Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, etten kuulu tähän yhteiskuntaan enää ollenkaan

Vierailija
18.11.2023 |

Vaikka olenkin näennäisesti menestynyt ja hyvätuloinen ihminen niin monta vuotta olen mennyt hammasta purren eteenpäin ja katsonut tätä kaikkea paskaa. Pari päivää sitten tuli uutinen miesten tamponeista ja muistin taas miten aivan kaikki on sekaisin ja pilalla. En enää tunnista tätä Suomea omakseni ollenkaan. Mitään tulevaisuudennäkymiä ei ole. Tekoäly vie työpaikat ja hyvinvointivaltiota ajetaan alas koko ajan. 50 vuoden päästä työpaikka on harvinainen etuoikeus kodin omistamisesta puhumattakaan. Kaikki muut osuu jossain betoniluukuissa 15 minuutin kaupungeissa ja syö jotain valtion toimittamia heinäsirkkapakkauksia. Kaupungista ei poistuta ellei sosiaalipisteet riitä ja jokaista liikettä valvotaan. 

Lähinnä käy sääliksi niitä jotka joutuvat tämän tulevaisuuden kokemaan. Itse ajattelin kärsiä töissä vielä pari vuotta ja säästää rahaa. Sitten myyn kaiken omaisuuden, ostan jostain erämaamökin ja ryhtyn erakoksi vielä kun sellainen on mahdollista. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä paniikki että tekoäly vie työt vaikka nytkin on huutava työvoimapula monilla aloilla. Huutista ap:n psykooseille

Mikä työvoimapula?? Hain kolmeen paikkaan ja ekaan oli 200 hakijaa ja muihin 80 ja 40. 

Vierailija
42/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mulle ei ole vieläkään oikein valjennut, millaista yhteiskuntaan kuuluminen monen mielestä on tai millaista sen pitäisi olla. Mulle kun se on vain sitä, että maksan veroni, käyn äänestämässä enkä riko lakia. Elän omaa elämääni tavalla, jolla haluankin elää. Ja niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluan. Tällä hetkellä teen 3-päiväistä työviikkoa ja sekin on 100%:sti etätyötä. Mielelläni toki olisin jo eläkkeellä, mutta vielä pitää jaksaa 2,5 vuotta. Työni on ihan ok eikä siis mitään paskaa, jota hammasta purren pitäisi tehdä tai katsella. Kyllähän mäkin seuraan uutisia ja tätä palstaa, missä kuulee kaikenlaisesta, mutta esimerkiksi jotkut miesten tampoonit eivät kyllä millään tavalla vaikuta mun elämääni. Eivät vaikuta enää naisten tampoonitkaan, koska olen jo yli 60. Moni muukaan asia, josta kovasti kohutaan ja ennenkaikkea tehdään klikkiotsikoita, ei tällä hetkellä vaikuta mun elämääni yhtään millään tavalla.

Kommenttisi on erinomaisen hyvin linjassa nimimerkkisi kanssa. Onnittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime viikolla eläkeasioissa Itäkeskuksen työvoimatoimistossa. Oli kyllä hurja meininki siellä.

Kaikki olivat mustia, myös työntekijät yhtä lukuun ottamatta. Näytöillä pyöri kymmenenkunta slaidia joilla mainostettiin työvoimatoimiston palveluja. Kaikissa kymmenessä slaidissa kaikki henkilöt olivat mustia.

Rinnakkaistodellisuus. Aivan kuin olisi ollut jossain Mosambikin työkkärissä.

Ei eläkeasiat liity työkkäriin millään tavalla, ei sun tarvi käydä työkkärissä kun jäät eläkkeelle.

Ja en ole koskaan nähnyt epävalkoista henkilöä työkkärissä töissä täällä länsisuomalaisissa paikoissa, eikä koskaan ole kuin juuri heille suunnatuissa mainoksissa värillisiä ihmisiä, kaikki muut valkoisia. Eli puhut täyttä sontaa.

Minä olen hakenut työkkäreihin ja kuntakokeiluihin töihin Rovaniemen ja Tampereen välillä nyt jo pari vuotta kun opiskelen sosionomiksi, ja yhdessäkään haastattelussa en ole värilllisiä hakijoita nähnyt, eikä yhteenkään paikkaan ole valittu ketään jolla olisi edes osa nimestä muu kuin supisuomalainen.

Tuo sun juttus on täysin mielikuvituksen tuotetta.

Vierailija
44/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tekoälyn kehitys ja perustulo on ihana asia. Viimeinkin ihmiset vapautetaan oravanpyörästä ja he saavat elää itsensä näköistä elämää

Onkohan se perustulo niin iso, että sillä pysyy elossa. Epäilen.

Tottakai on, se on sen idea. Saman suuruinen kuin nyt perusetuudet. Toki sitten on muita etuuksia kuten asumistuki jne. jotka maksetaan jostain muusta syystä kuin peruselämisen rahoittamiseksi. Kelalla on nyt pari sataa eri etuutta, ja niistä vain yleisimmät korvataan perustulolla.

Vierailija
45/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni herätys tapahtui vuonna 2020. Olen sen jälkeen seurannut kauhulla maailmanmanoa. Koen, että mitään ei ole tehtävissä. Ainakaan itselläni ei ole keinoja siihen. Oman pääni pitämiseksi kasassa olen lopettanut kokonaan sellaisten kanssa tekemisissä olemisen, jotka eivät näe mihin ollaan menossa.

Vierailija
46/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihnettä? Tuohan kuulostaa utopialta. Tekoäly hoitaa kaikki työt ja ihmiset saavat keskittyä omiin mielenkiinnonkohteisiinsa. Muuta sinä vaan sinne mökkiisi, minä nautin YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden toteutumisesta ja perustulosta 

Suomessa vaurain kymmenesosa omistaa jo liki puolet kotitalouksien nettovarallisuudesta. Automaation kiihtyessä on uhkana, että samalla kun monia työpaikkoja katoaa, kasautuu uuden automaation tuoma varallisuus yhä harvempiin käsiin.

47/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 42: Kiitos. Ja niin varmasti onkin. Nuorena tuli nk kannettua koko maailman tuskaa harteillaan, mutta ei enää vuosikymmeniin. En keksi ainuttakaan syytä, miksi tulevista vuosikymmenistä stressaaminen saisi mut tuntemaan oloni yhtään paremmaksi tai edes näin hyväksi. Toisaalta menneidenkään perään haikaileminen ei toisi menneisyyttä takaisin. 

Vierailija
48/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kehitys etenee koko ajan. Lapset eivät saavuta vanhempiensa elintasoa mitenkään kun asuntojen hinnat ja eläminen maksaa niin paljon. Jos milleniaalit tai zoomerit haluavat päästä kiinni siihen elintasoon, mikä oli normaalia duunariboomereille (kaksi autoa, omakotitalo, mökki, vene, etelänmatkat) niin pitää olla vähintään juristi tai lääkäripariskunta kyseessä. Muut voivat vain haaveilla kyseisistä asioista. 

Ei "kaksi autoa, omakotitalo, mökki, vene, etelänmatkat" ole ikinä ollut "normaalia" duunariboomereille.

Se on normaalia edelleen heille vaikka ovat eläkkeellä. Arvaa vituttaako kun vanhemmat saa enemmän eläkettä kuin minä palkkaa ja kitisevät vielä pienistä eläkkeistään samalla kun minulla on pienellä palkallani vaikeuksia maksaa

Eläkeläiset voivat sitten noudattaa samaa, ja olla haukkumatta työttömiä.

Systeemin vika, eiks niin.

Vierailija
49/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi perustaa joku yhdistys jossa voitaisiin jakaa ajatuksia muiden samanlaisten kanssa kuten ap.

Vierailija
50/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi perustaa joku yhdistys jossa voitaisiin jakaa ajatuksia muiden samanlaisten kanssa kuten ap.

https://yrityksen-perustaminen.net/yhdistyksen-perustaminen/

Vierailija
51/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kehitys etenee koko ajan. Lapset eivät saavuta vanhempiensa elintasoa mitenkään kun asuntojen hinnat ja eläminen maksaa niin paljon. Jos milleniaalit tai zoomerit haluavat päästä kiinni siihen elintasoon, mikä oli normaalia duunariboomereille (kaksi autoa, omakotitalo, mökki, vene, etelänmatkat) niin pitää olla vähintään juristi tai lääkäripariskunta kyseessä. Muut voivat vain haaveilla kyseisistä asioista. 

Ei "kaksi autoa, omakotitalo, mökki, vene, etelänmatkat" ole ikinä ollut "normaalia" duunariboomereille.

On ollut ja on edelleen

Ei todellakaan ole. Mun vanhemmat oli duunareita, ja pari kertaa ovat ulkomailla käyneet, siis lentokoneella, Ruotsinlaivalla kyllä toki käytiin kun olin lapsi, mutta itsekin olen lentokoneella matkustanut vasta yli nelikymppisenä, eli vasta viime vuosina. Omakotitalon vanhemmat sai rakenenttua ja maksettua, ja tietysti muualla kuin Helsingissä pitää olla autot jotta pääsee töihin kun julkista liikennetta ei ole kuin koulukuljetuksiin. Mökki on äidin lapsuuden mökki jossa on syntynyt vuonna 1954 jossa ei ole edes sisävessaa, ja soutuvene on isän suvun perintöä joen rannalla kun sattuu olemaan pala peltoa siinä.

Vierailija
52/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä persuilla huolenaiheet. Sukupuolen moninaisuus tunnustetaan ja hyväksytään se fakta ettei kuukautiset katso sukupuolta. Ihan hyvä vaan että sinun kaltaiset ihmiset vetäytyy yhteiskunnasta kun ei kerran ihmisoikeudet kiinnosta 

Sukupuolia on kolme: mies, nainen ja mielenterveysongelmainen

Älä loukkaa meitä mt-ongelmaisia. Kyllä meistä useimmat sentään vielä psykoosissakin ymmärtävät, mitkä pelit housuista löytyy ja niillä mennään.

Sukupuolihämmentyneille pitäisi keksiä joku ihan uusi sana.

Vierailija
53/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Mulle ei ole vieläkään oikein valjennut, millaista yhteiskuntaan kuuluminen monen mielestä on tai millaista sen pitäisi olla. Mulle kun se on vain sitä, että maksan veroni, käyn äänestämässä enkä riko lakia. Elän omaa elämääni tavalla, jolla haluankin elää. Ja niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluan. Tällä hetkellä teen 3-päiväistä työviikkoa ja sekin on 100%:sti etätyötä. Mielelläni toki olisin jo eläkkeellä, mutta vielä pitää jaksaa 2,5 vuotta. Työni on ihan ok eikä siis mitään paskaa, jota hammasta purren pitäisi tehdä tai katsella. Kyllähän mäkin seuraan uutisia ja tätä palstaa, missä kuulee kaikenlaisesta, mutta esimerkiksi jotkut miesten tampoonit eivät kyllä millään tavalla vaikuta mun elämääni. Eivät vaikuta enää naisten tampoonitkaan, koska olen jo yli 60. Moni muukaan asia, josta kovasti kohutaan ja ennenkaikkea tehdään klikkiotsikoita, ei

Kommenttisi on erinomaisen hyvin linjassa nimimerkkisi kanssa. Onnittelen!

No, toinen teistä on onnellisempi, ja se et ole sinä. Kuitenkaan et tee mitään muuttaksesi maailmaa vaan valitat vain av:lla.  

Vierailija
54/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa Venäjälle, siellähän ei ole tamponeja edes naisille kun kaikki on lähetetty rintamalle.

Ja siellä ollaan fiksusti muutenkin ratkaistu nämä sukupuoltenmoninaisuusasiat kieltämällä kaikki vähemmistöt. Niin ratkeaapi ongelmat venäläiseen tyyliin. Syntyvyyskin saatiin nousuun kieltämällä abortti. Vot.

Venäjällä on kymmeniä vähemmistökansoja ja -kansallisuuksia, eikä niitä ole kielletty. Päinvastoin, saavat vapaasti noudattaa omaa kulttuuriaan.

Vähemmistöjä on paljon muitakin kuin ruskeat ihmiset ja sukupuolihämmentyneet.

Vierailija
55/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs ajattelit siellä mökissäsi elää? Taitaa tulla AP:lla ikävä yhteiskuntaa ensimmäisen viikon jälkeen 

Käyn kaupassa kerran kuussa ja haen kaiken tarvittavan. Maksan käteisellä nyt vielä kun sitä voi käyttää. Eiköhän EU sen parinkymmenen vuoden päästä kiellä mutta varmaan olen jo silloin kuollut. Lisäksi marjastan, sienestän ja kalastaa joten selviän melko pienellä budjetilla.

Ap

Sä olet optimisti, jos luulet käteisen säilyvän noin pitkään. Sori, mutta meillä on digikukkarot jo ihan pian.

Vierailija
56/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime viikolla eläkeasioissa Itäkeskuksen työvoimatoimistossa. Oli kyllä hurja meininki siellä.

Kaikki olivat mustia, myös työntekijät yhtä lukuun ottamatta. Näytöillä pyöri kymmenenkunta slaidia joilla mainostettiin työvoimatoimiston palveluja. Kaikissa kymmenessä slaidissa kaikki henkilöt olivat mustia.

Rinnakkaistodellisuus. Aivan kuin olisi ollut jossain Mosambikin työkkärissä.

Ei eläkeasiat liity työkkäriin millään tavalla, ei sun tarvi käydä työkkärissä kun jäät eläkkeelle.

Ja en ole koskaan nähnyt epävalkoista henkilöä työkkärissä töissä täällä länsisuomalaisissa paikoissa, eikä koskaan ole kuin juuri heille suunnatuissa mainoksissa värillisiä ihmisiä, kaikki muut valkoisia. Eli puhut täyttä sontaa.

Minä olen hakenut työkkäreihin ja kuntakokeiluihin töihin Rovaniemen ja Tampereen vä

Täällä länsisuomessa, missä minä elän, oli juuri viimeksi työkkärin setä kiinalainen. Fiksu ja kyvykäs mies, muuten. Työkkärin eteisessä odotti kanssani (sossun puolelle) Rauhan uskonnon edustaja, kuunnellen äänekkäästi poppia kännykän kaiuttimesta. Ilmoitustaulu oli täynnä kielikurssia ja kotoutumisvalmennusta.

Koita muuten Varissuota, tai ihan Turun keskustaa, jos normaalisti näet pelkkiä kantasuomalaisia pottunokkia.

-eri, pikkukunnasta länsisuomesta.

Vierailija
57/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston tavoite onkin purkaa ja rikkoa perinteiset arvot. Marin on tämän todennut aivan suoraan. Hedonistinen käytöksensä vahvistaa seikan. Äärimmilleen viety hedonismi on muuten klassista satanismia.

Vierailija
58/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni herätys tapahtui vuonna 2020. Olen sen jälkeen seurannut kauhulla maailmanmanoa. Koen, että mitään ei ole tehtävissä. Ainakaan itselläni ei ole keinoja siihen. Oman pääni pitämiseksi kasassa olen lopettanut kokonaan sellaisten kanssa tekemisissä olemisen, jotka eivät näe mihin ollaan menossa.

Keino on. Se on niin yksinkertainen, että useimmat eivät hyväksy sitä/usko siihen.

Sanoo vain ei. Ja on myös valmiina seurauksiin. Mitä useampi sanoo ei, sen suurempi vaikutus.

Vierailija
59/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs ajattelit siellä mökissäsi elää? Taitaa tulla AP:lla ikävä yhteiskuntaa ensimmäisen viikon jälkeen 

Käyn kaupassa kerran kuussa ja haen kaiken tarvittavan. Maksan käteisellä nyt vielä kun sitä voi käyttää. Eiköhän EU sen parinkymmenen vuoden päästä kiellä mutta varmaan olen jo silloin kuollut. Lisäksi marjastan, sienestän ja kalastaa joten selviän melko pienellä budjetilla.

Ap

Sä olet optimisti, jos luulet käteisen säilyvän noin pitkään. Sori, mutta meillä on digikukkarot jo ihan pian.

Mietin miten mulla voi olla digikukkaro, kun mulla ei ole älypuhelintakaan.

Vierailija
60/61 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mietin miten mulla voi olla digikukkaro, kun mulla ei ole älypuhelintakaan.

Se älypuhelin on hankittava tai kuolet nälkään. Ei nykytekniikkaa käyttämättömiä marginaali ihmisiä oteta huomioon mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän