Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukiketju - kuka muu on Koronassa?

Vierailija
18.11.2023 |

Viheliäinen tauti. Luulin, että olo olisi jo parempi, mutta tänään on ollut ihmeellisiä hermotuntemuksia, elohiiri kasvoilla ja keho ihan voimaton. Alkais jo riittää.

Onko muita? Miten menee? Meneekö hermo?

Kommentit (483)

Vierailija
242/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut alusta asti sellasia huonovointisuus- ja äklötyskohtauksia. Alussa niitä oli enemmän, ekana päivänä oli oikeastaan koko ajan hirmu pahoinvoiva olo. Pikku hiljaa ne on onneksi vähentyneet  ja nyt pystyy jo syödäkin vähän paremmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo aaltoilee ihan hirveästi. Välillä parempi. Nyt taas aivan vetämätön olo. 

Vierailija
244/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata naureskella maski käyttäjille ja korona säännöille. Sitä saa mitä hakee.

Koronalta voi suojautua jos haluaa. On rokotteet (lievä tautimuotoa), fpp tason maskit ja käsidesit.

Keinot on kyllä. 

Mä en ole kyllä missään vaiheessa naureskellut maskien käyttäjille. Rokotteet on otettu, käsidesiä käytän päivittäin ja ylipäätään huolehdin käsihygieniasta hyvin. Fpp-maskia en ole pitänyt. Tämä on varmaan sitten seurausta siitä synnistä.

Ap

Yli viikon olen ollut kipeä, yskää, nuhaa ja lihaskivut ja tietenkin pää kipeä. Ja kyllä kun tästä nousen, niin takuulla pidän ffp3 tason maskia aina kaupassa, lopun elämääni. Influenssa kausi alkamassa ja tiedän kokemuksesta että se on pahempi tauti kuin tämä 

Vierailija
245/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa tautia teillä on ollut oksentelua tai ripulia? Minulla ei ole vielä ollut kuin pelkkää pahoinvointia, neljäs päivä menossa, ja oksennuskammoisena toivon ettei tarvitsisi alkaa oksentamaan. 

Eikä sitä varmaan kukaan muukaan toivo tämän kaiken muun kurjan olon lisäksi mutta minkäs teet jos tauti ottaa sen pään.

Vierailija
246/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavan taudin suoja edellyttää asiantuntijoidenkin mukaan rokotusta ja sairastettua tautia. Pelkästä piikkien tuomasta vakavan tautimuodon suojasta ei puhu kukaan. Kuunnelkaapa. Olette siis vahvistamassa puolustustanne, piikeillä tai ilman.

Joo, mutta jos se tauti, jonka saa, onkin se vakava muoto? No onhan se tietty harvinaista. Mä yhä odotan 1. tartuntaa. Olisi kyllä kiva tietää, jos kuitenkin olen sen sairastanut - joitain flunssia on kyllä ollut, joista tehnyt negatiivisen testin, ja oireeton on myös mahdollinen.

Virus ei juurikaan aiheuta vakavaa tautimuotoa, sen vuoksikin sitä suojaa vakavaa tautimuotoa vastaan voi turvallisesti mainostaa.

Elimistöllä on oma puolustusjärjestelmä, riippumatta siitä onko se joutunut koronarokotuksella tuotettujen v

Siekö se oot miuta Iikoriks kuttunu?

Vierailija
247/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa tautia teillä on ollut oksentelua tai ripulia? Minulla ei ole vielä ollut kuin pelkkää pahoinvointia, neljäs päivä menossa, ja oksennuskammoisena toivon ettei tarvitsisi alkaa oksentamaan. 

Eikä sitä varmaan kukaan muukaan toivo tämän kaiken muun kurjan olon lisäksi mutta minkäs teet jos tauti ottaa sen pään.

Mulla on nyt plussasta 5 päivää, oireiden alkamisesta 8 päivää. Tänään ripuli.

Vierailija
248/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin voi tavata taas ihmisiä? Mietin vain, että miten pitkään tämä virus elää kehossa... 

Vierailija
249/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin voi tavata taas ihmisiä? Mietin vain, että miten pitkään tämä virus elää kehossa... 

THL:n sivuilla sanotaan näin:

Töihin voi palata, kun oireet ovat selvästi vähentyneet ja kuume on poissa. Yleensä tähän menee 35 päivää. Työpaikat voivat antaa omia ohjeita.  

Virusinfektioissa tartuttavuus vähenee nopeasti oireiden alkamisen jälkeen, vaikka nuha tai yskä jatkuisi pidempään.

Vierailija
250/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tähän menee 35 päivää

3-5 päivää :p

Vierailija
251/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tähän menee 35 päivää

3-5 päivää :p

Voi kauhee :D Kopioin tuon suoraan THL:n sivuilta ja jossain vaiheessa viiva katosi bittiavaruuteentai sitten toi tarkoittaa tuntuu 35 päivältä, vähän niinkuin sääennustuksissa

Ap

Vierailija
252/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume nousee taas. 38,8... Mitä luulette, kannattaako huomenna olla lääkäriin yhteydessä? Tiistaina olis seuraava työvuoro... Vai pitääkö ajatella, että huomenna jo parempi ja ti töihin. 

Vierailija
253/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuume nousee taas. 38,8... Mitä luulette, kannattaako huomenna olla lääkäriin yhteydessä? Tiistaina olis seuraava työvuoro... Vai pitääkö ajatella, että huomenna jo parempi ja ti töihin. 

Jos tarviit lääkärintodistuksen, niin kannattaa. En usko, että olet työkuntoinen tiistaina. 

Mäkin ilmoitin jo huomenna olevani poissa, vaikka jo eilen olin kuumeeton. Kuumeeton ei tarkoita työkykyistä.

Kannattaa toipua kunnolla 👍🏻

Vierailija
254/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarviit lääkärintodistuksen, niin kannattaa. En usko, että olet työkuntoinen tiistaina. 

Mäkin ilmoitin jo huomenna olevani poissa, vaikka jo eilen olin kuumeeton. Kuumeeton ei tarkoita työkykyistä.

Kannattaa toipua kunnolla 👍🏻

Kiitos. Näin on. Tämä tauti on vienyt kaikki voimat. Yhtenä yönä kun kuume nousi, en jaksanut käydä edes vessassa

Vierailija
255/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on mokannut! Lue hyvin kirjoitettu artikkeli.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helena-petaisto-rokotussekoilu-ja-i…

Vierailija
256/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Meillä yhdellä perheestä kova kuume kesti kaksi päivää ja se oli siinä. Hieman köhää sen jälkeen mutta ei muuta. Hän pystyi mennä töihin kolmantena päivänä (toimistotyö) mutta kertoi että oli kyllä väsyttänyt välillä. Meillä muilla kuume on korkeamman vaiheen jälkeen seilannut miten kenelläkin, välillä matalampana, välillä korkeampana, joten on kyllä tosi vaikeaa ennustaa miten tämä tauti kenelläkin etenee.

Mutta sanoisin että älä ainakaan mitään rankkaa fyysistä työtä lähde vielä tiistaina tekemään koska olet todennäköisesti tänään illalla yli39 asteen kuumeessa vielä.... Yleensähän kuume aina nousee illaksi.

Vierailija
257/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvat poksuu... Ihan ihmeellinen rätinä korvissa

Vierailija
258/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan limakalvot niin turvonneet korvissakin että ne naksuu ja ritisee ja a ovat semisti kipeät. Nyt pitää varoa härkkimästä niitä yhtään etteivät pahene kunnon tulehdukseksi vaikka tekisikin mieli vähän kaivella niitä vanupuikolla koska ne tuntuvat myös niin märiltä ja litiseviltä.

Vierailija
259/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kolmas päivä. Ihon arkuus on ehkä ikävin oire, varsinkin selässä. Myös silmien liikuttelu tuntuu pahalta. Nenä vuotaa mutta ei mitenkään älyttömästi. Jotain meininkejä on tuolla kurkun ja siitä alaspäin alueilla. Toivottavasti ei tule keuhkoputkentulehdusta. :/

Miehellä on n. seitsemäs päivä ja hänen olonsa on jo paljon parempi.

Vierailija
260/483 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksantena päivänä vasta ripuli, voihan kurjuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä