Tuntuu, etten kuulu tähän yhteiskuntaan enää ollenkaan
Vaikka olenkin näennäisesti menestynyt ja hyvätuloinen ihminen niin monta vuotta olen mennyt hammasta purren eteenpäin ja katsonut tätä kaikkea paskaa. Pari päivää sitten tuli uutinen miesten tamponeista ja muistin taas miten aivan kaikki on sekaisin ja pilalla. En enää tunnista tätä Suomea omakseni ollenkaan. Mitään tulevaisuudennäkymiä ei ole. Tekoäly vie työpaikat ja hyvinvointivaltiota ajetaan alas koko ajan. 50 vuoden päästä työpaikka on harvinainen etuoikeus kodin omistamisesta puhumattakaan. Kaikki muut osuu jossain betoniluukuissa 15 minuutin kaupungeissa ja syö jotain valtion toimittamia heinäsirkkapakkauksia. Kaupungista ei poistuta ellei sosiaalipisteet riitä ja jokaista liikettä valvotaan.
Lähinnä käy sääliksi niitä jotka joutuvat tämän tulevaisuuden kokemaan. Itse ajattelin kärsiä töissä vielä pari vuotta ja säästää rahaa. Sitten myyn kaiken omaisuuden, ostan jostain erämaamökin ja ryhtyn erakoksi vielä kun sellainen on mahdollista.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Tuo tekoälyn kehitys ja perustulo on ihana asia. Viimeinkin ihmiset vapautetaan oravanpyörästä ja he saavat elää itsensä näköistä elämää
Onkohan se perustulo niin iso, että sillä pysyy elossa. Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
En ole menestynyt enkä kuulu tähän yhteiskuntaan enää ollenkaan.
Mm. aapeen mainitsemista syistä, plus nippu muitakin syitä.
Elän nykyään simulaatiossa, rinnakkaistodellisuudessa. Lapsuuteni Suomesta ei ole jäljellä enää mitään.
Kokoomus, keskusta ja SDP r a i s k a s i v a t maan
Vierailija kirjoitti:
On siinä persuilla huolenaiheet. Sukupuolen moninaisuus tunnustetaan ja hyväksytään se fakta ettei kuukautiset katso sukupuolta. Ihan hyvä vaan että sinun kaltaiset ihmiset vetäytyy yhteiskunnasta kun ei kerran ihmisoikeudet kiinnosta
Miten olet noin tyhmänä selvinnyt aikuisuuteen?
Tuo kehitys etenee koko ajan. Lapset eivät saavuta vanhempiensa elintasoa mitenkään kun asuntojen hinnat ja eläminen maksaa niin paljon. Jos milleniaalit tai zoomerit haluavat päästä kiinni siihen elintasoon, mikä oli normaalia duunariboomereille (kaksi autoa, omakotitalo, mökki, vene, etelänmatkat) niin pitää olla vähintään juristi tai lääkäripariskunta kyseessä. Muut voivat vain haaveilla kyseisistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siinä persuilla huolenaiheet. Sukupuolen moninaisuus tunnustetaan ja hyväksytään se fakta ettei kuukautiset katso sukupuolta. Ihan hyvä vaan että sinun kaltaiset ihmiset vetäytyy yhteiskunnasta kun ei kerran ihmisoikeudet kiinnosta
Sosiaalitukien avulla.
Sanasta sanaan samaa mieltä ap:n kanssa!
Yhteiskunta menee hulluuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kehitys etenee koko ajan. Lapset eivät saavuta vanhempiensa elintasoa mitenkään kun asuntojen hinnat ja eläminen maksaa niin paljon. Jos milleniaalit tai zoomerit haluavat päästä kiinni siihen elintasoon, mikä oli normaalia duunariboomereille (kaksi autoa, omakotitalo, mökki, vene, etelänmatkat) niin pitää olla vähintään juristi tai lääkäripariskunta kyseessä. Muut voivat vain haaveilla kyseisistä asioista.
Ei "kaksi autoa, omakotitalo, mökki, vene, etelänmatkat" ole ikinä ollut "normaalia" duunariboomereille.
Hirveä paniikki että tekoäly vie työt vaikka nytkin on huutava työvoimapula monilla aloilla. Huutista ap:n psykooseille
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa Venäjälle, siellähän ei ole tamponeja edes naisille kun kaikki on lähetetty rintamalle.
Ja siellä ollaan fiksusti muutenkin ratkaistu nämä sukupuoltenmoninaisuusasiat kieltämällä kaikki vähemmistöt. Niin ratkeaapi ongelmat venäläiseen tyyliin. Syntyvyyskin saatiin nousuun kieltämällä abortti. Vot.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä paniikki että tekoäly vie työt vaikka nytkin on huutava työvoimapula monilla aloilla. Huutista ap:n psykooseille
Työpaikkoja on auki 50 000 ja työttömiä 250 000. Suomessa. Ei. Ole. Työvoimapulaa. Jos nykyään haluaa työpaikan niin pitää kilpailla satojen hakijoiden kanssa, käydä kolmessa haastattelussa ja persoonallisuustestissä, hankkia neljä suosittelijaa ja tehdä videohakemus ja video-cv. Jos oikeasti olisi työvoimapula niin kelpoisuusvaatimukset täyttävä hakija saisi paikan ilman tätä HR-kanojen pöhinää ja sirkustemppuilua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "kaksi autoa, omakotitalo, mökki, vene, etelänmatkat" ole ikinä ollut "normaalia" duunariboomereille.
On ollut ja on edelleen
Vierailija kirjoitti:
Bidenin hallinto on ajanu omilla aatteillaan koko Lännen suohon
Onneksi asiaan tulee kohta muutos
Olen täysin samaa mieltä kanssasi kuka ikinä oletkaan
Trump on sentään fiksu ja edustaa rauhaa.
En nyt ymmärrä miksi miesten tamponit ovat uhka ap:lle. Erakoksi ryhtymistä sen sijaan olen monesti ajatellut itsekin ja mökkikin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia edelleen heille vaikka ovat eläkkeellä. Arvaa vituttaako kun vanhemmat saa enemmän eläkettä kuin minä palkkaa ja kitisevät vielä pienistä eläkkeistään samalla kun minulla on pienellä palkallani vaikeuksia maksaa vuokraa
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihnettä? Tuohan kuulostaa utopialta. Tekoäly hoitaa kaikki työt ja ihmiset saavat keskittyä omiin mielenkiinnonkohteisiinsa. Muuta sinä vaan sinne mökkiisi, minä nautin YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden toteutumisesta ja perustulosta
Eiköhän tekoälyn tuoma etu valu yksien ja harvojen (yrittäjien) pussiin. Työtön tuskin saa muita kuin luun käteen.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä miksi miesten tamponit ovat uhka ap:lle. Erakoksi ryhtymistä sen sijaan olen monesti ajatellut itsekin ja mökkikin löytyy.
Ei Ap sanonut että ne ovat uhka vaan ainoastaan, että ne ovat esimerkki siitä, miten sekaisin yhteiskunta on. Biologiset faktat häivytetään ja kuka vain voi olla mukamas mitä tahansa. Tällä ideologialla ollaan saatu kokoaminen pahoinvoivien nuorten sukupolvi aikaan, joten hyvin näyttää maailman talousfoorumin ja Klaus Schwabin suunnitelmat etenevän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydellä. Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
Mulle ei ole vieläkään oikein valjennut, millaista yhteiskuntaan kuuluminen monen mielestä on tai millaista sen pitäisi olla. Mulle kun se on vain sitä, että maksan veroni, käyn äänestämässä enkä riko lakia. Elän omaa elämääni tavalla, jolla haluankin elää. Ja niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluan. Tällä hetkellä teen 3-päiväistä työviikkoa ja sekin on 100%:sti etätyötä. Mielelläni toki olisin jo eläkkeellä, mutta vielä pitää jaksaa 2,5 vuotta. Työni on ihan ok eikä siis mitään paskaa, jota hammasta purren pitäisi tehdä tai katsella. Kyllähän mäkin seuraan uutisia ja tätä palstaa, missä kuulee kaikenlaisesta, mutta esimerkiksi jotkut miesten tampoonit eivät kyllä millään tavalla vaikuta mun elämääni. Eivät vaikuta enää naisten tampoonitkaan, koska olen jo yli 60. Moni muukaan asia, josta kovasti kohutaan ja ennenkaikkea tehdään klikkiotsikoita, ei tällä hetkellä vaikuta mun elämääni yhtään millään tavalla. Maailma muuttuu - on aina muuttunut - ja parhaiten mun mielestä muutokseen sopeutuu sillä, että elää omassa mukavassa kuplassaan läheistensä ja ystäviensä kanssa. Jos uutiset ahdistaa tai saa suuttumaan, kannattaa ehkä vähentää uutisten seuraamista. Ei ehkä kannata kauheasti stressata asioita,jotka ehkä tapahtuvat joskus vuosien tai vuosikymmenten päästä. Kuka tahansa meistä kun saattaa olla jo tänä iltana kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on normaalia edelleen heille vaikka ovat eläkkeellä. Arvaa vituttaako kun vanhemmat saa enemmän eläkettä kuin minä palkkaa ja kitisevät vielä pienistä eläkkeistään samalla kun minulla on pienellä palkallani vaikeuksia maksaa vuokraa
Kohdista vitutuksesi systeemiin, älä eläkeläisiin.
Ei se sitä tarkoita. Suunnitelma on ruma. Minä en myy sieluani.