Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?

Vierailija
18.11.2023 |

Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.

Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?

Kommentit (483)

Vierailija
261/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt kolmas päivä. Ihon arkuus on ehkä ikävin oire, varsinkin selässä. Myös silmien liikuttelu tuntuu pahalta. Nenä vuotaa mutta ei mitenkään älyttömästi. Jotain meininkejä on tuolla kurkun ja siitä alaspäin alueilla. Toivottavasti ei tule keuhkoputkentulehdusta. :/

Miehellä on n. seitsemäs päivä ja hänen olonsa on jo paljon parempi.

Kannattaa tehdä jonkin verran aktiivista hengittelyä: esim. nojata istuen kyynärpäät polviin, rentouttaa vatsa ja hengittää mahdollisimman syvään, ihan alas asti. Sillä tavalla tuulettuu keuhkojen alaosatkin, jotka jää makoillessa vähemmälle työlle, kun sairastaa.

Ap

Vierailija
262/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä särkyjä ja kolotuksia on itselläni. Varsinkin kasvoissa... 

Miten pian muuten puhutaan long covidista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus Helena Petäistöltä!

Olen itse toista kertaa koronassa, Paljon pahempi tauti kuin edellisellä kerralla ja kaikilla mahdollisilla oireilla. En ymmärrä, että täällä syyllistetään sairastuneita. Surulliseksi vetää mielen, kun lukee ulkolaisia tutkimuksia taudin vaikutuksista. Suomessa vaan toistellaan, ettei tauti ole flunssaa kummempi. Ja että hyvä suoja, jos rokotettu ja sairastanut jo taudin. Tämä tauti on osoittanut olevan vaikeaoireisempi osalle. Vanhukset on unohdettu täysin. Ilmeisesti heistä halutaan päästä eroon näin, hoivapaikkojahan on jo suunniteltu suljettavaksi.

Vierailija
264/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nyt kolmas päivä. Ihon arkuus on ehkä ikävin oire, varsinkin selässä. Myös silmien liikuttelu tuntuu pahalta. Nenä vuotaa mutta ei mitenkään älyttömästi. Jotain meininkejä on tuolla kurkun ja siitä alaspäin alueilla. Toivottavasti ei tule keuhkoputkentulehdusta. :/

Kannattaa tehdä jonkin verran aktiivista hengittelyä: esim. nojata istuen kyynärpäät polviin, rentouttaa vatsa ja hengittää mahdollisimman syvään, ihan alas asti. Sillä tavalla tuulettuu keuhkojen alaosatkin, jotka jää makoillessa vähemmälle työlle, kun sairastaa.

Ap

Heh, juuri silleen tässä istunkin. :) Ei pysty makaamaan selän takia, tekee niin hiton kipeää.

Sinäkö ap mietiskelit 8-kymppisiä vanhempiasi? Minulla myös yli 80-vuotiaat vanhemmat ja huolettaa kyllä.

Vierailija
265/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covidista puhutaan kun oireet ovat kestäneet yli kolme kuukautta.

Vierailija
266/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies pakottaa lähityöhön, sieltä korona tuli. Missä vastuu? 

Vierailija
267/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä joilla oireet jatkuvat yli kolme kuukautta, suurelta osalta oireet onneksi väistyvät puolen vuoden kuluessa: Vain pienellä osalla oireet kestävät yli vuoden ja hyvin pienellä osalla yli puolitoista vuotta. Näin kerrotaan esimerkiksi Terveystalon long covidista kertovassa artikkelissa.

Vierailija
268/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suurin osa siis parantuu kuitenkin long covidistakin. Mutta aivan kamala sairaushan se on ja erityisesti niille tietnekin joilla oireet kestävät vuosikausia ja toimintakyky on rajusti madaltunut.

Vierailija
269/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, on tärkeää syödä vaikka ei maistuisikaan. 

Vierailija
270/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse toista kertaa koronassa, Paljon pahempi tauti kuin edellisellä kerralla ja kaikilla mahdollisilla oireilla. En ymmärrä, että täällä syyllistetään sairastuneita. Surulliseksi vetää mielen, kun lukee ulkolaisia tutkimuksia taudin vaikutuksista. Suomessa vaan toistellaan, ettei tauti ole flunssaa kummempi. Ja että hyvä suoja, jos rokotettu ja sairastanut jo taudin. Tämä tauti on osoittanut olevan vaikeaoireisempi osalle. Vanhukset on unohdettu täysin. Ilmeisesti heistä halutaan päästä eroon näin, hoivapaikkojahan on jo suunniteltu suljettavaksi.

Samaa mieltä. Mullakin toinen kerta ja paljon pahempi... Ja tuo syyllistäminen on kurjaa... Töissä itsekin jouduin lähtemään kesken päivää pois ja ilmoitin sitten työkavereille niin vastaukset oli kutakuinkin "no niinpä tietenkin, tulee se korona nyt sitten meille muillekin"

Vierailija
271/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä 2/5 on nyt sairaana tässä koronassa. Mun kuumeilu kestänyt nyt 3 päivää ja toisella 5 päivää...

Vierailija
272/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Heh, juuri silleen tässä istunkin. :) Ei pysty makaamaan selän takia, tekee niin hiton kipeää.

Sinäkö ap mietiskelit 8-kymppisiä vanhempiasi

Juu, minä se olin. Ihme, etteivät ole vielä kertaakaan sairastuneet, vaikka suht aktiivista elämää viettävätkin. Ovat toki saaneet monta tehosterokotustakin.

Ap

Vierailija
273/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mullakin toinen kerta ja paljon pahempi... Ja tuo syyllistäminen on kurjaa... Töissä itsekin jouduin lähtemään kesken päivää pois ja ilmoitin sitten työkavereille niin vastaukset oli kutakuinkin "no niinpä tietenkin, tulee se korona nyt sitten meille muillekin"

Joku pelkoreaktiohan tuo toki on, mutta tylsältähän tuommoinen tuntuu. Ikäänkuin sinä olisit Koronan ihan kiusallasi hankkinut.

Taitaapa tulla aika monelle Korona tänä talvena

Ap

Vierailija
274/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mullakin toinen kerta ja paljon pahempi... Ja tuo syyllistäminen on kurjaa... Töissä itsekin jouduin lähtemään kesken päivää pois ja ilmoitin sitten työkavereille niin vastaukset oli kutakuinkin "no niinpä tietenk

Ymmärsin tuon siten että työkaverit harmistuneet siitä että tullut koronassa työpaikalle, jos kerta tiennyt sairastavansa aivan aiheellista sanoa. 

Vierailija
275/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette arvioineet työkykyä ? Vaikka ei olisi kuumetta? Itselläni kuume loppunut, mutta voimaton olo... Myös outo paine rinnassa. Onko syy jäädä pois huomenna?

Vierailija
276/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan hyvään aikaan kun ihmiset eivät panikoineet, aikana ennen koronaa, oli ihan normaalia saada jonkinsortin flunssa syksyllä ja myös ehkä muutama pitkin vuotta. Se sairastettiin ihan niinkuin normaaliin elämään kuuluvana asiana. Lapsilla saattoi olla vielä useampia. 

Nyt moni on, että voi kamalaa, ehkä koronaa, ja siitä tehdään iso numero: mulla on nyt korona. Vaikka ei olisi sen kummoisempi kuin tavallinen flunssa. Nykyäänhän ei edes tarvitse tehdä koronatestiä ellei itse halua sitä tehdä. Itse en edes halua tietää jos sairastun flunssaan. Sairastan mitä sairastan jos pysyy normaaleissa puitteissa ja pystyn olemaan kotona sen aikana. 

Vierailija
277/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tätä uutta tautia ei pystytty estämään

Ihan vakavissasiko kysyt, sehän on muuttunut joka kerta aiempaa herkemmin tarttuvaksi ja samalla oireiltaan lievemmäksi, kaiketi jää pysyvästi kiertämään, ettei ole piikitykseen loppua näkyvissä vielä. 

Vierailija
278/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mullakin toinen kerta ja paljon pahempi... Ja tuo syyllistäminen on kurjaa... Töissä itsekin jouduin lähtemään kesken päivää pois ja ilmoitin sitten työkavereille

En tiennyt töihin mennessä olevani sairas! En menisi sairaana töihin. Kesken päivän nenä alkoi vuotaa ja kurkku kipeytyi. 

Vierailija
279/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan hyvään aikaan kun ihmiset eivät panikoineet, aikana ennen koronaa, oli ihan normaalia saada jonkinsortin flunssa syksyllä ja myös ehkä muutama pitkin vuotta. Se sairastettiin ihan niinkuin normaaliin elämään kuuluvana asiana. Lapsilla saattoi olla vielä useampia. 

Nyt moni on, että voi kamalaa, ehkä koronaa, ja siitä tehdään iso numero: mulla on nyt korona. Vaikka ei olisi sen kummoisempi kuin tavallinen flunssa. Nykyäänhän ei edes tarvitse tehdä koronatestiä ellei itse halua sitä tehdä. Itse en edes halua tietää jos sairastun flunssaan. Sairastan mitä sairastan jos pysyy normaaleissa puitteissa ja pystyn olemaan kotona sen aikana. 

Näin juuri. Kyllä tää korona-aika on jättänyt jäljet 

Vierailija
280/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan moni niin? Kyllä mä voivottelen omaa ja lasteni oloa vain ja ainoastaan siksi, että ollaan kärsitty jo viikko taudista, joka on todellakin paljon kummoisempi kuin tavallinen flunssa. 

Tule ihmeessä kirjoittelemaan kuulumisia sitten, kun sairastut Koronaan. Sun ei edes tarvitse testata, koska hyvin todennäköisesti tunnet sen nahoissasi, jos kyse on Koronasta, varsinkin jos sattuu iskemään vähän rajumpana versiona. Siinä tapauksessa toivon sulle pikaista paranemista ja mielenrauhaa, koska sitä tulet tarvitsemaan.

Peace.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän