Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä jumankauta siinä on, että edes tutun pankkivirkailijan luona ei voi hoitaa pankkiasioita ilman henkilöllisyystodistusta?

Vierailija
17.11.2023 |

Yritin hoitaa tänään pankkikonttorissa sellaista asiaa, jota ei voi hoitaa muualla kuin siellä. Oma mokani oli siinä, että unohdin passin kotiin. Tiedustelin kuitenkin, olisiko mitään mahdollisuutta saada palvelua? Ei ollut. Ei ennen ollut näin ei ainakaan maaseudun pankkikonttoreissa. Eikö tämä ala olla jo naurettavaa?

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä puolustellaan innolla tätä kontrolliyhteiskuntaa. Ei voi ymmärtää. Tottakai jos on vieras henkilö, pitää näyttää henkkarit. Ja juu, virkailija teki oikein, mutta koko systeemi on mätä. Jos tilille on tullut palkka, niin mitä hittoa se kuuluu pankkimafialle mihin esim. huikeat 300 euroa käytät. Vähän pitäisi alkaa kyseenalaistamaan tätä touhua.

Googlaa AML niin tiedät mistä on kysymys! 

Ei ollut siitä kysymys kommentissani. Sanoin, että koko systeemi on mätä. Ei minun tarvitse googlailla mitään. Sanoin mielipiteeni tästä nykyisestä överiksi menneestä valvontayhteiskunnasta. Täällä toki näköjään moni oikein innolla kannattaa totalitääristä meininkiä. En yhtään ihmettele miksi asiat ovat tällä mallilla kuin ovat. Mut hei, lisätäänkö vähän valvontaa. Olisi ihanaa, jos vaikkapa voisi ilmiantaa kaikki ihmiset joilla on eri mielipide. 

Vierailija
62/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuvatkohan esim. S-ryhmän myyjät rahaa S-tililtä työkavereidensa kassoilta nostaessaan näyttämään myös henkkarit? 

Silloin kun itse olin s-ryhmässä niin itse vain kirjoitettiin henkkarin loppuosa kuittiin 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä virkailija voisi tietää, että se olet sinä, etkä vaikka kaksoisveljesi? 

Mietipä vaikka case Vladimir Putin - mitäs jos joku kaksoisolennoista kävisi nostamassa tilit tyhjäksi naamavipillä?

Vierailija
64/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ollut naurettavaa jo pitkään, ellei olisi niin säälittävää. Ajokortti ei käy, mutta passi tai henkilökortti käyvät. Kun menet nostamaan tai tallettamaan isomman summan sinua kohdellaan kuin rikollista. Rahankäyttösi tentataan juurta jaksaen. Mieheni kyllästyi ja vastasi virkailijalle, joka uteli summan käyttötarkoitusta: viinaan ja vieraisiin naisiin. Seuraavalla kerralla vastasi: pelkään että pankkijärjestelmä romahtaa ja käteistä rahaa ei saa enää mistään.

On tämäkin kyllä kun pitää perustella miksi omaa rahas nostaa tai tallettaa 😆 mitä se nyt niille kuuluu.

Onko rahanpesu sulle ihan vieras käsite?

Nosta automaatista.

Vierailija
65/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole naurettavaa. 

Kyllä se on naurettavaa 1000 asukkaan kylässä, jossa on edelleen samat virkailijat kuin 30 vuotta sitten...

Mutta ymmärrä nyt ettei voida tänä päivänä enää antaa naamavippiä tutuille kyläläisille ja tehdä itse siinä samalla ns. virkavirhettä. 

Vierailija
66/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ollut naurettavaa jo pitkään, ellei olisi niin säälittävää. Ajokortti ei käy, mutta passi tai henkilökortti käyvät. Kun menet nostamaan tai tallettamaan isomman summan sinua kohdellaan kuin rikollista. Rahankäyttösi tentataan juurta jaksaen. Mieheni kyllästyi ja vastasi virkailijalle, joka uteli summan käyttötarkoitusta: viinaan ja vieraisiin naisiin. Seuraavalla kerralla vastasi: pelkään että pankkijärjestelmä romahtaa ja käteistä rahaa ei saa enää mistään.

On tämäkin kyllä kun pitää perustella miksi omaa rahas nostaa tai tallettaa 😆 mitä se nyt niille kuuluu.

Onko rahanpesu sulle ihan vieras käsite?

Ei todellakaan :D

Vierailija
67/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oli kanssa pankissa. Vuoronumerokoneelle keuli semmonen pappa rollaattorilla ja sitten me muut odotimme vuoroa kun papparainen vänkäsi virkailijan kanssa henkkarista. Pappa sanoi, ettei sillä ole henkkarit ja lopulta se meni siihen, että virkailija neuvoi kuinka henkkarit haetaan. Käy passikuvassa mene poliisiasemalle jne. Ja me muut siellä talvitamineissa tuskastellaan.

Mulle jäi siinä kohtaa semmoinen tunne, että se virkailija ei pääse koneella etenemään ohjelmistossa jos ei henkkarit ole näytetty. Ettei se edes ole virkailijan valinta tunnistaa ihmistä muuten kuin sillä henkkarilla. 

Vierailija
68/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi 2030: et omista mitään ja olet siitä onnellinen.

Vierailija
69/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi 2030: et omista mitään ja olet siitä onnellinen.

Ja sinua valvotaan.

Vierailija
70/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oli kanssa pankissa. Vuoronumerokoneelle keuli semmonen pappa rollaattorilla ja sitten me muut odotimme vuoroa kun papparainen vänkäsi virkailijan kanssa henkkarista. Pappa sanoi, ettei sillä ole henkkarit ja lopulta se meni siihen, että virkailija neuvoi kuinka henkkarit haetaan. Käy passikuvassa mene poliisiasemalle jne. Ja me muut siellä talvitamineissa tuskastellaan.

Mulle jäi siinä kohtaa semmoinen tunne, että se virkailija ei pääse koneella etenemään ohjelmistossa jos ei henkkarit ole näytetty. Ettei se edes ole virkailijan valinta tunnistaa ihmistä muuten kuin sillä henkkarilla. 

Niin, no tottakai se virkailija tarvitsee henkilötunnuksen, jotta pääsee katsomaan tietoja koneelta.

Vierailija
71/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole naurettavaa. 

Kyllä se on naurettavaa 1000 asukkaan kylässä, jossa on edelleen samat virkailijat kuin 30 vuotta sitten...

No sen kyllä huomaa: teikäläisiä tässä keskustelussa enemmänki 🤣🤣

Vierailija
72/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkälti näin. Eri pankeilla voi olla erilaisia ohjelmia tähän, mutta käytännössä se henkilöllisyyden varmistaminen pitää tehdä ennen kun pääset edes henkilön tilitietoihin tai asiakkuuteen käsiksi. 

Vierailija
73/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin maksamassa laskua käteisellä pankin tiskillä niin akka tivas henkkareita?? Eikö se nyt ole ihan sama että kuka sen laskun maksaa, kunhan vain joku maksaa?

Vierailija
74/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, muistelen kaiholla niitä ihania maalaispankkikonttoreita 1970- ja 1980-lukujen nuoruudessani: palvelu pelasi ilman tunnistamisia, ja käteinen toimi molempiin suuntiin aina!

Vierailija
75/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin maksamassa laskua käteisellä pankin tiskillä niin akka tivas henkkareita?? Eikö se nyt ole ihan sama että kuka sen laskun maksaa, kunhan vain joku maksaa?

häh? kyllähän ne käteiset on jonkun tilille ensin talletettava. vai mitä ihmettä selität?

Vierailija
76/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sasse.

Vierailija
77/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Jos laskun maksussa on ongelmia (esimerkiksi järjestelmävirhe, eikä kirjaannu tai menee väärälle vastaanottajalle, väärällä summalla tms), niin se pitää olla jäljitettävissä maksajaan tämän omankin oikeusturvan vuoksi. 

Vierailija
78/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, muistelen kaiholla niitä ihania maalaispankkikonttoreita 1970- ja 1980-lukujen nuoruudessani: palvelu pelasi ilman tunnistamisia, ja käteinen toimi molempiin suuntiin aina!

Hmmm ... täytyykin katsoa joka senaikainen leffa tai TV-sarja ja ihastella 'retrokonttorien' rentoa meininkiä.

Vierailija
79/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1965  Alkon mies soitti ovikelloa ja toi korin nelosolutta. Minä 12v kuittasin. Isä oli tilannut.  11v avasin pankkitilin pyp:n konttorissa, sehän avattiin samantien omalla nimellä.seuraaja Nordea sitten lähetti kirjeen, etteivät enää tunne minua!. En vastannut, niin vain tili toimii vieläkin. Kaipaan entisiä aikoja ja järjen käyttöä. Pykäläuskovaisia on aivan liikaa!.

Vierailija
80/159 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä nyt ihan oikeasti kuka tässä maassa tekee talousrikoksia. Kyllä iso osa on kaikenlaisissa päättävissä elimissä ja johtajatason tyyppejä. Tavan duunarit, eläkeläiset ja työttömät ym. harvemmin pesevät rahaa. Pikkasen nyt valoja päälle. Ei pankkimafialle kuulu mitä henkilö tekee rahoillansa mitkä on hänelle tullut tilille. Näitä lakeja ei ole tehty tavallisten ihmisten suojelemiseksi vaan ne ovat näiden isojen herrojen kontrollointivälineitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme