Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?
Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.
Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?
Kommentit (483)
Vierailija kirjoitti:
Flunssaa ollut muutaman päivän. En testaa koska korona on normaali flunssa.
Jos sinulla on normaalin flunssan oireet, niin jatka elämääsi. Tämä ketju ei ole sinulle.
Itsellä ei tule mitään TV katselusta, silmät valon arat ym. Mitä tässä voisi keksiä, kun pelkkä makoilu ei oikein innosta. Jaloittelua toki välillä...
Viime kerralla koronan jälkeen meni 4viikkoa että jaksoin edes kunnolla liikkua. Mitähän tällä kertaa kun tauti muutenkin kovempi...
Muilla painon tunnetta tuossa rinnalla? Mä olen ottanut ventolinea.
Parina ekana päivänä oli painetta ja sillon tällön epämääräistä kipua rinnassa mutta sen jälkeen se onneks hellitti. Mietin johtuikohan hirveästä yskimisestä vai jostain muusta.
Tiedän muitakin joilla ollut paineen ja kivun tunnetta rinnassa. Yksi sanoi että hänellä syynä taisi olla koronan pahentama närästys kun oli röyhtäyttänytkin tavallista enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miten te saatte ajan kulumaan?
Puhelinta selailen ja torkun välillä. Mitään pitkäjänteisempää ei jaksa tehdä. Saapahan roikkua täällä ilman huonoa omaatuntoa ajan tuhlaamisesta.
Kuunnella jaksan vähän paremmin kuin katsella eli olen soittanut tossa taustalla sellasia podcasteja joita olen aikonut jo pitkään kuunnella.
Telkkarin katsominen tuntuu kirkkaan valon takia pahalta ja lukea ei jaksa.....
Välillä yritän jaloitella ja pyöritellä hartioita ja muuta sellasta.
Kuuntelen radiota mutta koko aikaa ei jaksa edes sitä. Kyllähän tämä tälläistä ajan kulumisen odottelua vaan on tässä vaiheessa kun toivoo että olo alkais muuttua paremmaksi.
Olipa tänne tullut paljon viestejä jo aamun aikana. Ja kaikki ihan asiaa eli juuri teiltä muilta sairastavilta. Kurjalta kuulostaa kaikkien olot!
Mulla on flunssaoireet helpottaneet paljonkin, mutta nyt on sitten maha sekaisin. Veti aamulla niin heikoksi, että tuli jo ihan paniikki ja epätoivo, ettei tästä tuu yhtään mitään. Sitten taas yhtäkkiä olo koheni ja nyt jaksan istuskella. Ihmeellisen aaltoilevaa.
Otin Imodiumia, vaikka samalla mietin, että miten mahtaa tuommoisten lääkkeiden käyttö Koronassa olla? Onko parempi antaa kehon poistaa virusta vaikka sitten ripulin muodossa vai voiko oloaan parantaa esim. just ripulilääkkeellä?
Ap
Kuulostaa kyllä hyvin tutuilta oireita. Perjantaina kun lähdin kesken päivän pois, mulla oli myös omituisia vatsaoireista. Silloin kun korona sai alkunsa, monien oireissahan oli ripulia ja oksentelua.
Muistakaa pyytää apua, jos teillä mahdollista. Mieltäni lämmitti kun sukulainen toi oven taakse juotavaa ja piristystä.
Tänään ei maita mikään... Pitäisi koittaa syödä jotain aamupalaa, mutta ei vaan tee mieli mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tänään ei maita mikään... Pitäisi koittaa syödä jotain aamupalaa, mutta ei vaan tee mieli mitään.
Kokeile imeskellä pari suolahippua, josko olo siitä kohenisi. Ja muista juoda 🏻
Kolmas päivä koronaa menossa. Ei kuumetta mutta järkyttävä flunssa, kurkkukipu ja yskä. Ääni poissa.
Ei yhtään helpota oloa kun huolehdittavana vauva.
Jos jotain positiivista täytyy tässä hakea, niin ehkäpä saamme joulun olla terveenä? Ei ainakaan koronaa...
Vierailija kirjoitti:
Kolmas päivä koronaa menossa. Ei kuumetta mutta järkyttävä flunssa, kurkkukipu ja yskä. Ääni poissa.
Ei yhtään helpota oloa kun huolehdittavana vauva.
Voi ei! Toivottavasti ei nouse kuume, että pysyt jotenkin toimintakykyisenä. Ja toivottavasti sulla on siellä toinen aikuinen olemassa.
Meillä onneksi jo vähän isommat lapset (kipeinä tosin hekin) ja puoliso ainakin vielä tolpillaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain positiivista täytyy tässä hakea, niin ehkäpä saamme joulun olla terveenä? Ei ainakaan koronaa...
Posin kautta 😀 Tosin, jos ketjun alkupään linkittäjiä on uskominen, meillä on nyt 48-kertainen riski sairastua Koronaan uudelleen parin viikon päästä.
Pistetäänkö ffp3-kimppatilaus vetämään?
Ap
Lisää posia: onneksi mun 8-kymppiset vanhempani ovat pysyneet terveinä. Hirvittää ajatella, että tämä tauti iskisi heihin, vaikka perusterveitä ovatkin!
Ap
On ollut rankka tauti. Pe asti noussut kuume aina yöllä korkeaksi (39 yli) ... Todella toivon, että seuraavana yönä voisin jo olla kuumeeton...
Perjantaina tuli tosi outo olo töissä. Aloin aivastelemaan ja nenä valui kuin vettä... Tehokkaasti varmaan levisi muihinkin...
NImenomaan. Turha kärsiä vielä huonommasta olosta ja vielä korkeammasta kuumeesta kun ei siitä ole mitään hyötyä!