Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?
Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.
Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?
Kommentit (483)
Onko tämä siis seksitauti, terveydenhoitaja oli sitä mieltä kun kävin rokotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään hammasjuuret kipeät?? Mulla välillä vihloo ja tuikkii niihinkin epämääräisesti, siis jonnekin tonne leukaluihin tai puremalihaksiin.
Mun kaverilla oli toi eli kasvojen toisen puolen poskihampaat oli älyttömän kipeät.
Kipu ulottui kaulaan asti ja säteili leuasta ohimolle. Oli juuri korona perheessä ja ajatteli mennä hammaslääkäriin heti kun korona hellittää. Oli saanut positiivisen koronatestissä mutta oli "oireeton". Hampaat oli kyllä hyväkuntoiset ja mitään juurihoitoja ym. ei oltu tehty.
Mitkään särkkärit ei auttanut ja väitti, että maistoi myös oudon saipuamaisen maun suussaan ja imusolmukkeet oli leuan alla turvonneet kovat ja kipeät. Vein hänelle eteeristä laventeliöljyä jota hän hieroi ohimoon, ikeniin ja kaulaan, mikä kuulemma helpotti särkyä.
Korona meni ohi kuten myös hammassärky. Kävi myös tarkistamassa hampaansa joista ei löytynyt mitään ja hammaslääkäri ei osannut arvata mistä särky tai outo maku johtui.
Olen työpaikalla ja mulla on tällä hetkellä poikkeuksellinen väsymys, haukotuttaa ja pää on tavanomaista raskaampi ja päätä vähän kolottaa ja nekku hiukan vuotaa...
Mitähän "jännää" tästäkin seuraa? Tässä tulee jo vainoharhaiseksi. Onko se mulla? Puolet väestä on jo ollut sairaana ja ei ollut mikään "lievä".
Jos asioin tänään lääkärillä, saankohan 3 päivää saikkua?
Sairastuin itse torstaina. Kuumetta oli jopa 39,3. Tänään kuume ei ole noussut enää. Koitin pestä vähän pyykkiä ja tiskejä laittaa, voimat ei riittänyt. Olkaa tosi varovaisia kun alatte askareisiin..
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä siis seksitauti, terveydenhoitaja oli sitä mieltä kun kävin rokotuksessa.
Mitä?
Mulla on tosi voimattomat raajat. Muilla?
Vierailija kirjoitti:
Paljon kiitoksia!
Ja muuten hajuaistihan saattaa korjautua tosi pitkänkin ajan jälkeen. Ystäväni menetti hajuaistin ensimmäisenä koronakeväänä ja reiluun vuoteen hän ei haistanut mitään. Sitten hajut vaan alkoivat pikku hiljaa palautua niin että ensin alkoi tuoksua kahvi, sitten joku siivousaine, jonkun ajan kuluttua joku mauste ja niin edelleen. Siinä vaiheessa kun hän koki hajuaistinsa olevan täysin ennallaan, oli kulunut aikaa hajuaistin menetyksestä reilut 2 vuotta. Eli toivoa on pitkittyneissäkin tapauksissa!
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta ei tässä kohtaa kyllä oikein lohduta ajatus että parikin vuotta voisi haistaa mitä sattuu tai ei haistaisi oikein mitään mutta sitten tilanne palaisikin normaaliksi.
t: tuo jolla haisee nenässä oksu
Vierailija kirjoitti:
Enkä tietenkään tarkoittanut että ihana että teilläkin on kipuja vaan että lohdullista ja huojentavaa että tämä kaikki kummallinen liittyy tähän tautiin. t. se hammasjuurikivuista kysellyt edelleen :)
Mulla on jostain syystä sellainen muistikuva, että se alkuperäinen variantti sai joiltakin jopa irtoamaankin hampaita ja sille oli vielä jotenkin ihan looginen syy, koska virus teki tuhojaan kudoksissa ja se sitten saattoi joillakin olla ikenissä.
Hitsit kun se eka pitkä koronaketju piti jonkun poistattaa palstalta kokonaan, koska siinä oli aika hyvinkin koottuna uutisointia ja tietoa muualtakin kuin Suomesta.
Akuutin vaiheen ja muutamien lähiviikkojen aikana ei kannata hermostua oudoista hajuista vielä ollenkaan . Niitä on aivan älyttömän monilla, sanoi työterveyslääkäri.
Todella kurjaa kyllä jos hajut ovat epämiellyttäviä. Paljon helpompaa olisi vaikka sitten se hajuttomuus! Mutta minkäpäs näille kaikille ihmeellisille oireille voi. Ikävien oireitten kanssa suututtaa kyllä aivan erityisesti se joittenkin väheksyntä "mikä plörönä, ai koronako, sehän on vaan pikku nuha". Kertoo kyllä han valtavasti ihmisen kyvystä asettua itsensä ulkopuolelle!!
Kädet ja jalat ihan spagettia. Miehellä voimat on alkaneet jo palautua mutta ajoittain iskee kuulemma vielä heikotus ja spagettijalat.
Vierailija kirjoitti:
Kädet ja jalat ihan spagettia. Miehellä voimat on alkaneet jo palautua mutta ajoittain iskee kuulemma vielä heikotus ja spagettijalat.
Täällä myös. Yhtenä yönä lapsikin sanoi kuumeisena, että äiti tuntuu kun ei olis jalkoja ollenkaan. Tuota samaa jalattomuutta ollut mullakin välillä... Hyi. Kamala tauti. Ilmankin olis pärjännyt...
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia mua kyllä jännittää mennä töihin huomennaTäytyy yrittää uskoa jaksamiseensa, eikä koko ajan kytätä, että milloinkohan mä kuukahdan.
Ap
Tänään jo kuumeeton , mut joka paikkaa särkee, eikä jaksa mitään... Onko syy jäädä vielä pois töistä?
Mä olin reilusti koko viikon poissa töistä, alkuviikosta kova kuume pari päivää ja se jälkeen sellainen väsymys että oksat pois. Makaaminenkin tuntui työläältä. Ei muita oireita kuin flunssa, mutta siis väsymys karmea.
Onko lääkärit olleet ymmärtäväisiä kun laittaneet lisää saikkua?
Olen tällainen jännittäjä. Viime flunssasta vaan jäi huono maku, kun sain vain yhden päivän tosi kovassa kurkkukivussa enkä jaksanut puhua (työssäni puhutaan paljon)
Nyt on kauhea väsymys ja kolotus... En jaksa
Vierailija kirjoitti:
Seitsemäs päivä nyt koronassa ja alkaa oireet lieventyä. Nenä edelleen tukossa eikä ääni ihan hyvä. Makuaisti vasta nyt 7. päivänä vähän alkanut palautumaan. Kurkussa äryttävää limaa.
Kuumetta oli jopa 38,5 neljän päivän ajan viime viikolla.
Joten ei tämä mielestäni mitenkään lievä edelleenkään ole vaikka 3 rokotusta saatu.
Virallinen luokitus määrittelee vakavan tautimuodon sellaiseksi, joka rasittaa terveydenhuollon kantokykyä. Kotona podettava tauti tai tautiin menehtyminen eivät täytä luokituksen kriteereitä.
Eipä ollut vielä tänäänkään kuumeeton päivä... Mä niin toivoin...
Miten voi sydän humpsuttaa ihan hulluna niinkin suuresta ponnistuksesta että käy keittiöstä hakemassa pari satsumaa ja tekemässä kupillisen teetä? Ja se ei tosiaan ole missään länsisiivessä ;-)
Seitsemäs päivä nyt koronassa ja alkaa oireet lieventyä. Nenä edelleen tukossa eikä ääni ihan hyvä. Makuaisti vasta nyt 7. päivänä vähän alkanut palautumaan. Kurkussa äryttävää limaa.
Kuumetta oli jopa 38,5 neljän päivän ajan viime viikolla.
Joten ei tämä mielestäni mitenkään lievä edelleenkään ole vaikka 3 rokotusta saatu.