Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä jumankauta siinä on, että edes tutun pankkivirkailijan luona ei voi hoitaa pankkiasioita ilman henkilöllisyystodistusta?

Vierailija
17.11.2023 |

Yritin hoitaa tänään pankkikonttorissa sellaista asiaa, jota ei voi hoitaa muualla kuin siellä. Oma mokani oli siinä, että unohdin passin kotiin. Tiedustelin kuitenkin, olisiko mitään mahdollisuutta saada palvelua? Ei ollut. Ei ennen ollut näin ei ainakaan maaseudun pankkikonttoreissa. Eikö tämä ala olla jo naurettavaa?

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poste restante.

Vierailija
142/159 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei voi tallentaa missään ihmispalvelijalla ilman henkkareita, mutta automaatilla onnistuu. Logiikka täysin pettämätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma lajinsa nämä jotka mokatessaan  tulevat vauvapalstalle valittamaan (kuinka yhteiskunnassa on vikaa.)

ME emme ole mokanneet siinä, että vaaditaan jopa omalta perheenjäseneltä tai muulta taatusti tutulta hyvinkin mitättömässä asiassa henkkarit. Vika on nimenomaan yhteiskunnassa, joka rahastaa vaatimalla kansalaisilta 5 vuoden välein uusittavia maksullisia henkilöllisyyspapereita.

Kymmenen vuoden passit takaisin, kiitos!

Vierailija
144/159 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ollut naurettavaa jo pitkään, ellei olisi niin säälittävää. Ajokortti ei käy, mutta passi tai henkilökortti käyvät. Kun menet nostamaan tai tallettamaan isomman summan sinua kohdellaan kuin rikollista. Rahankäyttösi tentataan juurta jaksaen. Mieheni kyllästyi ja vastasi virkailijalle, joka uteli summan käyttötarkoitusta: viinaan ja vieraisiin naisiin. Seuraavalla kerralla vastasi: pelkään että pankkijärjestelmä romahtaa ja käteistä rahaa ei saa enää mistään.

Da!

Vierailija
145/159 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua pukkaa nykymenon suhteen monessakin mielessä!

Vierailija
146/159 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme ihan itse vapailla vaaleilla valinneet maahamme lakeja säätävät kansanedustajat. He ovat kansasta vieraantuessaan säätäneet näitä omituisia lakejaan, muka meidän omaksi turvaksemme. Minusta on kanssa varsin outoa, että minä joudun henkilöllisyyteni todistaen antamaan rahani hoidettavaksi henkilölle, jonka ei tarvitse todistaa henkilöllisyyttään millään tavalla.

Vierailija
147/159 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille akalle ne paperit, niin onpahan sekin tanan riesa edes hetken hiljaa.

Vierailija
148/159 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa myös seinänaapurille (paritalo) näyttää joka kerta postissa henkkareita. Naapureita ollaan oltu 9v ja tunnetaan hyvin.

Vierailija
149/159 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa myös seinänaapurille (paritalo) näyttää joka kerta postissa henkkareita. Naapureita ollaan oltu 9v ja tunnetaan hyvin.

Hänen pitää pystyä näyttämään toteen, että luovutti paketin oikealle henkilölle. 

Jos hän voisi ruksia sinne, että tää oli mun tuttu, niin sitten voisi käydä niin, että joku alkaisi inttää, ettei itse hakenut pakettiaan. 

Maailma mutkistuu. 

Deal with it. 

Vierailija
150/159 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, minne menet?

Vierailija
151/159 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkivirkailijoilla liian suuri valta annettu ihmisten kiusaamiseen pankkikonttorissa.Henkilökohtaiset kysymykset pitäisi kieltää.

Vierailija
152/159 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sääntöjä ja lakeja siis saada sinun mielestäsi löysätä sen perusteella, että olet virkailijan tuttu tai tutuntuttu? 

Kyllä pitäisi, eihän siitä mitään haittaa olisi jos muutamalle sallittaisiin erioikeuksia tilanteen mukaan. Sallitaanhan sitä työpaikoillakin, joidenkin tehoton työnteko, silti saavat saman palkan, jotkut saa myöhästellä ja tulla miten lystää. 

Ei se haittaa yhteiskunnassa, jos muutamat rikkoo sääntöjä. 

Vierailija
153/159 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin suojaudutaan rikoksilta ja rikollisilta. Tietokoneiden aikakaudella kaikki mahdolliset vedätykset ja hakkeroinnit, petokset jne. ovat mahdollisia entistä laajemmilla alueilla. Kun käytät mielikuvitusta, saatat hoksata, kuinka helppoa esim. kaksoisolennollasi olisi asioida toivomassasi tilanteessa ja tyhjentää tilisi. Omaksi turvaksesi nämä säännöt ovat luodut, vaikka kuinka harmittaisi kotiinjäänyt asiakirja. Harvoin paikanpäällä käydessä ei aina tietenkään voi olla selvillä muutoksista, sehän on aivan ymmärrettävää. Aivan varmasti on monia muitakin. joille on sattunut samoin ja harmittaa. Ei auta muu, kuin tottua muutoksiin ja pankkipalvelunkin parannuksiin turvallisuudessa.

Vierailija
154/159 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi ajokortti ei enää kelpaa asioitaessa pankin konttorissa? 

Vierailija
155/159 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostin viime jouluna pankista 300 €. Eteeni lyötiin lomake, joka piti täyttää. Siellä kysyttiin, mihin aion käyttää nostamani rahat. Olin pyörtyä. Vain 300 €:n nosto!

ota pankkiautomaatista. 400 saa ottaa kerralla, ja kaksi kertaa kuussa ilmaseksi nordealla.

Vierailija
156/159 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo passia voimassa eikä henk-korttia. Ajokortti ja kelakortti on. Saanko rahaa tililtä? Jos en, eikö se ole ryöstö? 

Oottelen nyt että se digitunnistus tulee niin skippaan koko passi touhun kokonaan. En ole lähössä ulkomaille.

Vierailija
157/159 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen pitää pystyä näyttämään toteen, että luovutti paketin oikealle henkilölle. 

Jos hän voisi ruksia sinne, että tää oli mun tuttu, niin sitten voisi käydä niin, että joku alkaisi inttää, ettei itse hakenut pakettiaan. 

Maailma mutkistuu. 

Deal with it. 

Täällä ei tarvitse olla papereita kun hakee paketin.

Vierailija
158/159 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkivirkailija tekee virheen, jos ei tunnista sua niinkun pitää. Pahimmassa tapauksessa tuosta saa potkut ja virkailija on menettänyt työnsä siksi, koska pirjo-liisa ei jaksa huolehtia omista henkilöllisyystodistuksistaan eikä osaa käyttää verkkopankkia. Toi valittaminen täällä ei auta yhtään mihinkään :D

Vierailija
159/159 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo passia voimassa eikä henk-korttia. Ajokortti ja kelakortti on. Saanko rahaa tililtä? Jos en, eikö se ole ryöstö? 

Oottelen nyt että se digitunnistus tulee niin skippaan koko passi touhun kokonaan. En ole lähössä ulkomaille.

Ajokortilla pystyt nostamaan tililtäsi rahaa. Sillä ei pysty vaihtamaan verkkopankkitunnuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä