Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?

Vierailija
18.11.2023 |

Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.

Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?

Kommentit (483)

Vierailija
281/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan hyvään aikaan kun ihmiset eivät panikoineet, aikana ennen koronaa, oli ihan normaalia saada jonkinsortin flunssa syksyllä ja myös ehkä muutama pitkin vuotta. Se sairastettiin ihan niinkuin normaaliin elämään kuuluvana asiana. Lapsilla saattoi olla vielä useampia. 

Nyt moni on, että voi kamalaa, ehkä koronaa, ja siitä tehdään iso numero: mulla on nyt korona. Vaikka ei olisi sen kummoisempi kuin tavallinen flunssa. Nykyäänhän ei edes tarvitse tehdä koronatestiä ellei itse halua sitä tehdä. Itse en edes halua tietää jos sairastun flunssaan. Sairastan mitä sairastan jos pysyy normaaleissa puitteissa ja pystyn olemaan kotona sen aikana. 

Kiillottele nyt siinä sitten :p

Vierailija
282/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä uutta tautia ei pystytty estämään

Ihan vakavissasiko kysyt, sehän on muuttunut joka kerta aiempaa herkemmin tarttuvaksi ja samalla oireiltaan lievemmäksi, kaiketi jää pysyvästi kiertämään, ettei ole piikitykseen loppua näkyvissä vielä. 

Voi kun olisikin muuttunut lievemmäksi, mutta minulla ja monella muulla tutullani toinen kierros on huomattavasti ensimmäistä rajumpi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette arvioineet työkykyä ? Vaikka ei olisi kuumetta? Itselläni kuume loppunut, mutta voimaton olo... Myös outo paine rinnassa. Onko syy jäädä pois huomenna?

Se riippuu toki siitäkin, mitä töissä pitäisi jaksaa tehdä ja miten olla. Jos riittää, että jaksaa istua työpöydän ääressä ja tehdä rauhalliseen tahtiin taukoja pidellen paperihommia, joiden deadline ei ole 2 minuutin päästä, niin silloin voi varmaan palata vähän väsyneempäkin töihin.

Jos tarvii kantaa täyttä tarjotinta kiireisessä lounasravintolassa, puhua täydelle luentosalille tai koululuokalle tai suorittaa keskittymistä vaativa sydänleikkaus, niin ehkä lepäisin vielä pari päivää.

Uskotko, että jaksat olla töissä ja tehdä töitä niin kunnolla, kuin niitä on pakko tehdä? Pystytkö ottamaan rauhallisesti töissä? 

Jos jalat ei kanna ja pelkkä liikkuminenkin väsyttää, silloin mielestäni oikea paikka on koti.

Ap

Vierailija
284/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt päivä 4 koronassa, ja eilinen yli 39 asteen kuumeilu oli tänä aamuna kadonnut täysin. Kesti siis (toivottavasti) vain päivän. Tänään sen sijaan nenä/kurkku on yhtäkkiä täynnä kellertävää limaa, jota ei vielä eilen ollut. Koko ajan saa olla ryysäämässä lima kurkusta. Lisäksi pientä yskänärsytystä on alkanut olla keuhkoissa nyt iltapäivästä. Kurkku mulla on edelleen kipeä, ollut kaikki 4 päivää, ja ääni pois.

Eilinen tuntui kyllä yhtä pahalta kuin viime talvena sairastamani influenssa. Silloin kuume kesti tosin useamman päivän, ja jouduin syömään lähes pelkkiä Fazerin suklaakonvehteja, kun en saanut mitään oikeaa ruokaa alas sellaisia määriä, että olisin elänyt sillä. Eilen en saanut syötyä myöskään juuri mitään, mutta yritän nyt tänään kompensoida ja tankata kun pystyn. Jos se kuume vaikka vielä tulee takaisin.

Vierailija
285/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet sanoo tämän olevan vain normi flunssa. Mutta itselleni ei ole. Olen perusterve 30 v nainen ja koville ottaa. Aivan kauhea olo...

Vierailija
286/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt päivä 4 koronassa, ja eilinen yli 39 asteen kuumeilu oli tänä aamuna kadonnut täysin. Kesti siis (toivottavasti) vain päivän. Tänään sen sijaan nenä/kurkku on yhtäkkiä täynnä kellertävää limaa, jota ei vielä eilen ollut. Koko ajan saa olla ryysäämässä lima kurkusta. Lisäksi pientä yskänärsytystä on alkanut olla keuhkoissa nyt iltapäivästä. Kurkku mulla on edelleen kipeä, ollut kaikki 4 päivää, ja ääni pois.

Eilinen tuntui kyllä yhtä pahalta kuin viime talvena sairastamani influenssa. Silloin kuume kesti tosin useamman päivän, ja jouduin syömään lähes pelkkiä Fazerin suklaakonvehteja, kun en saanut mitään oikeaa ruokaa alas sellaisia määriä, että olisin elänyt sillä. Eilen en saanut syötyä myöskään juuri mitään, mutta yritän nyt tänään kompensoida ja tankata kun pystyn. Jos se kuume vaikka vielä tulee takaisin.

Mulla nousi kuume korkeaksi kolmena iltana. Nimenomaan illaksi vain. Lapsella oli heti aamulla kuumetta. Eli voi tosiaan tulla vielä takaisin.

Tsemppiä!

Ap

Vierailija
287/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen sellaista työtä, josta ei voi yhtään ennustaa millainen päivä on. Välillä saattaa olla, että istutaan toimistossa ja toisinaan sitten täytyy juosta koko ajan lääkärikeskuksessa avustamassa tai ottamassa näytteitä. Kuumetta on ollut yöllä edelleen, joten aion ottaa rauhassa vielä. Huomenna ajattelin asioida digiklinikalla, Saas nähä mihin asti laittaa saikkua.

Vierailija
288/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monet sanoo tämän olevan vain normi flunssa. Mutta itselleni ei ole. Olen perusterve 30 v nainen ja koville ottaa. Aivan kauhea olo...

Ne, jotka niin sanovat, ovat sairastaneet lievän Koronan. Heidän pitäisi ymmärtää edes lisätä lauseeseensa, että HEIDÄN TAPAUKSESSAAN Korona oli vain normi flunssa.

Voimia sulle paranemiseen! Muista juoda paljon ja syödä edes pari hipppua suolaa, jos ei muu uppoa.

Ap

Vierailija
289/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka niin sanovat, ovat sairastaneet lievän Koronan. Heidän pitäisi ymmärtää edes lisätä lauseeseensa, että HEIDÄN TAPAUKSESSAAN Korona oli vain normi flunssa.

Voimia sulle paranemiseen! Muista juoda paljon ja syödä edes pari hipppua suolaa, jos ei muu uppoa.

Ap

Näin just. Mun eräs tuttu hehkutti somessa, kuinka korona oli ollut pelkkää t*ssien läpsyttelyä... Kiva jos jollain meni helpolla, mutta ei kaikilla.

Vierailija
290/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,hei linjoilla päivystävä maski kolmonen - entä kun yliopiston apteekista löytyy vain FFP2, jota olen käyttänyt, luuletko, että suojaa on?

Vierailija
291/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe alkaen ollut kuumetta. Lääkkeet eivät auttaneet pitämään kuumetta kurissa 8 tuntia putkeen. Viime yönä klo 4 otin lääkettä taas kun kuumetta oli 39 astetta. Nyt mennyt siis lääkkeen ottamisesta pian 11 tuntia ja kuume ei ole vielä noussut. Toivottavasti ei nousisi enää...

Vierailija
292/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näin just. Mun eräs tuttu hehkutti somessa, kuinka korona oli ollut pelkkää t*ssien läpsyttelyä... Kiva jos jollain meni helpolla, mutta ei kaikilla.

On muuten erikoista, jos jotkut ihan oikeasti ajattelevat olevansa jotenkin yli-ihmisiä, jos Korona ei tunnu heillä missään, eivätkä tajua, että ovat vain onnekkaita sairastettuaan taudin lievänä.

Vaan niinhän se on minkä tahansa sairauden tai vaivan kanssa: ei sitä voi ihan täysin ymmärtää, ennenkuin on kokenut sen itse.

Ap

Vierailija
293/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka tauti. Itselläni tää toinen kierros hankalampi. Hengitysoireita oli oikeastaan heti. Onneks on lääkkeet. Tosi korkealle nousee kuume. En edes muista milloin viimeksi olisi ollut yli 39 asteen kuume kuin tässä koronassa 

Vierailija
294/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehujää ja mustaherukkamehu maistuu itselleni 

Vierailija
295/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte paljonkohan kuume olisi ilman särkylääkettä kun se on 1000 mg Panadolin jälkeenkin on tunteja 38,5? Vai eikö Panadol laske kuumetta yhtä tehokkaasti kuin muut särkylääkkeet? 

Vierailija
296/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä veikkaatte paljonkohan kuume olisi ilman särkylääkettä kun se on 1000 mg Panadolin jälkeenkin on tunteja 38,5? Vai eikö Panadol laske kuumetta yhtä tehokkaasti kuin muut särkylääkkeet? 

Uskaltaisin väittää omasta kokemuksesta, ettei Panadol laske kuumetta yhtä tehokkaasti. Joka tapauksessa ihan selkeä, korkea kuumehan sulla on.

Vierailija
297/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman, että pelkkä Panadol 1g ei vienyt kuumetta alas... Olen ottanut myös buranaa

Vierailija
298/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini n 70v nainen kävi sanomassa päivällä, että miehensä on menehtynyt koronaan. Molemmilla korona ja mies joutui sairaalaan huonokuntoisena. Miehellä lisäksi astma joka pahensi tilannetta. Lääkäri oli varoittanut pari päivää sitten, ettei hyvältä näytä. Keuhkot ns sökönä. Eli koronaan kuollaan kuin silloin kun tauti tuli meille.

Vierailija
299/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan kauheita särkyjä ja kolotuksia... Päätä särkee ja kehoa nykii? Oudosti

Vierailija
300/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän enää puhutaan siitä, että mistä tämä koko tauti sai alkunsa. Mielestäni tutkimukset jäivät liian laihoiksi 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän