa ihan reippaasti ja jaksaa vaikka pelata tietokonepelejä, mutta jos lähtee tekemään jotakin fyysiseti vähänkään rasittavampaa kuten laittamaan tiskejä koneeseen, iskee äkkiä väsymys ja yskitys. Hiukan alkaa jännittää, että paranenkohan tästä sittenkään torstaiksi, jolloin on seuraava työpäivä.

Kummallista on, että oma mieheni ei ole vielä saanut tautia, vaikka hän heti mun positiivisen testin jälkeen heittikin hanskat tiskiin ja totesi, ettei aio edes yrittää välttää seuraani, kun samassa sängyssä nukutaan kumminkin. Ollaan mm makoiltu sängyssä lusikassa silloin, kun mulla oli niin kova kuume, etten muuta jaksanut. Mulla taudin puhkeamiseen meni päivä oletetusta altistumisesta työpaikalla.

Vierailija
334/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha ja sit lähti makuaisti...

Mullakin lähti tänään. Heräsin aamulla siihen että suu oli aivan kummallisen tuntoinen. Hajuaisti alkoi oikkuilla jo illasta, koska yhtäkkiä alkoi haista oksennus nenässä ja ei se haju kyllä kaukana ole nytkään :(

Miksi ei voi haista edes joku kiva tai hyvä? Miksi just joku paha? Monillahan haisee savu tai rööki.

Vierailija
335/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan ylilääkäri sanoi uutisissa että käytännössä sairaalaan tulevilla koronapotilailla ei enää näe juuri ollenkaan hengitysvaikeuksia vaan he päätyvät sairaalaan korkean kuumeen aiheuttaman yleistilan laskun ja muiden perussairauksiensa takia. Hän ei sanonut että hengitysvaikeuksia ei olisi ollenkaan, mutta hän sanoi että niitä on todella, todella vähän verrattuna aiempiin virusmuotoihin.  t. Nro 330

Vierailija
336/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole varma onko mulla nyt koronapäivä 3 vai 4. To oli vain pientä lihassärkyä ja pe alkoi kunnon kuume ym oireilu...

Tänään vatsassa kiertää ja korvissa soi. Päätä särkee edelleen. 

Mistä tuota kunnolla kukaan edes laskee että tauti alkoi? Mulla ainakin oli pari viikkoa sellainen olo, että olisi tulossa kipeäksi mutta sitten kuitenkaan ei tullut vaikka aivasteli yhden illan ja parin päivän päästä nukkui toisen, mutta sitten taas olikin ihan ok olo vähän aikaa. Tuon pari viikkoa oli myös muuta outoa tuntemusta eli yhtäkkiä alkoi polvi temppuilla ja tuntui jopa että pettää jalka alta, mutta sekin meni ohi päivässä ja samoin oli ihan hirmuinen hedari pariinkin otteeseen, mutta nyt sitten vasta viime viikon lopulla tuli jatkuvampi päänsärky, nosti kuumeen ja muutenkin tuli kunnolla kipeäksi. 

Tartunnan olen voinut saada ihan milloin vaan koska kyllähän tuota pärskivää ja räkivää porukkaa on ihan kaikkialla.

Vierailija
337/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se on ollut alusta asti, että kaikki sellaiset tautimuodot lasketaan lieviksi joissa ei tarvitse sairaalahoitoa.

Se lievä ei siis tarkoita lievää siinä mielessä miten sen sanan suurin osa ymmärtää, vaan sekin on lieväoireinen tauti joka pakottaa kahdeksi viikoksi punkan pohjalle kunhan vain punkka on kotona eikä sairaalassa.

Vierailija
338/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todella, todella järkyttävää ja surullistahan on aina silloin kun ne pahimmat mahdolliset oireet, kuten keuhkojen kudostuho, kuolema, vakavat veritulpat tai vaikea long covid osuvat omalle kohdalle tai läheiselle. Itselläkin on tästä kokemusta. Onneksi virus on kuitenkin koko ajan muuttunut lievemmäksi ja lievemmäksi, siitä olen kiitollinen. Sehän olisikin jo ihan kauhuelokuvaa jos koronavirus olisi lähtenyt mutatoitumaan heti alussa pahempaan suuntaan. 330

Vierailija
339/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään hammasjuuret kipeät?? Mulla välillä vihloo ja tuikkii niihinkin epämääräisesti, siis jonnekin tonne leukaluihin tai puremalihaksiin.

Vierailija
340/483 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha ja sit lähti makuaisti...

Mullakin lähti tänään. Heräsin aamulla siihen että suu oli aivan kummallisen tuntoinen. Hajuaisti alkoi oikkuilla jo illasta, koska yhtäkkiä alkoi haista oksennus nenässä ja ei se haju kyllä kaukana ole nytkään :(

Miksi ei voi haista edes joku kiva tai hyvä? Miksi just joku paha? Monillahan haisee savu tai rööki.

Mulla haisee toi savu! Totta kyllä ettei haittaisi jos tuoksuisi vaikka korvapuusti tai laventeli. Tai tuore, hyvä kahvi. Tai haisisi edes sellainen koivuklapin "puhdas" savu eikä tällainen enemmänkin venäjän metsäpalojen katkua tai pakokaasua muistuttava yöks-savu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan