Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinted, tuleeko siitä Torin kilpailija?

Vierailija
17.11.2023 |

Vinted on kuulemani mukaan aika suosittu Keski-Euroopassa ja se on nyt rantautunut Suomeen. Onko täällä ketään joka on aikeissa kokeilla Vintedia?

https://www.iltalehti.fi/talous/a/7f9ec145-fb0c-4d68-89b9-b54b6192b8f4

Kommentit (210)

Vierailija
181/210 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haksahdin minäkin, pitkän linjan Tori-myyjä kokeilemaan Vintediä ja nyt on ensimmäinen tuote myyty ja tietysti Liettuaan. Ja myymistäni kohteista juuri se, jonka hinta on vain muutamia euroa ja sitä varten nyt täytyy lähteä postiin, joka sijaitsee toisessa kaupunginosassa. No, täysin omaa tyhmyyttä kun laitoin halvalla ja tiesin kyllä tuon, ettei voi lykätä ihan vieressä olevaan pakettiautomaattiin vaan on lähdettävä kauemmas mutta kunhan halusin testata. Tekisi mieli perua kaupat, kun vaivaa on enemmän kuin hyötyä. Laitoin uusia vaatteita vinon pinon myyntiin järkevään hintaan mutta ei niitä ole vielä kukaan ostanut. Itse en aio ostaa tuolta kyllä yhtään mitään.

On se Tori kyllä hölmö, kun pelasi itsensä uudistuksellaan ulos markkinoilta. Siellä ei kauppa käy senkään vertaa.

Vierailija
182/210 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ostaminen sujunut hyvin ja oon ostanut myös Liettuasta ja Ruotsista. Sen oon pistänyt merkille, että ulkomaisilla on ihan omat systeeminsä kuntoluokituksiin. Usein löytyy reikäisiä tai kuluneita vaatteita erittäin hyvä kategoriasta. Sellasiakin jotka menis itellä jo tekstiilijätteeseen. Suomalaiset tuntuu luokittelevan alakanttiin. Itekin teen näin. Ettei tulis sanomista. Myynti on sujunut ihan ok jos myy halvalla. Iso parannus tosiaan olis jos vois jättää paketin automaattiin. Ton tarjous homman oon mäkin huomannut. Välillä tulee tarjouksia joka päivä mut yhtäkään kauppaa ei sit oo tullut näitten tarjoajien kans. En tajuu miks tarjoot jos et sit kuitenkaan osta vaikka hyväksyn parin minsan sisään. Jotkut jää pelaamaan tinkaus pingistä ja sit katoavat kun en suostu enää jotain 0,15e tiputtaa hintaa. On tullu mieleen että nää torin hupikyselijät on siirtyneet vintediin kiusaamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/210 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se postitus toimii? mihin vien sen paketin

Vierailija
184/210 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän niitä Vintedin mainoksia tulee vastaan sitä enemmän kallistun siihen, että se on kirpparien Temu. 

Vierailija
185/210 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaatekaapin kevätsiivous meneillään, ja ajattelin kokeilla tuota Vintediä. 

Voiko joku vääntää ratakiskosta mulle vähän että miten tämä toimii?

Pitääkö mun ostella jotain postin pusseja/paketteja näille vai sopiiko kääriä minkälaiseen pakettiin vain? Ja tuo joku tarran koodiko sitten vain kirjoitetaan paketin päälle ja vien sen postiin eikä maksa mulle mitään? Mitä mä sanon sille postisedälle, että en maksa koska Vinted? :D

Tuleeko mulle maksu etukäteen vai vasta kun ostaja vastaanottaa tilauksen?

Voinko myydä vaate-/kirjapaketteja? Jos on isompi paketti, miten postikulut määräytyy?

Kiitos jos joku jaksaa vastata! 

Vierailija
186/210 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on tilaillut sieltä vaatteita tosi halvalla. Liettuan ym. mukanaolo on juuri etu, sillä laittavat myyntiin omalla hintatasollaan, ja suomalaisen kelpaa ostella. Ainakin niin kauan, kun mainosmielessä yritys sponsoroi noita postikuluja. Yritys välittää nuo kaupat, joten siellä klikkaillaan kuin verkkokaupassa. Ei tarvitse säätää viesteillä ostajan ja myyjän välillä. Ja toki pitää varoa huijareiden yhteydenottoja, mutta normaalisti siis ei tarvitse mitään viestitellä, vaan maksetaan suoraan pankkikortilla Vintedin järjestelmässä.

Lukekaa ohjeet, niin myyntiasiat selviävät. Tod. näk. saat sieltä helposti-koodin, jonka kirjoitat paketin päälle ja astelet sen kanssa postin tiskille. Sieltä järjestelmästä postissa sitten tulostellaan tarralaput paketin päälle.

Minulla on ollut ongelmana parin viimeisimmän ostoksen kanssa, ettei se hyväksy pankkikorttimaksuani, kun yritän ostaa. Myynnissä on suomalainen uusi merkkivaate pikkurahalla. Mietityttää, joko meni Vintediltä rahahanat kiinni postikulujen tukemisen osalta vai onko oikeasti pankin kanssa joku ongelma.

Vierailija
187/210 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postituksissa voit askarrella paketin ihan itse vaikka kaupasta noudetusta kierrätyslootasta. Postikulut Suomessa ovat yleensä pienemmät, kun paketin paksuus on alle 11 cm, joten olen tottunut itse pakkaamaan esim. torimyynnit litteästi. Samalla periaatteella voi hoitaa muutkin postitukset. Paksua muovipussiakin voi käyttää ainakin vaatteille.

Useammasta ostoksesta samalta myyjältä ei ole kokemusta, joten en tiedä, onko heillä joku yhteispakettisysteemi. Ainakin myyjiä houkutellaan esittelemään myytävän vaatekaappinsa sisältöä.

Vierailija
188/210 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaboxi ja vaippapaketti on parhaat pakkausmateriaalit

189/210 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kysynyt tarran tulostamisesta. Sivujen ohjeissa on kohta: En pysty tulostamaan tarraa:

- Jos et pysty tulostamaan tarraa kotona, tarkista, voitko saada sen luovutuspisteeltä.

- Kysy ystävältä tai perheenjäseneltä, onko hänellä tulostinta kotona, tai kokeile muita paikkoja, joissa on yleensä tulostin.

- Jos sinulla ei ole mahdollisuutta tulostaa tarraa, sinun pitää peruuttaa tilaus.

Sivujen mukaan tilaaja saa päättää, miten toimitus tehdään ja jos hän valitsee sellaisen tavan, jossa tuo tarra pitää itse tulostaa ja toimittaa paketti automaattiin, niin silloinhan ei pysty myymään ilman tulostusmahdollisuutta. Itse en halua rumaa tulostinta kotiini, joten ei taida onnistua myyminen minulta. 

Vierailija
190/210 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tulostaa mitään. Paketin päälle laitetaan numerokoodi, jonka saa painamalla enteriä tuotteen kohdalla. Sitten viet postiin ja siinä se. 

Vierailija
191/210 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnallani ei ole enää postitoimistoa missä on henkilökuntaa paikalla, pelkästään niitä Postin omapalvelukioskeja. Onko se siis niin että ei voi myydä Vintedissä jos ei saa osoitekorttia mistään tulostettua? Ei ole mahdollista viedä suoraan pakettiautomaattiin? Saako myyjä tietää ostajan osoitetiedot? 

192/210 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kirjastossa voi tulostaa tarraa ?

Saako siellä myydä hajuvesiä vaiko vaan vaatteita ja kenkiä ?

Vierailija
193/210 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut jo.

Saa parempia tuotteita halvemmalla.

Vierailija
194/210 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse tulostaa mitään. Paketin päälle laitetaan numerokoodi, jonka saa painamalla enteriä tuotteen kohdalla. Sitten viet postiin ja siinä se. 

Postiin vai automaattiin? Ei mitään järkeä jos joutuu postiin asti lähtemään, matkakuluihin menee enemmän kuin tuotteen hinta.

Vierailija
195/210 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli vinted nostanut postikuluja. Se siitä ilosta😞

Vierailija
196/210 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tyhmemmille, miten oman tuotteen myynti vintedissä toimii? Ostaja maksaa rahat vinted/adyen - vastaanotettuaan ja hyväksyttyään tuotteen ilmoittaa kaupan olevan kunnossa - tuotteesta maksettu raha siirtyy myyjän Vinted-saldoon, josta sen voi siirtää pankkitilille tai käyttää ostoksiin vintedissä. Näinkö?

Vierailija
197/210 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa tyhmemmille, miten oman tuotteen myynti vintedissä toimii? Ostaja maksaa rahat vinted/adyen - vastaanotettuaan ja hyväksyttyään tuotteen ilmoittaa kaupan olevan kunnossa - tuotteesta maksettu raha siirtyy myyjän Vinted-saldoon, josta sen voi siirtää pankkitilille tai käyttää ostoksiin vintedissä. Näinkö?

Juuri näin.

Vierailija
198/210 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli vinted nostanut postikuluja. Se siitä ilosta😞

On ne silti vielä ihan kohtuullisia. Mutta kohtahan ne nousee sinne normaaliin.

Vierailija
199/210 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

eli mitään tilitietoja tai verkkopankkitunnuksia ei kaupantekohetkellä vaadita?

Vierailija
200/210 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin kautta kun lähettää "riittää" helposti-koodi pakettiin, mutta sitten pitäisi lähteä toiselle puolelle kaupunkia, koska lähialueella on vain automaatteja ja Matkahuollon asiakaspalvelu.

Helpompaa heittää rytkyt pelastusarmeijalle tai Fidalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi